Manege Bergemo praat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:40

Ik ren 3,7 km per keer ongeveer (ren met endomondo app) Ik heb gisteren les 19 gelopen en moest 5-6-7-8 en er tussen in 1x een rust van 1 minuut en 2x van 2. Volgende les 4x8 nou ik ben erg benieuwd. Heb nog niet op hoeven geven gelukkig. Wil wel graag nog wat harder gaan want ik ren slechts 6,8 km per uur, maar anders hou ik het nog niet vol.

marie33

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:02

@ Wendy: en het belangrijkste is dat je het volhoudt. Is die les 19 zwaar? Klinkt vreselijk. Gister vond ik de laatste 7 minuten echt slopend. Maarja, natuurlijk veel berg op gerend. Jij vond les 15 ook zwaar toch? Ben nog steeds helemaal happy met mijn nieuwe sexy sportbroek. *\o/*

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:09

Ik vind les 15 idd zwaar. De lessen erna gingen weer goed en les 19 vind idd zwaar maar heb het wel gered.eigenlijk zou ik moffen moeten gaan maar wil vroeg rennen over de hitte. Ga het niet redden omdat de hoefsmid om half negen komt dus ik ga zondag maar rennen. Ook vroeg want ze voorspellen 36 graden.

marie33

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:22

Nou nou, je hoeft me niet meteen voor Mof uit te schelden hoor. :D Ik ga ook zondagochtend vroeg. Ben benieuwd of dat gaat lukken want ik ga morgen naar de Summer Dreamers 90's Beach Party in Eindhoven.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:50

Oeps! Leuk hoor dat swypen alleen moet je wel controleren of het goede woord er staat.moest dus moeten zijn.sorry!

Juut

Berichten: 6902
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:28

3.7... Nee, zover ben ik voorlopig nog niet. Ben meer een avondmens wat rennen betreft; net mn rondje weer afgedraaid. Niet helemaal handig na manege-les, maar ik ben zo iemand die na 1 x uitstellen gelijk gaat afstellen :o

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:01

Daar ben ik inderdaad ook van. Van uitstel komt afstel. Al kan ik straks nog maar 2x in de week rennen, maar dat moet in principe wel voldoende wezen.

Ik heb gisteren 4x8 minuten gerend. Tussendoor wandel ik wel ongeveer 3-4 minuten. Ik loop gewoon aan de hand van lange liedjes. Dat is makkelijk voor me om te kijken hoe lang ik ren. Ik zal daarom ook best wel een afstand afleggen. Ik gok een km of 6-7. Als ik kijk dat ik wandelend een km og 5-6 af kan leggen, moet dat wel ongeveer kloppen. Rennend ga ik toch niet veel harder. :p

De H&M heeft overigens ook sportkleding zag ik gister. Ziet er nog leuk uit ook nog. :))

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:02

Ik ga trouwens straks naar het fesitval Zand, de zonnebrandcreme zit al in mijn tas. :D

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:23

Poeh jij liever dan ik. Wat een hitte!

Juut

Berichten: 6902
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:07

Veel plezier! Hier is tropenrooster van start; Ascot hitte-vrij, en ik ga dadelijk boodschappen doen. Van airco in mn auto naar airco in de winkel

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:43

Ik vind het altijd zo koud in de supermarkt met dit weer... :D

Het was erg leuk geweest gisteren ondanks dat het niet echt mijn muzieksmaak is. Ik geloof dat ik 95% van de de nummers niet kende. ;) Maar Ilse de Lange en Guus Meeuwis waren goed. Nick en Simon kon me ook in het echie niet zo boeien. :P

We hebben voornamelijk op een standhanddoek in de buurt van een boom gezeten of gelegen en dan luisterend naar de muziek. Rond een uur of 3 werd het inderdaad wel heel erg heet. Er was ook weinig schaduw te vinden toen. We hebben heel vaak drinken gehaald en water gedronken, maar we hebben nauwelijks gebruik gemaakt van de wc's. Moet je nagaan hoeveel vocht je dan nodig hebt. Gelukkig kwam er rond 4 uur een fijn briesje opzetten en toen werd het veel aangenamer.

Het was wel erg stoffig. We waren zwart van het zand. Net alsof je een bosrit hebt gemaakt met dit weer. :))

marie33

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:03

Ik was gister bij Sumemr Dreamers in Eindhoven. Ook veel gedronken en niet geplast. Alles uitgezweet denk ik.
Niet gelopen vandaag. Veel te heet en wil geen mirgaine krijgen.

Juut

Berichten: 6902
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:14

Gratis scrub, altijd handig :P

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:29

Bock en domino niet boeiend? Tsss :o ik heb wel gerend. Was al om kaart voor acht op weg. Het ging echt super goed. Niet verwacht.

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:01

Helaas moet ik vermelden dat Wodka morgenavond word ingeslapen. Hij heeft nog 2 jaar een rustig en fijn leven gehad vol met lekker eten en soms wat ritjes in het bos. Hij heeft nog lekker veel 'Wodka' streek hier uit kunnen halen maar is nu klaar om naar de eeuwige groene weide te gaan. Met veel pijn in mijn hard laat ik hem gaan, maar het is goed zo. Zijn hele leven heeft hij voor de mens gewerkt, en onder andere mij heel blij gemaakt toen ik op hem leerde rijden, hij is oud en klaar nu. Het gaat je goed Wodka, ik zal jou en je leuke streken missen!

Y;(

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:39

Ach Elke, ik vind het echt zo sneu voor je ;(
Heel veel sterkte vanmiddag.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:24

Ah wat sneu om te lezen, maar wat fijn dat hij nog twee jaar van zijn pensioen mocht genieten bij jou.
Gaat het goed als jouw andere paardje alleen komt te staan Elke?

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:25

deedee19 schreef:
Bock en domino niet boeiend? Tsss :o ik heb wel gerend. Was al om kaart voor acht op weg. Het ging echt super goed. Niet verwacht.


hahaha Bock en Domino dat swypen gaat niet altijd goed. Ik bedoel dus Nick en Simon...:P

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:55

Nee, Moontje komt niet alleen te staan. Zondag krijgt ze een nieuw klein vriendje/vriendinnetje (shetje) erbij en tot die tijd logeert ze bij iemand :) Maar ze zal Wodka zeker heel erg missen de komende tijd, want ze waren echt dikke vriendjes.

Juut

Berichten: 6902
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:18

Sterkte, Elke! Blijft een erg moeilijke beslissing...

marie33

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:40

Veel sterkte meis. Ook ik heb veel plezier aan Wodka gehad. Zelfs een keer een wedstrijdje op hem gereden. Fijn dat jij hem nog twee geweldige jaren hebt gegeven.

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:40

Ahhh, wat sneu! Veel sterkte! Was Wodka ziek?

Ik kan thuis even niet op het internet, vandaar dat ik traag reageer. Er zit een hartnekkig virus op de laptop en daardoor zit ik nu in de bieb. Nogal irritant. :))

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:55

Achteraf bleek hij een beginnende longinfectie te krijgen, maar daardoor was hij niet zo snel afgetakeld. Hij was op, gebroken, niet meer de Wodka die hij was. Helaas was zijn gebit toen ik hem overnam zo slecht, dat er niet veel meer aan gedaan kon worden (gedaan wat de tandarts kon). Dus eten en ging heel slecht.. Hij hield het eten niet echt meer netjes in de mond en zelfs met slobber (waar die op leefde) hield ie niet meer echt binnen.. veel knoeien. Het dier was op, en heeft nog 2 jaar kunnen genieten van een verdiend pensioen bij mij thuis. Ik ben blij dat ik hem dat heb kunnen bieden, maar wat is het gemis van die leuke fjord groot ;(

Welke van de fjorden leven nu eigenlijk nog, en lopen nog mee op de manege?

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:57

Bijna geen meer van de hele oude groep dacht ik. Whoopy nog toch? Er zijn wel wat fjorden bij gekomen.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:58

Oh en Beer nog, maar die heeft maar heel kort op de manege gestaan. En Blondie zie ik ook nog wel eens lopen (maar is ook al eeuwen niet meer van Bergemo)