Moderators: Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola, Coby, balance
Leedebee schreef:Hier een paar keer zonder zadel er op gezeten terwijl hij hooi staat te eten. Afgelopen weekend was de zadelmaker weer geweest voor een check. Beetje aangepast en hij lag weer als een huis. Dus vandaag voor het eerst met zadel er op geklommen, ook weer op het erf. Hij vond het prima. Alleen in de bak vindt hij het wel nog wat spannend, dus dat bewaar ik denk even voor de volgende les.
In de bak dus maar vandaag ff los gegooid. Voordeel van de plassen is dat hij wel zn benen optilt
Al doet hij dat normaal ook wel, maar niet zo hoog.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Koekie73 schreef:Jeetje QueenBeeBee wat een verhaal. Ontzettend verdrietig. En ergens heel fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen natuurlijk.
Ik heb een beetje drukke weken achter de rug. Lekker vakantie gehad maar op mijn werk daarna was het zo druk dat het niet meer leuk is.
Enfin, Ellie doet het nog steeds heel goed op de revalidatiestal. Eigenlijk zoals jij het al zeg @oji: Ik vond het verbazingwekkend bij Owen hoe goed hij hanteerbaar bleef ondanks de boxrust en later alleen stappen. De rust op zo'n revalidatiestal maakt dan echt zoveel verschil'
Dat had mijn tekst kunnen zijn.
We gaan er 2x per week heen en dan haal ik haar even naar de poetsplaats om uitgebreid te poetsen. Als we er niet zijn, wordt ze ook wel gepoetst door 1 van de stalmedewerkers
Ik merk wel dat ze steeds wat drukker wordt. Ze begint het echt wel wat minder leuk te vinden. Maar ik ben ontzettend trots op haar en zo blij dat ze zo'n chill karakter heeft.
Over 2 weken hebben we controle. Dat laat ik wel op de kliniek doen omdat ik zo inschat dat ze toch nog ingespoten zal moeten worden. Plus haar gebit moet weer gedaan worden, dus dat laat ik dan ook meteen doen.
Ik wil haar nu ook wel in de verzekering dus dat betekent dat ik haar ook weer opnieuw op de foto moet laten zetten maar ik denk dat ik dat dan 2 weken later doe. Of Sjoerd moet zeggen dat dat ook meteen kan. Lijkt mij alleen een beetje veel misschien. Even met hem overleggen.
Intussen missen zowel mijn dochter en ik stal wel erg. Gewoon de gezelligheid maar ook met Ellie aan de slag zijn. Nog even een tijdje geduld. Ik verwacht dat ze over 2 weken dan in een klein paddockje mag en dat kan gelukkig allemaal bij ons op stal.
Koekie73 schreef:Nou voornl dat ik de afgelopen jaren zoveel pech en dus kosten heb gehad. Bijna 2 jaar geleden onze 6 jarige pony in moeten laten slapen na 2x MI, behandelingen etc. Vervolgens pony 2 peesblessures met MRI's en behandelingen.
Ellie heeft vorig jaar een operatie gehad (kiesextractie) en nu dus dit.
Ik ben alleenstaand met 2 kids dus het spaarpotje elke keer aanvullen wordt zo langzamerhand steeds lastiger als het zo snel op elkaar komt. Plus Ellie is net 4 dus ik wil haar nu gaan verzekeren bij EFO.
Jouw nieuwe prinses is een leukerd zeg! En zo groot nu al
Wat zijn jullie plannen voor de komende tijd?
manic schreef:Grazio.zo was ik naar aan het kijken ivm niet te lange rug in combinatie met 18” nodig, brede schoft, flinke schouder, rondgeribt. Had wel het idee dat die goed kijken naar wat het beste bij het paard past.
Verdere interesse zijn S.ella en C.onnect maar ik twijfel gewoon heel erg. Qua budget vind ik eigenlijk rond de €3,5k wel mijn max.
dierenfan schreef:Hier ook totaal geen zin in de winter. Zo ontzettend lekker bezig en dadelijk weer paard vol vacht, vol stront, koud weer, guur, nat, ijzerloos ook dus minder op stap, zelden op weide (kleigrond) enz enz. Maar uiteindelijk wordt het voorjaar en af en tie hopelijk vorst en dan op de weide