Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Richtprijs voor D pony

 
Profiel   

Hoi,

Een misschien wat penny achtige vraag, maar hoeveel kost een gemiddelde D pony?
ik zal wat uitleg geven over deze pony.

-Geen papieren
-Alle knopjes zitten er op L/M Niveau dressuur
-15 jaar
-slanke bouw
-denk rond de 1,43 hoog
-loopt mee op de manege waar ik werk
-voor zover ik heb begrepen nooit serieus de sport in geweest.

Ik rijd veel op deze pony (onder andere carrousel) en ben er (t was niet makkelijk)nu dikke maatjes mee.
Ik heb al eens met mijn baas over gehad dat mocht de pony een blessure krijgen of de verkoop ingaat ik de eerste optie krijg om hem over te nemen.
Nou ben ik zo verknocht aan deze pony dat ik erover denk om eind volgend jaar al een bod uit te brengen dan is hij inmiddels 16.
Dan is mijn dochter wat groter en tegen die tijd heb ik, maar ook een vriendin van mij die zeg maar de dagen dat ik niet zou kunnen de verzorging voor zich neemt meer ruimte en mogelijkheden om de verzorging en de bijkomende kosten te dragen.
Nu zullen mensen zeggen dat ik dat zou moeten vragen aan mijn baas, maar ik wil eerst een redelijke prijs indicatie hebben voor mijzelf in mijn hoofd en tot hoever ik bereid ben te gaan daarin, voordat ik over de prijs eventueel in discussie ga.


Ik had zelf in mijn hoofd als richtprijs 1250,- (kaal) dus exclusief alles op basis van leeftijd, potentie en stokmaat.
Ik wil best wat meer geven met hooguit 1600 exclusief.
Vind dat zelf best prijzig, maar ben echt helemaal weg van deze pony.
Heb er gewoon een goede band mee ontwikkelt en ja eerst dacht ik om uiteindelijk weer een paard aan te schaffen, maar ik wil hem gewoon.

Nu zullen er ook mensen zijn die zeggen dat manege paarden niet snel verkocht worden.
Klopt, maar deze eigenaar verkoopt wel degelijk zijn manege pony' s en paarden als hij zeker weet dat ze goed terecht komen en een groot gedeelte van EPers (pension paarden) is daar als les paard pony begonnen.


Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:20 



 
Profiel   

Denk dat je er dat niet voor gaat krijgen. Het is een papierloze, geen wedstrijdervaren pony met een redelijke leeftijd (zeg niet dat het oud is!)
En de paardenmarkt trekt ook nog niet aan, dus jouw paard moet er wel uitspringen.
Bij mn vader staat een sportpony L2, met papieren voor 1250 incl alles.

Dus denk dat je wel je budget moet aanpassen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:26 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:29 



 
Profiel   

Naar mijn gevoel mag die niet meer kosten als 1000,-- mits gezond (klinisch gekeurd door DA). Zou hij inderdaad een blessure hebben dan is dat zelfs nog te veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:29 



 
Profiel   

Ess_Ramona schreef
Denk dat je er dat niet voor gaat krijgen. Het is een papierloze, geen wedstrijdervaren pony met een redelijke leeftijd (zeg niet dat het oud is!)
En de paardenmarkt trekt ook nog niet aan, dus jouw paard moet er wel uitspringen.
Bij mn vader staat een sportpony L2, met papieren voor 1250 incl alles.

Dus denk dat je wel je budget moet aanpassen..

Als zij het paard voor max 1600 wilt kopen en zij zouden hem eigenlijk voor 1250 verkopen, wat is dan precies het probleem? Ze wil de pony toch kopen, niet verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:31 



 
Profiel   

Bedenk wel dat goede (brave) manegepony's vaak duur zijn.
Dit omdat de meeste pony's nl niet geschikt zijn voor manegewerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:31 



 
Profiel   

Ja, las t verkeerd.
Dacht dat ze hem zelf voor 1600 wouden verkopen.
Sorry!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:32 



 
Profiel   

Ik zou er persoonlijk een budget van maximaal 1100 van maken. Is niet meer de jongste, heeft geen papieren en is een manegepony geweest dus dan is er ook nog de kans dat ze verreden is. Zoals iemand boven mij al zei, de manege eigenaar heeft echt wel door dat jij gek van dat beestje bent en hem wilt hebben dus verhoogt die waarschijnlijk de werkelijke prijs. Als je ervoor gaat zou ik hem ook laten keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:35 



 
Profiel   

Ik zou er niet meer als 1000 voor geven, je kunt op het moment zat leuke ponys kopen met wel een papier en jonger voor ietsje meer geld. 1600 is wel echt te veel.. Ben benieuwd wat hij er voor wil hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:36 



 
Profiel   

Ess_Ramona schreef
Ja, las t verkeerd.
Dacht dat ze hem zelf voor 1600 wouden verkopen.
Sorry!

Hihi dacht ik al! Of ik dacht dat ik een beetje scheel was :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:41 



 
Profiel   

Ik vind ook, er kunnen geen papieren bij zitten, maar als het een ruin is heb je niks aan papieren. Op papier kende nie rije... Ik kan alleen niet uit de OP halen of het een merrie of ruin is. Verder denk ik dat manege pony's zeker geld waard zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:43 



 
Profiel   

Brainless schreef
Bedenk wel dat goede (brave) manegepony's vaak duur zijn.
Dit omdat de meeste pony's nl niet geschikt zijn voor manegewerk.



Nou heb ik t 'geluk' dat het niet de meest gewilde manege pony is en kinderen soms zelfs gaan huilen als ze op hem moeten.
Hij is nogal uitgekookt.
Niet gemeen of gevaarlijk, maar hij heeft zo zijn nukken en trucjes en niet iedereen is daar blij mee.
Idd is de kans dat ze de prijs opschroeven, omdat ik hem wil hebben reëel aanwezig daarom wil ik proberen via deze weg en t rondkijken op verkoopsites een goede indicatie te krijgen wat nou een redelijke prijs zou zijn.
Ik wil daar best iets boven zitten, maar goed het moet wel reëel blijven.
En bij een blessure geef ik ze meer dan de slachtwaarde (dus echt geen 1600) en dan gaat hij ook naar het weiland bij mijn zusje.
Daar staan er al 3 bij haar alleen woont zij ver weg, maar dan heeft hij een leuk pensioen en ik betaal gewoon de bijkomende kosten.
Het is te duur om een niet meer te rijden pony neer te stallen hier in de omgeving.
Kan hij beter lekker daar zijn dagen slijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:45 



 
Profiel   

Batlow schreef
Ik vind ook, er kunnen geen papieren bij zitten, maar als het een ruin is heb je niks aan papieren. Op papier kende nie rije... Ik kan alleen niet uit de OP halen of het een merrie of ruin is. Verder denk ik dat manege pony's zeker geld waard zijn




Sorry mijn info was niet compleet inderdaad.
Het is een ruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:47 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:49 



 
Profiel   

Als ik kijk naar deze pony zou ik er niet meer dan 1000 voor geven, vind zelfs dat al veel. Probleem is dat ze weten dat je deze pony wilt, en daardoor meer kunnen vragen.
Ik denk dat je beter kunt kijken of ze haar überhaupt wel willen verkopen, een brave manegepony is zijn gewicht in goud waard, voor jou, maar vaak ook voor de manege-eigenaar. Voor mensen op bokt is ze niks waard, en haar papier/ ervaring etc ook niet. Die zullen dan, waarschijnlijk ook een hele andere prijs hanteren dan jij of de manege-eigenaar.
Hoop trouwens voor. je en de pony, dat het lukt! Zou super zijn dat het beestje naar jou toe mag, op ´oudere´ leeftijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:51 



 
Profiel   

Annwfyn schreef
Zelfs voor de meest nare pony's kunnen ze de hoofdprijs vragen.
Degene die ik nu heb is alles behalve sociaal op stal en bleef bij kinderen net zo lang bokken en racen tot het genoeg was.

Nu ze geen manege pony meer is, zijn veel van deze problemen weg, ze heeft nu rust.
Maar ik wil je er graag attent op maken dat het gedrag van de pony niet mee hoeft te spelen in het vragen van de hoofdprijs door de eigenaar

Edit: dit betekent natuurlijk helemaal niet dat je het niet moet proberen. Heb het immers zelf ook geprobeerd! Maar dan ben je in ieder geval voorbereid



Heb je een heel goed punt, maar dacht meer in de trant van een super brave, lieve pony houd je sneller dan een minder brave en minder gewilde pony, maar misschien denk ik dat ook , omdat ik hem zo graag wil.
Wel fijn dat jou merrie zo is opgeknapt.
Zo zie je maar dat niet elke pony een manege pony kan zijn.
Sommige gaan ertegen in verzet.
Wij zien ze ook langs komen en vaak gaan ze dan ook weer weg.
Ook voor de behoud van die dieren.
Ik rijd en werk gelukkig wel op een manege waarbij ze toch ook wel kijken naar paarden welzijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 13:57 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn D pony 1500 euro betaald.
Geen wedstrijden gelopen maar buiten (bos/strand/duin/langs de weg) super mak
en braaf. Dat is ook wat waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 14:00 



 
Profiel   

Vaak zijn manege pony's prijzig. Ze moeten er wat voor weer kopen en ze weten nu wat ze hebben. Vaak betaal je vele malen meer als dat ze eigenlijk normaal via een particulier waard zouden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 14:53 



 
Profiel   

Een bod doen kun je altijd doen. Het is goed dat je voor jezelf al een maximum prijs in je hoofd hebt.
Je moet in ieder geval niet te hoog inzetten je kan altijd de prijs omhoog gooien. En ik zou dus ook niet te snel je prijs omhoog gooien als je begint bij 1250 en hij gaat niet akkoord ga dan naar 1400 dan eventueel 1500 en dan als laatste bod 1600. Het een beetje aftasten waar die mee akkoord gaat. Wat ook handig is om van hem een prijs te krijgen. Dus eerst doe je een bod en als hij dat niet accepteert dan vraag waar hij aan denkt en of hij de pony nu ook echt wil verkopen. Daar zit ook verschil in. Als hij de pony nu nog niet perse kwijt wil dan zal de prijs hoger liggen dan wanneer hij de pony wel kwijt wil.
Maar het gaat pas over eind volgend jaar dat is dus nog een jaar wachten. Nog tijd genoeg om dan te kijken wat je er voor wil geven en wat de pony je dan waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 15:08 



 
Profiel   

Wilawander schreef
Vaak zijn manege pony's prijzig. Ze moeten er wat voor weer kopen en ze weten nu wat ze hebben. Vaak betaal je vele malen meer als dat ze eigenlijk normaal via een particulier waard zouden zijn.

Mijn ervaring is ook dat juist manegeponys voor de hoofdprijs weggaan :j ook de wat oudere. Omdat idd alles kunnen. Vind maar een pony waar je iedereen op kan zetten en die "alles" kan. Moet ik wel zeggen dat mijn eigen ervaring met zoiets is dat die pony binnen het erf idd alles kon, maar van verkeersmak had ie echt nog nooit gehoord :+
Ik zou ook je max. Prijs in je hoofd houden en beginnen met een openingsbod een paar honderd daaronder. En als jij 1600 voor hem over heb prima toch ? Waarom niet? Ik vind er niks mis mee dat er weer wat meer voor pony's betaald gaat worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 08:04 



 
Profiel   

Hallo, ik ben al een tijdje gehecht aan een D-pony en wil hem graag kopen, hij heeft een peesblesure die normaal wel gaat genezen maar nog lang niet, hij mag ook niet meer springen en niet te veel mee gereden worden hij is nu 12jaar en meet ongv 1m46 mijn vraag is hoeveel mag de manege nog vragen, ik wil een bod doen maar heb geen idee hoeveel kunnen jullie me helpen? Groetjes kyky

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 02:38 



 
Profiel   

Ik weet niet op welke paardenmarkt jullie nu kijken, maar zelfs paarden 18+ met mankementen gaan al over de €1000 weg.
Ik lees hier een brave pony, l/m niveau, leuke maat. Dat wordt sowieso kaal boven de €2000+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 07:31 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Ik weet niet op welke paardenmarkt jullie nu kijken, maar zelfs paarden 18+ met mankementen gaan al over de €1000 weg.
Ik lees hier een brave pony, l/m niveau, leuke maat. Dat wordt sowieso kaal boven de €2000+


Het topic is 8 jaar oud ;)


Kyky13 schreef
Hallo, ik ben al een tijdje gehecht aan een D-pony en wil hem graag kopen, hij heeft een peesblesure die normaal wel gaat genezen maar nog lang niet, hij mag ook niet meer springen en niet te veel mee gereden worden hij is nu 12jaar en meet ongv 1m46 mijn vraag is hoeveel mag de manege nog vragen, ik wil een bod doen maar heb geen idee hoeveel kunnen jullie me helpen? Groetjes kyky


Sowieso geen pony met een peesblessure kopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 07:34 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Ik weet niet op welke paardenmarkt jullie nu kijken, maar zelfs paarden 18+ met mankementen gaan al over de €1000 weg.
Ik lees hier een brave pony, l/m niveau, leuke maat. Dat wordt sowieso kaal boven de €2000+


De paardenmarkt van 2013 :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 07:38 



 
Profiel   

Een pony met een peesblessure zou je alleen moeten kopen omdat je begaan bent met het dier en hem wil gaan verzorgen en revalideren. Om nu mee te rijden,dat kan niet.En voordat hij genezen is is hij in feite niet meer dan een paar honderd euro waard. Na genezing ook nooit meer de volledige prijs want zo'n blessure blijft een zwakke plek.Daar moet je dan met rijden altijd rekening mee houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 08:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen