[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eelmo

Berichten: 2959
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:55

En? En? En? :D *\o/*

Isabel

Berichten: 2272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:13

:):) :):) :):)

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:23

Je laat ons wel in spanning hoor :o

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:15

We wachten, we wachten, we wachten :O :P

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 23:45

Ik ben net weer thuis, ga morgen update geven :)
Maar het was een goede eerste keer!

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:10

Nadiine__x schreef:
Ik ben net weer thuis, ga morgen update geven :)
Maar het was een goede eerste keer!

Zie je wel, gelukt dus :D
(het volbrengen van de titel)

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 08:44

Wauw, gisteren was een hele ervaring!
Maar wat deed pluis het onwijs goed!!

Na kort losrijden werden door een ongeduldige jury de ring ingeroepen, ik. Wou daar even de baan door want pluis had best wat spanning, vond het allemaal reuze interressant!
Maar wederom kwam. De jury ongeduldig het hokje uit dat we nu echt moesten beginnen.. (oke, het was toch oefen dressuur...)

Afijn, ze verder wel braaf en we kende de proef dus zijn gewoon begonnen! Ze lieo echt boven verwachting ze was fijn aan de hulpen en bij spanning goed erdoor te rijden, had een best fijne aanleuning ook oftewel Trots!

Tot na zo'n 7 punten weer de jury dat hokje uit kwam! (toen had ik het echt gehad, kort lontje :p) blijkbaar had ik de verkeerde proef, een oudere oud 2014..
(ja weet ik veel, snap die F proefjes toch ook niet..) dus de andere proef gekregen en ervan uitgegaan dat de onderdelen wel hetzelfde zouden wezen maar in een andere volgorde. We mochten doorrijden vanaf punt 7.

Nou, toen moest ik dingen doen die ik. Nog nooit geoefend had, snapte ook niet zo goed waar ik heen moest.. (word er opeens geroepen a e c wenden! Uhhh waarheen? Ja dan ben je er al. Voorbij voordat het kwartje valt dat het een soort gebroken lijn is.

Hierdoor kon ik pluis niet meer fijn begeleiden en merkte gelijk aan pluis dat ze het niet meer begreep en de spanning terug kwam. Ik wou dit niet voor haar dus heb vrij heftig afgegroet en ben de ring uitgegaan. Liever een korte goede ervaring en als dat ze straks wel valt door dat ik het niet meer weet :n

Maaaaar, stal Jacobs was echt top!!
Hij heeft vanalles geregeld, heen en weer gerend en overlegd en toen mocht ik nog alsnog mijn eigen proefje rijden met Pluis!! :j

Pluis dacht "jaaa doei, ik was klaar!"
En lichtelijk moe van alle indrukken, maar wederom herstelde ze onwijs goed! Ze liep niet meer zo fijn als de 1e proef, maar goed genoeg en denk dit een onwijs goede 1e ervaring voor haar geweest is!! :))

De punten letting gaat bij het FNRS wat anders, en ik kreeg 225 punten (lol) en een 2e plaats := zal straks even foto van beide protocollen maken en ook hier delen :D

Afbeelding
Net opgestapt!

Afbeelding
1e proef, en afgegroet, maar daarvoor liep ze echt super fijn!

Afbeelding
2e proef, had ze beetje haar kop dwars, maar alsnog redelijk fijn rond gereden :j

Heb ook een filmpje, die staat op haar facebook pagina ;)

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:20

Wat zien jullie er chique uit in wedstrijd set. Staat jullie goed!

Jammer dat de jury zo ongeduldig was en dat je daardoor ook niet de kans had verder te rijden toen het zo goed ging. Maar gelukkig toch een tweede kans gehad. En wat knap dat Pluis het nog zo netjes deed! *\o/*

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:14

Toppertjes *\o/*
Knap dat jullie je zo goed herpakt hebben!
Staat inderdaad erg goed :D

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 19:56

Ja ben echt super trots op haar! *D
Dinsdag weer les samen, zin in :o

Enne, wat is ze mooi schoon he? ;)

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:11

Wow, wat goed! Knappe Pluis, kan me voorstellen dat je trots op haar bent! *\o/*

Eelmo

Berichten: 2959
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:26

Je hebt haar benen mooi wit weten te houden haha
Fijn dat je een 2e kans kreeg, en mooie cijfers toch? Smaakt het al naar meer? :D

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 11:32

Zeker weten Eelmo!!
Maar eerst weer even lekker trainen, want volgende x ga ik voor een oefen dressuur in het B. :)
Dus we hebben weer leuk trainingsdoel!

Maar tijdens de 2e proef sprong ze ook 1x aan in galop vanuit stap ipv naar draf hahaha, dus die galop komt vast goed :p

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 09:09

Dinsdag les gehad samen!
Ik had vooraf aangegeven dat vorige d echt te pittig voor haar was dat ze daarna helemaal leeg was dus of we wat meer konden stappen en daarin trainen :)

Les was pittig, vooral voor mij!
Pluis begint haar merrie kant op te zetten en als mevrouw het welletjes vind loopt ze niet meer en moet ik echt elke pas drijven, duwen of schoppen..

Voorheen gaf ik haar een flinke klap met de zweep, maar de instructrice zegt dat ik dat niet meer mag doen omdat ze gewoon echt lak heeft aan mijn beenhulpen. Als ik dan been geef dan kreunt/bokt/springt ze erna en gaat gewoon niet naar voren.

Gewoon echt stout.. Maar ook zeker bij mij als ruiter te zoeken! Mijn andere paard is een renner, mega gevoelig op zit en alle hulpen.
Ik hoef dus maar tw verplaatsen en hij wijkt al opzij op de volte, ik hoef maar iets aan te leggen en hij verruimd.

Ik ben niet meer gewend om hard te werken :+

Dusss ik heb strafkamp en de zware uitdaging om pluis te leren voorwaarts te denken. (pff word al moe bij de gedachte.. :p)

Maargoed, dit is de 1e stap richting het B, dus ik ga ervoor! *D


Overigens in stap de nieuwe oefening gekregen om op de lange zijdes (tussen ac lijn en hoefslag) pasjes te wijken naar de hoefslag. Ik kan zelf niet wijken, ennpluis snapt het ook niet echt, maar heb fijne uitleg gekregen en denk samen met mijn instructice dat dit wel heel goed voor haar achterhand is! :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:25

WELCOME TO MY WORLD :') :D

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 13:59

Granoek schreef:
WELCOME TO MY WORLD :') :D


_O-

Ik typte het en moest idd beetje aan jullie denken..

Ben benieuwd, ga de uitdaging iedergeval aan :D

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:30

Klinkt inderdaad erg bekend _O-
Werken zal je ~~}>

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:33

Ik kom altijd heel bezweet van die knol af en Dexter geen drupje zweet lol

theadora99

Berichten: 3640
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:36

Ik ging ook van een pony die je echt terug moest zitten, continue ophoudingen, achterover hangen af en toe in de galop naar eentje die alleen bij echt duidelijke hulpen aansprong. Van de pony was ik gewend dat als ik alleen aan galop dacht dat ik blijkbaar al iets anders ging zitten en dan sprong hij al aan. Dat was ook werken aan het begin haha

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:35

Nadiine__x schreef:
Dinsdag les gehad samen!
Ik had vooraf aangegeven dat vorige d echt te pittig voor haar was dat ze daarna helemaal leeg was dus of we wat meer konden stappen en daarin trainen :)

Les was pittig, vooral voor mij!
Pluis begint haar merrie kant op te zetten en als mevrouw het welletjes vind loopt ze niet meer en moet ik echt elke pas drijven, duwen of schoppen..

Voorheen gaf ik haar een flinke klap met de zweep, maar de instructrice zegt dat ik dat niet meer mag doen omdat ze gewoon echt lak heeft aan mijn beenhulpen. Als ik dan been geef dan kreunt/bokt/springt ze erna en gaat gewoon niet naar voren.

Gewoon echt stout.. Maar ook zeker bij mij als ruiter te zoeken! Mijn andere paard is een renner, mega gevoelig op zit en alle hulpen.
Ik hoef dus maar tw verplaatsen en hij wijkt al opzij op de volte, ik hoef maar iets aan te leggen en hij verruimd.

Ik ben niet meer gewend om hard te werken :+

Dusss ik heb strafkamp en de zware uitdaging om pluis te leren voorwaarts te denken. (pff word al moe bij de gedachte.. :p)

Maargoed, dit is de 1e stap richting het B, dus ik ga ervoor! *D


Overigens in stap de nieuwe oefening gekregen om op de lange zijdes (tussen ac lijn en hoefslag) pasjes te wijken naar de hoefslag. Ik kan zelf niet wijken, ennpluis snapt het ook niet echt, maar heb fijne uitleg gekregen en denk samen met mijn instructice dat dit wel heel goed voor haar achterhand is! :o

Als je hard moet werken, moet je je training toch eens tegen het licht houden. Beetje afhankelijk van het niveau waar Pluisje nu is kun je wel zeggen dat hoe harder de ruiter moet werken, hoe minder het paard zal doen.

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:24

Klopt ikke, de fout ligt momenteel ook bij mij, ik moet duidelijket en consequenter gaan rijden. En pluis moet voorwaarts gaan denken ook als ze wat moeer word of dergelijke. Maar dat kan ze alleen leren, als ik duidelijk ben!

Theadora, nou precies dat dus inderdaad haha, ik moet aan het werk!

Haha Anouk dat is niet de bedoeling hoor! :p



Nou vandaag hard getraind aan ons huiswerk! Vooral de stukken draf waren voor pluis flink doorbijten, en ik moest mij heel erg focussen op zelf ontstannen, niet constant drijven en duidelijk en streng zijn!

Maaaarr het ging al veel beter als dinsdag en volgens mij, hebben we zeker het 1e stapje gezet!
Pluis was. Goed bezweet maar bleef wel gehoorzaam mits ik consequent bleef.
Tussendoor veel gestapt en veel geschakeld in stap en halthouden en langzaam en verruimen op lichte hulpen.

Volgens mij gingen we best goed!!
Fijn ook dat we lekker alleen waren in de bak :)


Bekentenis: 1x zweep gebruikt, maar mezelf gelijk afgestraft dat dat niet mocht! (heb hem wel bij mij, omdat ze soms nog niet helemaal begrijpt op een volte dat haar bibs eronder moet en dan gaat ze scheef lopen en als ik dan mijn zweep zachtjes aanleg dan corrigeert ze zichzelf heel mooi want dat kent ze van grondwerken :) maar ook daarin al bijna niet meer nodig *D)

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:20

Waarom zou je geen zweep mogen gebruiken? Een correct getimde tik met de zweep doen in een seconde meer dan een half uur training!

Ik durf wel te stellen dat die fout niet bij jou ligt, hooguit dat je misschien de inschattingsfout maakt dat Pluis nog niet zo ver is in de training (op detailniveau) als je denkt. Dat blijft altijd een stukje trail and error waar foutjes niet te voorkomen zijn. Dat maakt ook niks uit, zolang je je hier maar bewust van bent.

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 21:27

ikke schreef:
Waarom zou je geen zweep mogen gebruiken? Een correct getimde tik met de zweep doen in een seconde meer dan een half uur training!

Ik durf wel te stellen dat die fout niet bij jou ligt, hooguit dat je misschien de inschattingsfout maakt dat Pluis nog niet zo ver is in de training (op detailniveau) als je denkt. Dat blijft altijd een stukje trail and error waar foutjes niet te voorkomen zijn. Dat maakt ook niks uit, zolang je je hier maar bewust van bent.


Omdat ik niet met mijn benen rijd en pluis nu dus de link tussen been en zweep niet legt op zweep loopt ze wel. Maar dat is natuurlijk niet paardrijden.. ;)

Ik. Weet wel. Zeker dat de fout bij mij ligt vandaag liep ze namelijk wel fijn door omdat ik zelf gewoon veel meer op me eigen gelet heb sn met name mijn beenhulp ;)

Pluis is inderdaad nog niet ver in haar training, ze moet alles. Nog leren heeft nlg geen stabiel tempo, nog geen stabiele aanleuning, moet stelling en buiging nog leren begrijpen. Maar stapje voor stapje komen we er wel.

Maar ik. Vind ook met een groenpaard moet je als ruiter duidelijk zijn en ik denk, dat mijn instructrice momenteel gelijk heeft en ons goed begeleid, dus daar vertrouw ik voor nu op :)

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:36

Zweep moet natuurlijk wel een aanvulling zijn. Het is geen vervanging.
Rijden op zit- en beenhulp en de zweep beschikbaar om met name die beenhulp te ondersteunen. In die context moet je mijn opmerking lezen.

Nadiine__x

Berichten: 2805
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 05:48

ikke schreef:
Zweep moet natuurlijk wel een aanvulling zijn. Het is geen vervanging.
Rijden op zit- en beenhulp en de zweep beschikbaar om met name die beenhulp te ondersteunen. In die context moet je mijn opmerking lezen.


Ik Begrijp wat je gedoeld inderdaad :))
Pluis en ik hebben voor nu gewoon even een andere aanpak nodig. Maar voor nu positief! Want gisteren liep ze goed door! ;)