Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7364
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:40

Shirley schreef:
Misschien nog een tip voor in Skyla's webshop dan: een hobbyhorse met haar nagebootste hoofd inclusief wapperende manen!

Het laatste uiteraard alleen als extra bonus als de gebruikster hard genoeg haar best doet >;)


Met het rui-seizoen in aankomst zou dat best nog wel eens een lucratief idee kunnen zijn! Gemaakt met echt skyla-haar :D

Hevonen

Berichten: 5646
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:35

Shirley schreef:
Misschien nog een tip voor in Skyla's webshop dan: een hobbyhorse met haar nagebootste hoofd inclusief wapperende manen!

Het laatste uiteraard alleen als extra bonus als de gebruikster hard genoeg haar best doet >;)


Of een 'ponyborn-pop' :D

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 20:01

Nou misschien heb ik ook een moderator in mijn paddock nodig want dat werkt gelukkig goed om het weer gezellig te krijgen :D Bedankt!
Skyla heeft gister helaas toch nog één van de IJslanders aangevallen, die geeft ook niet op dus dat ging hard tegen hard en wat echt niet leuk. We hebben ze uiteindelijk uit elkaar kunnen jagen en daarna heb ik Skyla steeds verbaal gecorrigeerd als ze weer wilde gaan, dat hielp gelukkig. Voor de nacht heeft ze nog wel op haar eigen stukje gestaan omdat we haar anders niet overal in de gaten kunnen houden. Vandaag overdag is het gelukkig goed gegaan, we hebben geen echte strijd gezien. Skyla zoekt wel regelmatig even de rust in haar eigen stukje, daar kan Sterra ook komen maar dat gaat eigenlijk heel goed! Ik hoop dat het zo blijft! Vandaag dus even geen bootcamp maar rustig wennen aan de kudde:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze houdt er natuurlijk nog wel steeds haar eigen mening op na :P
Afbeelding

Ik las iets over schijndracht, dat lijkt mij voor nu ook de meest logische verklaring. Deze foto's zijn met één dag ertussen op dezelfde manier genomen:

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd wat de dierenarts er volgende week over te zeggen heeft maar ik zie nu eigenlijk niet meer iets heel opvallends aan Skyla, iets rond maar die extreme hangbuik is gewoon verdwenen. Ik zou willen dat dat bij mij zo snel en makkelijk ging :') Ik denk dat ik, in navolging van Ponytante, heel wat hindernissen zal moeten springen voordat er bij mij iets veranderd -O- Ik sprong vroeger altijd hele parcoursen met de hond als paard :D Zo'n Skyla hobby horse is misschien wel een goede motivatie Shirley  <3

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:09

Ik zou eventjes wachten met het spul bij elkaar zetten tot ze de wei weer op kunnen.
Net als hier op Bokt werkt groen prima als katalysator ;)

Ze hebben wat te doen en zitten niet gelijk in elkaars vaarwater.

En heeeeel stiekem zou ik toch zeker even de bevindingen van de dierenarts afwachten.
Je weet het immers nooit... :o

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:46

Shirley schreef:
Ik zou eventjes wachten met het spul bij elkaar zetten tot ze de wei weer op kunnen.
Net als hier op Bokt werkt groen prima als katalysator ;)


_O-


Top advies:
Wachten op de kalmerende werking van groen!! :j

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 10:57

Afbeelding

Het hooi is ook best groen gelukkig :D

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:05

Die andere boender vind ik ook erg leuk. Kijk ze daar eens samen gaan.

Celebi
Berichten: 3851
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:20

Wat een heerlijk plekje heb je voor je paarden zeg. <3

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:46

Het is wel duidelijk wie de baas is...Tara mag de sprietjes opruimen die madam Skyla eruit gooit :D

paars

Berichten: 5622
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 18:13

Heerlijke plaatjes!

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 12:50

Bedankt voor het compliment over ons plekje Celebi, we hebben alles zelf gedaan en maken het steeds een stukje beter (maar er zijn ook nog genoeg plannen die nog uitgevoerd moeten worden).
Skyla doet het nog steeds heel goed in de kudde. Gister koos ze er zelf voor om er af en toe bij te komen tijdens de sessies (ze hebben altijd vrije keus en Skyla en Sterra kunnen ook in hun eigen stuk gaan staan). Mensen die een tijdje niet geweest waren vroegen zich af waar ik het veulen gelaten had omdat de buik van Skyla ineens vrijwel verdwenen was :') Het blijft een bizar verschil in korte tijd maar ze lijkt weer steeds meer zichzelf te worden dus daar ben ik erg blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:01

Het is toch nog steeds een aardig "molshoopje" als ze zo op haar rug ligt....

Maar wat fijn dat ze haar plekje lijkt te gaan vinden! <3

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:30

Die laatste foto is een pony die het naar haar zin heeft. Zo schattig!

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:53

Gelukkig woon je ver van mij vandaan want anders zou ik haar komen ontvoeren :D

Ze ziet er echt goed uit!

lies

Berichten: 9650
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:59

Die wimpers <3

paars

Berichten: 5622
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:08

Ze is echt wel een plaatje hoor!!

tiwi1969

Berichten: 7677
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:22

Gooi je lange lokken in de wind Skyla!

Ponytante

Berichten: 233
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:34

Jouw plek is idd top! <3

Ik kan niets anders dan concluderen dat Skyla het allemaal bewust heeft gedaan. Doen alsof en nu doen alsof je neus bloedt. :+

Net zo'n desperate Big Brother-gast, alles om de aandacht. Allen kijk ik liever naar haar & vrienden dan naar kansloze reality met typetjes die 2 benen te weinig hebben in de hoofdrollen. :')

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 23:41

Een cliënt zei ook al dat ze gewoon lekker van haar status en zwangerschapsverlof wilde genieten :D
Maar ik ben blij want de kudde wordt weer steeds meer de harmonieuze kudde die ik kende, vandaag geen mooie foto's maar wel plaatjes waar ik heel gelukkig van word:

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:43

Plaatjes waarvan je gelukkig wordt, zijn de mooiste die er zijn <3

Heerlijk die rust!

Poekkie

Berichten: 7364
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:44

Ziet er fijn uit!

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:09

Dolce far niente ( zalig niets doen).

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 13:49

Net een telefoontje dat de paardentandarts/dierenarts gewond is geraakt en de afspraak tot nader order uitgesteld is :( Vooral heel naar voor hem natuurlijk maar ik baal er ook wel van. Skyla gaat wel dusdanig goed dat ik het nog even in me om laat gaan of ik wel of geen losse afspraak bij onze (niet zo fijne/meedenkede) dierenarts voor haar wil maken. Ze is echt happy en geniet van de extra ruimte (de rest van de kudde ook trouwens, zo lekker dat het weer droog is) er wordt heel wat af gerend en gespeeld maar ook heerlijk geslapen in het zonnetje {:}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:04

Jammer!
Maar voor jou geen reden tot paniek, alles ziet er puik uit +:)+

Zou gewoon na een week of twee eens voorzichtig informeren hoe het met hem gaat :o
Denk dat jouw vertrouwen toch meer bij hem ligt?
Beterschap voor de man!

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:13

Een stille meelezer hier.
Mocht je toch een dierenarts langs laten komen, kan ik A7 noord aanraden. Zij zitten lekker dichtbij jou. Het is een groter team, maar ik heb vooral hele goede ervaringen met Ellen, dus je kunt een afspraak met haar vragen. Ze is heel open minded en geeft het ook eerlijk aan als iets niet haar expertise is en ze een andere dierenarts of kliniek adviseert. Ze neemt Shetlanders ook absoluut serieus, want mijn ervaringen met haar zijn met name met een Shet :D
Ik wil niet pushen voor een afspraak hoor, vooral doen wat voor jou goed voelt. Maar als je huidige dierenarts niet erg meedenkend is, kan een tip vast nooit kwaad. Al dan niet voor de toekomst.

Edit: nu voel ik mij slecht dat ik twee andere goede dierenartsen niet heb benoemd :') Peter van A7 is ook heel fijn. Hij gaf toen ik naar zijn mening vroeg eerlijk aan dat mocht het zijn pony zijn, hij euthanasie zou overwegen. Maar dat ik het beter eerst nog met de kliniek kon overleggen waar de pony ook in behandeling was. Ook niet te trots dus om andere dierenartsen te adviseren en nam mijn Shetlander serieus.

En Douwe Dijkman stond altijd met dag en dauw klaar voor mijn zieke Welsh. We hadden al een traject achter de rug en de diagnose was al gesteld toen hij haar dierenarts werd, maar als ze weer eens koliek had -ook milde- kon ik altijd bellen en was hij er zo. Hij is zelfs een keer langs geweest om te helpen toen ik mijn pony met geen mogelijkheid de trailer op kreeg naar de kliniek :') hij zit alleen in Marsum, dus ik weet niet of dat te ver is.

Ik vind Skyla trouwens ook een plaatje <3 wat hebben ze het mooi daar bij jou.
Laatst bijgewerkt door Ensueno op 08-03-24 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt