particulier blijkt manege...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ures
Berichten: 23
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Espel

particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 12:22

Hoi wat mij dit weekend is overkomen wil ik graag delen.
Ik hoop dat ik hier goed zit.
Onze B pony met veulen stond al een tijdje te koop
De pony is 10 jaar en nooit bereden en van veel drukte om haar heen word ze nerveus.
Ik verkoop de pony deze vrijdag 3-10 aan Mev D.K. en haar vriend.
Leuke mensen ,ze zijn hier wel een uur geweest.
Zij zouden gaan samen wonen in Limburg en de pony met veulen zouden als gezelschap pony bij haar paard aan huis komen te staan.
Haar nichtje zou later op de pony gaan rijden.
Geen woord gerept over dat ze een manege in Limburg zijn gaan runnen vanaf 1 oktober.
Dus ik verkoop de pony in goed vertrouwen voor een lage prijs.
S,avonds zit ik wat te googelen en vind ik haar ineens op f-book terug als nieuwe manege eigenaar????
Vandaag stonden onze pony,s op de site als de nieuwe manege pony,s wel met andere namen.
Zoals ik al zei was onze pony helemaal nooit bereden en dus niet echt niet geschikt om straks in de lessen te gaan lopen.
Je kind zal er maar opgezet worden!!!!
Verder zag ik dat het stel samen deze week druk bezig is overal pony,s te kopen voor de manege.
Dus staat je pony te koop ....kijk even uit aan wie je de pony verkoopt.
Ik heb echt niets tegen manege,s maar wel tegen mensen die de waarheid niet vertellen.
Zijn er meer meiden die hun pony aan dit stel verkocht hebben?
Ik ben benieuwd......

AnnemiekvM

Berichten: 8253
Geregistreerd: 17-07-03

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:24

Bijzonder dat ze bij zo'n pony gaan kijken voor een manege.
Je hebt dan meer aan een brave bereden pony.
Heel vervelend hoor.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33829
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:26

Manges die een lage prijs ben een ervaren en brave pony verkiezen... :n

Selina

Berichten: 14335
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:31

Ik mag toch hopen dat ze niet een kind op een onbeleerd paard zetten ;o
Dat kan de grootste dombo nog snappen..
Vervelend zeg :(

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:37

Jij hebt de pony verkocht, wat de nieuwe eigenaar er mee doet is toch hun zaak ?
Ze zullen hem echt wel eerst zadelmak maken voor hij de manege lessen in gaat.

Het probleem waar ze waarschijnlijk heel vaak tegenaan lopen : "Ik verkoop mijn pony niet aan een manege of handelaar"
Na dat een paar keer gehoord te hebben, zou ik ook even achterwege laten dat ik een manege heb.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:47

Idd, jij hebt het dier verkocht. Wat de nieuwe eigenaar er mee gaat doen in hun zaak.

Ik ga er ook van uit dat ze niet zomaar iemand op die pony gaan zetten want als er ongelukken gebeuren krijgen ze snel een naam :)

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:58

Verkocht is verkocht en wat ze er dan mee doen, is hun zaak. Maar het was wel netter geweest, als ze het gezegd hadden.

Wel een slechte reclame voor de manege :') Als je zo aan je pony's moet komen "ik beloof ze dit, laag prijsje" dan denk ik ook tjah...

Het is een slechte vergelijking, maar ik vind dit net zo schandalig als "de rusthuizen" die paarden doorverkopen :S Die mensen denken ook "fijn, een goed te huis, prijs is onbelangrijk" en vervolgens... Het grappige is dan wel dat dan niemand zegt "verkocht is verkocht" en dan kan het absoluut niet :')

KyaraMyBest
Berichten: 475
Geregistreerd: 05-03-11

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:08

Wat een vervelende situatie zeg!
Verkocht is inderdaad verkocht, en een eigenaar mag dan natuurlijk zelf weten wat hij/zij met het dier doet. Maar deze mensen hebben door mooie praatjes een lage prijs voor elkaar gekregen, ze hebben gewoon gelogen tegen jou en dat vind ik echt niet kunnen.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:11

Ben ik het mee eens Lianne86!

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:13

Peerke_ schreef:
Het probleem waar ze waarschijnlijk heel vaak tegenaan lopen : "Ik verkoop mijn pony niet aan een manege of handelaar"
Na dat een paar keer gehoord te hebben, zou ik ook even achterwege laten dat ik een manege heb.


Precies. Ik ken een aantal maneges en ze kopen bijna allemaal hun pony's op die manier...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57985
Geregistreerd: 24-02-04

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:19

De maneges die ik ken gaan via handelaren. Niet door te liegen. Vind het dus ook onbeschoft en zou op zo'n manege geen klant willen zijn. Waar liegen ze dan nog allemaal over?

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:30

Inderdaad erg onbeschoft.
Maar ze zullen het dier wel eerst zadelmak maken, ze willen zelf als beginnende manege natuurlijk ook geen ongelukken die ze hadden kunnen voorkomen..

Voor de volgende keer; als je graag zeker wilt weten dat je pony goed terecht komt, breng hem zelf weg. Mensen kunnen zoveel vertellen.. Controleren waar hij terecht komt is dan wel handig

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:32

Tja, verkocht is verkocht, zo raken mensen wel vaker een dier kwijt door mooie praatjes.
Maar het is duidelijk wel misleiding van de verkoper.

Dus TS heeft gelijk dat ze hier mensen waarschuwt. Meer kan ze niet doen, ze kan niet die verkochte pony terugeisen nee.
Wat betreft dat "ze zullen heus geen kind op een onbeleerde pony zetten"... dat weet ik zo net nog niet.
Ja de pony zal zadelmak gemaakt worden, maar zodra dat voor elkaar is, duurt het niet lang voordat er een lesklantje op wordt gezet en dan maar meehobbelen in de lessen. Vooral omdat de pony al 10 jaar is zal de africhting pijlsnel gaan, omdat ze in principe vanwege haar leeftijd sterk genoeg is.
Die manegehoudster koopt echt geen pony om weken/maandenlang in de wei te laten staan.

Een goede manége heeft connecties met handelaren, en haalt daar de pony's vandaan. Vaak is er al jarenlang een relatie en weet de handelaar precies wat de manégehouder zoekt.

AnnemiekvM

Berichten: 8253
Geregistreerd: 17-07-03

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:38

Nou, de manege waar ik sta en lesgeef kopen echt niet op deze manier hun paarden.
Eerlijkheid duurt het langst.
Wij krijgen regelmatig paarden aangeboden en soms gaan ze daar op in. Ligt er maar net aan wat nodig is.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:38

Ik zou me ook enorm belogen en bedrogen voelen.
Natuurlijk is verkocht ,verkocht.Maar je hoopt toch op een goed huisje,je doet je best er voor en je pony komt op een plek waarvan je weet dat ze zich niet thuis gaat voelen.Ik kan me voorstellen dat je dat enorm knullig vind.
Ik hoop dat die griet je topic leest en zich diep schaamt.

Peerke jou opmerking vind ik het handelaarsmentaliteit en van weinig mens gevoel getuigen.

wallance
Berichten: 271
Geregistreerd: 06-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:43

Wij kopen ook pony's voor onze kleinschalige manege met een eerlijk verhaal. Iedereen die een pony aan ons verkocht heeft weet dat deze nu lesjes loopt.

Ik vind het niet netjes als je met een oneerlijk verhaal aan goedkope dieren wilt komen.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:49

Verkocht is inderdaad verkocht, maar ik zou me zo ongelofelijk genaaid voelen!! Zit je je best te doen een goed plekje te vinden voor je pony, geef je hem in goed vertrouwen mee, blijken het een stel leugenaars te zijn die niets doen van wat ze jou wel verteld hebben (en wat jou de aanleiding gegeven heeft inderdaad tot koop over te gaan!). Vind het ronduit onbeschoft, en ik hoop voor jou van harte dat jouw pony enorm goed verzorgd wordt op die manege..

ures
Berichten: 23
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Espel

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 14:15

Zoals ik al zei ik ben echt niet tegen manege,s sommige pony,s hebben het daar heel goed.
Maar niet elke pony is geschikt voor manege pony ,deze pony heeft behoefte aan 1 vaste baas ,wat ik ook nog vermeld had aan de mensen...
Ik ben ook bang dat ze binnen een maand in de les loopt.
De pony heeft al het nodige meegemaakt.
Ik had haar nog laten behandelen bij de tandarts, haar laten enten de hoefsmid er nog bij gehad volop gevoerd ze was nu goed in vorm en klaar om samen met haar veulen wat inmiddels ook geënt was,en waar ik ook een paspoort voor aangevraagd heb in een gezin met met kinderen te mogen gaan genieten.
in de hoop vastigheid voor hun te bieden.
Zodat ze niet van plek naar plek gestuurd worden want in de manege zie ik haar niet blijven...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:26

verkocht = verkocht, maar ik snap je punt.
Hopelijk gaan ze snel op hun neus en dan is het wel hun pony en verantwoording, hopelijk worden er dan geen onschuldige kinderen de dupe van (en hun ouders)
Maar manageponys hebben ook ontzettend veel fans....en ontvangen veel liefde terug ....bekijk het zo

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70648
Geregistreerd: 24-05-08

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:25

MZ -> PP

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:30

kwita schreef:
verkocht = verkocht, maar ik snap je punt.
Hopelijk gaan ze snel op hun neus en dan is het wel hun pony en verantwoording, hopelijk worden er dan geen onschuldige kinderen de dupe van (en hun ouders)
Maar manageponys hebben ook ontzettend veel fans....en ontvangen veel liefde terug ....bekijk het zo



Dat is ook zo, hopelijk vindt de pony al die aandacht ook leuk. :)

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:46

Het is niet zo zeer het feit dat maneges niet goed zijn voor pony's.... Maar als eigenaar ken je je paard gewoon goed en kun je inschatten of hij/zij daarvoor geschikt is. De mijne zou er ook geen goede voor zijn :) (en ik heb een heel slecht beeld van maneges, komt door de manege hier in de buurt ;) maar daar leren ze "druk, meer druk, trek en ruk, nog meer druk" :') Dus nee, daar zou mijn pony niet happy worden...))

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: particulier blijkt manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:16

Ik heb dat ook hoor,ik geloof best dat manege kindjes van pony's houden.Maar de manege's die ik ken en dat zijn er best wat,daar worden best wel ergggg duidelijk hulpen gegeven en wat mij haast nog meer stoort is dat ik weinig manege's ken war met passend tuig gereden word.
En dat is toch niet de toekomst die je voor ogen hebt voor je pony/paard.

Skittlez
Berichten: 678
Geregistreerd: 14-03-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:46

Wat een mensen hebben we op de wereld..
Beetje raar, ze kon toch ook eerlijk de waarheid te vertellen?
Ik snap je precies, leuke mensen je weet wel, word je opeens diep bedrogen. :\

Had mijn vriendin ook meegemaakt, ze had haar haflinger te koop staan, omdat ie alleen maar op de wei stond,en in stal stond, voor de gezeldschap wou ze hem, en omdat ze natuurlijk een schatje is. en ze was nooit bereden. Dus nog niet zadelmak. Ze werd niet gebruikt voor manege's maar om bij zo'n open plukboederij rondjes met een pony te doen voor geld. Nadat ze daar achterkwam moest ze een 950 betalen om die schat terug te krijgen, ze liet het daar echt niet bij zitten.
Harstikke sneu! Wat bezielen ze toch! :n Maar ze heeft hem terug, en is niet meer van plan om Shine te verkopen. +:)+

edit: Dit ben ik vergeten er bij te zetten, ga niet gelijk een gehele discussie aan met die ''aardige mensen''
Want het loopt uit de hand , mijn vriendin moest een half jaar wachten todat ze haar haflinger terug kreeg.
Omdat ze hem niet wouden verkopen. Maar laat dat arme paardje niet lijden aan waar die nog niet aan toe is. Wie doet nou zoiets pff.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:10

He wat sneu ts. Ik heb hier ook een pony staan die voor ons oa een maandje op een manege had gestaan. De eerste twee weken hier stond ze vanaf een afstandje doodsbedreigingen naar ons te roepen. := vangen ging niet zonder kleerscheuren soms, ze was bang en boos. Nu is het de allerliefste kroel die er is, haar baasjes van 9 en 10 kunnen alles (vangen, opzadelen, trailer laden, buitenrit) met haar. Ze komt je opzoeken voor aandacht. Ik zou ook kapot zijn als die op een manege terecht kwam. Als mensen duidelijk vertellen dat de pony daar niet geschikt voor is waarom toch kopen...