Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:51

Ik had het gezien Moniek top zeg! Maar denk toch dat je blij moet zijn dat je hem weg hebt gedaan := Is niet makkelijk :D

Wij hebben onze 2 de wedstrijd in het Z1 gehad en met iets minder zenuwen en hem een halve meter korter gemaakt! Een dikke wp gehaald met 211 en 215.5 *\o/* Nog wat rommeltjes en een x in draf met terug komen uit galop. Maar voor nu meer dan tevreden :D

https://www.youtube.com/watch?v=G2sCR-DClQA&t=25s

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:25

Was je erbij Dres ? Ik hoorde dat ze was gevallen door het lintje wat ze hadden omgehangen .. zo ging het met mij dus ook met mijn hand die er opeens was.. het blijft een vluchter , ik heb heel veel respect voor wat ze met hem bereikt heeft.

Ziet er netjes uit de proef .. je eerste eenvoudige vond ik het terug komen echt heel goed..het uitrijden minder en bij je 2e was het net andersom . Gefeliciteerd met je punten .

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:42

Nee was er niet bij ik zag het op fb Omg gevallen ook nog :\ De goede is altijd wat mis mee in de boven kamer he Ha ha

We gingen ook voor netjes :j In een proef is het toch altijd allemaal wat lastiger dan wanneer je het los oefent! Na de midden galop wil die niet zo lekker terug komen dan ook :o Zo kort op elkaar ook pff Ik was iig super blij nu lekker verder trainen :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:10

Hahaha ja dat lijkt wel , als ze mega talent hebben zijn ze vaak wel koekkoek.

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:11

dresjoepie: heel fijn gedaan! Lekker beest is het zo.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:51

Dank je wel Pol heel blij met hem /3

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:11

Lang geleden dat er gereageerd was hier maar ik moest gisteren nog aan jullie denken.

Onze aanloop is laaaaang. Veel langer dan bij de meeste van jullie. Maar het lijkt er op dat we na een lange aanloop wel wat slagen aan het maken zijn nu. Thuis hebben we lekker gestaag doorgetraind en maken beginnetjes aan travers, appyement en wissels. En dat gaat dan ineens best makkelijk allemaal.
Nu toch maar eens wat vaker op dressuur wedstrijd gaan :+ Hij moet echt wat relaxter worden tov vreemd terrein/ vreemde paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Trailer gaat echt heel veel beter sinds ik een 2 paards heb. Echt de moeite waard om eens een andere trailer te testen als je paard de trailer vervelend vind.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:50

Wat super leuk om te lezen , hij ziet er super uit !
En dat het wat langer duurt .. Dat maakt toch helemaal niet uit .. bij mij duurt het nog heeeelll lang voor ik daar weer ben.

Lucy gaat heel fijn , de tandarts is gisteren geweest en ze had 2 doppen waarvan 1 wel scherp .. Wat ik van de week teruggevoeld had in het rijden . Maar met een nieuw bitje en nieuwe tanden liep ze vandaag als een tierelier. Ook heeft ze een nieuw hoofdstel ( dit is met het oude bitje , heb nu een dubbelgebroken onderlegtrens ipv enkel gebroken )
<3 Afbeelding

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:38

Hij ziet er goed uit ook Pol! Als de basis voor elkaar is is de rest ook niet zo moeilijk zeggen ze := Ik blijf het verrekte moeilijk vinden dat paardrijden _O-

Fijn Moniek dat jullie zo lekker gaan is echt iets wat je regelmatig bij moet houden op deze leeftijd dat gebit! Kan zoveel verschil maken

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:00

dresjoepie. Dat verrekte moeilijk vind ik ook hoor. Soms denk je echt; ik leer het nooit. En dan heb je ineeens van dei momenten dat je denkt 'ah is het zo simpel'

Ik heb soms wel echt voordeel bij 2 paarden dan. Ga ik op die oude zitten en dan cruise ik echt pom pom pom de onderdelen van het Z2 door. Dan weet ik weer hoe simpel dat ik wil dat het voelt bij mijzelf. Voordeel van deze'jonge' is dan dat als ik het ook echt zo simpel hou het hém makkelijker af gaat en het resultaat ook direct mooier en beter is als bij mijn oudje.
Maar goed, we zijn er nog niet. Zullen nog wel genoeg hobbels tegen komen.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:04

Hoe gaat het hier met de paardjes ?
Lucy is verhuisd van stal , helaas binnen 4 dagen 2 X . Dit kwam omdat ons niet verteld was wat de kosten precies zouden zijn. Zo viel de trailerstalling hoger uit dan verteld en moest er ook nog extra hooi gekocht worden.. en als klap op de vuurpijl ook elke keer als ik les had 8 euro betalen voor de bak ..de rekening zou dus uitkomen op zo'n 450 pm, dit wordt mij veel te gek.
Dus nu zijn we terug op de stal waar ik ooit met Haydn zijn begonnen, fijne stal en hoop hier te blijven staan voor een aantal jaar ,ben dat verhuizen wel zat :') .
Verder doet ze het heel goed , echt een fijne merrie <3

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:03

Wat een gedoe met al dat verhuizen moniek...Ik ben blij dat ik alles aan huis heb :j

Mijn 7-jarige is herstellende van een blessure, die is dus ook al een aantal maanden gezellig thuis ;)
Andere paarden zijn ook lekker aan de slag. Ruiter al ruim 2,5 maand niet gesignaleerd dus heb het best druk met 4 paarden onder het zadel naast mijn baan :+

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:22

Nou zeg dat Gomir .. hopelijk is het nu klaar.

Oh jee, erg geblesseerd?
Dat klinkt idd lekker druk 4 paarden naast je werk... heb je normaal iemand die ze rijd voor je ?

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:47

Blessure viel mee en de prognose is gelukkig goed, maar je bent toch zo maar een paar maanden verder voor ze weer op niveau zijn.

Normaal heb ik inderdaad iemand die de jonge paarden thuis 1 a 2 keer in de week rijdt en ook op concours uitbrengt. De paarden die op Z/internationaal niveau zijn (of degene waar ik thuis zelf niet op durf :+ ) staan ergens in training. Dat is er op dit moment maar 1, want de 7-jarige is dus thuis. De volgende in de rij (een 5-jarige) wacht tot de ruiter weer terug is, want die is wel klaar om op concours te gaan :j

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:57

Heerlijk Gomir, ik kan daar altijd erg van genieten als een ander mijn paard rijd .. Ik wist helemaal niet dat jij er zoveel hebt :D
Fijn dat het meevalt de blessure , kan ze straks weer lekker aan het werk.

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:17

Jeetje Moniek: wat een gedoe met dat verhuizen. Geeft een hoop onrust.
Ik heb ooit 3 pensionstallen gehad waar van er maar 1 een fout was. Rare mensen waren dat. Je kunt mij niet onrustiger krijgen dan wanneer ik er over twijfel of er wel fijn voor mijn paarden gezorgd word. Maar de andere 2 stallen waren goud waard. Al is thuis toch wel het allerfijnste.

Gomir: Beterschap voor je 7 jarige. Hoe jij dat toch doet is mij echt een raadsel. Ik vind 2 al een hele klus.

Die van mij gaat heerlijk. Het word saai om te zeggen maar heeeeel langzaam komt er iets mer volwassenheid in. Al was hij van de week hélémáál van slag omdat er een 9 jarig meisje op mijn andere paard reed. Dat vond hij zó raar dat hij zich lostrok om eerst te gaan kijken. Pas na 2 minuten staren kwam hij weer terug op aarde. Het blijft een beetje een maf beest.
Die oude is dan wel weer goud waard. De ene dag rij je er nog wissels en appyumenten mee, dan scheur je er mee door het bos en dan plant je er een 9 jarige op die je vervolgens gewoon helemaal alleen rondjes laat galopperen door de bak.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:43

Onregelmatig werken scheelt een hoop Polo :+ Want ondertussen werk ik naast de paarden ook nog 45 uur/week en is mijn reistijd 1,5 uur enkele reis. Nu in de zomer is het wel te doen, straks in de winter is 4 paarden trainen naast een fulltime baan eigenlijk wel te gek. Dan ben ik al 2 uur kwijt met stallen mesten (hoewel nu op de wei water, hooi en brok voeren ook meer dan een uur kost :+ ) en heb ik ook meer werk van het beweging geven.

Moniek: ik heb er 13 ondertussen := Maar daarvan 2 veulens, 2 enters, 2 twenters, een 4-jarige die wel zadelmak is maar nu met een veulen loopt, een fokmerrie en dus één die onderweg in training staat. Blijven er nu dus 4 over die getraind moeten worden ;) Maar van de winter moet de 4-jarige ook weer aan het werk en in het voorjaar wil ik één van de twenters klaar maken voor de keuring, de andere is wat aan de kleine kant en mag nog een seizoen de wei in. Genoeg te doen dus :D Gelukkig vind ik het leuk :))

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:35

Ja maar... hoe dan. Ik werk 32h, 40 min reistijd en heb 2 paarden......
Dat vind ik goed te doen als ik niet meer dan 2 activiteiten in de avond er bij heb per week.....

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:38

Onregelmatig werken scheelt zo veel :+ Als ik drie avond/nachtdiensten heb gedraaid van 16 uur per stuk, ben ik niet alleen overdag van 10 tot 3 thuis (waarbij ik meestal niet op bed hoef, omdat ik 's nachts wel iets geslapen heb), maar ben ik daarna ook 3 of 4 dagen vrij ;)
Als ik een hele week dagdienst heb vind ik het ook wel taai om daarnaast nog te trainen. Gelukkig werk ik vrij vaak in de dienst.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:41

Wauw Gomir dat zijn er een hoop , maar idd gelukkig vind je het leuk ;)

Ik werk 32 uur en ook onregelmatig, dat scheelt echt een hoop .. veel vrije tijd overdag :j

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:29

Zoo Gomir ik werk ook ploegendiensten en vind 1 paard al druk zat! Geen kinderen en eigenlijk geen leven naast werk en paard := Stallen worden gedaan buiten zetten alles erop en eraan maar na mijn eerste ochtend en 1 e nacht heeft hij sws vrij wandelen spelen omdat ik helemaal kapot ben dan! Echt petje af 4 paarden

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:32

Hoe is het hier ?

Lucy heeft gisteren mee gedaan met de Pluvinelcup in Maren Kessel .. takke end rijden maar dan heb je ook wat hahaha .. ze vond het super spannend maar heeft zich onder het zadel keurig gedragen .
Ik heb jaar laten rijden door de jongen waar ik haar vandaan heb .
Ze was uiteindelijk exaequo 13e van de 51 met 80 punten super tevreden dus .

https://youtu.be/BVf3KRuXRNo

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:33

Wat goed Moniek! Veel zelfhouding al voor zo een jonkie +:)+

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:28

Lekker bezig moniek. En het ziet er inderdaad al heel volwassen uit.

Wij zijn wat consequenter op wedstrijd aan het gaan op het moment. En ik kom voor de eerste keer in mijn leven met prijzen thuis. Ook een leuke beleving :+

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:44

Dres , ze heeft een heel mooi rond halsje dus redelijk makkelijk in deze houding te rijden .... waar ik blij mee ben :)

Gaaf Pol .. teken dat jullie super goed bezig zijn +:)+