Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 47 van de 50 [ 1240 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Het paardennamentopic: deel 3

 
Profiel   

Ondanks dat het even stil is hier ben ik wel benieuwd naar een stoere ruinen naam voor een springpaard. Het is alleen z'n roepnaam dus de voorletter maakt niet uit. Hij heet nu shadow van het dauwhof. Maar vind shadow echt een penny naam :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 13:00 



 
Profiel   

Sterrenpony schreef
Voor degene die inspiratie voor namen willen hebben:

https://www.20000-names.com

Staan veel namen op die je niet allerdaags hoor met mooie betekenissen

interessante site :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 23:31 



 
Profiel   

Geen idee of er nog reacties gaan komen maar ik ben opzoek naar een mooie naam voor mijn meisje die rond juli/augustus van uit Spanje naar mij toe komt. Ze is donker bruin. Vind dubbele namen wel leuk en namen met een betekenis. Hou niet zo van Nederlandse namen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 19:09 



 
Profiel   

Chica.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 14:42 



 
Profiel   

Blaze1994 schreef
Ondanks dat het even stil is hier ben ik wel benieuwd naar een stoere ruinen naam voor een springpaard. Het is alleen z'n roepnaam dus de voorletter maakt niet uit. Hij heet nu shadow van het dauwhof. Maar vind shadow echt een penny naam :')


Het is smurf geworden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 11:29 



 
Profiel   

Ik geef dit topic even een schopje.

Ik heb een nieuwe paard gekocht, ze heet nu Nuelle. Nu wil ik graag een andere/makkelijkere/leukere stalnaam. Graag eentje die met de N begint voor een merrie.

Iemand suggesties? Ps heb het topic al doorgespit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 21:35 



 
Profiel   

Wat voor soort namen vind je leuk? Wil je iets met afstamming doen of zoek je in een bepaalde categorie? Wil je een bepaalde taal/ talen? Of wil je misschien iets dat past bij het uiterlijk van je paard? In dat laatste geval is een foto handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 21:58 



 
Profiel   

Veraaaaah schreef
Ik geef dit topic even een schopje.

Ik heb een nieuwe paard gekocht, ze heet nu Nuelle. Nu wil ik graag een andere/makkelijkere/leukere stalnaam. Graag eentje die met de N begint voor een merrie.

Iemand suggesties? Ps heb het topic al doorgespit!

Stalnaam, dus meet gewoon een korte roepnaam? Nel vind ik dan wel een leuke :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 00:10 



 
Profiel   

Ik heb deze week een onwijs leuk paard gekocht. Een criollo hengst/soon to be ruin, van 3. Zijn kleur is grullo, 4 witte benen en een brede bles. Hij heeft kleine oogjes en dat geeft hem een lieve blik.

Zijn huidige naam is Lomillo (Lomietsjo), maar dit betekent in het spaans het beste stuk vlees van de koe. Dit past totaal niet bij mij, want ik eet geen vlees.

Wie weet een leuke stoere naam voor mijn paardje? Argentijnse & Spaanse en Engelse namen hebben mijn voorkeur. Bijzonder maar goed uitspreekbaar :) Mijn vorige criollo heette Jago. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 08:42 



 
Profiel   

Napolion.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 09:15 



 
Profiel   

Raavi schreef
Ik heb deze week een onwijs leuk paard gekocht. Een criollo hengst/soon to be ruin, van 3. Zijn kleur is grullo, 4 witte benen en een brede bles. Hij heeft kleine oogjes en dat geeft hem een lieve blik.

Zijn huidige naam is Lomillo (Lomietsjo), maar dit betekent in het spaans het beste stuk vlees van de koe. Dit past totaal niet bij mij, want ik eet geen vlees.

Wie weet een leuke stoere naam voor mijn paardje? Argentijnse & Spaanse en Engelse namen hebben mijn voorkeur. Bijzonder maar goed uitspreekbaar :) Mijn vorige criollo heette Jago. <3

Lomillo spreek uit in het spaans uit als Lo-miel-jo - de dubbele ll word een j zeg maar :j

Iñigo (=Injigo; vurig)
Izar (ster)
Tubal (ijzer)
Xalbador (X klank zoals de ch in "toch", Chalbador; redder)
Andrés (krijger)
Cayo (heer)
Rui (bekende kracht)
Simao (luister)
Dimas (zonsopgang)
Macario (gezegend)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 12:56 



 
Profiel   

Thanks voor de namensuggesties!
Echt hele leuke namen, het is Gayo geworden. :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 17:59 



 
Profiel   

[ img ]
Een betere foto heb ik helaas niet. Ik wil vooral een korte en krachtige naam. Haar paspoort naam is Nuelle. Zelf dacht ik aan iets van Novi/Nacho??

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 20:15 



 
Profiel   

Nova?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 07:40 



 
Profiel   

Ik vind Nel/Nellie een hele leuke, zit ook in haar paspoort naam dus het is niet té ver gezocht :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:36 



 
Profiel   

Wie oh wie weet er leuke namen voor een shetlander veulen? :))
We willen graag een naam met een mooie betekenis. :j (disney gerelateerd ook altijd leuk)
Moet ook een beetje lekker bekken. (Tenzij de roepnaam een afkorting is van de volledige naam ofzo)
De moeder heet Kelly, dus zou leuk zijn als de naam er leuk bij klinkt haha!
Verder is alles welkom!!! :):)
Groetjessss :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 22:59 



 
Profiel   

Wat een leuk creatief topic! :D

Ik heb al heel wat pagina's afgestruimd, maar nog niet iets gevonden waarvan ik dacht JUP dat wordt em.

Als alles goed gaat bij de keuring dan zal ik een heel blij penny meisje zijn, haha. Nu heeft deze haflinger totaal geen naam wat lekker roept :+ Voorzichtig ben ik daarom wat aan het nadenken over een stoere en wat makkelijker roepende roepnaam. Het mooist zou zijn als het begint met een S of St. Het is een ruin met een mega vriendelijk blik, maar toch ook wel een deugniet blik.

Jullie een idee voor een stoere/leuke roepnaam? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 22:29 



 
Profiel   

Onze pension haflinger heet Max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 22:35 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik ben opzoek naar een naam beginnend met de Q of R voor ons toekomstige shetlandveulen. Voor een merrie en een hengst aangezien het geslacht nog onbekend is.

Oerhollandse namen hou ik niet zo van. Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 10:27 



 
Profiel   

Hoihoi, ik zoek een naam voor mijn Palomino merrie veulen en mijn palomino/valk bonte hengst veulen.
Letter maakt niet uit want kan er altijd wat voorzetten, ben meer voor de langere (2 woorden) of wauw en speciale namen. Andere talen met een leuke betekenis mag ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 15:43 



 
Profiel   

Ik blaas hier even nieuw leven in!
Ik verwacht volgend jaar een bont barock pinto veulen en ik ben al druk een lijstje aan het maken. Wie kan mijn lijstje aanvullen?

Begint met een M!

Moeder heet Zilver en de vader heet Tiësto. Zilver haar vorige twee veulens heten Laventhe Joke en Silvester Thys. Mag een Friese naam zijn, hoeft niet. Ze krijgen sowieso een tweede naam (suggestie voor tweede naam mag, maar in principe staat dat wel vast)
Pa en ma
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 09:46 



 
Profiel   

Hi!

Hopelijk komt het weer wat tot leven hier haha.
Ik hoop dat jullie willen meedenken voor een naam.
Het gaat om een gelderse bruine merrie.
Ik zat zelf iets in de richting van “Hazel” te denken maar wil het nog graag iets uitgebreider.
Hebben jullie suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 21:28 



 
Profiel   

"Hazelnut" en er dan nog iets achter zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 21:37 



 
Profiel   

Britta :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 11:25 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Binnenkort gaan we onze merrie laten dekken met een van de potentiële hengsten die we hebben uitgekozen. Nu ben ik alvast aan het denken over de naam :)

Veulen komt ingeschreven te staan bij stamboek Zangerseheiden. Dat betekent dat ze met de letter van hun vader moeten beginnen, in dit geval dus C, D H of een T ik zoek een mooie stijlvolle naam. Vind het ook wel leuk als het Spaans of Italiaans is.

Ben benieuwd naar jullie namen ♥️
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 47 van de 50 [ 1240 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen