Afknappers op (pension)stallen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:51

Beschimmeld hooi en vuurwerk afsteken pal naast de paarden -:(-

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:14

Ladygiroc schreef:
Wat voor mij trouwens ook een dikke afknapper is, is een natural horsemanship stal/pp. Ik zit niet te wachten op betweters die vinden dat mijn pony ijzerloos kan omdat elk paard dat zou moeten kunnen. Vind het prima dat je verschillende denkwijzes hebt over paarden maar laat elkaar in hun waarden en bemoei je er niet mee.


Ah.. De bitloosboomloosijzerloosbrigade _O-

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:05

Ook vreselijk inderdaad. Lekker leven en laten leven. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:26

Absolem schreef:
Ladygiroc schreef:
Wat voor mij trouwens ook een dikke afknapper is, is een natural horsemanship stal/pp. Ik zit niet te wachten op betweters die vinden dat mijn pony ijzerloos kan omdat elk paard dat zou moeten kunnen. Vind het prima dat je verschillende denkwijzes hebt over paarden maar laat elkaar in hun waarden en bemoei je er niet mee.


Ah.. De bitloosboomloosijzerloosbrigade _O-


Ha herkenbaar. Hier een pp maar met dekens, scheren en ik rijd wedstrijden (met bit en boomzadel :+ ). Heerlijk.

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:53

Ze bleven maar nestjes jonge dieren fokken(vermeerderen). Zonder enige vorm van controle over ouderdieren, genetische dingen of gezondheid.

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 00:23

Stallen waar je paard in de manegelessen mee moet lopen. Niet vrijwillig maar verplicht. Gaan we niet meer doen :+

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 00:31

Blue_Eyes schreef:
Stallen waar je paard in de manegelessen mee moet lopen. Niet vrijwillig maar verplicht. Gaan we niet meer doen :+


Serieus, ik zou bij zo’n stal heel hard wegrennen, mijn vorige pony zou daar sowieso zeer ongeschikt voor zijn geweest


Amper buiten in de winter, veel van box verhuizen

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 02:18

-Er gelogen wordt over buitenzetten en mijn jonge paard in korte tijd veranderd in een onhandelbare tijdbom.
-Stallen niet volgens afspraak worden uitgemest.
- Een kale vloer met stront de nieuwe bodembedekking is.
- elec.waterbak vol poep niet gereinigd wordt waardoor mijn paard geen water heeft tot ik kom.
- paarden los over een (betonplaten) erf naar stal/paddock worden gejaagd (en dan ook nog zonder sluiten van toegangshek naar drukke weg)
- er constant geschreeuwd en gescholden wordt naar paarden.
- paarden hardhandig iets wordt "bijgebracht"
- Mijn spullen verdwijnen of d.m.v flinke woordenwisseling weer de mijne worden.
- Bovendeuren bij schemer dichtgaan tot de volgende ochtend. Waardoor paard 4 gesloten muren heeft in een donker hok waar je ogen pijn doen van de ammoniak.

Zo'n stal ben ik heel snel vertrokken.
Nu gelukkig een plek gevonden waar welzijn wél echt bovenaan staat.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 04:37

Ladygiroc schreef:
Wat voor mij trouwens ook een dikke afknapper is, is een natural horsemanship stal/pp. Ik zit niet te wachten op betweters die vinden dat mijn pony ijzerloos kan omdat elk paard dat zou moeten kunnen. Vind het prima dat je verschillende denkwijzes hebt over paarden maar laat elkaar in hun waarden en bemoei je er niet mee.


Andersom is ook niet fijn hoor. Gezeur dat hey minste stapje dat je paard verkeerd doet komt omdat 'er geen bit inzit'
Betweters in het algemeen zijn gewoon verschrikkelijk. Mijn heel rondgeribt paard werd constant over gezegd dat ze te dik stond. Mensen die je mening over je eigen dier constant afbreken omdat zij 'ouder zijn en Langer in de paarden zitten'

Verplichting van bepaalde soort hooi en korrel, ondanks dat de meeste paarden op je stal niet tegen net dat voer kunnen. Weides vet blijven bemesten ondanks dat de helft eczeem of bevangen is.

Paarden die in de winter enkel buitengezet worden tijdens het mesten

Ik kan wel nog even doorgaan, heb ye veel frustrates opgelopen de laatste jaren

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:09

Grootste afknapper voor mij is:

Als je gaat kijken de indruk wekken dat alles kan en mag in overleg. Alle wensen / eisen door gesproken.
Super fijn tot dat je er staat en er helemaal niks van terecht komt.

Dat openigstijden veranderd worden terwijl ik er al sta en er dan op neer komt dat ik maar 30 minuten heb om wat met mijn paarden te doen.

Geen / nauwelijks communicatie

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:18

Dat je alles bespreekt.
Paarden van smorgens vroeg buiten.
En dan blijkt dat je elke week 2 of 3x zelf alles binnen of buiten moet zetten.
Prima, maar zeg dat even van te voren.

Dat je een stal met buitenluik neemt en dat ze dan telkens achter je rug om het Luik dicht doen omdat die van mij zou knoeien met hooi en stro.
En de andere luiken blijven open.
(Ik veeg elke dag langs de luiken)

Maar vooral dat dat dan stiekem gebeurd.

Paard van een mede stalgenoot die ziek is. Stal eigenaar vind het niet erg genoeg om eigenaar van paard te bellen en verbiedt jou om te bellen. Gelukkig trek ik daar geen hol van aan en heb ik gewoon gebeld. Paard bleek koliek te hebben en eigenaar was heel blij dat ik wel belde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:26

felicity schreef:
Grootste afknapper voor mij is:

Als je gaat kijken de indruk wekken dat alles kan en mag in overleg. Alle wensen / eisen door gesproken.
Super fijn tot dat je er staat en er helemaal niks van terecht komt.

Dat openigstijden veranderd worden terwijl ik er al sta en er dan op neer komt dat ik maar 30 minuten heb om wat met mijn paarden te doen.

Geen / nauwelijks communicatie

Hier hetzelfde inderdaad, van ruime openingstijden naar een paar uurtjes enkel overdag.

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:27

:x

Zulke pensionhouders zou je toch op een zwarte lijst moeten zetten.
Gezondheid van een paard gaat altijd voor op de "ongemak" van de pensioneigenaar imo.

prompter

Berichten: 11288
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:53

Ook nog zo'n mooie: paard heeft een wond. Stalhouder heeft geen idee hoe dat kan. Hoor je van het personeel dat je paard bij het buiten zetten is gevallen. Zeg dat gewoon! of je paard heeft los gelopen, maar dat moet je van de andere klanten horen.

Gelukkig ook zat goede stallen meegemaakt hoor, maar als je 45 jaar paarden in pension hebt, dan maak je wel het een en ander mee.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:14

In de 30 jaar dat ik paard(en) heb heb ik denk alles wat voor mij is vermeld wel meegemaakt.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:24

Kinderen van pensioneigenaren die vreselijk verwend zijn en de klanten en hun paarden als persoonlijk entertainment zien. En geen grenzen kennen en liegen en bedriegen om hun zin te krijgen.

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:24

Ineke2 schreef:
O ik vergeet helemaal nog het volgende te delen. Mijn vorige paard was een IJslander.

Nadat ik een tijdje op een stal stond, mocht ik opeens niet meer tölten in de bak, want de bodem zou daar stuk van gaan :+

Er stond daar een stalgenoot met een Fries op stal, die is weggestuurd omdat haar paard in galop teveel gaten in de bak maakte.

Ik heb daar niet heel lang op stal gestaan. Qua voeren, buitentijd en faciliteiten erg jammer. Alleen niet weten waar je aan toe bent qua regels en communicatie, dat is heel erg vervelend.

Nou heel eerlijk wij hebben ook 2 paarden op stal die in galop mega gaten slaan in de bak. Zo erg dat de bak een krater landschap is nadat hun de bak gebruikt hebben. En het is niet fijn rijden na hun dat geef ik eerlijk toe. Want het is echt wel bar irritant dat is eerst de ergste gaten dicht moet gaan harken voordat wij zelf de bak in kunnen.
Stalhouder zal ze daarom nooit wegsturen! Sleept nagenoeg dagelijks de bak en met de droge periodes word deze bijna dagelijks beregend.
Je kunt er niets aan doen dat je paard gaten slaat, maar zorg er wel voor dat andere stalgenoten na je er geen last van hebben en pak bv even een hark of vraag de stalhouder (want ze sleept hem met liefde nog een keer).

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:36

- Stal waar ze ook training aanbieden en 2-jarige paarden inrijden. Dan gaan beweren dat ze na het 'licht' inrijden maanden vakantie krijgen. Dat niet doen en dan een paar jaar later verbaasd zijn dat ze stuk zijn.
- Paarden alleen individueel buiten zetten op kleine postzegelweitjes, want stel je voor dat ze lol hebben met andere paarden.
- Alleen maar moddervette paarden hebben staan en dan het enige paard dat op gewicht is zonder overleg dubbel krachtvoer gaan geven.
- Roddelen over mensen die een andere aanpak willen voor hun paard.

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:44

Ik ken een staal waar ze:

-12,50 vragen om de bak af te huren als je met een instructie les hebt maar andere mogen dan wel gewoon bij rijden en als je geen les hebt hoef je geen bakgeld te betalen. Met als gevolg dat er dus weinig lessen worden genomen.

- 2 bergjes hooi per dag wat nog geen 5 kilo is voor grote springpaarden, als het niet genoeg is dan gooi je er toch 3 kilo sportbrok in?

- Officieel mag je natuurlijk niet roken maar iedereen rookt daar overal, ja ook in de binnenbak als er lessen zijn.

- Als er te weinig paarden zijn om in de groepsles mee te lopen moet je zelf maar kiezen of je dan toch het kreupele paard pakt of de les niet meedoet op eigen kosten.

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:01

Hier tevreden over mijn stal gelukkig.

Ik zou afknappen op:
* te weinig buiten
* geen beschutting buiten
* geen voer buiten
* te weinig en/of slechte kwaliteit hooi
* niet dagelijks uitmesten (of zelf mogen uitmesten)
* ondeugdelijke stalling of omheining
* alle paarden individueel buiten

De bovenstaande zaken zijn voor mij harde eisen, als dit voorkomt op een stal, zou ik er nooit naar toe gaan. Zaken als toilet (hebben we nu ook niet) en dergelijke kan ik wel mee leven. Als de rest netjes voor elkaar is.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:46

Wat een narigheid allemaal.
Wat kan ik dan terugkijken op fijne jaren (9 jaar pensionstal met ex haflinger, al bijna 33 jaar en al jaren met pensioen)

Enige jammere vond ik dat ik mijn vertrouwen aan verzorgers gaf , die dan overhoppen op een paard waar ze meer mee mochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:53

Plop1997 schreef:
Ik ken een staal waar ze:

-12,50 vragen om de bak af te huren als je met een instructie les hebt maar andere mogen dan wel gewoon bij rijden en als je geen les hebt hoef je geen bakgeld te betalen. Met als gevolg dat er dus weinig lessen worden genomen.

- 2 bergjes hooi per dag wat nog geen 5 kilo is voor grote springpaarden, als het niet genoeg is dan gooi je er toch 3 kilo sportbrok in?

- Officieel mag je natuurlijk niet roken maar iedereen rookt daar overal, ja ook in de binnenbak als er lessen zijn.

- Als er te weinig paarden zijn om in de groepsles mee te lopen moet je zelf maar kiezen of je dan toch het kreupele paard pakt of de les niet meedoet op eigen kosten.

Wauw dat is wel heel bizar.

Sabbientje

Berichten: 4722
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:59

Mijn grootste afknapper is een stal waar je op zondag niet welkom bent.

Het weekend is voor ons de tijd voor langere buitenritten.... Dus zo'n stal waar ik niet mag komen zal ik nooit gaan staan.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:05

kiki1976 schreef:
Ineke2 schreef:
O ik vergeet helemaal nog het volgende te delen. Mijn vorige paard was een IJslander.

Nadat ik een tijdje op een stal stond, mocht ik opeens niet meer tölten in de bak, want de bodem zou daar stuk van gaan :+

Er stond daar een stalgenoot met een Fries op stal, die is weggestuurd omdat haar paard in galop teveel gaten in de bak maakte.

Ik heb daar niet heel lang op stal gestaan. Qua voeren, buitentijd en faciliteiten erg jammer. Alleen niet weten waar je aan toe bent qua regels en communicatie, dat is heel erg vervelend.

Nou heel eerlijk wij hebben ook 2 paarden op stal die in galop mega gaten slaan in de bak. Zo erg dat de bak een krater landschap is nadat hun de bak gebruikt hebben. En het is niet fijn rijden na hun dat geef ik eerlijk toe. Want het is echt wel bar irritant dat is eerst de ergste gaten dicht moet gaan harken voordat wij zelf de bak in kunnen.
Stalhouder zal ze daarom nooit wegsturen! Sleept nagenoeg dagelijks de bak en met de droge periodes word deze bijna dagelijks beregend.
Je kunt er niets aan doen dat je paard gaten slaat, maar zorg er wel voor dat andere stalgenoten na je er geen last van hebben en pak bv even een hark of vraag de stalhouder (want ze sleept hem met liefde nog een keer).

Dat snap ik wel, maar het is geen reden waarom ik niet zou mogen tölten in de bak toch? Ik zei dat met die Fries ter vergelijking, die maakte erge gaten in het zand tijdens het rijden. Mijn paard in tölt… Niet.

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:11

Nee snap ik hoor wat betreft jouw paard hoor Ineke, want met tölten maak je geen gaten. Ik reageerde meer op het gaten maken van de Fries