[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 22:20

Die heb ik toch al, twee zelfs. Calla en Khavanna.

De veronderstelde dame moet daar wel mee overweg kunnen, anders laat maar.

cobyg
Berichten: 88
Geregistreerd: 16-11-13

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:43

Zelfs bij jouw dieren is het zo: vrouwen komen van Venus en mannen van Mars :D

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 16:05

En wéér heeft ze (Khavanna) iets nieuws bedacht: "de hark".

Wanneer ik het eerste bergje hooi in het weiland deponeer, stort Jaopie zich daarop met de bijbehorende dreig/imponeer uitdrukkingen richting Khavanna. Ik doe altijd drie bergjes (1 meer dan er paarden zijn) zodat er geen ruzie kan ontstaan en ieder het zijne/hare krijgt.

Inmiddels heeft Khava geen zin meer om zelfs maar op het tweede bergje te wachten, maar begint ze van een afstand met haar rechter voorbeen de helft van het eerste bergje "naar zich toe te harken", zodat ze buiten jaopie-bereik blijft en toch alvast kan toetasten.
Dit tot (alweer) grote ergernis van Jaopie natuurlijk. Hij kan er echter weinig mee, want zodra hij naar haar wil uitvallen springt ze achteruit.

Ik beijl me dus om die ene hoop meteen in twee te delen, anders gaat ze in hoop 1 staan harken (en gaat er een deel verloren doordat ze het door de modder trekt).

Als ik me niet vergis is ze momenteel echt aan het proberen hoe ver ze met hem kan gaan.
Ó, Jaopie, pas toch op man,die meid is serieus van plan je af te troeven ONE WAY OR ANOTHER.

Die slimmigheden had ik eerlijk gezegd vroeguh niet zo achter haar gezocht. Ze zal wel denken: wie niet sterk is moet slim zijn....

Of Jaopie daar tegenop gewassen is.... ik weet het niet, in principe kent hij maar 1 truc voor alles wat hem niet bevalt: intimidatie, als het moet met geweld.
Maar dat wérkt bij haar niet meer....ze is hem gewoon te slim af.

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:36

Hahaha, de uitdagingen komen bij jou en je mannen in vrouwelijke vormen, maar altijd anders dan verwacht.

Rocamor

Berichten: 10962
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:54

Kleine meisjes worden groot en slim Terpentijn. Arme Jaopie

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:22

Nou árme Jaopie... hij reageert het tegenwoordig op mij af... en bedankt... Khavanna!

Hij heeft er serieus moeite mee dat zij nu ook écht een rol speelt, aandacht krijgt, en daardoor zelfstandiger en zelfbewuster wordt. Jaopie is van de ouwe stempel, vrees ik: ik ben heer en meester en jij doet wat ik zeg.

Nou na jaren heeft ze zelf ook wat te zeggen, dus tsja...

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:26

Wahaha, schitterend meisje !

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 15:07

DA "met prikdingen" en verweiden: Khavanna neemt het voortouw!

Vanochtend kwam de DA, want Jaopie en Khavanna moesten hun jaarlijkse inenting hebben. Het vooreind van de weide bij het hek was echt vies blubberig, dus besloot ik ze in de naastgelegen weide te zetten, die nog helemaal een groene grasmat heeft. Hoefde de DA ook niet in die blub te staan spuiten.

Nou is Jaopie helemaal geen fan van DA's of vreemde mensen, en al helemaal niet als die ook nog dingen in hun handen hebben, die niet op snoepjes of emmers met iets lekkers lijken.
Khavanna vind iederéén leuk, met náme mensen die iets in hun handen hebben, ongeacht wat het is, ze ziet nergens kwaad in.

Om 8.30 vanmorgen dus al naar de wei, om beiden halsters om te doen. Daarna hek naar naastgelegen weide opengedaan, kom maar jongens.
Jaopie bleef met een gereserveerde blik stokstijf als bevroren staan, Khavanna aanvankelijk ook, maar die wilde toch wel eens zien waarom die draden opeens door mij werden opengedaan, dus banjerde ze eerst even langs de grensdraad heen en weer om een nauwkeurige blik op die andere wei te werpen. Opeens dacht ze: ooohhh ik zie het al, mooie graswei, draaide om, liep terug en nam een fraaie draf door de opening naar de andere wei waar ze een uitzinnig rondje ging bokken.
Oh, dacht Jaopie, ik mis geloof ik iets, en daar kwam ook hij aan (sukkel).

Dat was dat. Na een uurtje kwam ik aanlopen met de DA. Bij het openen van de draad kwam als eerste meteen Khava de DA onderzoeken: Hoi ik ben Khava, sniffel, snufel, en wie ben jij? Hebbie snoepies?

Jaopie stond roerloos iets verderop. Blik strak op DA gericht.
"Wat moet die pief? Die zie ik normaal nooit..."(het was nog een invaller ook vanwege vakantie van reguliere DA).
Eerst maar de merrie, besloot ik, en Khava liet alles rustig toe, waarna ik haar beloonde met een handje muesli: Brave meid!
De brave meid vond het bezoek dolletjes en bleef nu hinderlijk met haar neus zowat in de jaszakken van mij en de DA om ons heen drenzen.
Maar Jaopie was aan de beurt.
Kom es Jaopie, kijk es, snoep! (het bekende magische woord).
Jaopie trok als hij gekund had één sceptische wenkbrauw op en verroerde zich niet.
Het was duidelijk dat-ie dacht: Jaja, snoep EN.....? Wat...? Ik vertrouw het voor geen meter".
Typisch Jaopie weer.

We naderden Jaopie, en dat is het stadium waarbij je altijd moet opletten, want als hij plots besluit dat er sprake is van een indringer kan hij plots op de vreemde afduiken. Wegrennen zal hij nooit doen.

Ik greep Jaopie bij het halster en de DA ging zijdelings staan, waarna ik met mijn hand zijn oog aan de kant/richting van de DA blokkeerde. Zo kon hij niet zien dat die een spuit in handen had.
PRIK en hij zat erin.
Meteen handje muesli onder z'n neus: Brave jongen!

Maar de brave jongen was nu kwaad op de DA dus toen die wegliep naar de uitgang wilde Jaopie er gelijk achteraan. Dat kennen we van hem, dus ik duwde die muesli zowat in z'n neusgaten. O ja, toch eerst maar wat lekkers, dacht-ie toen afgeleid. Toen moest ik 'm wel een flink aantal stappen TERUG sturen.
Bovendien liep Khavanna er al weer tussen, want die drentelde met heel wat vriendelijker bedoelingen achter de DA aan.
Ik smeet de rest van de muesli uiteindelijk voor Jaopie 'n neus op de grond in het gras en liep ook naar de uitgang, even Khava opzij roeien, en we stonden weer in het schouwpad.

Khava keek ons nog lange tijd na... was de visite nou al weer afgelopen? Jaopie keek niet meer op of om maar plukte de muesli uit het gras.

DA moest eerst nog met mij mee naar huis naar de overkant, om mijn Shetlanders en hondenspul in te enten, daarna ging ik nog terug om J. en Kh. de halsters weer af te nemen en ze weer naar de oorspronkelijke wei terug te dirigeren, waar ik eerst hooi had ingelegd.

Ook dit keer was het Khavanna die op mijn uitnodigend handgebaar en verwijzing als eerste vrolijk door de opening draafde. En ook wéér dacht Jaopie: oh, eh... tsja, dan ik ook maar.

Wat zijn die twee verschillend!

En wat begint Khava goed in haar vel en zelfvertrouwen te komen. Ze is ook zo sensitief op je lichaamstaal (dat kunnen we nou niet zo van Jaopie zeggen...).
Ik vermoed dat ze véél slimmer is dan ik ooit had aangenomen.

Gelukkig begint het weer nu even enorm op te knappen en alle water aardig weg te zakken.
Kunnen ze weer de wei uit, en wat doen.

Weekend maar weer aanpakken.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 17-12-15 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:40

Ik heb met een grote glimlach je verhaal zitten lezen :D Wat schrijf je ontzettend leuk en ik zie het zo voor me :')

koetje28

Berichten: 342
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:42

tis zo heerlijk lezen hoe je altijd je belevingen met je pownies deelt!
ik zie ze gewoon voor me terwijl ik naar het scherm staar <3

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 17:31

Ze zijn ook gewéldig, ieder in hun eigen karaktertype, met name Khavanna leer ik met de dag beter kennen. Die heb ik in al die 'weide"jaren zwaar onderschat, zoveel is me wel duidelijk. Het was Jaopie voor en Jaopie na, en... zijn weidemaatje, die merrie.
Prachtig om te zien hoe zij een uitgesproken eigen IK heeft ontwikkeld dat minder en minder afhangt van de luimen en grillen van Prins Jaopie.
En dat werd eens tijd!

Jaopie zit door alles wel een beetje in een identiteitscrisis, maar ook daar komen we weer doorheen.

Rocamor

Berichten: 10962
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:34

Als je dan het verhaal leest voordat je haar vorig jaar op trainingscamp stuurde naar (ik meen) CC, en dan dit verhaal.

Wat een verschil. Volgens mij heeft Kh jou meegenomen in haar groeien.... :+

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 18:03

@Rocamor: dat is gewoon waar: om eerlijk te zijn: ze wás er nooit écht, ze was altijd "het bij-paard".
Jaopie z'n weidemaatje. Zijn vriendinnetje.
Die vlieger gaat nu niet meer op. Ze is MIJN paard, en MIJN vriendinnetje. Jammer, Jaopie.

Zag ik haar wel echt? Voor wie en wat ze was? Welnee, ik zag alleen maar de geweldige Jaopie.

Nou, een beetje meer aandacht en gefrut en die meid groeit er zó in, dat ze zelfs Jaopie zowat boven het hoofd groeit. De dagen dat hij haar AT WILL kon rondcommanderen zijn rap aan het verslijten....ze trekt zich er gewoon geen bal meer van aan.
Ik groei wel met haar mee, het is een mooi avontuur, en als ik me niet vergis is zij ook wel een avontuurlijke merrie. Da's mooi want Jaopie is niet zo'n avonturier gebleken.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:46

Wat schrijf je fijn, Terpentijn. :)

Rocamor

Berichten: 10962
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:55

Terpentijn, was ze er nooit echt? Of heb je haar nooit gezien en is niet zij zo zeer gegroeid / veranderd, maar jij misschien wel. En van een beetje aandacht groeit iedereen natuurlijk.

Of Jaopie geen echte avonturier is gebleken, is dat zo of zijn jullie zo met elkaar verweven door de vele jaren plezier samen dat de baas en het paard op elkaar zijn gaan lijken?

Ik heb zelf ook twee van die -zwart-wit-paarden. (echte paarden van 177 en 172 }> ) waarvan bij Rock het wit zich beperkt tot bles en 3 halve benen }:0 en de merrie echt bont is. En ik herken veel in jouw paarden in de mijne. Rock heeft ook al veel meer gezien en "maak je de pis niet meer zo snel lauw". Als ik met beiden ga wandelen, loopt de dame ook fier naast mij als een blij ei en de oudere heer loopt via een lang touw achter de billen van de dame aan.

Maar linksom of rechtsom, laat ze maar lekker groeien, dan kun jij lekker blijven schrijven en wij heerlijk blijven lezen

jeetje77

Berichten: 3482
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:05

Rocamor schreef:
Ik heb zelf ook twee van die -zwart-wit-paarden. (echte paarden van 177 en 172 }> ) .....


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sorry, moest er echt even om lachen.

Verder Terpentijn, dank voor je fijne schrijfwerk. Ik lees graag mee.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 19:51

Ik moest er ook om lachen! Schrijft @ Rocamor aan het einde van haar post nog "laat ze maar lekker groeien" whahaha, daar wordt natuurlijk niks letterlijks mee bedoeld, maar toch...

Rocamor

Berichten: 10962
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:00

sorry := die had ik niet gezien (en er ook niets mee bedoeld) Y;(

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 20:48

Ach welnee, Jaopie voelt zich al zijn jaren al TEN FEET TALL en Khavanna zal het aan dr hol roesten hoe groot of klein ze is, die heeft helemaal niks (echt NIKS dus) met uiterlijk vertoon. Die leeft echt vanuit haar eigen kern.

Jaopie is anders. Die weet wél wat uiterlijk vertoon is. Hij is zeer bewust van zij n eigen lijf en kracht, en ze dat ook heel snel in om te imponeren. Of om jou te dreigen. Hij vindt het niet voor niets geweldig om OHZ te patsen, dat is ook niet zo moeilijk omdat hij van nature een best indrukwekkend voorkomen heeft. Hij ként zijn kracht ook, het is ook het enige trucje dat hij kent. Dat is zo'n type van: Hallo Jaopie je bent 1.53 maar hoor, officieel gemeten! die dan zegt: wat ben jij ook een kluns, jij kan niet met een meetstok omgaan,en dat ding is natuurlijk zo'n goedkoop prul ook nog. Gooi dat ding maar weg, dat is niks. Ik geloof er niks van voordat men van het stamboek een officiele meting is komen doen.
Ik: Jaopie je hebt geen stamboom. Je staat alleen in he ICS Crossbreed register opgetekend.
Jaopie: What?!? Hoezo ...ik héb geen stamboom? Natuurlijk wel !Ben je natuurlijk vergeten aan te vragen, het moest weer op een koopje zeker. Ze weten gewoon niet wie ik eigenlijk BEN. ga jij ook maar weg, je weet gewoon niet hoe je met geweldige sterke types als ik moet omgaan, sukkel.

Ik: ja maar Jaopie, ik had nog..

Jaopie: ga weg, ik ben aan het eten, laat me met rust.




Khavanna? Absoluut niet. Die begrijpt niks van zichzelf, die IS gewoon en doet maar wat, over het algemeen. Dat iedereen dat leuk vindt is dan meegenomen. Of iemand dat wel of niet ziet en wat men er van vindt...denkt ze nooit over na. Totaal onbevangen.
Heel verfrissend, zo'n spetterende merrie. Ze bedoelt ook nooit iets verkeerd, heeft geen trucjes of streken(althans nog niet aangeleerd).

Ik: Khavanna meisje je bent 1.37...
Khava: nee hoor, ik ben Khavanna...
Ik: ik bedoel: je bent dus een klein maatje, je bent een pony, geen paard
Khava: Watte...? Oh da's goed toch? Hebbie snoepies?
Ik: niet op het moment.. maar hoorde je me wel?
Khava: ja hoor. Oh, als ik dan paard word, krijg ik dan we snoepies?

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:42

Khava, ponies zijn gewoon veeeeeeeel leuker. Trots op zijn meissie. :D

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:14

Hahaha, khava lijkt op mijn oude merrie. Tenminste, Lirina heeft trekjes van khava.
Heerlijk dier is dat ook, die is helemaal uit haar schulp gekropen hier en is gewoon fijn een blij ei.

Wat ik daarmee wil zeggen: dit is een heerlijk type paard/pony. Maar ze zijn ook heel makkelijk te verpesten. Compliment aan jou dat je, in plaats van het verpesten, juist die heerlijke eigenschappen meer bent gaan zien en waarderen :)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 14:43

Tsja, Jaopie en ik willen nog wel eens botsen uit koppige trots. Dan wordt hij boos en ik ook. Een boze Jaopie is niet zo'n feest. Een kwaaie ikkus trouwens ook niet, we kruipen dan beiden wrokkend in onszelf. Met allerlei verwijtende blikken en gevoelens over en weer:
"Stomme niksbegrijper"
"Laffe zak"
"Holle patser"
"Moet jij zeggen"
Dan zijn we allebei eigenlijk voornamelijk in onszelf teleurgesteld.


Dat heb ik met Khavanna helemaal niet, daar is het "probleem" meer dat je héél kalm en zelfverzekerd moet handelen en bewegen en zéker niet hectisch moet gaan praten/bewegen/handelen, want ze is wel zo gevoelig dat ze daar onzeker van wordt. Ik spreek haar eigenlijk altijd bewonderend en bemoedigend toe. Kan me wel voorstellen dat Onze Prins daar wel es een Tinkerbaard van krijgt.

Ben wel erg benieuwd wat ik zoals nog meer van Khavanna te zien ga krijgen.
Met name komend jaar!

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:02

Ik lees trouw mee, maar reageer eigenlijk nooit. Je zou een boek moeten schrijven met al die leuke anekdotes!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:03

Geheimpje verklappen: ben ik al tijdje mee bezig, @Bonjoy, elke keer een stukje, maar daarin staan dan weer ándere anekdotes dan in de beide topics over Jaopie en Khavanna. Ik zal 't wel in eigen beheer moeten uit zien te brengen.

LisaXLoll
Berichten: 243
Geregistreerd: 31-01-15

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:22

Hihi , ik volg nu ook even mee hoor :D
Heel fijn schrijfwerk , boeiend om te volgen :)