Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:44

mirjamalvaro schreef:
Dus de eerste smid deed gelijk met hoefstandaard? Dat doet mijn smid dus niet de eerste keren als ze angstig zijn. Je huidige smid klinkt goed. :j

ja idd gelijk met hoefstandaard.

Heb helaas lang mogen rondbellen voor een andere smid. Zelfs smeden waarbij op de website staat "ook moeilijkere paarden" haakten af omdat ik zo eerlijk was over limo.

Amado, zeker er zijn er nog een aantal die gaan mennen :) ook grotere paarden. Knap dier hoor.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:56

Leuk Amado! Welkom, ik behoor ook tot de “menclub”

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:02

Art_Ificious schreef:
mirjamalvaro schreef:
Dus de eerste smid deed gelijk met hoefstandaard? Dat doet mijn smid dus niet de eerste keren als ze angstig zijn. Je huidige smid klinkt goed. :j

ja idd gelijk met hoefstandaard.

Heb helaas lang mogen rondbellen voor een andere smid. Zelfs smeden waarbij op de website staat "ook moeilijkere paarden" haakten af omdat ik zo eerlijk was over limo.

Amado, zeker er zijn er nog een aantal die gaan mennen :) ook grotere paarden. Knap dier hoor.


Dat is erg. :oo
Dan heb ik mazzel met mijn hoefsmid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:13

Wat een knapperds komen er hier voorbij zeg!

Ik heb geen krukje, maar jullie maakten me nieuwsgierig hoe Quick zich zou gedragen. Dus trok ik gisteren, onder een bezorgde blik van mijn vent, met een ladder naar achter.

Grondige inspectie van het ding.

Afbeelding

En toen ik er net op stond, kwam mijn vriend kijken of ik nog heel was. Kon ie gelijk foto's nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Missie geslaagd

Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:19

Hoefsmid vond Lars prima. Hoefstandaard oefenen we elke keer en gaat nu eigenlijk heel goed. Heb zelf wel direct geoefend ongeveer 1x in de 2 weken toen hij hier net kwam (6 maanden oud). Vastzetten gaat ook prima, ook tussen 2 touwen. Nooit een seconde gedacht dat hij daar nou van moest schrikken ofzo :')

Dat krukje is een goed idee! Ga ik ook binnenkort eens doen :D

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:33

Ik zoek ook al een krukje haha

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:33

Krukje wordt hét nieuwe zadelmak/trainingsatribuut hahaha :D

Muronia

Berichten: 19652
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:48

SVRL haha geweldige foto's! Die missie was zeker geslaagd :D

Ik ben heel erg blij met onze hoefsmid. Hij komt al 15 jaar bij ons en kent de paarden dan ook goed. Veronia was in het begin niet de makkelijkste met het bekappen. Ze werd er boos van en heel snel met haar achterbenen en om de rust erin te houden heb ik een paar keer een klein verdovinkje erin gedaan als de hoefsmid kwam. De laatste keer dat de smid was hebben we het weer zonder gedaan en dat ging hartstikke goed, dus mooi zonder nare ervaringen geleerd dat bekappen niet zo erg is als ze dacht.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:54

Ik vermoed dat mijn paardje gewoon angst heeft voor mannelijke smeden. Helaas niet geslaagd in de zoektocht naar een vrouwelijke smid.
Heb wel een vrouwelijke veearts en daar is hij echt heel anders bij.

Daarnaast is hij onzeker/schuchter van zodra er een vreemd persoon naar zijn achterbenen gaat. Beetje eenkennig zal ik het noemen aangezien ik zelfs de castratiewonden kon aanraken om te voelen of het warm was.

Anoniem

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:08

Afbeelding

Afbeelding
Ook ik ga in 2018 een begin maken met het zadelmak maken van mijn lieve Welsh Cob Joy. Ik heb hem vanaf dat hij 5 maanden is maar ken hem al vanaf een maand of 2. Vorig jaar is hij gecastreerd en heb ik hem naar huis gehaald. Hij loopt nu in een gemengde kudde en ik doe spelenderwijs wat grondwerk dingentjes met hem. In mei wordt hij drie dus daarna ga ik rustig aan beginnen met zadelmak maken. Echt serieus ermee werken doe ik pas als hij 4 jaar oud is. Gezien zijn leergierige en onbevangen karakter verwacht ik weinig problemen maar wie weet hoe hij me gaat verrassen *D

AnnetteFlame

Berichten: 1451
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:06

Afbeelding
Over hem heen hangen deed ik al toen ie veulen was (uiteraard zonder te leunen). Dus daar kijkt ie niet meer van op

Anoniem

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:20

Met een krukje oefenen doe ik ook al een poosje. Er overheen hangen zonder druk ook trouwens.

Anoniem

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:22

Ik was banger op de ladder als Quick, mijn hoogte vrees speelde op. :+
Hangen was voor mij dus geen optie, zal iets zijn dat kan wachten tot ik in een opstapje investeer. _O-

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:40

Vandaag weer even aan het trainen geweest in menpositie. Ging redelijk goed, alleen tot ene paar keer toe vanuit het niets was er iets engs waardoor ze niet verder wilde. Na rustig doorzetten ging ze alsnog, daarna uitgebreid beloond.

Misschien weet ik wel wat het was, misschien was het mn stalgenote die in de bak bezig was wat ze dan toch stiekem misschien best spannend vond. Want ja, het is tenslotte het paard waar ze het land mee deelt. Toch spannend als dat ineens in de bak bij je loopt. Maar verder ging het weer hardstikke goed! Daarna lekker appeltje gegeten!
Afbeelding
Afbeelding

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:43

Hahaha, gaaf zo met de ladder. :D

Onze Elske is heel nuchter en bijna nergens bang voor. We kunnen haar overal aan raken en de hoefjes bekappen is geen punt.
Afbeelding
Elske voorop

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:20

Ik heb even wat pagina's terug gelezen zodat ik een beetje weet wie wie is, heb mij hier een paar dagen geleden gemeld maar heb het erg druk gehad en jullie praten veel!

Veel mensen die hun paard ook voor de kar gaan beleren, leuk! Ik heb daar zelf 0 ervaring mee maar leuk om jullie verhalen zo te lezen.

Toydoll, wat een mega knappe pony is Breezer! Gaaf dier!

Balou_k, wat een knappe haf! Hoe oud is hij?

Straww_, wat een lief koppie heeft die van jou! Wat zei de hoefsmid over zijn hoef?

Voor degene die bezig zijn met een hoofdstel in te doen, met hoe oud zijn jullie daarmee begonnen? Bij mij kwam vorige week de tandarts en die vroeg of we al bezig waren met een hoofdstel. Ze is 2,5 en ik was dat zelf nog niet echt van plan om daarmee te beginnen. Ik dacht pas begin van het jaar daarmee te beginnen. Ben wel benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt.

Wij hebben qua hoefsmid echt geluk, de fokker van mijn haf is zelf hoefsmid dus hoefjes geven en bekappen is allemaal geen probleem. Met de paplepel ingegoten :D

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:31

2.5 jaar hoofdstel hier in gedaan. :j

AnnetteFlame

Berichten: 1451
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:38

Ik ook met 2,5 hoofdstel in gedaan maar wel pas nadat de tandarts geweest was

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:43

Art_Ificious schreef:
Krukje wordt hét nieuwe zadelmak/trainingsatribuut hahaha :D


Krukje is ideaal, hier ook echt fan van.
Borstelen met krukje, op de staldeur zitten en kroelen, longeren op een verhoogje. Etc.


@Rocymax, fijn dat ze zo nuchter is!

@Nan, hij is 2,5 jaar nog een echte baby!

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:45

Tandarts moet hier wel nog komen. Hoofdstel in is nu puur alleen bitje erin en lekker op kauwen. Zit dus ook niet aan de teugels ofzo.

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:52

mirjamalvaro schreef:
Tandarts moet hier wel nog komen. Hoofdstel in is nu puur alleen bitje erin en lekker op kauwen. Zit dus ook niet aan de teugels ofzo.


Tandarts komt hier altijd in het voorjaar voor mijn paarden. Prins was er toen echter nog niet, dus is hij logischerwijs volgend jaar pas aan de beurt. Uitzonderingen natuurlijk buitengesloten, want nodig is nodig.

Ik heb totaal geen haast, had eigenlijk gehoopt dat Bethelight met hem bezig zou gaan nu ik vrij druk zit. Helaas blijkt het heel lastig een afspraak met haar te maken en reageert ze nauwelijks tot niet op mijn mailtjes.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:09

Hoofdstel heeft hij bij vorige eigenaar voor het eerst in gehad. Rond tweeënhalf dus ook.
Bij mij ook al aantal keer maar week de laatste tijd met een touwhalster :)
Hij is met touwhalster iets sneller in ontspanning bij longeren dan met hoofdstel.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:14

Even gekeken. Tandarts moet hier december weer komen. Dan laat ik Kyara ook gelijk doen. Weet niet of ze wolfskiesjes heeft.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:31

Hoofdstel... haha ben al blij als die kameel een halster op heeft.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:09

Oh dat is dus zo gek nog niet. Zal ik binnenkort maar eens naar kijken dan. Nu hebben wolfskiezen getrokken, dus deze week sowieso nog even rustig aan.