Forums » Over Paarden » [PP] Paardenpraat |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
![]() |
Pagina 12 van de 17 [ 413 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17 Volgende |
Plaats een nieuw onderwerp |
De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven |
---|
Salinah | |
![]() |
De verhuizing gisteren is super goed gegaan. Sally stapt makkelijk een trailer in en Lucy volgt haar moeder zonder problemen.
Voor nu even de laatste foto's van de wei Ze staan voor nu weer op hun vertrouwde plekje voor de komende tijd. Gisteren even op stal bij komen want ze kwamen wel wat bezweet uit de trailer maar vanaf vandaag staan ze weer lekker buiten. |
Laatste bericht |
![]() |
Marigold | |
![]() |
Wat goed zeg! Grappig dat Sally wel makkelijk laadt. Ze heeft dus ergens best wel vertrouwen in het handelen van de mensen denk ik. Ook in de stal ziet ze er zelfverzekerd uit en nieuwsgierig. Hopelijk heb je daar op de pensioenstal wat mensen die mee kunnen kijken/helpen bij het handmakker maken tbv bekappen en dergelijke.
Lucy is onderhand ook wel op afspeen leeftijd he. Dan kom je straks zelfs op het punt waarop Sally ineens niet meer onbeperkt kan eten en sneller te dik is dan te dun. Zou leuk zijn als je dan wat met ‘dr kon werken. Goed bezig hoor en gelukkig is Lucy weer lekker gezond, dat was wel even schrikken. Mooie afstamming heeft ze ook. Wat een groot oog heeft haar vader! |
![]() |
Salinah | |
![]() |
Marigold schreef Wat goed zeg! Grappig dat Sally wel makkelijk laadt. Ze heeft dus ergens best wel vertrouwen in het handelen van de mensen denk ik. Ook in de stal ziet ze er zelfverzekerd uit en nieuwsgierig. Hopelijk heb je daar op de pensioenstal wat mensen die mee kunnen kijken/helpen bij het handmakker maken tbv bekappen en dergelijke. Lucy is onderhand ook wel op afspeen leeftijd he. Dan kom je straks zelfs op het punt waarop Sally ineens niet meer onbeperkt kan eten en sneller te dik is dan te dun. Zou leuk zijn als je dan wat met ‘dr kon werken. Goed bezig hoor en gelukkig is Lucy weer lekker gezond, dat was wel even schrikken. Mooie afstamming heeft ze ook. Wat een groot oog heeft haar vader! Ja trailer laden hebben we nu 3x gedaan en doet ze heel makkelijk. Ze loopt zo met je mee erin zonder hapering. Ze kent best wel wat dingen en er is zeker wel iets met haar gedaan. Ook longeren kent ze goed. Hier op de pensionstal hebben we een goede buitenbak dus dat is wel erg fijn. Ik wil zeker met Sally hier dingen gaan oppakken en als Lucy afgespeend is, gaan we ook eens kijken hoe ze op een zadel enz reageerd. Ik vermoed namelijk dat ze wel bereden is geweest. Op stal staan doet Sally ook prima, al staat ze veel liever buiten en bij langer op stal word ze wel wat meer chaggie maar ze dit wel gewend. Lucy willen we inderdaad binnenkort ook gaan afspenen zodat er ruimte komt om met beide individueel aan de gang te gaan. De vader van Lucy staat hier ook dus zal daar ook wel een keer een nieuwe foto van posten. |
![]() |
Salinah | |
![]() |
Zo moeder, zo dochter..smile..lol..
![]() ![]() Whaha, gelukkig kan papa wel heel lief kijken Ik denk dat ik het antwoord heb of er een kans dat Sally mogelijk drachtig is. NEE ik denk van niet. Zoals ze vandaag was, denk ik dat ze op dit moment spontaan hengstig is. Ze is echt zo zuur maar naar de papa van Lucy kijkt ze zo verliefd ![]() Heb het nog nooit eerder echt aan haar gemerkt dat ze mogelijk hengstig zou zijn maar dit heeft er echt alle schijn van. Ze zijn natuurlijk zaterdag verhuist dus mogelijk speelt dat ook een rol... Lucy was ook weer lekker aan het klieren. Die heeft steeds de neiging om het clipje van het halster van Sally los te maken. En ja het lukt haar ook regelmatig. Het heeft de afgelopen dagen wel veel geregend en er komt nog veel meer aan, dat hier helaas de wei al behoorlijk veel modder heeft, gelukkig zijn er wat verder naar achteren ook hele droge stukken maar vooraan is het nat. De meiden hadden beide al een heerlijk modderbad genomen ![]() Ze staan nu overdag wel lekker buiten maar gaan savonds terug naar binnen. |
![]() |
marjannuh | |
![]() |
Hoe gaat het nu met ze nu ze weer tijdelijk opstal staan
|
![]() |
Salinah | |
![]() |
marjannuh schreef Hoe gaat het nu met ze nu ze weer tijdelijk opstal staan Leuk dat je het vraagt. Ik ben zo druk geweest dat ik helemaal vergeten ben om af en toe een update te geven. Er is weer best veel gebeurt. Lucy is inmiddels afgespeend. Ze heeft bijna 8,5 maand bij mama mogen lopen maar het werd toch wel tijd voor haar om op eigen beentjes te gaan staan. Echt mijn moederhart brak de eerste dagen van het afspenen maar inmiddels gaat het super goed. Lucy is fijn mensgericht, loopt al braaf mee aan het touwtje op het terrein, kan alle 4 voetjes geven en is dol op knuffels. Ze heeft ook energie genoeg voor 10. Al met al echt een heerlijk ding. Ze staat nog best veel op stal want ze kan alleen los in de rijbak. Afgelopen week hadden we haar geprobeerd in een kleinere gras weide te zetten die beter omheining is dan de gewone weide maar mevrouw dacht te kunnen springen. Gevolg met een halve koprol, want ze sprong niet hoog genoeg, door de omheining heen. Ze was er zelf totaal niet van onder de indruk en had ze lichamelijk niets en dacht wat ik hier kan, kan ik bij de volgende omheining ook wel proberen (dat hebben we uiteraard voorkomen) na haar te pakken en aangelijnd terug naar stal gebracht. Voorlopig dus nog niet op de weide maar gewoon in de rijbak voor haar om de benen te strekken. Met Sally gaat het oké maar geen grote veranderingen. De hoefsmid is geweest maar het is geen doen om haar te bekappen. Ze raakt zo gespannen dat ze zichzelf letterlijk laat omvallen. Ik heb werkelijk nog nooit een paard zo zien verkrampen van angst dat ze letterlijk neervalt. Ook de hoefsmid had dit nooit eerder zo gezien. We hebben dus alleen een paar keer haar voetje opgetilt en uiteindelijk lekker terug gezet op stal, ze was helemaal bezweet van de stress. Van de dierenarts heb ik pasta gekregen om wat te sederen en zij komt dan eventueel nog sederen via het bloed als de pasta niet voldoende doet. Omdat de dierenarts het ook niet aandurft om zonder de pasta via het bloed te sederen (dat moet in een ader geprikt worden maar ze vreet het liefst de dierenarts op) zal ze sws eerst de pasta moeten hebben. Het hele bekappen word dus echt nog een hele uitdaging. Sally is inmiddels wel volledig ingeënt en in de basis verzorging binnen, buiten zetten, stal mesten en voeren is ze erg braaf en dapper. Dit gaat eigenlijk probleemloos, al moet je wel op je hoede blijven als je de stal mest met haar erin maar dat is meer omdat de ruimte gewoon beperkt is en jezelf ook niet makkelijk weg kan lopen. Maar ze werkt eigenlijk gewoon goed mee. Sally staat echter wel vooral buiten, alleen met echt langdurig heel slecht weer staat ze op stal. Het is gewoon een pony die veel liever buiten staat met ruimte om haar heen. Dus dat proberen we ook zoveel mogelijk te doen. Ze is alleen niet meer wit maar een echt grijs modder zwijntje whaha |
![]() |
Koekie73 | |
![]() |
Fijn dat de dagelijkse verzorging zo goed gaat met Sally. Hopelijk gaat het na een aantal keer gesedeerd bekappen ook steeds beter.
Als Lucy de wei op gaat, staat ze dan alleen? En in de bak; heeft ze dan een maatje? Ik zou anders echt een opfokplekje voor haar zoeken. Grote kans dat ze in een kudde helemaal niet probeert door de omheining te gaan. |
![]() |
WillemijnL | |
![]() |
Wat hebben ze toch lieve, aansprekende hoofdjes! Zelfde vragen als Koekie inderdaad, een veulen alleen op stal lijkt me niet de bedoeling?
|
![]() |
pien_2010 | |
![]() |
Dag Salinah, vanochtend heb ik jouw berichten bij gelezen. Je paarden zien er geweldig uit. Goed bezig jij.
Ik hoop dat Sally zich laat bekappen binnenkort. Sneu dat ze zo bang is. Maar al een hele verandering dat ze niet meer bijt. Goed werk. Graag volg ik je. Liefs van Pien |
![]() |
Koper | |
![]() |
Als ik mij niet heel erg vergis zie ik op Facebook net een bericht van TS voorbijkomen dat het met Sally vermoedelijk niet goed gaat komen en dat TS daarom nu overweegt om een draver te kopen. Natuurlijk zou het vast heel gezellig zijn voor Sally en Lucy als er een derde paard bij hen zou komen wonen. Maar ik schrik eigenlijk nogal van het bericht over Sally... eerst dacht ik dat ik wat over het hoofd had gezien in dit topic maar ik kan niks over haar vinden wat ernstig is. Daarom dat ik nou toch maar een bericht plaats. Gaat alles goed TS?
|
![]() |
Salinah | |
![]() |
Koper schreef Als ik mij niet heel erg vergis zie ik op Facebook net een bericht van TS voorbijkomen dat het met Sally vermoedelijk niet goed gaat komen en dat TS daarom nu overweegt om een draver te kopen. Natuurlijk zou het vast heel gezellig zijn voor Sally en Lucy als er een derde paard bij hen zou komen wonen. Maar ik schrik eigenlijk nogal van het bericht over Sally... eerst dacht ik dat ik wat over het hoofd had gezien in dit topic maar ik kan niks over haar vinden wat ernstig is. Daarom dat ik nou toch maar een bericht plaats. Gaat alles goed TS? Hey, de paniek is niet zo nodig hoor. Sally staat nog gewoon in de wei bij de pensionstal. Echter zien wij geen vooruit gang op dit moment bij Sally in haar ontwikkeling en dat begint wel zorgen te geven. Met name haar hoeven is een groot probleem. Ze is niet te bekappen. Sws is haar fysiek aanraken los van voer geven zoals een wortel/eten uit de hand niet bepaald veilig. Een halstertouw aanklikken kan inmiddels wel (maar dat ging inmiddels op mijn weide ook al) maar aaien, borstelen enz niet. Ze lijkt hier momenteel ook minder op haar plek te staan. Ze word hier verzorgd door meerdere mensen en dat geeft haar meer stress. Ondanks haar angsten/trauma's hinnekt ze als ik aan kom, komt ze meteen naar me toe gelopen als ik bij haar wei aan kom (ook als ik niets bij me heb) en Ondanks dat ze dus wel signalen afgeeft dat ze "blij" is je te zien, komen we niet verder dan vooral naar elkaar kijken zeg maar. Dit geeft mij wel zorgen voor de toekomst. Dit staat overigens allemaal los van de draver. Het gaat hierin echt om de stappen met Sally. Want zelfs als weidemaatje is het fijn (lees noodzakelijk) dat je de meest basale verzorging enigsinds veilig kan uitvoeren zoals haar hoeven bekappen, haar veilig kan aanraken om bijv een borstel er over heen te halen en dat er een dierenarts bijv in de buurt kan komen. Deze 3 punten zijn nu nog absoluut geen optie. Dusja, het geeft me wel serieus slapeloze nachten. |
![]() |
StalNollie | |
![]() |
Ik heb het toendertijd in je vorige topic en ook hier meerdere malen aangegeven, het zal niet makkelijk zijn maar het gaat je echt rust geven en houden van is ook loslaten.
|
![]() |
Salinah | |
![]() |
StalNollie schreef Ik heb het toendertijd in je vorige topic en ook hier meerdere malen aangegeven, het zal niet makkelijk zijn maar het gaat je echt rust geven en houden van is ook loslaten. Wat heb je aangeven? |
![]() |
StalNollie | |
![]() |
Dat dit niet is wat je zocht voor je jonge kinderen. Je zocht kinderpony en ik heb hier in het topic al aangegeven dat buitenlandse ponys vaak veel traumas hebben en dus niet geschikt en later haalde ik ook nog eens aan onzeker x onzeker is geen match.
Maar je hebt je best gedaan meer dan dat kan je niet doen. |
![]() |
Salinah | |
![]() |
StalNollie schreef Dat dit niet is wat je zocht voor je jonge kinderen. Je zocht kinderpony en ik heb hier in het topic al aangegeven dat buitenlandse ponys vaak veel traumas hebben en dus niet geschikt en later haalde ik ook nog eens aan onzeker x onzeker is geen match. Maar je hebt je best gedaan meer dan dat kan je niet doen. Ja maar dat ze geen "kinderpony" zou zijn wist ik uiteraard al op het moment dat ik eraan begon. Dat doel was al los gelaten. Onzeker ben ik niet, wel voorzichtig als het gaat om veiligheid van mezelf en andere die met haar omgaan. Sally is ook niet perse onzeker, wel gigantisch angstig voor fysiek contact en getraumatiseerd. Maar ze loopt zo de trailer in zonder enkele twijfel, ze loopt aan de hand zonder problemen overal langs, met een Traktor door de wei rijden maakt geen enkele indruk, wapperende dingen geen punt voor haar. Eigenlijk is ze echt heel cool in haar hoofd, behalve voor fysiek menselijk contact daar gaat het totaal mis mee en daar komen we samen momenteel geen stapje verder mee. |
![]() |
Koper | |
![]() |
Aha, dank je wel voor de toelichting. Die draver lijkt me namelijk ook niet echt een kinderpony aangezien hij pas een paar weken onder het zadel is.
Waar ik me vooral zorgen om maakte is dat je in de post over dat paard aangaf dat hij mogelijk met alleen je veulen komt te staan. Het leek me voor Sally bepaald sneu als ze weer zou moeten verhuizen en weer aan andere mensen moet wennen terwijl ze het met jou goed kan vinden. Dat was zeg maar waarom ik me zorgen begon te maken. |
![]() |
Salinah | |
![]() |
Koper schreef Aha, dank je wel voor de toelichting. Die draver lijkt me namelijk ook niet echt een kinderpony aangezien hij pas een paar weken onder het zadel is. Waar ik me vooral zorgen om maakte is dat je in de post over dat paard aangaf dat hij mogelijk met alleen je veulen komt te staan. Het leek me voor Sally bepaald sneu als ze weer zou moeten verhuizen en weer aan andere mensen moet wennen terwijl ze het met jou goed kan vinden. Dat was zeg maar waarom ik me zorgen begon te maken. Als eerste vind ik het best vervelend dat je dit zo in het topic gooit en niet even de moeite neemt om mij privé aan te spreken via welke weg ook. Ik krijg het gevoel dat ik me moet verdedigen op halve verhalen die hier geschreven worden. Ik snap dat het fb bericht misschien niet geheel duidelijk is maar dat is geen bericht over Sally of Lucy en om alle in's en outs in de fb groep te gooien word zo'n post veel te lang die al niet klein was. Het ging mij daar specifiek over de draver, anders krijg je daar veel rand info. In dit topic schrijf ik over Sally en Lucy en feitelijk is daar geen veranderingen in. Ook is alles rond de draver nog zo vers en niet concreet dat er ook kans bestaat dat ik hem niet overneem, hij staat ook niet te koop bijv. Het is gewoon research doen en informatie verzamelen om een goede afweging te kunnen maken. Deze draver is niet pas een paar weken onder het zadel (staat ook in de fb tekst). Hij heeft tot een paar weken geleden nog gekoerst maar werd naast het koersen ook al gereden onder het zadel. Ook liep hij samen met de klein kinderen voor een 2p sulky gewoon recreatief en is dus al zeker wel wat gewend. Echter staat hij niet te koop maar heb ik eventueel wel een optie om hem te mogen kopen en heb alle tijd om hem uit te proberen wat ik maar wil. Die knoop heeft dus ook niet morgen doorgehakt te worden. Ik ben deze kans om het zo maar te noemen dus aan het onderzoeken maar er is niets concreets. Zoals ik al zei, het staat los van Sally. Ja de kans bestaat dat hij samen met Lucy komt te staan. Ook al hier op de pensionstal, dus ook als ik hem niet overneem. Lucy zetten we nog niet bij Sally aangezien ze pas kort is afgespeend en deze draver is pas een paar dagen hier op stal dus willen ook kijken of ze samen een klik kunnen hebben. Aangezien de draver pas 3 weken geleden is gecastreerd is nu samen met een volwassen merrie zetten nog niet handig en met een hengst of ruin mogelijk ook nog niet. Mocht Lucy en hij samen klikken zou dat ook fijn als ik tot koop over zou gaan. Het is geen inruil op Sally, het staat los van elkaar. Maar zorgen rondom Sally zijn er zeker wel. Mocht het met Sally echt niet verder lukken is het voor Lucy geen optie om alleen te komen te staan straks op mijn weide en zal ik er sws een maatje bij moeten zoeken. |
![]() |
Salinah | |
![]() |
Even een update over Sally en Lucy.
Over Lucy kan ik best kort zijn. Ze doet het super. Ze is 1 brok nieuwsgierigheid, dondersteen, brutaaltje, energie, ondeugend en speels. Je hebt er je handen vol aan maar ze is ook echt goed bezig. Aan de hand meelopen aan een touw gaat steeds beter. Eerst liep ze meer achter je aan te huppelen en te hupsen maar rustig naast je lopen begint steeds meer normaal te worden. Het veulen abc begint steeds meer vorm te krijgen. Ze maakt echt mooie vooruitgang nu ze is afgespeend. Sally laat deze vooruit gang niet zo zien en staan inmiddels redelijk stil. Dat zal best meerdere oorzaken hebben maar het geeft zeker zorgen. Ze vind het lastig dat er meerdere mensen de dagelijkse verzorging doen. Dit beperken we ook zoveel mogelijk maar het is lastig. Ze heeft 1x serieus slaand uitgehaald naar iemand die haar hooibak kwam bijvullen (gelukkig ging het net langs af) en dit heeft indruk gemaakt op de pensionstal. Dit is iets wat ik haar in afgelopen 9 maanden ook niet eerder heb zien doen. Er zal dus mogelijk een trigger zijn geweest maar geen idee wat. Ondanks dat ze vrijwel geheel met rust word gelaten en zeker fysiek geen contact hoeft te maken komt ze niet losser. Ook nu Lucy is afgespeend zien we geen gedragsverandering (niet in het goede ook niet in het kwade) maar het blijft er 1 waarbij je over je schouder moet kijken als je door haar weide loopt. Alles bij elkaar beginnen de zorgen te groeien of we met haar verder kunnen komen. Het is in deze niet alleen mijn veiligheid maar ook die van de mensen op de pensionstal die er dagelijks voor zorgen. Ik gun Sally echt alles maar ook zij zal iets tot beweging moeten komen om stapjes te maken. Het hoeven geen sprongen te zijn maar op dit moment staan we stil. Misschien ook de tijd van het jaar, ze staat verder weg waardoor ik er niet dagelijks heen kan, het is kouder weer wat vaak ook wel wat invloed heeft op paarden. Maar aan de andere kant moet ook eerlijk blijven kijken naar Sally en mijn eigen kunnen. Ik voel zelf een enorme klik met Sally vanaf dag 1 dat ik haar zag. Ik heb vertrouwen in haar karakter dat het goed zit. Maar er begint ook twijfel te ontstaan of Sally en ik dit samen kunnen en daar moet ik ook eerlijk naar kijken. Het is dus echt een wat sombere update om het zo te zeggen, we lopen aardig vast in het proces, terwijl ik, als ik naar Sally kijk, met haar prachtige vriendelijke ogen die je bijna smekend aankijken, dan wil ik haar zo graag een verdiende knuffel geven en zeggen dat het allemaal oke is, ze gewoon goed is, ze van mij echt niets te vrezen heeft en we samen dikke maatjes kunnen zijn.... maarja zodra je je hand uitsteek, verstijfd ze in haar houding, gaan de oren plat, trekken de neusgaten strak en zegt ze, nee nu (nog) niet, haal je hand weg. Om vervolgens je weer met de bijna smekende vriendelijke ogen je aan te kijken. |
![]() |
Koper | |
![]() |
Ik kan me voorstellen hoe het is als je je paard zo graag wil helpen en je tegelijkertijd ziet hoe veel stress ze heeft. Ik heb stalgenoten gehad die iets vergelijkbaars aan de hand hebben gehad, maar dat was geen pensionstal. Maar ook daar, de term stalgenoten doet het al vermoeden, kwamen meerdere mensen die bij verschillende paarden hoorden. Op een pensionstal zal het er niet makkelijker op zijn. Het is jammer dat ze in de winter niet op de weide kunnen, want ook in komende winters zal dat vermoedelijk zo zijn dus ik begrijp je zorgen.
Kun jij ook begrijpen dat ik schrok van je bericht wat ik gisteren las? En wat je overigens zelf openbaar en heel uitgebreid hebt gedeeld, dus mij nu aanspreken op dat ik die zorgen uit vind ik een beetje flauw. Het is niet dat ik hier links of screenshots plaats ofzo. Want juist doordat je die klik met Sally hebt, en ze je echt lijkt te vertrouwen, gaat het me zo aan het hart. Jullie lijken allebei zo graag te willen, en als dat niet kan zoals je hoopt dan is dat erg rot. En daarnaast maakte ik me zorgen dat ze ineens erg ziek was geworden, misschien wel doordat Lucy laatst die koliek had en de schrik er in zat dat ik dat dacht. Gelukkig maar dat ze fysiek gezond is, en ik hoop echt dat er toch een manier komt dat ze ook emotioneel nog wat heling kan vinden. En sowieso goed om na te denken over wat met Lucy als het toch niet gaat lukken met Sally. |
![]() |
Salinah | |
![]() |
Koper schreef Ik kan me voorstellen hoe het is als je je paard zo graag wil helpen en je tegelijkertijd ziet hoe veel stress ze heeft. Ik heb stalgenoten gehad die iets vergelijkbaars aan de hand hebben gehad, maar dat was geen pensionstal. Maar ook daar, de term stalgenoten doet het al vermoeden, kwamen meerdere mensen die bij verschillende paarden hoorden. Op een pensionstal zal het er niet makkelijker op zijn. Het is jammer dat ze in de winter niet op de weide kunnen, want ook in komende winters zal dat vermoedelijk zo zijn dus ik begrijp je zorgen. Kun jij ook begrijpen dat ik schrok van je bericht wat ik gisteren las? En wat je overigens zelf openbaar en heel uitgebreid hebt gedeeld, dus mij nu aanspreken op dat ik die zorgen uit vind ik een beetje flauw. Het is niet dat ik hier links of screenshots plaats ofzo. Want juist doordat je die klik met Sally hebt, en ze je echt lijkt te vertrouwen, gaat het me zo aan het hart. Jullie lijken allebei zo graag te willen, en als dat niet kan zoals je hoopt dan is dat erg rot. En daarnaast maakte ik me zorgen dat ze ineens erg ziek was geworden, misschien wel doordat Lucy laatst die koliek had en de schrik er in zat dat ik dat dacht. Gelukkig maar dat ze fysiek gezond is, en ik hoop echt dat er toch een manier komt dat ze ook emotioneel nog wat heling kan vinden. En sowieso goed om na te denken over wat met Lucy als het toch niet gaat lukken met Sally. De pensionstal waar ze staan is wel heel kleinschalig. Dus geen drukke bedoeling en toch zie je meer spanning dan op mijn weide. Ze zouden best op de weide kunnen (behalve zo tussen kerst en oud en nieuw) maar het pad is dan niet te rijden met een auto. Dus ook met trailer ofzo bij de te komen in geval van nood. Dat vond ik zeker dit eerste jaar wat te spannend. Ik snap dat je schrikt als je het zo leest maar als je toch mijn fb hebt gevonden, had je ook even via privé daar of hier je vragen kunnen stellen. De fb groep is een privé besloten groep, dit forum is volledig openbaar en voor de hele wereld mee te lezen, op de fb groep kan ik alles met 1 klik het bericht verwijderen, hier niet, daar zit een groot verschil in. Dusja, ik snap je schrik zeker wel maar er waren andere wegen geweest. Als er echt iets heftigs zou zijn met Sally had ik dat hier zeker als eerste gedeelt, dat doe ik met alles, goed of slecht nieuws net als Lucy. Sally is dusverre fysiek gezond dat er geen directe bedreiging is, behalve dat haar hoeven echt te lang worden waar natuurlijk vanalles op de loer ligt wat inwendig schade kan geven. En daar ligt een enorme directe zorg. |
![]() |
Swift | |
![]() |
Wat vervelend dat het, ondanks al jouw moeite en goede bedoelingen, toch niet lukt om het vertrouwen van Sally te winnen op het gebied van aanraken.
Wellicht heb je wat aan de tips uit het onderstaande topic. Dat gaat over een merrie met nog heftiger gedrag dat Sally en daar lukt het wel om stappen te zetten. Er worden in dit topic ook een aantal professionals genoemd die ervaring hebben met dit soort gedrag, wellicht kun je daar ook nog je licht opsteken. Sterkte en succes met het winnen van het vertrouwen van Sally! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2112551 |
![]() |
Paardenfann4 | |
![]() |
Je doet heel erg je best en ik snap dat je het vervelend vindt dat iemand hier info deelt wat je op een besloten fb groep hebt staan. Misschien kun je een modje vragen om het te verwijderen als je niet wil dat iedereen dit te lezen krijgt? Ik vind ook niet dat je hier verantwoording hoeft af te leggen.
Ik denk dat het juist bij een paard als dit wel belangrijk is dat ze dagelijks door handen komt, iedere dag herhalen zodat het bevestigd wordt. Heel vervelend dat ze uithaalt naar andere mensen. Misschien heb je inderdaad iets aan de tips in het andere topic of kun je hulp in roepen van geprofessionaliseerde mensen. Hopelijk komt het uiteindelijk toch goed met haar. Heel veel succes nog met alles en ik blijf jullie volgen. |
![]() |
thequeensmum | |
![]() |
Swift schreef Wat vervelend dat het, ondanks al jouw moeite en goede bedoelingen, toch niet lukt om het vertrouwen van Sally te winnen op het gebied van aanraken. Wellicht heb je wat aan de tips uit het onderstaande topic. Dat gaat over een merrie met nog heftiger gedrag dat Sally en daar lukt het wel om stappen te zetten. Er worden in dit topic ook een aantal professionals genoemd die ervaring hebben met dit soort gedrag, wellicht kun je daar ook nog je licht opsteken. Sterkte en succes met het winnen van het vertrouwen van Sally! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2112551 Bovenstaand topic had ik ook willen noemen, TS hiervan heeft onwijs mooie stappen gemaakt. Je hebt ontzettend je best gedaan, zo naar dat het dan niet het beoogde resultaat oplevert. Wens je veel succes |
![]() |
maj0 | |
![]() |
Heb je er wel eens aan dachten om hulp in te schakelen? van bij voorbeeld Featherligtht? Zij zou jou en Sally misschien wel weer verder kunnen helpen. (Kan ook best iemand anders zijn maar ik ken er niet zo heel veel maar goed dat weet bokt wel als je daar behoefte aan hebt) Zodat je toch anders gaat kijken en dat je even iemand hebt die gespecialiseerd is moeilijkere paarden.
|
![]() |
FemkeRoosje | |
![]() |
Salinah schreef Even een update over Sally en Lucy. Over Lucy kan ik best kort zijn. Ze doet het super. Ze is 1 brok nieuwsgierigheid, dondersteen, brutaaltje, energie, ondeugend en speels. Je hebt er je handen vol aan maar ze is ook echt goed bezig. Aan de hand meelopen aan een touw gaat steeds beter. Eerst liep ze meer achter je aan te huppelen en te hupsen maar rustig naast je lopen begint steeds meer normaal te worden. Het veulen abc begint steeds meer vorm te krijgen. Ze maakt echt mooie vooruitgang nu ze is afgespeend. Sally laat deze vooruit gang niet zo zien en staan inmiddels redelijk stil. Dat zal best meerdere oorzaken hebben maar het geeft zeker zorgen. Ze vind het lastig dat er meerdere mensen de dagelijkse verzorging doen. Dit beperken we ook zoveel mogelijk maar het is lastig. Ze heeft 1x serieus slaand uitgehaald naar iemand die haar hooibak kwam bijvullen (gelukkig ging het net langs af) en dit heeft indruk gemaakt op de pensionstal. Dit is iets wat ik haar in afgelopen 9 maanden ook niet eerder heb zien doen. Er zal dus mogelijk een trigger zijn geweest maar geen idee wat. Ondanks dat ze vrijwel geheel met rust word gelaten en zeker fysiek geen contact hoeft te maken komt ze niet losser. Ook nu Lucy is afgespeend zien we geen gedragsverandering (niet in het goede ook niet in het kwade) maar het blijft er 1 waarbij je over je schouder moet kijken als je door haar weide loopt. Alles bij elkaar beginnen de zorgen te groeien of we met haar verder kunnen komen. Het is in deze niet alleen mijn veiligheid maar ook die van de mensen op de pensionstal die er dagelijks voor zorgen. Ik gun Sally echt alles maar ook zij zal iets tot beweging moeten komen om stapjes te maken. Het hoeven geen sprongen te zijn maar op dit moment staan we stil. Misschien ook de tijd van het jaar, ze staat verder weg waardoor ik er niet dagelijks heen kan, het is kouder weer wat vaak ook wel wat invloed heeft op paarden. Maar aan de andere kant moet ook eerlijk blijven kijken naar Sally en mijn eigen kunnen. Ik voel zelf een enorme klik met Sally vanaf dag 1 dat ik haar zag. Ik heb vertrouwen in haar karakter dat het goed zit. Maar er begint ook twijfel te ontstaan of Sally en ik dit samen kunnen en daar moet ik ook eerlijk naar kijken. Het is dus echt een wat sombere update om het zo te zeggen, we lopen aardig vast in het proces, terwijl ik, als ik naar Sally kijk, met haar prachtige vriendelijke ogen die je bijna smekend aankijken, dan wil ik haar zo graag een verdiende knuffel geven en zeggen dat het allemaal oke is, ze gewoon goed is, ze van mij echt niets te vrezen heeft en we samen dikke maatjes kunnen zijn.... maarja zodra je je hand uitsteek, verstijfd ze in haar houding, gaan de oren plat, trekken de neusgaten strak en zegt ze, nee nu (nog) niet, haal je hand weg. Om vervolgens je weer met de bijna smekende vriendelijke ogen je aan te kijken. Je zou contact op kunnen nemen met EffectiefTrainen https://www.effectief-trainen.nl/ , ze komt vrijwel door het hele land en heeft al meerdere van dit soort dingen aangepakt en mee gewerkt met een positieve aanpak. ![]() Wellicht is dat iets wat jullie kan helpen |
Omhoog |
![]() |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 12 van de 17 [ 413 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [PP] Paardenpraat |
Inloggen |