Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:40

Nou hè, sommige zijn echt al ver! Gaaf hoor!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:40

Er zijn er inmiddels al heel wat bij gekomen zie ik wel :D

Gentle is gaaf zeg, mooi getekend <3

Wat onwijs aparte kleur heeft Raffa. Lief koppie

En een reuze pinda :D en mini shet Jip. ( leuk ik men ook met kleintjes, dus leuk om te volgen :j )

Nog een knappe rocky mountain gezien. Lijkt me leerzaam want hoe doen ze dat die gangen scheiden?

Puppy pre Don, wat een zachte uitstraling heeft hij zeg!

Nog nooit gehoord van een Warlander hengst, bijzondere kruising.

En nog een rocky mountain Timmie .

Zie nog een prachtige Arabier voorbij komen. Schitterend! Leuk ook allemaal drachtig. Hopelijk verloopt alles voorspoedig!

Wicky, jij hebt ook een bijzondere uitdaging lees ik. Ben heel benieuwd hoe jullie proces gaat verlopen.

Jodym, wat een knapperd! Hoe lang ben jij als ik vragen mag? :D

Skaay, beide zwanger. Leuk! Wat een heerlijke pony heb je, lieve uitstraling ook.

Silly, jij hebt een half broertje van mijn 5 jarige zie ik. Prachtig koppie. Hoe is hij qua karakter?

Aszmay, leuk een trekpaard. Vriendin van mij krijgt er binnenkort 1, zo'n lieve goedzak.

Kimmsel wat een mooie lange manen heeft jouw paard zeg!

Wat een gaaf dier is Norvik, ruig koppie erop. Hoofdstel staat hem al prachtig.

En nog een jonkie Maylinn. Ook een lief snoetje.

Reus Carl komt voorbij. Mooi, is hij helemaal zwart? Vind het wel een mooi maatje eigenlijk maar ik ben vrij lang ;)

Leuk koppie van Otje komt voorbij!

Celticpony, prachtig getekend paard heb je. Slim zo al zadelmak maken in het bos. :j

Gini, ik ben juist heel benieuwd naar de verdere ontwikkeling. 9 jaar is niet oud en lekker uitgegroeid.

Kimdime, knap vosje.

Limona staat al heel cool op een zeiltje. Prachtig paard ook zeg.

Welkom Robbie!

Webster, heb jij je paard zelf gefokt? Zo speciaal als je ze al vanaf veulen af aan kent.

Nou nog 1 voor te stellen, een 5 jarige BWP ruin van Cesar ter linden .

Afbeelding

Afbeelding

Paard heb ik gekocht om een jaaropleiding mee te doen, maar ondertussen gebombardeerd tot pech paard... Hoefzweer, tekort bekapt, flinke (bloed) worm besmetting etc etc...
We zijn rustig begonnen met wat grondwerk en werk aan de hand ( klassiek). Hij is echt nog vrij slap dus rijden doen we momenteel eigenlijk niet. Nu snapt hij ook nog niet zo veel van de rijderij want hij reageert slecht op been. Eerst maar sterker worden dan komt de rest wel.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:49

Amai, je hebt alles goed gelezen +:)+
Ja, zelf gefokt, geholpen bij de geboorte.

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:59

Ik meld mij hier ook. Ik zie vooral 3 jarigen langs komen, maar zie dat er net als ik ook een paar mensen met hun 4 jarige aan de slag gaan.

7 mei wordt mijn arabische merrie (RH Pajkovski x Dahman) 4 jaar oud. Omdat ze nog erg in de groei is (en omdat ik er in het algemeen voor ben) gaat ze volgend jaar onder het zadel.
Als westernruiter ben ik al wel wat trail in hand oefeningen met haar aan het doen. In de categorie tijd voor verkeersmakheid wordt er buiten met haar gewandeld.
Aankomend jaar wil ik proberen om op clinics te gaan en in vreemde omgevingen te rijden als voorbereiding voor de wedstrijden.

Ze heeft afgelopen jaar al wel eens zadel opgehad, daar keek ze verder niet van op of om, dus ze is zadelmak :')

Afbeelding

Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8666
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:03

Nog een arabiertje, leuk!

@timo: Ze is nog niet drachtig hoor! Veel te vroeg met 2. Volgend jaar willen we haar voor het eerst laten dekken (en ik wissel nog iedere dag door welke hengst _O- ), maar mocht ze onverhoopt niet drachtig worden dan gaan we haar beleren. Geldt voor de andere twee merries ook. Het paard waarmee ik in het beleertopic van 2019 zat is wel drachtig, dus we hebben volgend jaar sowieso een veulentje :D (heb ook een volgtopic gemaakt *hint hint* :)) )

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:11

Wat een leuke paarden allemaal! <3 *\o/*

Ik kom hier (als jullie dat goed vinden :o ) gezellig meelezen en af en toe ook wat updates posten. Ik speel een beetje vals omdat Joy sinds mei van dit jaar onder het zadel is.

We rijden max. 3 keer per week en zijn nu bezig met de balans in de galop verbeteren en schoudercontrole. Ze doet het allemaal heel braaf!

Hoe we begonnen:


Nu:


Ik beleer haar zelf, met hulp vam mijn trainster. Ze loopt echt super voor een quarter en pikt alles razendsnel op. Ik ben onwijs trots! *\o/*

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:18

@ Timokyana, hij is heel relaxed en zit geen kwaad in, hij is in de opfok wel een van de leidende hengsten maar is totaal niet dominant naar mij toe.
En is een heerlijke knuffelkont
Balen dat je zo'n pech hebt met jouw Ceasar telg.

@Gimme joy, kunnen we alvast de kunst afkijken.
Hoe oud en wat voor paard is die van jou?

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:19

Gezellig hoor! Welkom met joy

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:22

Leuk een 2020 topic! Sam word in juli 3 jaar al weet ik nog niet of ik hem dan al in training zet of dat het 2021 word ik ga hier meelezen! Hij komt in juli wel uit de opfok dus grondwerk word wel opgepakt en wat actiever gaan wandelen. Komen leuke paarden voorbij!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:25

Joy is een allround gefokte quarter en is 3,5. Ze is voor een quarter wel een beetje aan de forse kant, maar daardoor wel lekker stevig gebouwd +:)+

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:26

Maakt toch niet uit, ze is leuk!

Wat leuk om Sam hier ook te zien

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:32

Silly1972 schreef:
Maakt toch niet uit, ze is leuk!

Wat leuk om Sam hier ook te zien


Dankje! Ik had haar liever (gezien mijn lengte) iets kleiner gehad, maae als je een 6 mnd oud veulen koopt is dat nou net iets waar je geen invloed op hebt. Maar ik ben ontzettend blij met haar en vind haar zelf ook superknap! <3

Afbeelding

Jodym

Berichten: 4938
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:41

@timokyana; ik ben 1.64. Was erg bang dat t niet zou passen, maar gelukkig is dat geen probleem! Nu alleen maar blij dat hij niet zo groot is, heb t idee dat ze me dan niet zomaar ‘omver’ lopen.
Hij word nog breder dus dan past t helemaal.

goldenarrow

Berichten: 8666
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:48

Ik heb nog wat foto's getrokken van de andere 2 merries die mogelijk beleerd gaan worden. Wel echt weidefoto's, ze staan er wel eens charmanter op :+

Valetta is hier geboren en is nogal een dramaqueen. Ben heel benieuwd hoe die alles op gaat pakken.
Afbeelding

En dan hebben we Intissima nog. Die hebben we nog niet zo heel lang. Ze heeft als veulen een verlamming in dr gezicht gehad, dus ze heeft een beetje een scheef neusje. Ze kan er alles mee, maar ik denk dat ik haar toch bitloos ga beleren omdat ik bang ben dat ze het bit scheef in de mond gaat houden. En ja, ze is erg goed in arrogant kijken (het blijft een arabier :)) )
Afbeelding

Mirranda

Berichten: 1722
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:51

Leuk topic en leuk ook alle verschillende rassen. Ik kwam nog geen haflinger tegen, dus ik stel jullie mijn jonkie voor: Meet Namika:


Afbeelding




Afbeelding





Gefokt in Duitsland (daar wordt veel meer op de bewegingen gefokt) en ze staat ook nog bij de fokker in de opfok. Namika wordt 4 jaar in 2020. We hebben haar een jaartje langer daar gelaten omdat ze eerder nog erg puppie was. Inmiddels begint het erop te lijken zeg maar.

Voor het zadelmak maken en doorrijden heb ik een fijne ruiter, die ook mijn andere haflingers heeft ingereden en in de sport uitbrengt.

Iedereen heel veel plezier met het beleren natuurlijk en hopelijk wat updates in dit topic ;)

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:53

Melissa0304 schreef:
Leuk een 2020 topic! Sam word in juli 3 jaar al weet ik nog niet of ik hem dan al in training zet of dat het 2021 word ik ga hier meelezen! Hij komt in juli wel uit de opfok dus grondwerk word wel opgepakt en wat actiever gaan wandelen. Komen leuke paarden voorbij!

[ [url=m/qKrzkh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qNFPBR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BbxYHY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hei Sam!! Hoe is het met hem?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:43

Mirranda: Leuke haf heb je zeg! Ik vind het interessant om te zien dat er (voor mijn gevoel) bij het haflinger stamboek al jaren toch wat meer de sportievere richting ingefokt wordt. Hierin loopt het fjordenstamboek naar mijn idee wat achter, daar begint het sportievere nu net iets te komen. Wat een mooie draf heeft jouwe zeg!

Gimme_Joy jij speelt vals haha! :+ Nee maar blijf vooral, ik heb jouw andere topics ook met veel plezier bekeken. Je bent lekker bezig al met dr zeg! Hoe groot is ze dan? Ik hoop dat er bij Norvik nog een paar cm bij komen, die leek als jaarling behoorlijk de hoogte in te gaan maar t staat nu toch al een tijdje redelijk stil :(

Sam is ook een heel gaaf dier om te zien zeg!

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:56

Zoooowh wat veel aanmeldingen! :wow:
Welkom! :wave:

Wij doen ook weer mee want Malik en ik hebben op het beleervlak nog niet veel uitgevreten.
Maar we hebben de tijd, hij wordt in februari 4 en we kijken gewoon waar we aan toe zijn.
Hij blijkt nog best gevoelig voor dingen op zijn lichaam dus daar neem ik de tijd voor.
Hij flipte bijvoorbeeld behoorlijk van de longeersingel en als zijn deken tegen zijn kont aanwaait mept hij.. :=
Wel hang ik af en toe en dat vindt hij helemaal prima.
We fietsen regelmatig een rondje (en ik breng hem ook elke dag naar de wei met de fiets) en ik longeer hem een paar keer per week (vooral om zijn energie kwijt te raken) maar dat lijkt dus op het moment meer op vliegeren. :')

Afbeelding

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:06

Agh wat een leukerd webster! Die veulen foto <3

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:07

Oh ja dat hesje MF, superhandig. Merk je verschil? Ik wil dat voor Joy ook gaan doen!

Laatste keer dat we hebben gemeten was ze 155 schoft en 158 kont. Dus er komen nog wel een paar cm bij :+ . En leuk dat je nig steeds meeleest Renee! Ik probeer regelmatig te updaten :j

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:23

Gimme_Joy schreef:
Oh ja dat hesje MF, superhandig. Merk je verschil? Ik wil dat voor Joy ook gaan doen!

Ja toch wel, mensen (vooral fietsers) weten dan toch beter dat ze uit de buurt moeten blijven en op moeten passen.

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:25

MirandaFuego schreef:
Gimme_Joy schreef:
Oh ja dat hesje MF, superhandig. Merk je verschil? Ik wil dat voor Joy ook gaan doen!

Ja toch wel, mensen (vooral fietsers) weten dan toch beter dat ze uit de buurt moeten blijven en op moeten passen.


Helemaal als ze vanachter komen inderdaad. Ik hou het altijd angstvallig in de gaten omdat Joy nogal eens wil schrikken van verkeer van achter. Dan wil ik haar even omdraaien, want als ze kan kijken is het vaak minder eng.

Ik ga eens knutselen met dat hesje! Heb je watervaste marker gebruikt, of textielstift?

Mirranda

Berichten: 1722
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:56

Dank je Renee_S, klopt helemaal hoor. De haflingers hebben in type en bewegingen al een behoorlijke metamorfose ondergaan. Ze komen daardoor veel beter mee in verschillende takken van sport, maar blijven ook nog steeds de fijne recreatiepaardjes die we gewend zijn.

Misschien is het Fjordenstamboek er gewoon nog niet aan toe, hoewel ik ook best wel eens wat modernere types op wedstrijd ben tegen gekomen. Maar zullen nog uitzonderingen zijn denk ik. Wie weet wat er tussen nu en 10 jaar verandert. Als er maar genoeg vraag is naar sportievere types dan gaan die er echt wel komen ;)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:45

Wat leuk, al die verschillende dieren! En disciplines ook, altijd mooi om bij anderen mee te kunnen kijken die vanuit een heel andere hoek komen. Soms pik je nog wat nuttigs nieuws eruit mee :)

Blij dat er ook meer zijn die gaan betuigen! Dat is hier een redelijk nieuw avontuur, vroeger veel gemend met ponies en ook wel meegekeken met betuigen maar nooit zelfstandig eentje opgeleerd. Heb er wel zin in :)

Zo'n hesje is fijn, heb er een zonder tekst maar denk dat ik ook maar eens creatief ga doen :)* +:)+

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:59

Gimme_Joy schreef:
Helemaal als ze vanachter komen inderdaad. Ik hou het altijd angstvallig in de gaten omdat Joy nogal eens wil schrikken van verkeer van achter. Dan wil ik haar even omdraaien, want als ze kan kijken is het vaak minder eng.

Ik ga eens knutselen met dat hesje! Heb je watervaste marker gebruikt, of textielstift?

Watervaste marker.
Malik laat ik niet helemaal omdraaien maar ik doe zijn hoofd omhoog en een beetje opzij zodat hij het achter zich kan zien en zeg 'let op', dan merkt hij wel dat er wat aan komt en schrikt hij niet.