Sinds 2 maanden mijn arabier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ivanamajor

Berichten: 23
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Enkhuizen

Sinds 2 maanden mijn arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 10:15

2 maanden terug kochten wij een Arabische Volbloed ruin genaamd Major-M, Toen we hem met kregen was hij zo mak als een lammetje! Wat je niet zou zeggen van een arabier :P
Maarja, 1 maand later begonnen zijn streken, nu rijden mijn moeder en ik hem allebij en bij mij deed hij nooit wat, alleen bij mijn moeder vloog hij elke keer door de bak heen door de raarste dingen: vogels,deuren,geluiden etc
Nu hadden wij tog echt een bombproef paard gekocht!! Op een gegeven moment besloot ik maar naar buiten te gaan het bos in omdat hij dat bij de oude eigenAar ook altijd deed, wat blijkt, geen kik geeftie, brommer,tractoren,honden etc etc helemaal niks! Nu sinds we naar buiten zijn geweest en hij ook op het land staat gaat alles weet helemaal goed en oh wat zijn wij tog trots op hem!

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:17

Fijn dat alles goed gaat, waarschijnlijk had hij gewoon teveel energie

Topic staat wel verkeerd, dus ik heb getemd

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:20

Wat leuk dat je een Arabier hebt gekocht! En rij je western? Je topic staat bij ITP, maar ik zie helaas geen foto's. Lukt het allemaal op Bokt?

Gini
Berichten: 17955
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Sinds 2 maanden mijn arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:24

WN-ITP >> PP

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:25

Arabieren zijn zeer fijne en brave paarden. Die echt zo mak als een lammetje en bomproef kunnen zijn, máár ze zullen wel hun energie kwijt moeten kunnen, want anders gaat dat tegen je werken. Dus lekker veel het land op en flinke ritten maken. Ritten van 20 km loopt die van mij met 2 voeten in haar neus.

Die van mij heeft onlangs 8 weken box-/paddockrust gehad en dat deed ze erg braaf, maar als je haar er uit haalde om te stappen en later te rijden, dan was het echt een tijdbom. Paard is super verkeersmak, daar heb ik al diverse trektochten mee gereden, maar nu was zelfs een langsrijdende auto al genoeg om op te stijgen. Op het moment dat ze weer het land op mocht in de groep, was dit als sneeuw voor de zon verdwenen en weer een super braaf paard onder mijn kont.