[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:28

Ik kan toch zo genieten van jullie foto's!
Veel plezier en ontspanning en blij zijn met elkaar. <3

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:31

Prachtige foto <3


Gratis aquatraining :j

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:55

Bok Frum bok! }:)

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:56

Suzanne F. schreef:
Bok Frum bok! }:)

Ooooh >;)

:D :j :j :')

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:53

Zeepaardje :+

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:50

Toffe foto zo hoor! Blijft een stoere bok!

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 00:19

Gemeen!! :P Hij schrok niet, bokte niet, maar door zijn enthousiasme was het lastig genoeg om te blijven zitten, haha. Ook omdat hij soms als een tuiger door het water ging natuurlijk.

Afbeelding

Mijn vriend kan hem niet veilig vasthouden en ik had alleen een laag krukje. Ik weet dat ik er soepel op moet springen en dat is best een opgave als je niet van een fijne hoogte op kunt stappen. Ik had sinds zaterdag niet meer gereden. :o De bak stond blank, hij heeft er stom weer bij en er zijn bij ons best wel wat vuurwerkbommen te horen. Er was een kans dat ik in het gips aan het kerstdiner zou zitten, maar hij vond dat ook wel een sneu idee en was zo braaf als hij maar kon zijn. :D Beetje dom klooien was dit, maar ach, dat moet ook een keer kunnen. Ik deed ook nog een stukje zonder handen aan het stuur. Dat is niet vastgelegd, dus dat moeten jullie van me aannemen. #penny4life :')

hagelslag
Berichten: 9000
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:30

Het blijft echt een appart paard <3 saai word hij nooit

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:55

Ik vind het zo geweldig wat je zo met hem doet! Vanmiddag zag ik die eerste foto's en toen dacht ik al: hoe kom je er op zonder zadel, wat als hij toch ineens maf doet, jeetje, die weg ligt best dicht bij de bak, hoe kan je blijven zitten als hij zo mega-hoog opgeeft met dat draven...

Gaaf dat je een en ander hebt beantwoord, zonder dat ik het vroeg en wat een prachtige fotosessie!

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 08:56

Haha wat een geweldige ruiter ben je toch. Lekker lol met je paard, ondanks het weer en de knallen.

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:32

Deze update is bij mij helemaal niet binnen gekomen in mijn mail (kom alleen nog maar op bokt voor update frum) maar wat een heerlijke foto's. Dit is 'lol met je knol' toch genieten dat je dit met deze knapperd kan ervaren

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 17:24

Het is maf en het is oranje. Rara, wie is het...

Afbeelding

Afbeelding

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:32

Haha! Trouwe meelezer hier die even onder de steen vandaan komt. In eerste instantie om te zeggen 'Wat is het toch zo'n ontzettend knap dier <3 '. Om dan bij de tweede foto even plat te liggen van het lachen :+

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:43

Haha, gekke Frum! Fijn om hem zo te zien rennen! Raakt hij niet gedesoriënteerd van de sneeuw?

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:46

Haha die 2e foto! Geweldig!

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 17:52

Zondag had hij het niet best. Hij had het buiten niet naar zijn zin met de wind en de rare miezersneeuw. We haalden hem wat eerder naar binnen. Het bovenluik bleef dicht en wij waren aan het sneeuwschuiven. Aanvankelijk ging het nog, maar later was hij helemaal de weg kwijt. Enorm schrapen, spasmes, tegen de muur hangen, zenuwchtig mesten, etc. Ik ging nog even twijfelen of hij beginnende koliek kon hebben, maar daar leek het ook niet op. Hij had geen verhoogde hartslag en leek geen pijn te hebben. Daarnaast wist ik zeker dat hij niet verstopt zat. Het leek er in alles op dat hij even uit zijn doen was. Ik heb nog geprobeerd of het hielp als zijn luik open bleef, maar dat maakte niets uit.

Knoop in mijn maag natuurlijk, want ik zag de bui al hangen voor de komende dagen... Gelukkig was hij met afvoeren voor de nacht weer rustig en vanaf maandag ging het weer top! Droog en een zonnetje erbij. Ze kunnen dan wel de hele dag plezierig buiten staan. Scheel mij een hoop stress...

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:40

Wat glimt hij <3

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:44

Die 2e foto :+ *\%/*

Wat is hij toch enorm knap.
Maar wat een hartverzakking heeft de knapperd je weer gegeven.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:57

IlBuono schreef:
Haha! Trouwe meelezer hier die even onder de steen vandaan komt. In eerste instantie om te zeggen 'Wat is het toch zo'n ontzettend knap dier <3 '. Om dan bij de tweede foto even plat te liggen van het lachen :+


Hier idem dito.

Fijn dat je ons laat meegenieten van de mooie momenten. Wij hebben geluk, alleen de lusten, niet de lasten.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:44

Stille meelezer alle tijd. Maar wat ziet hij er goed uit op de laatste sneeuw foto’s !

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:33

Wat een genot om hem zo te zien <3

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:24

_Lorette_ schreef:
Zondag had hij het niet best. Hij had het buiten niet naar zijn zin met de wind en de rare miezersneeuw. We haalden hem wat eerder naar binnen. Het bovenluik bleef dicht en wij waren aan het sneeuwschuiven. Aanvankelijk ging het nog, maar later was hij helemaal de weg kwijt. Enorm schrapen, spasmes, tegen de muur hangen, zenuwchtig mesten, etc. Ik ging nog even twijfelen of hij beginnende koliek kon hebben, maar daar leek het ook niet op. Hij had geen verhoogde hartslag en leek geen pijn te hebben. Daarnaast wist ik zeker dat hij niet verstopt zat. Het leek er in alles op dat hij even uit zijn doen was. Ik heb nog geprobeerd of het hielp als zijn luik open bleef, maar dat maakte niets uit.

Knoop in mijn maag natuurlijk, want ik zag de bui al hangen voor de komende dagen... Gelukkig was hij met afvoeren voor de nacht weer rustig en vanaf maandag ging het weer top! Droog en een zonnetje erbij. Ze kunnen dan wel de hele dag plezierig buiten staan. Scheel mij een hoop stress...


Wat een type is het toch. Was het die zondag bij jou ook zo hard aan het waaien? Is dat dan hetgeen waar hij niet mee om kan gaan en gelijk een soort autistisch op reageert?

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 15:41

Ik denk zelf dat hij een bepaald soort ongemak ervaart en dat deze spanning een raar effect heeft op zijn lichaam. Dat ongemak kan dan bijvoorbeeld al het gevoel zijn dat hij eigenlijk lekker buiten wil zijn, maar dat het buiten niet fijn is. Hij kan daar niets mee. Waar een ander paard het meer over zich heen laat komen of zich schikt in zijn/haar lot, is Frum een tijdje uit zijn doen zijn. Een heel groot deel van zijn spasmes heeft geen fysieke aanleiding. Je merkt het bijvoorbeeld bij een hoefzweer, maar veranderingen / spanning / angst zijn vaker de oorzaak. Helemaal zeker weten doe ik het nooit. Het is voor mij ook gissen. Gelukkig doet hij het nu goed, zelfs al heeft hij al een tijd vakantie.

En dan kan Frum wel coördinatie missen, hij is nog steeds kampioen Poep In Je Water. Of dit een emmertje is of een automatische drinkbak, hij krijgt het er keurig in. Geen drol ernaast. Hij doet het er echt om. Ook wel over zijn staldeur heen, dan ligt er een hoop mest buiten zijn stal. Dat is wel praktischer dan in het water. :+_

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 12:54

Frum ging net in heel korte tijd van prima naar behoorlijk kreupel linksvoor, dus dan weet ik wel weer hoe laat het is. ;( Laat het als-je-blieft een simpel zweertje zijn. Ik kan hem niet nog een keer door het proces van de vorige heen laten gaan. Elk half jaar is het mis... Ik weet echt niet hoe ik dit kan voorkomen.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:11

Och nee !!!!