[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:26

Jeetje, wat verschrikkelijk naar zeg!
Ik duim voor jullie en hoop dat jullie toch nog een hele lange, mooie tijd gaan hebben samen.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:29

Woorden kunnen niet beschrijven wat jij nu mee moet maken TS. Ik wens je erg veel sterkte. :(:)

Wat is Frummel trouwens mooi geworden :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:31

Ahhh wat zonde! Ik herinner me zijn topics nog, als ik frummel zag staan ging ik direct kijken!

Heel veel sterkte gewenst.. wat vervelend zeg.. Hij is zo gaaf!

hinkewal
Berichten: 1095
Geregistreerd: 22-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:31

Wat is Frummeltje moo <3 i! Maar echt verschrikkelijk zeg! Gelukkig kan hij nog een mooie laatste tijd bij jou thuis hebben zodat je er toch nog enigzins van kan genieten...

Cinderella_
Berichten: 439
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:35

Jeetje wat verschirkkelijk..... Ook ik heb meerdere topics van jullie gevolgd..... Ook ik hoop op een wonder voor jullie!

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:57

Tor :(:) Als iemand nu eens een portie geluk verdiende dan zijn jullie het wel! Je openingspost raakt me ook zo vreselijk diep. Die foto's, samen met jullie verhaal...... Frummel was de held van NOV al ver voordat ie geboren was :)

Ik hoop op een groot wonder, want die verdienen jullie zo! Geniet in ieder geval van iedere minuut die jullie samen hebben.

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:20

Mjon verwoordt alles wat er in mij omgaat... Meer kan ik er ook niet van maken, alleen dat ik er voor je ben <3 :*

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:44

heel veel sterkte :(:)

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:51

Dat ik voor het eerst in dit topic reageer... Ik vond jullie zo leuk en het is zo'n aansprekend paard en dan zoveel pech... Ik hoop ook op een wonder dat hij in ieder geval op paardwaardige wijze kan beginnen aan leven wat nog helemaal niet zo lang geleden is begonnen.

Heel veel sterkte!

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:09

Lorette, nogmaals ontzettend veel sterkte. :(:) Het leven is niet altijd eerlijk. :n Hopelijk kun je nog jaaaaaaaren van je Frummel genieten, want hij is veel te leuk om te moeten laten gaan... Ik ga heel hard duimen dat het niet erger wordt en dat je lieve Frum er geen last van krijgt.

Sammert
Berichten: 421
Geregistreerd: 20-07-06
Woonplaats: Avenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:29

Wat een vreselijk bericht! :(:) Heel veel sterkte, en geniet van iedere dag die je nog hebt :)

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:53

ik heb altijd genoten van topics over hem, hoop dat er nog een aantal zullen volgen....maar ik hoop vooral dat jullie nog een tijd van elkaar kunnen genieten, heel veel sterkte.

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:08

wat verschrikkelijk voor je!
wat is nu je planning?
thuis aankijken hoe het gaat?

nnicolex

Berichten: 1234
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:36

Jeetje wat een slecht nieuws, heb destijds je topic gevolgd en kleine frummel bracht me altijd een lach op mijn gezicht! Ik hoop dat je nog even kan genieten van deze kleine vent..

mizzpoez

Berichten: 291
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:43

O wat sneu! Die gekke Frummel!

Ik weet helaas hoe het is om een paard met Ataxie/ Wobbler te hebben en ook hoe pijn het doet (bij mezelf) om zo'n beestje dan te zien stuntelen in de groep.
Ik zelf had ook een veulen gekocht die op 2-jarige leeftijd, vlak na de castratie, ook een krampbeen kreeg en kort daarop een tweede krampbeen. Ik heb hem toen laten behandelen door een chiropractor/ acupuncturist waarna hij 1 krampbeen minder kreeg en het kleine beetje dronkemansloopje wat hij had (ik weet het aan zijn lange slungel-benen, nu achteraf weet ik beter) verdween ook weer.
Omdat hij niet meer mocht spurten in de groei is hij direct van alle krachtvoer afgehaald en ook eiwitarm hooi stond op zijn menu om de groei wat stabieler te laten lopen. Daarbij elk half jaar laten checken door de chiropractor en toen ging het eigenlijk zelfs zo goed dat ik dacht ooit op hem te kunnen gaan rijden.

Maar op een mooie voorjaarsdag, hij was net 4 geworden, kwam ik bij het land aan en langzaam kwam de hele groep naar voren gelopen en toen zag ik dat hij wat wiebelig op de benen liep.
Na een paar dagen was hij zo slecht gaan lopen dat hij door elk steentje, polletje, kuiltje uit balans werd gebracht en bijna omviel. Ik weer de chiropractor erbij maar die melde mij nu dat ze waarschijnlijk niets meer voor hem kon betekenen: hij had weer een groeispurt gehad en zijn halswervels waren nu zo scheef dat er verschillende knelpunten zaten waar ze niks meer mee kon. Maar na de behandeling ging het juist weer een stuk beter en ik kreeg weer hoop: hij durfde zelfs weer te gaan liggen, iets wat hij al even niet meer had gedaan, zijn spieren waren helemaal verzuurd.

Toen kwam de omslag in het weer: van 20 graden en zon naar koud, wind en regen (regendeken durfde ik hem niet op te doen) en toen vond ik hem 's ochtends in het land, plat op de grond, rillend van de kou. Ik heb hem daar meteen in laten slapen en achteraf heb ik er spijt van dat ik het nog zo ver heb laten komen. Ik kreeg een sprankje hoop maar had beter moeten weten.

Wat ik wel weet is dat hij geen pijn had aan zijn benen of rug, alleen die onzekerheid/ wiebeligheid moet heel frustrerend geweest zijn voor hem, helemaal omdat hij wat hoog in de rangorde was, zelfs liggend hadden alle paarden nog respect voor hem: oren naar achteren en ze weken voor hem.

Evt. filmpjes staan in mijn profiel (even scrollen :o ), ik waarschuw je dat ze niet leuk zijn om naar te kijken.

Maar ik zou als ik jou was b.v. een Steffi van der Laars of een collega (ik had Leida Visée, maar zij is gestopt met paarden helaas) eens contacten voor een mening!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:45

Wat een rotnieuws zeg, veel sterkte!

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:34

Jeetje.......... Mooie Frum....... Die laatste foto die zegt zo veel!

Sterkte!

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:47

Wat vreselijk, hoop dat het allemaal niet waar is.....

Condor

Berichten: 489
Geregistreerd: 09-06-11
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:16

Net alle topics over Frummel bekeken, en wat een geweldig paard. Wat ´n beest, het is gewoon oneerlijk. Kan me moeilijk voorstellen hoe jij je op dit moment voelt, vind ´t echt heel erg voor je. :(

Ontzettend veel sterkte, ik hoop dat je nog een tijdje van hem mag genieten. Y;(

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:28

Heel veel sterkte

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:34

:n Frummel :(:) Wat een ontzettende tegenslag is dit voor jullie beide. Ik heb met veel plezier je topics altijd gelezen, Frummel was al bekend voordat hij geboren werd en dan nu dit.....
Heel veel sterkte met je toekomstige keuzes en geniet van Frummel zo lang het nog kan ;(

mariskajays
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:36

Wat vreselijk om te lezen..Voor mij is jou verhaal een herhaling voor mij,precies hetzelfde.
Hij scheelt 1 dag met mijn paardje en ook hem heb ik vorig jaar september uit de opfok gehaald met ataxie/wobbler.Begon met kreupel lopen en dachten dat hij een uitglijder had gemaakt.2 dagen later liep hij nog beroerder en is utrecht gekomen.Hij was zo slecht dat hij voorlopig niet vervoerd mocht worden en ze gaven hem weinig kans.Meerdere keren zeiden ze dat het beter was om hem gelijk in te laten slapen bij de opfok omdat na huis halen alleen maar betekende dat ik het moeilijker zou krijgen.Ik kon het niet,wilde hem minstens nog 1 week thuis hebben en al mijn tijd bij hem doorbrengen.Hij moest daarvoor sterker worden en steviger staan en dat kon zeker een maand duren.Gelijk gestart met behandelingen en medicijnen.Een week later kreeg ik al groen licht dat hij mee na huis mocht.Rust en medicijnen was de opdracht.Medicijnen mocht ik zelf gaan toedienen en uiteindelijk ging het toch over op capsules.Bijna 2 maanden lang heeft hij spuiten en capsules gehad en extra vitaminen.Ik wilde alles gedaan hebben wat mogelijk was voordat ik hem zou laten gaan en later geen rotgevoel zou hebben van had ik maar dit of dat gedaan.Wonder boven wonder knapte hij heel erg op.

Een aantal weken geleden werd hij gecastreerd en vooraf zouden ze hem nakijken wat ze van hem vonden.Ze kwamen met zijn 5en en de behandelde arts van toen hij zo slecht was was er ook bij en was verbaasd over hem.Dit had ze dus echt niet verwacht.Geen 1 van de studenten zag wat aan hem en kwamen er pas achter toen het verhaal werd verteld.Wel kon je het goed zien toen hij uit de narcose kwam.Hij was wat langer wiebelig op zijn benen.Een uur later draafde hij gelukkig weer door de wei .
Waarschijnlijk kwam het bij hem ook mede doordat hij zo hard ineens was gaan groeienZe geloofde toen niet dat het om een jaarling ging maar dachten eerder aan een 2 jarige. 3 juni wordt hij 2 en meet nu 1.63.

Ik hoop voor jou dat het gaat opknappen.Ik weet wat je voelt.Ook ik had mijn merrie laten dekken om er wat leuks uit te halen omdat ze al ouder is en ik dus nog wat van haar zou hebben als ze er niet meer zou zijn.

Heel veel sterkte

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:25

Lorette, wat verschrikkelijk!!! ik schrok echt toen ik dit topic zag....
Heel veel sterkte komende tijd. Ik leef met je mee

Mondy

Berichten: 11843
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 01:31

Ach nee Frummeltje toch :(:) ook ik ga duimen !!!

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:54

Ik zal later even uitgebreid reageren (ook op de pb's). In elk geval super bedankt voor alle steun, ervaringen en tips.

Hoewel de vooruitzichten alles behalve gunstig zijn, wil ik nog wel wat gaan proberen. Al is het maar om mezelf later niets te verwijten. We moeten de behandelend dierenarts nog even aan de lijn krijgen, morgen komt toch de osteopaat alvast even naar hem kijken, want dat wilde ik toch graag, en ik heb contact opgenomen met Steffi vd Laarse. Nu nog even kijken hoe we precies verder gaan... Voor de duidelijkheid: ik verwacht niet dat iemand wonderen kan verrichten, maar ik laat Frum ook niet maar zo gaan. Ik wil niet meemaken dat hij echt heel slecht is, maar inslapen kan altijd nog en op dit moment is hij daar te goed voor, want hij functioneert prima als weidepaard. Ik weet alleen niet hoe snel de axatie erger wordt. Daarom staat hij thuis, zodat ik dat goed in de gaten kan houden.