Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 214 van de 215 [ 5354 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veulen 2015 hoe doe jij het

 
Profiel   

kel_tje: Is hij alweer helemaal genezen?

Puppy: Leuk Topic van Elano! Heerlijk he! nu het goede weer weer komt _/-\o_

:wave: :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-19 18:18 



 
Profiel   

Juulxx schreef
kel_tje: Is hij alweer helemaal genezen?

Puppy: Leuk Topic van Elano! Heerlijk he! nu het goede weer weer komt _/-\o_

:wave: :wave:


Hij doet het goed! Gisteren gestopt met de medicatie dus hopelijk blijft het goed gaan! Vandaag is hij ook voor het eerst naar buiten gegaan na de operatie. Een paar blije bokkensprongen en hij was rustig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 22:07 



 
Profiel   

Wat fijn Kel_tje!

Hier woesdag de zadelmaker gehad en een nieuw zadel gekocht. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 22:25 



 
Profiel   

ik kom mij ook weer eens melden kallistos is vorige week samen met zijn moeder verhuist en staat gezellig naast zijn moeder op stal

[ img ]

verder nog wat foto's en hopelijk binnenkort der op en dan rijfoto's
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-19 12:48 



 
Profiel   

Kel_tje: Goed om te horen *\o/*

wennie19: Is de bal nou echt gesloopt? Haha _O- , Erg mooie foto's!

Ik heb sinds 3 weken iemand die mijn knapperd beleerd.
Dit omdat ik door de spanning die Akyra gaf zelf ook gespannen werd :=

Maar nu kan ik zelfs al lekker draven in de binnenbak en ook lekker voorwaarts.
Binnenkort dus maar een afspraak maken met de zadelmaker om een goed zadel aan te laten meten.
(ik heb nu een leenzadel van hem om haar te beleren).

Aankomende woensdag gaan we figuren rijden in draf en een galopje proberen en dan mag ik zelf 2 weken aan de slag om alles wat we gedaan hebben zelf te bevestigen.
Om daarna elke week les van haar te krijgen. :):)

Hier nog een foto van mijn meisje en haar beste vriendinnetje <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 11:42 



 
Profiel   

Ik ben gisterochtend voor het eerst weer met Jorie naar buiten geweest! *\o/*

Van tevoren:
[ img ]

Hondjes kijken:
[ img ]

Ik heb hem uiteindelijk aan de hand langs de blaffende honden geleid en hij vond het toen op de terugweg (weggetje is doodlopend dus uitermate geschikt om te oefenen) zelfs nodig om voor de blaffende honden te gaan grazen. Van mij mocht dit, want hij moet blaffende honden achter een hek als iets positiefs gaan zijn en niet als iets engs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 12:01 



 
Profiel   

Brave Jorie <3

Mijn vliegtuigje <3 80cm, nieuw record.
[ img ]

En deze van gisteren helemaal verliefd <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 12:05 



 
Profiel   

Haha, dan springt Fflur dus over Jorie heen _O-
Ik ben benieuwd hoe Jorie het morgen gaat vinden, want ik moet inrijden en uitstappen tussen de grote paarden (haflingers en Friezen) dan. We gaan een parcours doen, heb het net even bekeken en het zijn dus 20 poortjes, dus dat ga ik nooit onthouden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 12:49 



 
Profiel   

@kel_tje
Fijn dat het goed gaat!

@wennie19
Die bal! _O-

@Juulxx
Oh wat heerlijk! Hier soms ook spanning (in het algemeen, met rijden eigenlijk tot nu toe juist niet. En dat voor iemand die overal beren ziet. :')). Elano geeft gelukkig niks om mijn spanning.

@Jorex
Oh wauw! Super zeg! Hoe ging je parcour? Alles kunnen onthouden?

@kittydylan
Jeetje, 80 cm! :oo
Elano huppelt tot nu toe hooguit 20 cm. Hoofdstel staat der goed!

Hier wilde ik deze week beginnen met inrijden. Alleen door het weer kreeg ik een tinker dat dacht een racepaard te zijn. Dus even een paar dagen uitgesteld. Maar vandaag er weer op gegaan en vanaf vandaag wil ik dan toch rustig aan beginnen met hem.
Super trots op mijzelf en Elano. Want hij schrok toen ik met hem een rondje aan de hand liep en ik ben een schijterd. Het waait aardig en de bak is ook half nat.. Maar ik klom op Elano en voelde mij weer goed. Er was ook niks aan de hand. Stap en halt geoefend en beetje om de plassen gereden. Meneer wilde liever drinken, want ja.. Heel normaal om iemand op je rug te hebben en je ding te doen, toch? :+

[ img ]

En nieuw dekje binnen die ik even moest uitproberen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 18:23 



 
Profiel   

Ja het ging helemaal super! Hij was uiteindelijk heel relaxt, in de inrijbak nog wat gebok van de spanning en het niet-snappen wat er allemaal gebeurde, maar hij kalmeerde al snel. Hier een filmpje van de eerste ronde door hindernis 5, wat de marathon hindernis voor moest stellen in het parcours. Dit had hij al eerder in de les geoefend. Alleen de hele bak stond vol met hindernissen en je zag zijn ogen er bijna uitvallen toen we de bak inkwamen. Maar eigenlijk was toen vrij vlot de instelling van de pony "Oh wat is dit gaaf!". Hij vond het dus meer leuk spannend dan eng spannend. Alleen de eerste ronde ging het even mis toen ik met 1 hand moest en water, want hij had nog nooit eerder een prikpaaltje met een nummer erop gezien. Dus toen waren we in stap en viel het hem even iets teveel op bij hindernis 11, waardoor we met het andere wiel bleven haken achter de pion van de andere kant. En toen vond ie dat ie vast stond. Maar hij ging keurig op commando achteruit en even opnieuw de hindernis insteken en toen ging het prima. Uiteindelijk de tweede ronde zelfs ergens een galopje eruit gegooid, maar hij heeft de balans nog niet echt om in galop hindernissen te gaan nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 22:11 



 
Profiel   

@jorex
Ziet er wel enorm leuk uit zeg! En die korte beentjes, dat ziet er echt schattig uit zeg!
Ik kan mij goed voorstellen dat hij zijn ogen uitkeek toen hij de hindernissen zag. Zou ik ook doen. Ik zou ook zo'n parcour niet kunnen onthouden. :=


[RIJ-ITP] Onze eerste meters zijn gemaakt met snorremans Elano!

Hier weer een topic gemaakt. Vandaag voor het eerst gedraafd. Knap paard! Toen hij door had dat hij ook kon draven met mij erop vond hij het toch leuk! De derde keer wilde hij niet eens meer stoppen. Oren erop en gaan met die banaan! Uiteindelijk maar gevraagd of vriendlief wilde stoppen met fietsen en toen stopte Elano keurig. Meneer volgt erg graag dus daar maak ik dan wel gebruik van als het nodig is. Dus er valt een hoop te leren voor meneer. Maar gelukkig leert hij snel. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 20:41 



 
Profiel   

puppy, wat is ie super braaf! Draven en gewoon buiten en alles!

Jorex, wauwie zo'n heel parcours, super braaf zeg!

KittyDylan, Zo die kan springen zeg! Knap koppie <3

Juul, fijn dat je dan zo'n iemand heeft om te helpen! Dat is inderdaad lastig als je je eigen spanning overbrengt.

Wennie, wat een knap paard heb jij zeg <3

Zo, hier ook al even niet geweest :') Ik heb een zadel besteld haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 23:02 



 
Profiel   

Puppy hier ook zo'n volgzaam type. Jorie maakt op buitenrit gebruik van joggers om te volgen. En die volwassen mannen vallen allemaal stuk voor stuk voor zijn schattigheid. Het is echt awww en een aai over zijn bol en dan joggen ze wel voorop voor hem _O-
Hij is trouwens langs de honden gekomen nu zonder dat hij begeleiding bij zijn hoofd nodig had dus ik ben vet trots op hem. Dit was vlak na de hondjes, hij probeerde gras te eten. Ik blijf nog dicht bij huis met hem verder. Maar hij kan ook prima stappen zonder steun, alleen bij draf is hij wat minder ontspannen nog. Daarom waren die joggers wel fijn voorop, want dat was voor hem een sukkeldrafje.
[ img ]

Ik ben gelukkig een beelddenker met een soort fotografisch geheugen dus ik onthoud dat soort dingen best goed. Maar dit waren 20 hindernissen dus wel veel poortjes.

Bijna tijd om erop te klimmen dus Aurelia? Hier ga ik nog een nieuw schofttuig bestellen. Het oude is niet meer te vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 08:46 



 
Profiel   

Jeetje het is hier echt lang stil zeg. Iedereen verhuisd naar een ander topic? Leeft iedereen nog? :D

@aurelia
Welk zadel heb je? En ondertussen al binnen?

@Jorex
Gelukkig heeft elano niet dat hij zomaar random mensen gaat volgen. Als hij stil staat kan vriendlief ook weg lopen/fietsen. Is al heel wat.
Wel leuk dat ze voor hem willen joggen! Bij mij worden mensen eerder bang als meneer gaat draven of galopperen. _O-
Super dat je de hindernissen aanpakt. Wordt je alleen maar 'sterker' van!

Hier ondertussen mijn boomloos zadel in de verkoop gegooid. Vind een dressuur zadel toch niet helemaal mijn ding. Gister de ghost toscana binnen gekregen om uit te testen. En ik moest hem gelijk uitproberen. Alleen Elano nam het uittesten iets te serieus. Maar zit er wel heerlijk stevig op, voelde mij ook veilig vreemd genoeg. Zelfs met schoenen (rij te vaak met bbp/zonder beugels waarbij laarzen niet nodig zijn.. Dus vergeten aan te doen 8)7 )
Maar moet zeggen, ik ging wel grenzen opzoeken hoor. Meneer had energie te veel en wat hij deed viel eigenlijk allemaal wel mee. Had erger verwacht. Hij luisterde in elk geval keurig als ik vroeg rustiger te gaan. Is al heel wat. En ik heb er dit keer aan gedacht dat hij zijn hoofd omlaag doet, dus dit keer viel ik niet. :+


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 19:21 



 
Profiel   

Puppy, is toch heel persoonlijk zo een zadel he.
Hier een arno brandt dressuur maar bevalt zo super goed!!

Hier hard aan het trainen met kane. Woensdag hebben we weer les en 1juni onze eerste clinic rijden..
Als dat goed gaat eens een onderling wedstrijdje proberen.
[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 23:11 



 
Profiel   

Jorie is sinds afgelopen zondag 4 jaar en staat verder kaal qua vacht sinds die week 20 graden. Heb hem daarna ook nog niet weer ingespannen, hij is te vrolijk en ik heb zelf ongelooflijk veel stress wegens de studie op het moment en ik had al bedacht dat dat geen goede combinatie is. Dus hij mag af en toe naast de fiets en staat verder heerlijk vet te zijn. _O-
Verder heb ik nu een kaptoom om mee te longeren, dus eigenlijk wil ik dat wat gaan oppakken met hem. De commando's kent ie nog steeds, alleen ho is en blijft wat lastig. En de eerste 5 rondes zijn in een Jiha! galop. Ik weet het, hij is zeer lelijk geschoren, maar zijn zomervacht komt er al doorheen dus ik werk nu niks meer bij.
[ img ]

Leuk, Miesje hopelijk doet hij het tof tijdens zijn eerste clinic! Hij is een mooie glimmende bink!

@Puppy, Elano is dan ook twee keer zo groot als Jorie dus dat snap ik wel. Als ik Jorie nu weer inspan gaat mijn moeder gewoon mee op de fiets. Wel fijn dat hij naar je bleef luisteren ook al was ie vrolijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 11:19 



 
Profiel   

@miesje
Ja, heel bijzonder hoe dat kan verschillen. Maar tot nu toe nog niet lekker op een dressuur zadel kunnen zitten. Dus dan zoeken we maar wat anders. Gelukkig zijn er zat mogelijkheden en voldoende te testen. :D
Ziet er leuk uit! En leuk dat je al zulke plannen hebt!

@jorex
gefeliciteerd! Als je een zebra had gewild, heb je het wel iets verkeerd gedaan met de strepen. :))
Ja, als Elano zich groot maakt is het helemaal een joekel van een paard. Dan sta ik zelfs te kijken van 'jeetje wat ben je groot!'

[RIJ-ITP] Elano weer rij-itp.

Hier weer een topic gemaakt. Gister weer naar het strand geweest. Weer piepbraaf. Wel een watje zo af en toe, maar dat wordt elke keer steeds een beetje minder. :D

Heb deze week de ghost toscana uitgetest. Zit echt heerlijk! Maar stiekem ben ik door de toscana ook wel benieuwd naar een ghost quevis/quilty. Dus hopelijk kunnen we die ook uitproberen en beide daarna laten passen. Voor het eerst heb ik het gevoel dat ik kan zitten zoals ik hoor te zitten op een paard. Heel bizar is dat. Bij de meeste zadels heb ik het gevoel (ongeacht wat voor paard) dat ik enorm in stoelzit ga zitten en dat het niet anders kan vanwegen mijn heupen. Nu kon ik zitten met mijn enkels op 1 lijn met de rest van mijn lichaam en ik voelde niks aan mijn heupen. Dat geeft echt veel hoop (samen met fysio) dat ik 'straks' gewoon veel kan rijden zonder last te krijgen. :oo
Maar nu eerst heeft Elano deze week een halve vakantie. 2 keer 'licht werk'. Even geen rijden, alleen wandelen/grondwerk wat hij allemaal al kent zodat hij het rijden even kan verwerken. Hij doet het maar al te graag en wil niet dat ik hem straks overvraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 11:49 



 
Profiel   

Waar is iedereen? -O-

Hier maken we een heleboel (rij) kilometers. Zadels getest en gepast en nu wachten op ons zadel. In de tussentijd gaan we gewoon door met de bbp. Gister weer op het strand gereden. Rijden gaat steeds beter, hij krijgt elke keer weer wat meer vertrouwen. :D

[RIJ-ITP] Elano het dappere watje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 11:02 



 
Profiel   

Hier staat Jorie op wat tuig passen en wat fietsen na weer stil nu. Binnenkort ga ik wel beginnen met droogmennen in tweespan, want ik heb nu een tweespan tuigje aangeschaft en mijn vader bouwt de boerenwagen om naar tweespan nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 12:43 



 
Profiel   

Hier gaat het ook prima! Maar zit niet zoveel op Bokt. Leuk dat jullie zo fanatiek aan de gang zijn! Ik rijd ook zo’n drie keer per week.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 14:54 



 
Profiel   

Wat goed allemaal!
Ik doe nog lekker rustig aan met rijden. Wil het na mn vakantie wel vaker gaan doen als dat lukt. Hij is echt super braaf en voor mn vakantie voor het eerst een stukje gegaloppeerd <3
De hulpen moeten ook nog wat beter worden want sturen enzo is ook nog niet 100%. Maar geloof dat ik pas 3x ‘echt’ gereden heb. Dus best braaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 18:28 



 
Profiel   

Ik ben ook lekker bezig met kofu. Hij is nu stap draf goed ingereden, galop is nog steeds een beetje moeilijk voor hem. En hij is nog echt heel puber(happen als die de kans krijgt, door trekken als die daar zin in heb) dus wil het rustig uitbouwen. Ze staan nu wel even met vakantie op de zomer wei dus even lekker niks, mag die even uitgroeien nog met ze moeder samen even lekker bijkomen. Moeders is ook al 21jaar dus die hoeft niet zoveel meer.

Hoop dat ik binnenkort een fijne stal vind waar ik heerlijk buiten kan rijden. Maar mijn eisen hier jn de buurt lijkt onvindbaar.
-24/7 buiten. Onbeperkt ruwvoer en goede uitrijmogelijkheden

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 13:32 



 
Profiel   

Geen nieuws is goed nieuws zo te lezen. Leuk dat het goed gaat met rijden en mennen.

Ik ben ook even onder mijn meeleessteen vandaan gekropen.
Ik rijd inmiddels ook op Jaro, eigenlijk alleen nog maar in het bos. Dit was de eerste keer erop.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 14:49 



 
Profiel   

Leuk om te zien hoe iedereen bezig is met hun paarden!

Met Dex gaat het ook super, hij geniet van zn vakantie Haha.
Ben namelijk zwanger van ons tweede kindje :)
Dex staat nu lekker aan huis, echt een droom die uitkwam.
Hij doet het wel goed onder het zadel, we hebben niet heel veel gedaan.
Vooral buitenritjes en klein beginnetje gemaakt met het springen.
Volgend jaar wil ik met hem op concours gaan als dat gaat lukken :)

We zijn naar het strand geweest afgelopen maart dat was echt geweldig <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

En recente foto’s

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:52 



 
Profiel   

Oh kijk, jullie zijn er nog! *\o/*

@Jorex
Oh leuk, tweespan! Zit er veel verschil in enkel en tweespan kwa rijden/mennen?

@Reneee
Miles ziet er goed uit zeg! 3 keer in de week rijden red ik zelf nog niet met mijn heupen. Ben al blij dat ik tot nu toe weer pijnloos kan rijden. Wil dat graag zo houden, dus moet het rustig opbouwen en fysio oefeningen blijven doen.

@aurelia
Oh ga je ergens heen op vakantie?
En bij ons was de stuur met 3 keer rijden ook ver te zoeken hoor. Al gaat het buiten beter dan in de bak. Maarja, ik werk sowieso te weinig in de bak. Op de grond heb ik in de bak ook niet altijd een goede stuur met lange lijnen of iets. Buiten geen probleem.. Veel makkelijker, rechtdoor en af en toe afslaan. :=

@biancalaylo
Haha happen herken ik wel. Vooral de teugels.. Hij heeft graag wat in zijn mond. Of een koekje vragen 'kijk ik sta toch stil?' :+
Kwa stal, al advertenties zelf geplaatst met wat je zoekt? Kan soms ook helpen. Sommigen plaatsen geen advertenties maar reageren er wel op.
Leuke foto's! Die tweede, twee blije koppies! :D

@ilayla
Leuke foto! Vertekend de foto of heeft jouw paard zo'n lange nek? (Of heeft die van mij gewoon een korte nek? :)) )

@noor
Gefeliciteerd! En aan huis, nohh jaloers! :D


Hier gister voor het eerst helemaal alleen zonder iemand erbij opgestapt. Perfect naast de picknick tafel parkeren. Super braaf. Af en toe nadenken en kijken, maar dat mag. Super braaf op stem. We gaan echt ineens met sprongen vooruit! Heb er 10 minuten opgezeten, was meer dan zat voor ons. :D

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 09:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 214 van de 215 [ 5354 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen