Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:08

Knappe Pinda!

Iriscope

Berichten: 8610
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:19

Oooh wat is ze knap! <3

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:14

Pinda vindt het verdacht :D

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:17

Owh dat staat haar goed hoor! <3

Joy heeft weer knappe tandjes :D
Afbeelding

Nekje wel :=
Afbeelding
Edit: ze krijgt echt 2 keer een handje biks... Ze zit van nature best goed in het vlees... maar ze heeft er onder het zadel geen last van :+

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:19

Weer een shiny smile *D :D

Ik moet er nog aan wennen, ze wordt er zo volwassen van :)) knap wel <3 ze vond inderdaad die telefoon voor foto's maar verdacht :+

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:37

Heel verhaal getypt, telefoon verspringt... alles weg grrrr

Vandaag hier zelf niet zon beste dag.
Dus vriendlief bood aan maar stal te gaan. Hardstikke fijn natuurlijk.
Gevraagd of hij een foto wilde sturen maar nee hoor geen foto's komt hij thuis, vroeg of ze braaf was. Zegt hij ja hoor heel braaf. Staart uitgekamd, voeten uitgekrabt en die grapjas heeft in zijn uppie even een deken gepast .
Maylinn geen stap verkeerd gezet. hebben we haar dat destijds toch goed aangeleerd whoehaha...
Ze heeft als jaarling 1 seizoen met een vliegendeken gestaan wegens echt giga veel dazen.

Afbeelding

Deken oogt beetje groot, dus morgen zelf ook ff kijken hoe hij zit... is een 185. Ze is niet zo groot denk net wel net niet 1.60 maar ze is ook nog heel erg iel. Dus ja waar doe je goed aan.


Afbeelding

Ook hier is inmiddels de sportcoupe gemaakt. En ook is ze inmiddels goedgekeurd voor de sport.
Prok aanvraag is de deur uit! Dus ben heel benieuwd wanneer we daar wat van horen.

Nettie007

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:25

Afbeelding
Wat een leuke paarden komen er voorbij! Erg leuk om het proces te volgen en geïnspireerd te raken. Sinds een half jaar is Broen bij mij, een Gelderse ruin van 4,5 jaar.

Momenteel nog veel aan het wandelen en laten wennen aan allerlei dingen zoals op de foto. Verder zijn we bezig met de 7 games van Parelli

Iriscope

Berichten: 8610
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:19

Vandaag en gisteren zijn we met Ziza aan de slag geweest. Knappe merrie is nu helemaal niet meer onder de indruk van het zadel, dus vandaag heb ik wat geoefend met ernaast staan, op zadel kloppen, lichaam kloppen waar het been straks ligt en rustig omhoog "springen" naast haar zodat ze vast aan het beeld van opstijgen went een beetje. Ze deed het echt super braaf.

Morgen heeft ze vrij en dan doen we zondag een stijgbeugeltje aan het zadel om te zien hoe ze daarop gaat reageren.

Hier is ze dan <3

Afbeelding

Afbeelding

Liaan

Berichten: 510
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:24

Ik meld mij ook! Ik ben niet iemand die veel post, maar vind het wel leuk om mee te lezen en af en toe iets te posten. Ik heb een knappe merrie van Toto jr. van 2 jaar en 8 maanden, zelf gefokt en heb haar mama dus ook. Ze is nu een maandje terug uit de opfok. En ik doe lekker rustig aan met haar. Vaststaan (kon ze al als veulen), dekentje op (alleen in de regen buiten) en grondwerk doe ik met haar. En de hoefsmid en tandarts is ook al langs geweest.

Afbeelding
Afbeelding

Wat een leuke paarden komen er allemaal voorbij. Heel divers. Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:26

Melissa0304 schreef:
DonDon schreef:

Hei Sam!! Hoe is het met hem?
l

Gaat super! Vermaakt zich prima in de kudde en heeft leuke vriendjes om zich heen :) met Don ook alles goed? Zag op je insta dat hij goed de hoogte in gegaan is ook

Dat hesje is een goed idee! Ga ik binnenkort ook is mee aan de slag, toch wel makkelijk als ze het kunnen zien



Ja zeker gaat ook alles goed. Jaa hij is al echt groot geworden, ik vergeet elke keer de meetlint mee te nemen. Hij is denk ik nu zo'n 1.46 en zou uitgroeien tot 1.48. Hij heeft het erg naar zijn zin en is een klein groepje. Ik laat hem dus nog lekker staan. Eind dit jaar komt de hoefsmid weer, kijken of het gaat lukken. Mocht het nietlukken dan ga ik hem eerder halen en zelf laten bekappen.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:53

Ja hopen dat het lukt dan met de smid :) Sam is daar nu gelukkig helemaal aan gewend :) staat ook weer super op zijn voeten

Granoek
Blogger

Berichten: 10494
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 10:12

Wow ik had even geen computer en het is hard gegaan :D Zo fijn, veel jonkies en een paar oudere zelfs!

Azmay, weet jij toevallig wie de vader is van de merrie?

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:46

Granoek schreef:
Wow ik had even geen computer en het is hard gegaan :D Zo fijn, veel jonkies en een paar oudere zelfs!

Azmay, weet jij toevallig wie de vader is van de merrie?

Nee, weet alleen dat ze 5 is en Vera zou heten maar die staan er al 2 op stal dus dat zal wel weinig zeggen. Ze is gecoupeerd en het gedrag zou van jong (4mnd) en abrupt afspenen zijn volgens de baas maar ik geloof daar niet zo heel erg in.

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:02

Liaan, wat ziet ze er goed uit!

Als ik iedereen zo lekker bezig zie dan kriebelt het enorm, maar moet nog tot mei wachten.
Nou ja moet.... Komt gewoon beter uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:06

Van hoefsmid gesproken. Mijn kudde was gisteren zeer onbeleefd bij de smid. Had ze uit hun paddock genomen en wilde hen in de tuin laten bekappen. Soms mogen ze in de tuin even grazen aan de hand, nu mocht het niet, dus waren ze boos.

Mijn hoefsmid moest wel lachen met mijn uk. Die stond kwaad met zijn voorbenen te schrapen zodra hij de kans kreeg, maar bleef ondanks zijn boosheid, toch een heer zodra de smid zijn voeten vast had.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:17

Er staan weer leuke tussen!

Gimmy, wat een buikje :D

Afbeelding
Van mama voor kerst een nieuw setje gekregen.
Ze moet er nog wat in groeien, maar het staat haar prachtig!
Onderlegger is ook al toegekomen :):)

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:27

Wat een leuke paarden allemaal! <3

Zelf heb ik geen paard die beleerd gaat worden maar ik vind het reuze interessant om mee te lezen dus dat ga ik doen. Heel veel succes en plezier in het beleerproces voor iedereen! :D

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:20

Leuk om te zien hoe iedereen al bezig is! Zo schattig, al die in dekens verdrinkende paardjes <3

Liaan, wat een mooie merrie! Ik blijf toch echt fan van tot nakomelingen

Hier moet meneer ook nog wat in z’n jurk groeien (maar 185 van een ander paard hier op stal :+ )

Afbeelding

Klein snorrekindje laat met longeren al steeds vaker hele fijne stukjes zien!

Afbeelding

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:06

Snoezig, van die in dekens verzuipende gupjes <3

Leuk Liaan, is dat haar moeder dan ook op die eerste foto?

Knappe schimpie Iriscope!

Vanavond geprobeerd Pinda's voorpluk(je :+ ) te knotten...dat wordt hem duidelijk niet :P Madam vindt dat veel te gezellig, en ga dan maar eens op de tast met je armen zover mogelijk uitgestrekt bovenop een krukje wiebelend zo'n plukje haar netjes staan vlechten- terwijl er een dikke neus steeds in je gezicht gedrukt wordt, de rits van je vest opengemaakt, een tong in je oor gestoken, je hoofd en haar afgelebberd en er aan je neus geknabbeld wordt _O- Gelukkig was het toch geen porem, zo'n klein frutje tussen die mega oren :=

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 01:02

Hahahah geweldig

Liaan

Berichten: 510
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:25

Bedankt voor alle complimenten van die van mij.

@Vientje nee dat is niet haar moeder. Dat is het gp paard van de stal eigenaresse. Dit is samen met haar mamaAfbeelding

Leuk om zo alle verhalen te lezen. Jouw tijd komt nog wel Silly! Maar jee wat is die van jou al groot. Die van mij haalt net de 1.60m

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:28

Ja hij is beetje uit de kluiten gewassen, terwijl die van ons best gelijk op gingen in het begin als ik het mij goed herinner

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:13

Leuk om al jullie verhalen alvast te lezen!

Ik hoop mijn puppy Merlin ook in 2020 te kunnen gaan beleren, al speel ik wel een beetje vals. Toen hij net 3 was hebben ze hem een zadel op gegooid, zadelmak gemaakt en kindjes mee weggestuurd op buitenritten op ponykampen.

Ik kocht hem begin Augustus, maar hij had nog een navelbreukje waar ze hem aan wilde opereren voordat hij naar mij toe kwam. Deze operatie viel hem veel zwaarder dan dat ze ooit gedacht hadden en hij heeft het op het nippertje gered. Na 7 weken nagelbijten en zorgen maken was hij eindelijk “fit” genoeg en kwam hij eindelijk mijn kant op. Het was opeens een bang mager scharminkeltje geworden van maar 390 kilo. En dat voor een tinker van 1.50.

Inmiddels zijn we dik 1,5 maand verder, heeft hij lekker nog van de weides kunnen genieten, van onbeperkt hooi en van lekker veel aandacht! Hij zit inmiddels op de 460 kilo, zie je zijn ribben ed al lang niet meer en is het 1 groot blij ei! Ook heb ik het idee dat hij weer de lucht in schiet met groeien.

Ik pak hem nu voorzichtig 1-2x per week op aan de longe en doen daarnaast ook veel grondwerk, want op het zadel na kent hij eigenlijk niets. Ik geef hem deze 2-3 maanden nog even om nog wat meer vlees op de botten te krijgen en om zijn spieren en conditie wat beter te trainen aan de longe en dan hoop ik er in het nieuwe jaar een keertje op te gaan!

Afbeelding

Deze foto is van oktober, dus toen was hij net 2 weken bij mij. Vandaar dat hij er nog erg schraal bij staat en zijn hoeven nog gedaan moesten worden :+

Zelf ben ik trouwens meer een “mee lees” persoon, dus jullie zullen soms een keertje een update krijgen van ons. Maar jullie motiveren mij wel heel erg om lekker met hem aan de slag te gaan :D

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:14

Ik zal ook een foto plaatsen van Donny! Voor zover ik een foto heb aangezien hij altijd achter me aan wandelen.Afbeelding dit was zomer dit jaar.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:24

Leuk liaan, ben heel benieuwd hoe die van jou het ook gaat doen! Die van mij is ook nog zo'n ukje. Maar schijnbaar zijn het laatbloeiers dus ik ben benieuwd wat er nog bij gaat komen!