Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:30

Oh wat een gave zeg Lisa, word vast ook weer een topper! :)

Heb zo'n anderhalve week terug ook mijn 3 jarige opgepakt en hij deed het super :D Pakte het op alsof hij niet anders gewend was! Foto's zijn wel crappy kwaliteit want m'n moeder snapte niet dat ze niet mee moest bewegen als ze de foto maakte :') Had eigenlijk wel wat rare sprongen van hem verwacht omdat hij in de wei altijd loopt te bokken en steigeren maar dat viel dus mee, al kan het de volgende keer nog komen. Helaas is het nu echt veel te nat om te rijden zowel op de wei als in de bak, maar wil hem wel even doorpakken en dan mag hij na de zomer weer even een half jaartje rust en pak hem het voorjaar daarna pas echt weer op.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

moniek21
Berichten: 4616
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:46

Hier mijn H'tje , het is een Dreamboy x Michelangelo

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:16

Olympia96 schreef:
Ze is van de Rona Stables een Casaron (2e bezichtigings hengst van Ginus en kampioen van z'n jaargang) uit een Proloog merrie). En ze is zadelmak geboren denk ik. Hoop ik haha.

Heeft de jouwe qua karakter meer Sirius of Jazz?


Ik weet het niet zo goed. Soms heeft ze de rill van Jazz en dan weer de koelheid van Sirius. Soms ik ze ook gewoon debiel. Dat heeft ze denk ik van haar vader.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:40

Knappe paarden zie ik langskomen!

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:48

Wij zijn op dit moment een kleine pony van 3,5jaar aan het inrijden, ik heb geen idee wat voor ras het is. De eigenaresse komt af en toe eens kijken. Hij is super braaf en vindt alles goed, wij hebben er nu iets van 10x opgezeten en het gaat prima.

In de zomer wordt een noriker ingereden, die is dan rond 3 jaar. Ze heeft nu al iemand op der rug gehad en dat vond ze allemaal prima. Ze is nergens bang voor dus het zal wel goedkomen. Ze gaan waarschijnlijk eerst beginnen voor de kar.

loveslimpie

Berichten: 1727
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:01

Hierbij foto's van onze oude taart :P

Ons D'tje mag ook eindelijk aan het werk

Dus hierbij Daminka(Cardento x Mr. Blue)


Afbeelding

Afbeelding

inmiddels zijn we al wat verder met beleren, komende week gaan we richting zitten is het plan.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:19

Oh wat een leukerd ook! Op mijn vorige stagebedrijf 1,5 jaar geleden hadden we zowel een cardento hengst staan als een nakomeling van mr. blue (mr. europe heette hij, die loopt nu zelf ook 120 en dekt ook) en dat waren ook echt wel mijn favorieten echt zo'n heerlijk karakter! :)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:58

@loveslimpie, een d'tje? Die wordt dit jaar 6 dan?

loveslimpie

Berichten: 1727
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:01

@zoe, hier op stal staat ook nog een mr blue, pittig ding

@Batlow ze wordt zelf s 7 als ik goed geteld heb, beetje heel laat. Maar ze heeft veulens aan dr voet gehad.. Haar halfzusje dominka(ET), v. Zurich is recentelijk verkocht naar japan. Dus benieuwd :)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:13

7 inderdaad, fout geteld! Heb zelf een g'tje dus die wordt dit jaar 4 :)

Mijn schimp alweer een tijd geleden. December 2013:

Afbeelding

loveslimpie

Berichten: 1727
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:17

Wat een leukerd! Hij heeft wat weg van een van de H schimpies die bij ons staan, die zijn eind vd zomer/ begin herfst aan de beurt

JackyCS

Berichten: 97
Geregistreerd: 31-03-14
Woonplaats: prv. Groningen

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:34

Wat een ontzettend leuk idee dit!!!

Wat komen er gave paarden/pony's voorbij zeg _/-\o_

Ik doe ook mee!!! *\o/*

Dit jaar heb ik 2 paarden die er aan gaan geloven en 1 paard die vorig jaar alles is geleerd en dit jaar echt zijn kilometers mag gaan maken :o

(paarden bij ons verschillen kwa leeftijd van inrijden, we wachten tot wij vinden dat ze er klaar voor zijn)

Ik zal ze aan jullie voorstellen.

#1: Florenceo M /// KWPN /// Ruin /// Geb. 13-07-2010 /// V. Sandreo X VM. Negro
Hij meet zo op het oog tussen de 1.65m en de 1.70m
Meer over hem: Vorig jaar heb ik helaas niet de tijd gehad om hem goed door te pakken, wegens veel gebeurtenissen in 2014.
Wel heb ik hem in 2014 veel gelogeerd en is hij al enkele keren gelongeerd met zadel.
Helaas heb ik geen goede foto's bij de hand.
Afbeelding

#2: Grand Master /// KWPN (blauw papier) /// Ruin /// Geb. 30-06-2011 /// V. Toronto X VM. Balzflug
Hij meet zo op het oog tussen de 1.67m en de 1.75m.
Ook met hem heb ik in 2014 eigenlijk de basis al aangebracht.
Hij accepteert het zadel, hoofdstel en de ruiter.
Voor de rest weet hij de bedoeling er van nog niet.
Een erg erg onvoorstelbaar lief paard.
Wel heeft het lang geduurd tot hij mooi in zijn lijf werd, hij is erg hard gegroeid, hij is er nu nog niet maar dat komt allemaal wel.
Afbeelding
Afbeelding

#3: Elietta F /// KWPN /// Merrie /// Geb. 21-07-2009 /// V. Zazou R X VM. Lux
Zij meet zo tegen de 1.70m aan.
Een erg liever leergierige merrie die het allemaal over zich heen laat komen en erg snel leert.
We hebben haar in 2014 helemaal ingereden, nu dit jaar gaan we de puntjes op de i zetten en kilometers maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iedereen heel veel succes met jullie paardjes, ik volg dit zeker

moniek21
Berichten: 4616
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:05

Leuke dieren heb je staan JackyCS, ik las dat er 1 is met een blauw papier van het Kwpn , wat houdt dat in ? Ik heb zelf ook een kwpn'r maar die heeft een gewone gele zeg maar, en mijn vorige had een groene... Blauw heb ik nog niet eerder van gehoord .

JackyCS

Berichten: 97
Geregistreerd: 31-03-14
Woonplaats: prv. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:12

moniek21 schreef:
Leuke dieren heb je staan JackyCS, ik las dat er 1 is met een blauw papier van het Kwpn , wat houdt dat in ? Ik heb zelf ook een kwpn'r maar die heeft een gewone gele zeg maar, en mijn vorige had een groene... Blauw heb ik nog niet eerder van gehoord .


Dankjewel voor je compliment :D

Uhh ik heb me er zelf ook niet 100% in verdiept.
Mijn moeder is met dat betreft het lopende encyclopedie haha.

Ik moet me er meer in gaan verdiepen dat geef ik eerlijk toe :oo

Maar wat ik weet, is dat ze vader van Grand Master geen goed gekeurde dekhengst is, waardoor Grand dus een blauw papier heeft. (is wel een KWPN zijn vader)

Grand mag door zijn blauwe papier ook niet deelnemen aan KWPN dagen. (bijvoorbeeld keuringen)

Als je een merrie hebt met een blauw papier en je laat die merrie dekken door een wel goedgekeurde dekhengst, dan krijgt het veulen wel weer een geel papier. (maar dat weet ik niet 100% zeker)

Mochten mensen hier nog aanvullingen op hebben hoor ik het ook graag, of als ik iets niet goed heb uitgelegd. :D

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:14

Helaas gaat het hier niet zo lekker, ik was er zo zeker van dat zijn stuurprobleem kwam door zijn mond. De tandarts laten we even goed komen, maar ik had vandaag met halster op hem rondgestapt.. en helaas was hij hierop net als met bit absoluut niet naar links te sturen. Ik ga er niet van uit dat hij gewoon onder het werk vandaan wil komen want we zijn zo bezig geweest met het opstappen dat we nog niet verder zijn dan rondjes stappen door de bak. Iemand ervaring met een paard dat echt met geen mogelijkheid naar links wil zowel met halster als met hoofdstel ? Zou het echt zijn tanden zijn, of mischien in zijn nek of rug ? Gaat hier om een paard van zo een 1000 kilo dus die kan je ook niet eventjes doorduwen met je been, en dit snapt hij naar mijn idee ook nog niet al heb ik het natuurlijk wel geprobeerd.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:23

Jeetje lastig ittheclown... Misschien dat een osteopaat kan helpen? Dat het meer met blokkades te maken heeft ipv gebitsproblemen...

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:26

Kimvicious schreef:
Jeetje lastig ittheclown... Misschien dat een osteopaat kan helpen? Dat het meer met blokkades te maken heeft ipv gebitsproblemen...


Ja daar begon ik ook al aan te denken aangezien het met zowel halster als hoofdstel precies op de zelfde kant is dan valt voor mij dat hij enorme pijn aan zijn mond heeft een beetje weg anders zou het met halster minder moeten zijn zou je zeggen. Met longeren lijkt hij overgens niet echt vreemder te lopen op een kant, maar dat is mischien ook anders dan dat er iemand op zit.

moniek21
Berichten: 4616
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:27

Helemaal duidelijk JackyCS dank je wel ;)

Ik zou ook even iemand naar je beessie laten kijken in de vorm van een osteopaat ... Klinkt in mijn oren als dat hij last van z'n lijf heeft.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:38

moniek21 schreef:
Helemaal duidelijk JackyCS dank je wel ;)

Ik zou ook even iemand naar je beessie laten kijken in de vorm van een osteopaat ... Klinkt in mijn oren als dat hij last van z'n lijf heeft.


Thanks ga ik ook zeker doen arm paard wil zo graag een goed begin voor hem, maar ja gelukkig kwamen we er vrij duidelijk achter dat er iets niet lekker zit. Vraag me gelijk af of zijn opstap probleem eventueel er ook mee te maken zou kunnen hebben.. al is dat al zo goed als opgelost.

Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:19

Klopt helemaal wat JackyCS zegt over blauw papier. De mijne heeft dat ook. Haar vader is ook geen goedgekeurde dekhengst.
Maar, voor de Gelderse paarden in ieder geval, zijn/worden de regelementen aangepast en mag zij wel naar de keuring.

Ik zou het paardje ook even laten checken door een goede fysio of osteopaat. De mijne heeft net haar eerste behandeling achter de rug. Gewoon uit voorzorg.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:17

Thanks allemaal ik ga zeker weten de tandarts een bezoekje laten brengen om het tanden verhaal echt 100% uit te sluiten en dan gaat er ook iemand komen om naar zijn nek en rug te kijken en hopelijk krijgen we er dan verbetering in, eventueel met oefeningen. Voor nu laat ik het rijden eventjes voor wat het is en ga lekker met hem op de grond aan de gang, vind hij ook heel leuk en het rijden doe ik ons beide op deze manier geen plezier mee.

moniek21
Berichten: 4616
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:04

Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om er even niet meer op te gaan ittheclown,
Straks gaat hij het rijden als iets naars zien en dan ben je verder van huis.

JackyCS

Berichten: 97
Geregistreerd: 31-03-14
Woonplaats: prv. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:03

moniek21 schreef:
Helemaal duidelijk JackyCS dank je wel ;)

Ik zou ook even iemand naar je beessie laten kijken in de vorm van een osteopaat ... Klinkt in mijn oren als dat hij last van z'n lijf heeft.


Graag gedaan :D

JackyCS

Berichten: 97
Geregistreerd: 31-03-14
Woonplaats: prv. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:04

Olympia96 schreef:
Klopt helemaal wat JackyCS zegt over blauw papier. De mijne heeft dat ook. Haar vader is ook geen goedgekeurde dekhengst.
Maar, voor de Gelderse paarden in ieder geval, zijn/worden de regelementen aangepast en mag zij wel naar de keuring.

Ik zou het paardje ook even laten checken door een goede fysio of osteopaat. De mijne heeft net haar eerste behandeling achter de rug. Gewoon uit voorzorg.


Dankjewel voor je bevestiging, dat scheelt dat ik het dan toch nog goed onthouden heb.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:20

moniek21 schreef:
Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om er even niet meer op te gaan ittheclown,
Straks gaat hij het rijden als iets naars zien en dan ben je verder van huis.



Thanks had ik voor mezelf ook al besloten, ik hou het gewoon eventjes bij wandelen en grondwerken en wacht dan eventjes de tandarts en eventueel osteo uit, hopelijk voelt mijn enorme vriendje zich dan weer wat beter