[VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SelinaJarig

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:18

Oh leuke foto!!

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 20:22

Dankje :D

Vinden jullie dat ze ook al minder puppy paard wordt? Wij vinden dat vooral de billen mooi rond zijn geworden (en de buik ook :o :Y) ) en het koppie wat volwassener. Maar misschien is dat niet goed zichtbaar op de foto.

Jara en Pippa staan sinds gisteren (voor het eerst) op een natuurgebied dichtbij stal, waar ze 3 hectare gras te vreten hebben. Jara was en is helemaal blij. Ze nam meteen een sprint over het land en ging de andere 3 paarden uitdagen. Ze had de grootste lol toen ze mee renden. Pippa vond het gras belangrijker :D Jara heeft het eerste kwartier van hot naar her gerend en was toen moe genoeg om te gaan eten. Pippa sjokte er een beetje achteraan, ze is echt de oppas oma van Jara. "Dat stomme geren, ik word daar zo moe van" :')

Getty_Maan

Berichten: 2597
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:19

Haha wat een leuke updaten en wat een bofkont dat ze op een mooi gebied mag lopen!

Op de foto is dat niet goed te zien, misschien heb je een duidelijkere foto :D

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 21:34

Nee, ik heb zo even geen duidelijke foto van haar in het geheel. Wel veel lieve snoetjes foto's :D Ik zal proberen binnenkort een foto te maken van hoe ze er nu uitziet!

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 00:46

Zoals beloofd

Afbeelding

En hoi, dat ben ik :D volgens mij hadden jullie mij nog niet gezien.

Knap paard is Jara he :D

Anoniem

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:11

Jara is toch wel heel mooi geworden inderdaad. :)

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:17

Mooi paard :D

Ziet er echt goed uit en het is heerlijk om jullie vooruitgang te volgen :D

mala26

Berichten: 5011
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:48

Ze ziet er super uit! leuke update weer.

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 12:45

Bedankt voor de leuke reacties!

Maarten, leuk dat je hier ook reageert! Altijd als jij weer een gaaf fototopic met Elske hebt geopend laat ik dat aan mijn vriend zien: "Dat moet jij ook met Jara gaan doen!" hahaha

Anoniem

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:05

Toch niet springen zonder zadel hoop ik? :=

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 13:31

Anoniem schreef:
Toch niet springen zonder zadel hoop ik? :=

Die heb ik niet gezien en nu ook niet kunnen vinden. Zijn het leuke foto's :') Iets om na te doen tzt? :P We hebben genoeg mogelijkheden om te springen in en om stal.


Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 17:31

Ik vind het er goed uit zien hoor! Vooral die vrijspring foto's :):)
En plezier is ook belangrijk, dat is in ieder geval altijd wel aanwezig bij jullie!

We hebben met Jara al wel balkjes gestapt en gedraafd, maar ze weet nog niet zo goed waar haar voeten zitten. Het is geen natuurtalent zeg maar :Y) Ze vindt het wel heel erg leuk.
Maar we willen het zeker vaker gaan doen, zodat ze straks wel een leuk sprongetje kan maken.

Elske lijkt makkelijker te galopperen dan Jara, Jara is een echte draver. Ik heb haar tot nu toe 3 keer zien galopperen, waarvan 2 keer in de bak toen ze op hol sloeg en een keer los op de "nieuwe" wei :+


Vanavond gaan we weer naar het strand met Jara en Pippa!

Getty_Maan

Berichten: 2597
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:12

Bedankt voor de mooie foto, het wordt al een echte volwassen dame. Super knap!

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 17:32

Gisteren zijn we weer naar het strand geweest! Dit was de tweede keer. Jara was op de weg naar het strand toe wat gespannen, maar deed het prima. Jara heeft de hele tijd voor Pippa gelopen. De duinovergang op en af was erg spannend, maar ik heb gemerkt dat heel veel paarden daar last van hebben die het nog niet goed kennen. Jara ging telkens stilstaan en keek dan om zich heen. Op een gegeven moment ging Pippa voorop en toen volgde Jara al snel.
Op het strand ging Jara meteen in de relaxmodus, helemaal met haar koppie omlaag stapte ze over het strand. Echt super om te zien. Het was eb, dus we hadden mooi de ruimte.
Ik ben met Pippa al vrij snel de zee in gegaan en mijn vriend kwam met Jara langs het water lopen. Op een gegeven moment vond Jara het wel prima dat een golfje haar voetje raakte. Toen mijn vriend vroeg of ze ook wat meer durfde, liep ze er zo ineens in :wow:
En toen:
Afbeelding
:')

Het strand loopt best wel af wanneer het bijna eb is, dus toen Jara er eenmaal in ging zat ze zo tot haar buik in het water. Dat ging haar toch iets te ver hahahaha. Ze wilde eerst nog uit angst naar ons rennen, maar Pippa en ik waren zeker 5 m van het strand vandaan. Toen draaide Jara zich om naar het strand. Direct toen ze op het strand stond een zucht van opluchting. Ze leefde nog!
Daarna heeft ze nog wel weer wat voetjes in de golfjes gezet, maar ze is er niet meer volledig ingegaan. We hebben haar verder ook niet gepushed.

Ze was totaal niet paniekerig, maar vond het nu toch wel extra vreemd dat Pippa er zo in wandelde. Ik denk dat Jara binnenkort wel volgt. Kleine grote gekke stoere pony.

Ik heb helaas geen foto's gemaakt.

Pippa was weer stoere oppas oma: Die gedroeg zich voorbeeldig. Waar ze soms weleens kan mutsen (neeeeee, ik kan vandaag echt niet de heuvel op. neeeeeeeee, vandaag is de zee eng), liep ze nu zo overal langs en ging ze zo de zee in. Ze reageert heel anders wanneer Jara mee is, dan wanneer ik alleen rijd of met een ander paard. Zo lief <3

mala26

Berichten: 5011
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:39

_O- briljant!!
Leuke update weer. Fijn dat Pippa zich super gedroeg als oppas!

ruitje

Berichten: 12360
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:22

:') . Geniale update :')

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 11:37

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Mijn vriend heeft gisteravond op Jara gezeten!

Hij zei de laatste tijd al heel vaak "Ze is de laatste tijd zo braaf, zal ik er niet eens op gaan." Dan zei ik: "Nee joh, het is allemaal nog niet 100% bevestigd, dus wacht er nou nog even mee."

Gisteren haalden we Pippa en Jara op van het natuurgebied en Jara was zooooooo relaxed. Dus we hebben haar opgezadeld en afgesproken dat we wel zouden kijken waar we uitkwamen. Op zich hadden we alle stappen vóór het echte opstappen al wel een keer geoefend: Zadel, hoofdstel, naast het krukje staan, op het krukje stappen, hangen... Maar nog nooit allemaal tegelijk en sommige dingen waren alweer een tijdje geleden.
Dus eerst naast het krukje staan. Geen probleem. Dan op het krukje stappen, dat was spannend. Koppie de lucht in en een stapje opzij. Als ze bleef staan, stapte mijn vriend van het krukje als beloning. Na een paar had ze het door en bleef ze beter staan en werd ze steeds relaxter.
Toen een paar keer hangen. Geen probleem. Een keer een been erover. Mijn vriend is niet zo lenig dus dat ging een beetje houterig :') Koppie omhoog, maar verder eigenlijk niks. Na 3 keer vroeg mijn vriend: "Zal ik erop gaan?" "Euuuuh, het kan denk ik wel, maar ik zou het niet doen." Ik ben niet zo'n held :o maar ze was super braaf dus ik dacht dat het wel goed zou gaan. Ik wist ook dat Jara bij ruitje het omhoog komen zelf het spannends vond, dus eigenlijk had ik verwacht dat ze zoals ze nu al was, niks zou doen bij het opstappen vanaf het krukje. Ook maakte ze telkens contact, terwijl ze in het begin bij ruitje helemaal verstijfde.
Dus hop, hij zat erop. Jara deed niks, dus uitgebreid beloond. Toen een stapje. Ik had haar vast aan het halster, dus ik was de begeleider en mijn vriend deed verder niks. Ze liep met de voorbenen en liet de achterbenen staan :') Daarna een paar pasjes naar voren. Helemaal uit evenwicht, hihihi, arme pony. Mijn vriend bleef heel stil zitten, maar Jara vond het erg lastig en ging om de paar passen stil staan. Op een gegeven moment met de stem en een beetje druk van voren haar gevraagd om in een redelijk hoog tempo door te stappen, dat ging echt heel goed. Ze hield het een hele volte vol. Toen hebben we haar met "ho" stilgezet, beloond en afgestapt.
Tijdens het afstappen zette ze nog een pasje opzij, dus toen bleef mijn vriend wat langer hangen. Toen ze stilstond (bijna direct) is hij eraf gegaan.

Wat een toppers! *\o/* Knappe Jara waar we eigenlijk zonder problemen zo weer op konden stappen (bedankt ruitje en medebeleerders! :D) en mijn vriend die maar weinig ervaring met paarden heeft en precies aanvoelt wat hij wanneer moet doen. En het lef dat hij meer heeft dan ik.

Dus ja, wij hebben vannacht goed geslapen.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:54

*\o/* *\o/* Wat goed!!!! Wat een toppers zijn jullie 3!!

mala26

Berichten: 5011
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:59

*\o/* *\o/* *\o/*
Wat goed zeg!!! echt helemaal super!

CedriiC

Berichten: 689
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Nijkerk

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:22

Wat een geweldige update :D Jara had zich geen betere baasjes kunnen wensen! Jullie geven haar het vertrouwen dat ze nodig heeft, super om te zien dat ze zo positief verandert :D Ga zo door, ik blijf graag leuke updates lezen!!! :D

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:00

Wat een super leuke updates! Fijn dat ze het allemaal zo goed oppakt :) en super dat jullie het zo relaxt aanpakken.

ruitje

Berichten: 12360
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:50

Wat ik oprecht het mooiste vind aan de update is dat jullie precies werken zoals wij hebben gedaan met het 'wegnemen' van wat ze eng vind
als ze ontspant. Op die manier wint ze zo snel vertrouwen en dat zie je nu :) ! Ik had gehoopt mensen te vinden die zouden begrijpen wat bij haar werkt maar je kunt nooit eisen dat mensen een paard behandelen zoals jij zou doen natuurlijk :o

Complimenten voor Jasper ook, zoals ik al tegen 'm zei toen ik ze bezig zag: Sommige dingen kun je leren, en sommige dingen 'heb' je ;) . En hij heeft een soort kalmte en natuurlijk leiderschap, dat heft zijn gebrek aan ervaring weer wat op denk ik :)
En natuurlijk ook voor jou en Pippa, het hele team geeft haar vertrouwen natuurlijk!!

Ben benieuwd hoe ze zich nu verder ontwikkeld!

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 14:02

Aaah super lief ruitje.
Ik was oprecht blij dat we Jara zo goed hebben kunnen volgen in jouw topic :j Zo kon ik lekker wat dingetjes kopiëren en ook voorspellen hoe ze ging reageren.

Jara is echt een wereldpaard! Vanavond willen we weer naar het strand met beide dames.

Muronia

Berichten: 19640
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing! VOLGTOPIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:33

In verband met de nieuwe afspraken rondom volgtopics op VVDD verplaats ik dit topic nu naar -> PP