Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:20

Jep! Herkenbaar... Ik rij geen wedstrijden, ook geen ambitie voor. Ik rijd het liefst lekker buiten... Gewoon beetje rond kijken, kijken waar ik een x een stukje kan draven/galopperen! En soms rij ik wel in de bak, maar dat is basis ( voor ruggebruik van paard)en de lessen ... verder matcht mn rijbroek niet bij mn dekje of mn sokken bij mn rijbroek, trui etc ook niet want ik trek aan wat lekker (warm) zit... Doe gerust in mn paarden kloffie boodschappen.. maakt me niks uit!

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:20

Eh, hier :D

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:21

Blue_Eyes schreef:
Maar Janine, er zijn ook mensen die een staart onder een cap niet lekker vinden zitten. Dat kan ik me ook voorstellen, want ik zit er ook weleens mee te knoeien. Maakt mij niet uit hoor, wat ze dan doen. Dat is toch echt hun zaak.


Een hoge staart kan pijn doen, maar een lage doet volgens mij nooit pijn.
Kwestie van gewenning ook in mijn ogen. Of de juiste cap. Ik heb best wel veel, dik en lang haar. Onder mijn Charles Owen is het niet makkelijk om een knot te maken. Maar ik doe het ook gewoon.

Daarnaast is het in mijn ogen ook een stukje discipline van vroeger uit. Het geheel hoort netjes te zijn, waar je ook rijdt.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:22

Ik heb het ook niet per se over pijn doen, maar over niet lekker zitten. Dat hangt toch echt samen met de pasvorm van je cap. Als die laag in je nek zit, is ook een lage staart gewoon niet fijn. Ik ken iemand die een Uvexcap heeft, en zij draagt altijd haar haar los eronder, omdat anders de elastiek toch tegen haar cap aan duwt. Gewoon niet fijn. Waarom zou je je daar druk om maken? Ik vind het niet eens heel stom staan. Het waait heus niet alle kanten in over je gezicht, daar beschermt die cap wel tegen.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 14-12-14 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:23

Ik meld me hier even. Ik rijd niet prestatiegericht en ik rijd (bijna) alleen maar buiten. Zeker nu in het winterseizoen rijd ik met rubber laarzen met voering, een veel te grote soft-shell jas (omdat ik daar mijn dikke fleecetrui onder aan kan) en een oude verschoten, te grote jeans omdat ik daar ook een thermo-legging onder aan kan (ik ben een koukleum).

Mijn zadel en hoofdstellen zijn altijd piekfijn verzorgd, niet omdat ze mooi moeten zijn maar omdat ik onderhoud en daarmee comfort voor het paard door onder andere de soepelheid van het leer heel belangrijk vind!

listiglistje

Berichten: 14406
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:24

Ik doe ook in mijn stinkkleren boodschappen, alleen gisteren vuile blikken
van het Aldipersoneel toen ik net voor sluitingstijd met mijn modderlaarzen naar binnen liep :o

Vervolgens zure gezichten in de rij, tja ik ruik niet naar roosjes als ik van mijn paard afkom...(Ik
ruik ook naar zijn zweet :P )
+ ik woon in de winter in mijn jas, rijbroek en laarzen, zien iig niet vaak een wasmachine :+

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:24

Ik heb altijd mijn haar in een heel klein staartje, maar dat is meer omdat ik los haar niet prettig vind zitten. Als het me beter uitkomt dat mijn haar los is (als het bijvoorbeeld in de knoop komt met de hoge kraag van mijn jas en de cap die laag op mijn hoofd zit), dan doe ik mijn haar lekker los. Lekker interessant of mijn haar los of vast zit, dat zullen omstanders vast niet opvallen en als ze het vervelend vinden, kunnen ze een andere kant op kijken :')

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:25

Blue_Eyes schreef:
Ik heb het ook niet per se over pijn doen, maar over niet lekker zitten. Dat hangt toch echt samen met de pasvorm van je cap. Als die laag in je nek zit, is ook een lage staart gewoon niet fijn. Ik ken iemand die een Uvexcap heeft, en zij draagt altijd haar haar los eronder, omdat anders de elastiek toch tegen haar cap aan duwt. Gewoon niet fijn. Waarom zou je je daar druk om maken? Ik vind het niet eens heel stom staan. Het waait heus niet alle kanten in over je gezicht, daar beschermt die cap wel tegen.


Dan moet ze het verstelknopje hoger in de cap zetten. :P

Het is het enige waar ik me aan kan ergeren/me druk om kan maken :P Geef mij ook iets om me druk om te maken :')

Een enkele keer overkomt het mij ook, dan knapt mijn elastiekje als ik m'n haar los heb gehaald en weer vast maakt. Echt een ergernis in mijn ogen.

Maar wat ik nog het allermeest verfoei is langharigen die hun haar aan de voorkant onder de cap uit laten komen, ook aan de zijkant. Echt aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah {:)-:(

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:26

Wat jij wilt hoor, maak je maar lekker druk :P De kans dat je haar tegenkomt is klein. :D

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:27

Hihi ja, over verontwaardigde blikken bij de supermarkt kan ik wel meepraten. Ik heb wel regelmatig lekker veel ruimte aan de kassa, schijnbaar vinden mensen de geur van paard en modder niet bijzonder aantrekkelijk

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:28

Mijn cap heeft geen verstelknopje. :') Mijn jas trouwens ook niet haha.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:28

_black_rose_ schreef:
Hihi ja, over verontwaardigde blikken bij de supermarkt kan ik wel meepraten. Ik heb wel regelmatig lekker veel ruimte aan de kassa, schijnbaar vinden mensen de geur van paard en modder niet bijzonder aantrekkelijk


Dat is voor mij dan weer niet herkenbaar, maar misschien is dat de omgeving :P
En ik probeer ook af en toe mijn kleding een beetje schoon te krijgen en in de wasmachine te gooien :P

Maar ik denk niet dat ik nu zonder modderpoten een winkel in kan lopen... Nouja, ik spoel m'n laarzen wel even af.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:29

Jorinda schreef:
Mijn cap heeft geen verstelknopje. :') Mijn jas trouwens ook niet haha.


Ik reageerde op Blue Eyes en die benoemde Uvex. Ik ging even uit van de simpele modellen (niet de glittercap van Isabell Werth)

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:31

Ah :P Ik dacht over het algemeen. Ik heb zo'n simpele cap van Harry's Horse waar half paardrijdend Nederland mee rondloopt geloof ik. :P

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:35

Jorinda schreef:
Ah :P Ik dacht over het algemeen. Ik heb zo'n simpele cap van Harry's Horse waar half paardrijdend Nederland mee rondloopt geloof ik. :P


Dat model heb ik een paar jaar terug ook wel gehad, kreeg ik ook wel een staart onder zonder enige irritatie.
Die leverde me alleen veel hoofdpijn op. Mijn hoofd was niet zo geschikt voor dat model kennelijk. Aan beide zijkanten konden er 2 vingers bij in en op m'n voorhoofd was de cap veel te klein en krap en pijnlijk :+

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:35

ikke schreef:
demug schreef:
Edele dieren??
Uhhh als dat edele dier met zijn edele voetjes op mijn tenen staat, zijn het ineens een paar lompe poten.
niks edels meer aan :n

Listiglistje. Toch wel eerst uittrekken hè?

Waarom? Ik acht LL in staat om nieten in schoenen te schieten zonder zichzelf te bezeren...

Ik vraag me dan wel af (in z'n algemeenheid): wat doen jullie om je paard fysiek en mentaal recht te houden? Alleen door het bos crossen is niet bepaald bevorderlijk voor het lijf, tenzij je al oefeningen rijdend door het bos crost (dat hoeft niet per se in een bak).


Ik rijd wekelijks mee in een les. Dat vind ik belangrijk, omdat je dan toch steeds een en ander 'bijhoudt'. Er is bij ons op stal iedere week een oefenparcours om te springen, met begeleiding. Dat doe ik ook af en toe. Afgelopen jaar hebben we twee keer een impuls endurance gestart. En een oefencross. Mijn paard is eigenlijk vooral enthousiast bij buiten rijden, maar hij wordt wel all round getraind. Afstamming is renpaard maar dat vind ik er niet zoveel toe doen. Ieder paard heeft belang bij het gymnastiseren van het lijf, ook al is het op basis niveau.

renatemh
Berichten: 77
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: EMMER-COMPASCUUM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:37

Ik meld mij ook als sloeberruiter. Heb wel les, 1x per maand aan huis. Vind wel dat mijn paardje goed in haar lijf met zitten. Verder bestaat mijn uitrusting uit nette 2de handsjes van Marktplaats. Is dit ook niet zo erg als mijn overenthousiaste pup weer aan mijn mouw hangt. Of er zo een lekker groene paardenspeekselmengsel op komt. Kleding gaat wel altijd na rijden in de wasmachine, en laarzen worden regelmatig gepoetst. Gaan ze langer mee.
Ik zorg wel dat ik verzorgd uitziet wanneer ik ga rijden (schone, goed passende rijkleding, mascara'tje en lippenstifje).
Ik kan niet onderdoen voor mijn mooie 4-benige dames.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:41

Overigens kun je paarden heel goed dressuurmatig trainen in het bos. Geen omheining en dus geen aanleuning. Wissels leer je mooi recht springen en ook travers, schouderbinnenwaarts en appuyementen zijn top te rijden in het bos.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:44

Wellicht een apart topic maken voor de ware sloebers onder ons :D

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:44

Ik denk dat ik hier ook wel redelijk thuis hoor!
Het leukste wat ik vind om te doen is heerlijk hobbelen op m'n "knol".
Buitenritjes vind ik heerlijk ontspannend en doe ik dus ook liever dan rondjes in de bak rijden.
Al vind ik het leuk om in de toekomst een dressuur wedstrijd mee te pakken puur voor de leuk en om weer een ervaring rijker te zijn.
Zeker nu in de winter geef ik er niet om of mijn sokken matchen met mijn jas of paardrijbroek, wat ik belangrijk vind is dat ik het warm heb.
Ik zit ook regelmatig onder de modder en slobber en dan denk ik ach ja dat hoord erbij! :D

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:52

:wave: Hier nog een sloeberruiter. Als het tenminste niet erg is dat mijn sokken altijd matchen met wat ik aan heb (persoonlijke tic) en dat paardlief en ik ongeveer dezelfde kleur hebben. Al dan niet na het poetsen. :')
Uiterlijk vertoon boeit me voor geen meter. Als het fijn zit, je er dus geen last van hebt en praktisch is is het goed. Zelfde geldt voor paard. Al vlecht ik ze wel af en toe helemaal in, maar dat is voor de gein en omdat ze dat gefröbel zo lekker vindt.
Daarnaast, meestal zet ik het spul eerst buiten, gooi ze wat hooi achterna en ga dan uitmesten. Daarna paardlief uit het land trekken en proberen ze een beetje toonbaar te maken. Tegen die tijd zie ik er meestal toch al totaal niet meer uit. Als het niet is door het hooi, stro en zaagsel wat zo leuk aan fleece blijft plakken dan wel door de modder of omdat ik ergens zo nodig een goor paard moest knuffelen. Over mijn haar heb ik het maar niet eens. Dat is voordat ik op stal kom al hopeloos.

En dan buitenrijden en per ongeluk in een dure wijk terecht komen. Rij je daar met een paard die door de modder geragd had en er dus uit zag als een soort van mislukte appie, met vuile bergschoenen, oude spijkerbroek, waxcoat die eigenlijk allang overleden is en met een berg pluishaar waar je U tegen zegt onder een gezicht waar de moddervegen nog op zaten. Heb mensen zelden zo verbijsterd en licht angstig zien kijken. _O- Moet zeggen dat ik het zelf ook wel een apart gevoel vond. Net alsof je op een verkeerde filmset terecht bent gekomen...

Maar R12312 bij lessen is het inderdaad wel fijn als de instructeur kan zien wat je aan het doen bent en met een lange slobbertrui kun je heel veel verdoezelen. Maar dat ze dan weer gaan lopen zeuren dat je wat aan moet trekken als je in een gewoon net mouwloos hemdje rijdt :roll: Al moet ik eerlijk zeggen dat dat eigenlijk alleen in de winter gebeurde. Om de één of andere reden had niemand er ooit moeite mee als het zomer was.

En omdat de winkel om de hoek is natuurlijk gelijk door...Dat er met mijn portemonnee geregeld een halve baal stro meekomt zijn ze al gewend := . Net als de eau de cheveaux. Ze kijken gekker op als ik ineens met kattenvoer aankom. 'Je weet dat paarden dat niet lusten hé?' zei een cassiere eens toen ik wat blikjes kattenvoer wilde afrekenen. :D

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:13

Wat is een soeberruiter ? ik vermoed dat velen mij het vinden.

Ik heb een rijbroek en laarzen, als ik veel rij doe ik die aan, maar stap ook vaak zat met kisten en groene legerbroek op een paard, wel met cap en veiligheidskappen in de beugels.
en om het compleet te maken soms met wat wapens in de hand en een masker voor.
Voor een harnas moet ik nog een tijdje sparen.

En meestal train ik klassiek dresseur, tenminste dat vermoed ik dat het wat op lijkt, de paarden gaan in elk geval beter lopen.

O en apen outfit heb ik ook, moest anders kon ik mijn instructeurs examen niet halen, en soms moet het wel eens aan als ik een oefenproefje rij.
Altijd leuk om de gezichten van anderen te zien als ik dat aan heb, zo van bestaat dit? ben jij dat echt ?

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:17

Knakker schreef:
sloeberruiter, leuk woord, maar ik snap wat je bedoelt.
Iedereen moet vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
Wel vind ik dat je in je achterhoofd moet houden dat paardensport een sport is met edele dieren, waar je je dan als mens ook edel moet gedragen, dus voor mij geen slobbertruien of scheuren, maar dat is mijn mening :) :)


Meen je dit? :o Oh god, nou ja zoveel mensen, zoveel wensen! :')

listiglistje

Berichten: 14406
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:20

StillAngel schreef:
Knakker schreef:
sloeberruiter, leuk woord, maar ik snap wat je bedoelt.
Iedereen moet vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
Wel vind ik dat je in je achterhoofd moet houden dat paardensport een sport is met edele dieren, waar je je dan als mens ook edel moet gedragen, dus voor mij geen slobbertruien of scheuren, maar dat is mijn mening :) :)


Meen je dit? :o Oh god, nou ja zoveel mensen, zoveel wensen! :')

:+ die post had ik ook gemist....seriously? For real? :') net of je paard beter gaat lopen met fatsoenlijke outfit :P

melody7

Berichten: 13688
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:25

Hier ook een sloeberruiter :+

Heb ook altijd mijn haar los, staarten zitten niet lekker en vind ik niks.

Rij rond in de goedkoopste rijbroeken en slobbertruien omdat het gewoon goed zit :+ heb wel wat duurder spul ook hoor, voor foto's en ik vind dekjes leuk. maar t boeit me vrij weinig, ik geniet van mijn vrolijke verzorgpaard en dat is meer dan genoeg <3