[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 21:45

bigone schreef:
Over je besluit van de scintigrafie , top want dat kleine stukje stap na het rondcrossen vind ik er zeker niet fijn uitzien. Hij kan dan wel uit zijn dak gaan door de deken maar als ze schrikken dan lopen ze wel ondanks eventuele pijn. Benieuwd wat er uit de onderzoeken komen.
dat stukje stap viel me idd ook op. Durfde het niet te zeggen eerlijk gezegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:59

Top dat je voor een complete scintigrafie kiest. Ik ben benieuwd naar de bevindingen.
De deken is idd te groot. Hij heeft natuurlijk nog weinig bespiering en is wellicht ook minder rond als Harley? Dat scheelt ook heel erg in de maat.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 22:03

Harley was ronder in buikomtrek ja.
Maar net zo lang als limo en ook niet breed op de borst.

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:12

Lastig als ze er net tussenin vallen qua maat inderdaad.
Goed dat je de kliniek gaat bellen +:)+

zorro

Berichten: 8769
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:17

Top, goede beslissing art! Ik denk dat het sowieso fijn is om gewoon te weten wat er aan de hand is en waar je aan toe bent.

MyWishMax

Berichten: 25520
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:20

Ik vind het ook een goede beslissing! Maar ook de manier van doorpakken met de deken vind ik heel goed!

genja
Berichten: 3948
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:28

Art ik heb nog een bucas liggen die limo gok ik wel past 168 tussenmaat die krijg je van mij tegen verzendkosten als je de afspraak in de kliniek hebt staan

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:11

genja schreef:
Art ik heb nog een bucas liggen die limo gok ik wel past 168 tussenmaat die krijg je van mij tegen verzendkosten als je de afspraak in de kliniek hebt staan

Euh, lijkt haast chantage, sorry....

Gnome
Berichten: 8462
Geregistreerd: 01-10-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:12

Dat is het ook.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:21

genja schreef:
Art ik heb nog een bucas liggen die limo gok ik wel past 168 tussenmaat die krijg je van mij tegen verzendkosten als je de afspraak in de kliniek hebt staan

:')

Getup

Berichten: 8366
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:23

serieus?

goedzo,Art, dan krijg je duidelijkheid.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:36

Slimme keuze. Echter zou ik hem gewoon wegbrengen en advies vragen, i.p.v. wegbrengen en die scan vragen. Want dan krijg je die scan maar mss is dat niet het juiste middel.

Leo

Berichten: 50217
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:40

Goed van je Art! +:)+

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:41

Super goed van je Art!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 08:44

k_m schreef:
Slimme keuze. Echter zou ik hem gewoon wegbrengen en advies vragen, i.p.v. wegbrengen en die scan vragen. Want dan krijg je die scan maar mss is dat niet het juiste middel.

Via scintigrafie komen alle probleemgebieden juist beter naar boven dan bv enkel een echo of foto.
Daarom kan ik beter ineens de scintigrafie nemen. Als ze daarop dingen vinden mogen ze ook verder onderzoeken. Budget max 1400 euro.

En zoals ik al vermeld had moet je steeds melden waarvoor je een afspraak maakt. Kan dus niet zomaar zeggen "gewoon onderzoek".

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:15

Art_Ificious schreef:
k_m schreef:
Slimme keuze. Echter zou ik hem gewoon wegbrengen en advies vragen, i.p.v. wegbrengen en die scan vragen. Want dan krijg je die scan maar mss is dat niet het juiste middel.

Via scintigrafie komen alle probleemgebieden juist beter naar boven dan bv enkel een echo of foto.
Daarom kan ik beter ineens de scintigrafie nemen. Als ze daarop dingen vinden mogen ze ook verder onderzoeken. Budget max 1400 euro.

En zoals ik al vermeld had moet je steeds melden waarvoor je een afspraak maakt. Kan dus niet zomaar zeggen "gewoon onderzoek".


Je maakt toch ook een afspraak voor onderzoek omdat hij 'vul maar in' heeft?
Dan kunnen zij advies geven welk onderzoek passend is.

Hem daar neerzetten zonder vermelding van probleem kan niet inderdaad

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:32

Art , vraagje , wanneer jij aan het rijden was struikelde hij dan wel eens in stap? Niet veel maar af en toe?

Goof

Berichten: 29011
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:48

Art_Ificious schreef:
En zoals ik al vermeld had moet je steeds melden waarvoor je een afspraak maakt. Kan dus niet zomaar zeggen "gewoon onderzoek".


Jij hoeft niet te benoemen welk onderzoek je wil, je moet benoemen wat de klachten zijn.
Je kan heel simpel doorgeven:"hij loopt stijf/onregelmatig/kreupel en ik wil een diagnose en een plan van aanpak". Dan kunnen zijn invullen hoe ze dat onderzoek gaan inzetten, zij weten en kunnen dat beter dan jij.
Benoem dan ook dat je hem brengt en pas ophaalt als je iets weet. Blijf er vooral niet bij.

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:55

Ik denk ook dat je best kunt laten weten dat het oke is als hij een nachtje moet blijven. Soms kun je door bepaalde onderzoeken niet meteen door met een volgende en dan is het fijn als je hem niet heen en weer moet slepen. Ze kennen hem en zn problemen mogelijk nog wel dus ik kan me voorstellen dat dat voor hen ook wel fijn werkt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 11:25

Euhm ik bel met de receptie, weten zij dan exact welke onderzoeken een optie zijn?

Struikelen bij rijden heeft die nog nooit gehad.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:26

Nee dat is aan de dierenartsen. Je gaat erheen, zij beslissen welke onderzoeken en welke vervolg onderzoeken. Jij belt met de klachten en dat je hem helemaal wilt laten onderzoeken. Jij bent geen dierenarts, daar zijn dierenartsen voor.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:29

Bij mijn paard met headshaking zei ik gwn wat er aan de hand was en dan beslisten ze zelf met binnenkomst wat ze gingen doen. Ik heb toen niet zelf gezegd ik wil rx en endoscopie ,....

Zou gewoon bellen zeggen hij loopt stijf en het verhaal doen en dan gaan ze bij binnenkomst normaal wel overleggen hoe of wat. Als jij zegt ik wil die speciale scan dan kom je binnen en maken ze die scan. Terwijl ze anders mss beginnen met bloed trekken enz. Gewoon binnenbrengen met klachten beeld en budget en dan kijken wat ze voorstellen.

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:35

Art_Ificious schreef:
Euhm ik bel met de receptie, weten zij dan exact welke onderzoeken een optie zijn?

Struikelen bij rijden heeft die nog nooit gehad.


En anders vraag je even of 1 van de dierenartsen terug wil bellen. Zelfs in onze simpele dorpspraktijk is er iedere ochtend telefonisch spreekuur met 1 van de artsen.

oji

Berichten: 4298
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:46

Ik zou zeker ook wel melden dat je er een jaar geleden ook bent geweest met vergelijkbare klachten (in ieder geval de stijve rug), zodat ze dat onderzoek er wel bij pakken. Je gaf aan dat de DA die je toen had weg was volgens mij dus degene die je nu krijgt legt misschien niet direct de link. Dan kunnen ze in hun administratie ook zien wat er toen gedaan is, wat er wel en wat er niet ging en die foto's er nog een keer bijpakken en vergelijken met het klinische beeld van nu.

MyWishMax

Berichten: 25520
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:47

Behalve bij speciale dingen geef ik idd alleen aan wat de klachten zijn. Je gaat juist naar een kliniek zodat zij kunnen kijken wat hij mankeert er daar hoort ook bij dat zij de onderzoeken kiezen die in hun ogen nodig zijn.

Ik heb nooit aan hoeven geven welke onderzoeken ik wilde. Gewoon klachten benoemen, ook bij de receptie wisten ze dan dat het een kreupelheidsonderzoek was met eventueel aanvullende onderzoeken zoals scan, foto of zelfs scinti. Als je daarbij aangeeft dat hij eerder geweest is kunnen ze dat erbij pakken. Je kan wel zeggen dat het budget dit en dit is en een scintigrafie voor jou tot de mogelijkheden behoort als dat nodig is. Niet meteen 'boeken' maar dan staat het er wel bij en kunnen ze er eventueel rekening mee houden qua stalling