Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:30

Gefeliciteerd met je punten, netjes! *\o/*

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:22

Dankjewel Sintara!

29 maart 2021

Normaal heeft Miley een dagje vrij na de wedstrijd maar vandaag kwam de zadelpasser langs dus we hebben het vrije dagje verschoven naar morgen haha.

Haar oude zadel paste opzich nog wel maar niet 100%. De vulling was wat hard en hij was al wat ouder dus ook wat versleten. Daarom de keuze gemaakt een nieuwe zadel te kopen. Ook de singel was wat versleten dus ook gelijk een nieuwe aangeschaft. Alles weer nieuw en passend. :D

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:40

roosjenat: Gefeliciteerd met je punten! Gaaf dat je nu L2 startgerechtigd bent! Heb je al een datum gepland voor je debuut? Ook lekker dat je nu een nieuw zadel hebt!
Sintara:Spannend, verhuizen! Gaat vast goedkomen! Fijn dat Mel weer beter gaat!
nessinator: Sandy voelt zich blijkbaar erg goed! Fijn dat Madelief gewoon chill blijft terwijl Sandy haar feestje heeft!

Van het weekend had Zaza vrij, ik heb alleen lekker gewandeld en een (klein) stukje hardgelopen, om ook even aan mijn conditie te werken. Gisteren ben ik lekker het bos in geweest met een vriendin van stal en ze was erg braaf.
Gisteravond werd ze opeens niet lekker, ze was een beetje koliekerig. Zaza heeft sinds ik haar ken nog nooit koliek gehad, dus was wel een beetje bezorgd, maar met wat Colosan en een stukje draven werd ze gelukkig snel beter. Manege-eigenaar heeft vannacht nog 2 keer haar gecheckt, maar ze is de nacht zonder brokken doorgekomen en was vandaag weer helemaal de oude.
Vandaag wel rustig aan gedaan, heb haar in de middag even kort (15 minuten) aan de longeerlijn gehad en ’s avonds een klein rondje door het bos gestapt zonder zadel. Morgen ga ik weer even wat dressuur proberen.

Wat betreft de doelen van maart:
- Werken aan sturen met springen, ik heb vaak moeite met netjes over het midden van de hindernis springen. Oeps we hebben geen hindernis gezien in maart
- Bosritjes uitbreiden. Het standaardrondje is ongeveer 1 uur en ik wil graag wat langere ritjes gaan maken en nieuwe routes ontdekken. Ben wel aan de hand af en toe een andere kant opgegaan dus een begin is er
- Minimaal 1 keer een online proefje opnemen! nope
- Werken aan correct achterwaarts gaan ohz. Zaza gaat altijd scheef namelijk. We nemen het achterwaarts regelmatig mee en ze pakt het steeds beter op!
- En nog steeds doorwerken aan de galopovergangen en het longeren. Zowel galopovergangen als longeren gaat steeds constanter, dus dat gaat de goede kant op!

Doelen voor april:
- Weer springles nemen
- Ook weer eens een privelesje dressuur doen
- Werken aan het wijken, achterwaarts en galopovergangen, nu meer gefocust op galop-draf ipv draf-galop.
- Bosritjes uitbreiden

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:01

Juliavh: Aankomende zondag gaan we onze L2 debuut maken, wel via de online wedstrijden. Kunnen we gelijk 2 proefjes opnemen.

Fijn dat Zaza snel weer opknapte! Nooit fijn als ze wat koliekerig zijn...

De doelen fifty fifty behaald zo te lezen, top zeg! Leuke doelen voor april, succes :D

30 maart 2021

Miley was vandaag vrij.

31 maart 2021

Vanavond Miley gereden. Ze was enorm irritant toen ik haar uit de wei haalde en opzadelde (haar vriendin was op buitenrit) de hele tijd hinniken en rondjes willen draaien. Gelukkig was ze onder het zadel wel heel fijn aan het lopen. Gelukkig maar!

Voor het eerst met onze nieuwe zadel en singel gereden (excl. tijdens het passen natuurlijk) en hij bevalt ons goed. Een goede aankoop geweest dus.

Afbeelding


Doelen maart 2021

- L2 startgerechtigd worden Gehaald!
- 2 of 3 keer online starten Gehaald!
- Misschien een springen? Nief gehaald
- Van stap naar galop linksom bevestigen niet gehaald , geen prioriteit
- Nieuwe rijfoto's maken Niet gehaald

Nieuwe doelen april 2021

- 4x L2 starten (online)
- 1x L2 starten (meetmoment)
- Wijken helemaal bevestigen
- Verruimingen nog verder verbeteren
- Minimaal 1x springen

nessinator
Berichten: 1802
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 21:06

Gefeliciteerd met je punten Roosjenat! Veel plezier in het L2!
JuliavH, wat lastig dat ze koliekerig was. Fijn dat de colosan hielp!

Vandaag lekker het bos in geweest met Madelief, nu iemand met een fiets mee. Dat ging eigenlijk hartstikke goed, maar op eigen benen lopen was er niet meer bij, ze kroop bijna in de fiets :+
Ook Stink deed het goed vandaag. We hebben heerlijk gereden, we beginnen elkaar door te krijgen. Ik heb zelfs een galopje gedaan, puur om het gevoel terug te krijgen.

Maart is daarmee voor mij ook afgesloten. Er is zo veel gebeurd dat ik eigenlijk geen idee meer heb waar we een maand geleden stonden.

nessinator schreef:
Doelen maart
Stinky
1. Rustig rondje wandelen
2. Volledige rust bij het opzadelen
3. Werken aan verticale balans
4. Aandachtig sturen in stap en draf

Madelief
1. Meerdere stappen disengage & wijken voor lichte druk
2. Dressuur: sterker worden
3. Werken aan balans
4. Endurancetraining (dressuur): ontspanning op vreemd terrein

Sandy
15 km bosrit en, vooral, hopen op een maand zonder kleerscheuren

Stinky deed het best goed, al was een bosrit nog een beetje veel van het goed voor hem.
1. We hebben inderdaad een rustig rondje kunnen wandelen! Deze kan na 3 maanden eindelijk van het lijstje af!
2. Nog niet helemaal
3. We hebben wat oefeningen gedaan, maar dit blijft even een werkpunt
4. Sturen gaat zeker met aandacht!

Madelief deed heel goed haar best, die gaat echt elke keer vooruit!
1. Meerdere stappen halen we zeker! Voor mag het nog wat meer opzij ipv naar voren, maar ze doet het!
2. Check, maar dit is natuurlijk een lang proces
3. Niet echt van gekomen, maar nemen we zeker mee!
4. Was zeker een succes, we hebben geleerd dat Madelief ontspant van aan het werk zijn!

Sandy was opnieuw kreupel, dus dat doel zeker niet gehaald. We gaan niks meer met haar 'doen' maar ze blijft wel aan het werk: ze wordt niet blij van niks doen. Ook was ze erg jolig toen ze vorige week weer mee mocht...

Doelen april
Stinky
1. Les rechtrichten. Ik heb moeite met de oefeningen dus heb ik liever directe feedback dan videofeedback.
2. Les 'endurance-dresuur' met focus op de halve ophouding die ik niet goed onder de knie krijg
3. Ontspanning in het opzadelen zetten we nogmaals op het lijstje
4. Stabieler worden in de bak

Madelief
1. Endurance-training: ontspanning op vreemd terrein
2. Horsemanship-weekend: ontspanning op vreemd terrein
3. Grondwerk meenemen in de trainingen
4. Dressuur meepakken deze maand

Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:53

Fanatiekelingen allemaal! Ik lees alles, maar zit alleen op mijn telefoon dus iedereen speciaal aanspreken is echt lastig :=
Koliek is altijd eng, gelukkig goed doorgekomen dus. Ik hoor het wel erg veel de laatste maand!

Gisteren heb ik mel los door de hele bak 'gelongeerd'. Ik wil haar niet over haar grenzen trekken en los kan ik dat niet, heeft ze meer autonomie. Maar het ging goed, ze was heel fanatiek en wou op lichaamstaal zelfs voltes verkleinen, van hand veranderen op een handgebaar, dat soort dingen in alle gangen. Super leuk als ze zo mee is.

Maar ik heb het ondanks protest van mevrouw bij 10 minuten gehouden :D Rustig aan

Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:41

Nou doel van de dag in elk geval behaald, mel is verhuisd en beter had ze het zowat niet kunnen doen.
Liep in 1x achter me aan de trailer op, maar 1 bok sessie gedaan onderweg :+ en kalmpjes eraf en op de nieuwe plek. Ging zo ongeveer meteen hooi eten

Nou heeft ze het natuurlijk al heel veel gedaan in haar leven, maar toch altijd weer spannend..

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:41

Ha, inderdaad, jullie zijn fanatiek!
Ik vind het zo lastig om telkens verslag te maken, dus kom af en toe gewoon bijlezen en reageer dan wat, haha.

@Sintara, wat gijn dat het goed ging! Ik herken je; die volbloedjes zijn natuurlijk vaak op transport, maar toch blijft het voor jezelf spannend...
Nu fijn op haar nieuwe plekje?

@nessinator, Hoe gaat het met je doelen? En hoe gaat het met Sandy haar kreupelheid?

@roosjenat, hoe bevalt het zadel? :D

Hier gaat het super goed.
Het gaat fijn met de buurman op de paddock. Lekkere maatjes!

Sinds kort longeren we nu ook met dubbele lijnen en dat pakt Nobli zo goed op!
Ook mag ‘ie af en toe los in de kraal. Vaak gaat ‘ie dan effe uit zn plaat maar hij vindt het wel heerlijk, haha.
Afbeelding

Van de week voor de eerste keer van top tot teen onder de douche geweest met de warmte. Werd tijd om die droge manen even schoon te maken! :P
Afbeelding

Ik ben nu voor de eerste keer 2x in 1 week wezen rijden. Vandaag ook lekker dresuurmatig wat meer opgepakt. Eigenlijk de eerste keer in twee maanden ofzo? Dus was blij verrast dat het goed ging. Meestal stap ik alleen wat uit. Wat ik overigens ook prima vind, hihi. Maar toch wel leuk als ik nu wat sterker met Nobli ohz kan worden!

Afbeelding
Afbeelding

Mams en Nobli gaan echt super hard nu! Er is een knopje omgegaan en meneer is zo goed bezig. Afbeelding

Aankomende donderdag heb ik een grondwerkles met Nobli, dus dan heb ik buiten onze dressuurtrainingen ook iets anders om aan te werken. Ik kijk er erg naar uit!

nessinator
Berichten: 1802
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 20:58

Sinatra, fijn dat het goed ging vandaag! Veel plezier op je nieuwe plek!
AlwaysH, Mijn doelen gaan prima :D Sandy is niet meer kreupel, dus die mag weer voorzichtig mee aangezien ze het met haar pensionering niet eens is.
Wat fijn dat je zo lekker bezig bent! Ziet er goed uit, leuk setje ook!

Iedereen deed zo goed zijn best vandaag! Stinky was echt super relaxed, dus heerlijk kunnen rijden. Ik kijk wel erg uit naar onze rechtrichtles, want alleen lukt het gewoon niet.
Madelief deed ook goed haar best. We hebben dressuur gereden, en hoewel ze even op gang moest komen liep ze heerlijk. Ze mag wel nog een boel sterker worden. Dat kost tijd dus komt vanzelf!
Maandag gaan we op training en ik hoop dat het weer meevalt.

Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:16

Leuk grondwerk lessen! Heb ik ook een paar keertjes gedaan, er kan veel meer vanaf de grond dan je denkt :+.

Fijn dat die van jou ook weer goed gaan Nessinator. Pensioen is niet aan iedereen besteed hahaah. Lekker een beetje rustige ritjes blijven maken dan maar!

Mel staat rustig ja, al zie ik de stress wel stiekem. Ze is een stuk intenser /alerter, zelfs fel op het hooi _O-. Gaat vast wel weer over.

Ze vond het wel errug leuk dat ze de baas is over de shet. Mafkees ging gewoon pony longeren. Hilarisch :P

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:39

Oeps ik ben niet heel actief op Bokt de afgelopen weken.. lees wel elke dag even updates in bepaalde topics zoals deze maar kan de energie om te reageren dan niet altijd opbrengen.

@nessinator succes met je doelen voor de aankomende maand!
Hopelijk waren het de voorjaarskriebels in maart die zorgden voor joligheid :') In je laatste post is de maand april in ieder geval goed begonnen. Wat een goed idee om op rechtrichtles te gaan. Lijkt mij ook altijd wel wat, maar zou niet weten wie dat hier in de buurt doet. Gelukkig is mijn eigen instructrice hier ook altijd erg mee bezig.

@Sintara
Fijn dat je weer met Mel bezig bent en dat de verhuizing goed is gegaan. Wennen duurt altijd even ;)
Fel op hooi in het begin herken ik heel goed. Bij onze paarden merk je dat nu ze een hele tijd in een vaste groep staan het samen eten vanzelf wat beter gaat (al hebben we altijd genoeg plekken voor alle paarden qua hooi).

@JuliavH koliek is zo naar he... hier heeft El t ook al meerdere keren gehad.
Geef nu elk jaar in de wintermaanden een zandkuur om in ieder geval zandkoliek te voorkomen voor zover dat gaat met die kuur. Fijn dat het snel weer over was bij Zaza.

@AlwaysH prima toch om gewoon af en toe te reageren ;) Als we je willen volgen kunnen we je volgtopic altijd bekijken haha. Kijk ik regelmatig even in.
Fijn dat het zo lekker gaat en dat je dit samen met je moeder kan delen!
Grondwerklessen lijken mij ook nog wel wat. Om een of andere reden neem ik daar ook nooit de tijd voor terwijl ik het wel heel belangrijk vind.

@roosjenat Hoe ging je L2 debuut??


Iedereen uiteraard succes met de doelen van april!!


Doelen maart

- Proefje oefenen (B)
- 2 keer zelf springen
- 1 keer springles
- Minimaal 2 keer op buitenrit
- Elke week longeren
- Werken aan de galop


Al met al een hele goede maand *\o/* Proefje oefenen wil ik al vanaf januari en doe ik steeds maar niet :') Nemen het gewoon weer mee naar deze maand:

Doelen april
- B proefje oefenen
- Elke week longeren (waarvan 2 keer longeren met cavaletti's)
- 3 keer springen (zelf of met les)
- Minimaal 2 keer op buitenrit
- Werken aan de galop

En nog even een update over afgelopen week:
Vorige week zondag (28 maart) ben ik op buitenrit geweest met mijn zus en neefje die op de fiets mee waren. Voor mijn neefje was het al snel koud, dus waren we met een halfuurtje weer terug. Ging wel heel erg goed en hadden het erg leuk.

Maandag hadden we dressuurles en die woensdag zijn we vol goede moed helemaal alleen 50 minuten naar buiten geweest *\o/* *\o/* Was heel trots op ons. Het was dan ook echt super lekker weer en 's ochtends is vaak iedereen toch nog op school of aan het werk. Dit was goed te merken en het was lekker rustig op de paden :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Donderdag heeft een stalgenootje gelongeerd met cavaletti's ook dit deed ze super goed. Heb wel een filmpje maar daar staat mijn stalgenoot op dus die ga ik niet plaatsen, maar werd wel heel blij van het beeld dat ik zag :j

En toen vrijdag stond ze met een wondje en een ietswat verdikte kogel... Kogel zit bij haar altijd wel iets vocht in maar was nu wel behoorlijk. Even een aantal dagen aangekeken en gekoeld omdat het verder niet dikker werd en toen ik gister terug kwam uit Nijmegen van mijn vriend was alles weer als vanouds :D Stalgenootje was zo lief geweest om haar been te koelen terwijl ik naar mijn vriend was.
Had zaterdag voor ik wegging nog even gecheckt hoe ze liep, maar ook aan haar lopen was niks te zien. Was ook gewoon vrolijk en had geen koorts :)
Vanochtend stond les gepland dus gewoon laten doorgaan. Dit ging weer super.

nessinator
Berichten: 1802
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 14:58

Sinatra, haha ondeugd. Gaat het nu beter met de shet?
Felien_Kyra, Wat goed dat je zo lekker het bos in bent geweest! En fijn dat de kogel zo snel weer bijtrok!

Ik ben niet op training geweest. Ik durfde de weg niet op met een trailer en voorspeld windkracht 5-6. Ik ben gisteren wel geweest, maar het is nog steeds niet echt prettig weer, dus heb ik simpel grondwerk gedaan. Stinky was heel goed, Madelief had wat meer tijd nodig. Morgen rechtrichtles!

Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:24

Wauw felien, jij had zeker een goede maand! Fijn dat het wondje meeviel.

Ik snap je met de trailer Nessinator. Zou ik ook niet graag doen..

Mel en de shet zijn al dikke vriendjes. Jammer genoeg is de paddock nog niet gekeerd en is het nu heel nat.. Niet goed voor Mel dr hoeven := gelukkig zijn ze op de nieuwe stal super aardig, had gevraagd of iemand 's avonds de hoefjes wou doen en er zijn er meteen drie die paardlief willen helpen. Ze had vanmiddag al last.

Als het goed is blijft het wel nu droog tot en net vrijdag en maandag wordt de paddock gedaan. Dus met een beetje geluk gaat het goed komen

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:51

Pff kan jullie niet meer bijhouden.. Ik heb alles meegelezen maar nu even geen tijd voor een bijleespost. De volgende keer reageer ik weer uitgebreid op jullie. :o

Felien_kyra: Leuk dat je het vraagt! Helaas hebben we geen online proefjes kunnen opnemen, mijn filmer kon helaas niet. Dus een beetje baalmoment haha!


1 t/m 5 April

Miley thuis dressuurmatig gereden en geoefend met onze verbeterpunten. Ondertussen trainen we dus lekker verder!

6 en 7 april

Miley heeft twee dagen vrij.

nessinator
Berichten: 1802
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 18:03

Sinatra, wat fijn dat het zo'n fijne plek is! Modder is nooit leuk nee.
Roosjenat, lekker doortrainen!

Vandaag ben ik met Stinky op les geweest bij Mireille den Hoed en het was heerlijk! We hebben erg lekker kunnen rijden en veel werkpuntjes mee gekregen. Stinky is blijkbaar linksgebogen. De volgende les staat inmiddels gepland!

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:18

Ik ga het maar gelijk weer bijhouden haha!

Nessinator: Super zeg dat de les zo fijn ging! Nu dus lekker bezig met de werkpuntjes, succes!

8 april 2021

Vandaag met Miley gereden, ze liep heel fijn en ook wat mooie oefeningen kunnen rijden! We zijn nu stiekem al een beetje bezig met wat M1 oefeningen, gewoon lekker speels wat mee pakken. :D

Volgens mij heb ik deze nog niet geshowd hier, maar ook weer een nieuw dekje gekocht ( :Y) ) echt een prachtige kleur <3

Afbeelding

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:33

roosjenat: Mooie lijst met doelen voor april! Ook al lekker bezig ermee. Je bent ook totaal niet dekjesverslaafd ofzo haha. Wel weer een mooi kleurtje!
nessinator: Verstandig dat je niet de weg op bent gegaan met de stevige wind van afgelopen dagen, maar wel fijn dat je nog wat grondwerk hebt kunnen doen. Vandaag lekker gelest, fijn!
Sintara: Fijn dat de verhuizing goed is gegaan, is toch altijd spannend! Jammer van de natte paddock, maar wel goed dat daar snel wat aan gedaan gaat worden.
AlwaysH: Gele setje staat supergaaf op Nobli! Mooie update, hij ziet er goed uit. Lekker dressuurmatig aan het werk en aan de slag met grondwerkles, goed bezig!
Felien_Kyra: Jij hebt ook een mooi doelenlijstje voor april. Heerlijk het bos in geweest met het mooie weer vorige week. Jammer van het wondje maar fijn dat het snel weer prima ging.

1 april heb ik wat dressuurmatig gewerkt en ze ging echt wel fijn. Ze wilde lekker zakken in hoofd en hals en ontspande echt fijn. Het weekend had ze vrij en maandag 05/04 heb ik weer gereden en ze was nogal druk. Was natuurlijk ook niet echt lekker weer en ze was erg aan het letten op alles behalve op mij. 6 april was Zaza jarig en is ze 17 jaar geworden alweer. Ze heeft lekker vrij gehad en we hebben wat gewandeld door het bos en de polder. Gisteren heb ik weer gereden en alhoewel ze echt nog wel wat druk was vanwege het weer zaten er erg fijne stukken tussen. Galopperen ging heel fijn en ze deed erg haar best op het uitstrekken in draf. Ook geoefend op het wijken en dat pakte ze erg goed op! Ze had vandaag weer lekker vrij.

Afbeelding

Barry heeft vrijdag en zaterdag weer in de manegelessen gelopen en dat deed hij erg braaf gelukkig. Manege-eigenaar heeft wel gevraagd of ik hem gewoon elke dag een half uurtje wat wil rijden, zodat ze zich geen zorgen hoeven maken of hij wel of niet loopt. Dinsdag had ik gereden en verstapte hij zich 1 keer. Hij liep daarna gewoon normaal dus nog even doorgereden. ’s Avonds zou hij in de les lopen maar stond hij op 3 benen dus dat was wel ff balen. Blessurebeen is linksachter en nu was zijn rechter achterbeen dus dik. Dinsdag wilde hij er niet echt op lopen, maar gisteren zette hij er wel gewoon weer gewicht op maar was het nog wel echt dik. Dus even aan de hand gestapt en gekoeld gisteren en vandaag en dat zal de komende dagen wel zo blijven denk ik. Het been was vandaag wel weer een stuk dunner, bijna normaal, maar met hoeven krabben merkte je duidelijk dat hij rechtsachter er niet veel gewicht op wilde zetten. Echt jammer want hij ging heel fijn de laatste tijd. Hopen dat het snel beter gaat.

nessinator
Berichten: 1802
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 10:53

Roosjenat, wat een mooie kleur! en wat ben je fanatiek bezig!
JuliavH, ziet er goed uit! Ook gefeliciteerd met Zaza's verjaardag! Jammer dat Barry weer kreupel stond...

Gisteren zijn wij (Madelief en ik) op horsemanshipweekend geweest. Ze had de tijd van haar leven in een grote, grasgevulde paddock! Ze was super gestrest in het begin, maar daar kwamen we voor. Aan het eind van de dag was ze mooi ontspannen, doel bereikt dus!
Bij terugkomst Stinky nog even de trailer in gelaten, ook dat ging goed. Donderdag twijfelde hij enigszins, maar gisteren liep hij er zo op. Herhaling, herhaling, herhaling!
Sandy stond zo beteuterd te kijken dat ze er ook in mocht, zo die was blij! Hebben we toch nog een pony die graag de trailer in loopt!

Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:39

Hahaah altijd fijn zo'n enthousiasteling.

Balen van Barry juliavh :( hopelijk niks echt kapot.

Ik ben vandaag zonder ander paard het bos in geweest, aan de hand. Nou, dat was toch wel heftig. Ze heeft een keer zelfs gedreigd om te gaan steigeren omdat ze niet langs me heen mocht racen :=
Maarja, we hebben het overleefd en op de terugweg werd ze wel weer chill. We gingen de brug over en met een diepe zucht was ze de spanning in 1x kwijt. Ze wou daar zelfs wel grasjes eten.
Eenmaal terug op stal heb ik haar toch ook nog even aan het werk gezet in de bak, daar had ze wel oren naar en deed ze heel braaf

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:02

Juliavh: Valt het op dat ik van dekjes houd? :+

Het rijden ziet er goed uit met Zaza zeg! Wel heel erg balen van Barry.. Hoe gaat het nu met hem?

Nessinator: Gaaf zeg een horsemanshipweekend! Top dat jullie doel bereikt is en ze uiteindelijk ontspande. *D

Sintara: Fijn dat ze op de terugweg wel wat minder spanning had! Veel oefenen dus en dan gaat het vast steeds beter. :D

9 april 2021

Vandaag Miley in de avond getraind, we hebben 2x L2 proef 12 gereden en vanuit daar de verbeterpunten opgepakt. Op zich loopt ze de proefjes netjes maar het mag nog beter. Wel een fijne training geweest.

10 april 2021

Vanochtend was ze weer aan de beurt. Eerst verschillende basis oefeningen meegepakt en later weer de proefjes geoefend. Er zaten weer hele fijne stukken in!

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:45

11 april 2021

Vandaag ons (online) L2 debuut gemaakt! Vanochtend op de vereniging 2 proefjes opgenomen en de eerste net opgestuurd.

De 1ste proef ging best fijn! Het is natuurlijk een compleet nieuwe proef voor ons beiden maar ze deed het super! Twee fouten gemaakt (rechterbeen wijken en aanspringen rechtergalop) maar daarnaast ook fijne nette stukken (o.a binnenkomen en halve voltes halve baan gingen echter top!)

De tweede proef ging net zo fijn daar geen grote fouten gemaakt. Dus ik ben tevreden. En stiekem ook heel trots :D <3

Nu wachten op de punten.. spannend..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door roosjenat op 11-04-21 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:48

Super spannend *\o/* altijd leuk een debuut :)
Met Mel ben ik serieus aan het wandelen geslagen, met het idee dat als ze het vaak doet het ook vast snel went. Hoefschoenen aan en gaan met die banaan.
Misschien komende week weer eens opstappen.. :o

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:46

Sintara: Goed bezig! Hopelijk gaat het steeds beter. :D

12 april 2021

Vandaag Miley gereden (midden in de hagelbui :Y) ). Ze liep heel erg fijn, het was een hele fijne training.

13 april 2021

Vandaag is ze lekker een dagje vrij!

Vanochtend mijn punten terug van onze L2 debuut en we hebben onze eerste winstpunt binnen! Heel blij mee. <3

Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:19

Jaaaa gefeliciteerd!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:03

Hey

Gefeliciteerd nog Roosjenat met je eerste wintspunt in de L2 :D En wat heb je weer een prachtig dekje!

@nessinator Bij Mireille heeft mijn zus geloof ik jaren geleden ook gelesd :j Ik heb een horsemanship boek aangeschafd. Ga er als ik wat meer tijd heb volgende maand in beginnen met lezen en ook met Elaya hiermee aan de slag. Is goed voor haar denk ik :D
Wil het in eerste instantie vooral zelf oppakken en in de toekomst kan ik altijd nog kijken of ik dit met begeleiding verder voortzet. Eerst de beginselen maar eens. Elaya is nog wel eens bezig met alles behalve met mij :')

@JuliavH Oei flink balen van Barry :( :( , hoe gaat het nu met m?
Fijn dat het met Zaza wel zo goed gaat nu!

@Sintara Afgelopen dagen ook nog lekker gewandeld?
Gewoon vaak doen inderdaad en dan went het vast snel.


Hier blijven we lekker gaan. Zo lekker zelfs dat mijn startpas is aangevraagd en ik voglende week zondag na 2 jaar weer op wedstrijd ga :D *\%/* Springen vond ik nog iets te vroeg dus we houden het voorlopig even bij dressuur (en wellicht een BB parcours over een aantal weken). Wel eerst even een maandpas aangevraagd om te kijken of ik het echt nog wel zo leuk vind als ik nu denk.

Ergens deze weken komt ook de natuurgeneeskundige die al een keer eerder bij Elaya is geweest. Deze meet het paard helemaal door en kan dan geloof ik middels verschillende waardes (?????) zien wat er aan je paard mankeert of niet mankeert :') Drie jaar geleden kwam hier echt een heleboel uit en wil gewoon zeker weten dat het intern ook allemaal goed zit. Haar beentje waar altijd wat vocht in zit en die ook gevoelig is/was voor mok, is de laatste weken op en af ietsje dikker.
Mocht iemand het leuk vinden om het rapport dat drie jaar geleden is opgesteld van Elaya in te lezen dan wil ik deze via pb best delen :j Vond het zelf echt heel interessant dat zoiets kan en ben ook een beetje afgestapt van altijd maar direct de "gewone" dierenarts er bij halen. Uiteraard als er accute situaties zijn of in bepaalde gevallen haal ik ook gewoon de dierenarts er bij hoor :j

Verder heb ik de zadelmaakster gemaild voor de jaarlijkse controle voor mijn springzadel en of ze wil kijken naar twee dressuurzadels die ik heb liggen. Deze lijken beide redelijk te passen, maar aan de achterkant bij de kussens zijn ze wat te nauw naar mijn idee. Wellicht kan ze hier iets mee.

Verder zijn we gewoon heel lekker bezig. Ik moet wel zeggen dat ik geen hoge verwachtingen heb van de wedstrijd. Ik twijfel of we echt klaar zijn om een goede B proef te rijden, maar ach ik weet uit het verleden dat ook voor wedstrijden het belangrijk is om te blijven doen en oefenen wil ik dat het goed gaat