Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lanolynn
Berichten: 70
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Oostende

Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 18:48

Hoi allemaal,

Er is vanmiddag iets heel ergs gebeurd en dat moet ik even van me afschrijven

Ik heb 2 pony's aan huis staan, een shetlander en een minipaardje. Nu kwam ik vanmiddag thuis uit mijn werk en ik zag dat de shetlander aan het rennen was, maar het minipaardje kon ik nergens vinden. Wij hebben thuis een boerderij en ze hebben verschillende weilanden en een schuilstal tot hun beschikking, maar ze zijn nooit ver weg van elkaar. Toen ik verder de weilanden in keek zag ik dat er 2 meisjes bij het minipaardje waren, een stond er naast en hield de pony vast en de ander zat er op. Het beestje is nog hengst en pas 2!! jaar oud. Hij zakte nog net niet door zijn hoefjes maar het kind was veel te zwaar voor het diertje. Het ging allemaal in een paar luttele seconden maar het hengstje is gaan rennen, hoe het kan weet ik niet, het kon nog amper lopen, en het meisje is eraf gevallen. Ik ben er als een gek heen gerend en heb eerst mijn pony gekalmeerd en gecheckt op verwondingen. Het arme dier stond helemaal te shaken van angst. Pas daarna ben ik naar die meiden gegaan, ik schatte ze een jaar of 11, om ze flink op hun donder te geven, maar het meisje dat van de pony was gevallen kon niet meer lopen. Dus haar ouders gebeld en het hele verhaal uitgelegd en van de dames zelf uitgelegd gekregen. Bleken ze dus 14 en 15 te zijn. Het meisje heeft haar been gebroken en nu willen haar ouders de schade op mij verhalen, terwijl mijn pony misschien wel zijn hele ruggetje kapot heeft. Ik ben hier echt zo boos en verdietig over, 2 van die ***meiden die aan mijn pony's komen en dan krijg ik de schuld omdat mijn pony vals zou zijn -O- hij is pas 2 en meer dan lekker borstelen en wandelen doe ik er niet mee:( hebben de ouders recht op schadevergoeding, en wat als mijn pony schade heeft? Ik word echt zo in en in triest van deze wereld he

moderatoropmerking op pagina 27:
Moderatoropmerking:
Hierbij een verzoek om te stoppen met speculeren. De TS zal, wanneer ze dat wil, zelf een update geven, maar is hiertoe niet verplicht. Het is begrijpelijk dat mensen die het verhaal hebben gevolgd benieuwd zijn en het zal vast worden gewaardeerd dat iedereen meeleest, maar het blijft aan de TS of ze wel of geen update wil geven. Alvast bedankt voor jullie begrip hiervoor.

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:50

Alwéér zo'n geval...... Jeetje. Het is duidelijk mooi weer en de jonge brutale meiden struinen weer buiten rond...... Ik zou aangifte doen, zeker nu de ouders van het kind jou de schuld in de schoenen proberen te schuiven. Zijn ze helemaal belazerd!

speurneusc

Berichten: 5394
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:51

eerst aangifte doen bij de politie! dan da erbij halen en pony checken en rapport op laten maken en een advocaat erbij halen

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:51

Bah wat asociaal van die meiden! Hun hebben helemaal geen recht om überhaupt in jouw weiland te komen laat staan om op jouw pony te gaan zitten!!

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:52

Het moet toch niet gekker worden !
Toevallig stond er van de week ook zo'n soort verhaal hier op Bokt. Meisjes die de manen hadden afgeknipt en een foto op instagram (geloof ik ) van een meisje op die pony, terwijl die pony niet van haar is en ze geen toestemming heeft.
Maar dit verhaal is wel extra vervelend omdat het meisje haar been gebroken heeft !

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:52

Wat?! Zonder toestemming aan jouw pony komen en dan nog het lef hebben het op jou te verhalen?? Waar zitten die mensen met hun hoofd? Dit is echt bizar. Ik zou een jurist inschakelen, of politie. Als iemand met toestemming op jouw pony zou zitten is het een ander verhaal, maar dit is te bizar voor woorden. Ik hoop dat je er uit gaat komen. Nogmaals, hierin in NIKS jouw schuld! Zij mogen echt niet op jouw terrein/bij jouw dieren komen. Zoals Speurneusc zegt, officiele instanties er bij halen, en hiervan ook officieel verslag laten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:53

Bizar...

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:55

Wat een idioten, en dan ook nog de schade op jou willen vergoeden. Hoe halen ze het in hun hoofd!

De ouders geven zo ook echt niet het goede voorbeeld aan die meisjes..

Ik hoop dat je pony er niks aan overhoud :(:)
Laatst bijgewerkt door melody7 op 19-05-16 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

XRosalieee
Berichten: 504
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:55

Weer zo'n verhaal! Ik zou ook zeker eerst aangifte doen bij de politie!

aalstreep

Berichten: 989
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Hazerswoude-rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:56

Dit is echt van de zotten!!! nee het lijkt me niet dat de ouders recht hebben op schadevergoeding. ten eerste komen die meiden zonder toestemming privé terrein op. ten 2e al zal die hengst vals zijn (wat hij natuurlijk niet is, arm beest) dan nog heeft niemand gevraagd of hun er bij willen komen en er zelf op rijden.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:56

speurneusc schreef:
eerst aangifte doen bij de politie! dan da erbij halen en pony checken en rapport op laten maken en een advocaat erbij halen


Dit zou ik ook doen! Zijn ze nou helemaal. -:(-
Ik denk dat ik de politie gelijk al gebeld had, maar of ze er echt wat aan doen op dat moment..

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:57

Zover ik juridisch altijd heb begrepen ben jij in beginsel verantwoordelijk als eigenaar van het dier. Echter, omdat er sprake is van onrechtmatig gebruik van je pony, kan die verantwoordelijkheid je worden kwijtgescholden.
Ik zou inderdaad aangidte doen (vooraf vast laten stellen of er schade is gemaakt aan jou eigendom, zowel het dier als eventueel hekken ed) en bellen met je rechtsbijstand voor info. Verder zou ik lekker niks doen, als zij je aansprakelijk willen stellen laat hen dan maar actie ondernemen.

Wat een rotsituatie, die ouders moeten zich schamen!
Laatst bijgewerkt door secricible op 19-05-16 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:57

Jeetje wat brutaal van ouders en kinderen. Ik zou inderdaad aangifte proberen te doen, en misschien gelijk advies vragen.

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:58

wat een lef om jou te willen laten betalen....
Idd DA zijn rug laten checken en de rekening hun kant op sturen :evaw:

14 en 15, dan mag je toch hopen dat je wel weet dat je niet op iemands pony mag zitten?
Maarja, die ouders geven volgens mij ook niet echt een goed voorbeeld door te doen alsof het jou schuld is.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:58

Recht op schadevergoeding? Natuurlijk niet! Dat mag ik toch niet hopen tenminste. Ze moeten met hun poten van andermans dier afblijven, wat een brutale .....hoe durven ze! Zoals andere al zeggen: aangifte doen.

Weten die ouders wel helemaal wat er gebeurd is? Hoe kunnen zij denken dat ze de schade bij jou kunnen halen als hun dochter andermans terrein betreed en hun dier 'mishandeld' om het zo maar even te noemen......? :n Ik kan daar echt niet bij met m'n hoofd..

Dat arme beestje.... :n Hoe gaat het nu met hem??

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:59

O wat erg. Wat een afschuwelijke mensen. Inderdaad aangifte doen bij de politie. Als een inbreker bij jou thuis van de trap valt en zijn been breekt dan ben jij toch ook niet aansprakelijk zeg.Hoe durven ze.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:00

Bizar! Inderdaad pony laten checken door DA en de rekening doorsturen naar betreffende ouders. Ik hoop dat je hun gegevens hebt!

KittyDylan

Berichten: 8903
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:00

Ik zou helemaal niets vergoeden en die ouders ook mooi de DA laten betalen, of beter, die meiden zelf.

Jeetje, hoe haal je het in je hoofd?

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:01

Okee mijn mond valt letterlijk open van verbazing. Ik was echt witheet geworden als het mijn pony was geweest. En die ouders.... hoe durven die schadevergoeding te eisen! Die zouden hun dochter juist nog moet afstraffen. Ongelofelijk

Domme kind is zelf op die 'valse hengst' gaan zitten. Daar heb jij geen toestemming voor gegeven.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:02

schadevergoeding of niet, is verzekeringswerk.. gaat dan om je WA verzekering waar je dieren onder vallen.

ik zou sowieso aangifte doen en zodra er melding van je verzekering komt, het afschrift van de aangifte overhandigen zodat duidelijk is hoe het verhaal gegaan is.

verder dan dat, zou ik mij er niet druk om maken wie wat moet betalen.

Wel zou ik de nota van de dierenarts om je veulen te controleren gelijk overhandigen aan de ouders..
Immers tieners horen dondersgoed te weten dat je niet op een veulen kunt zitten, noch op een pony die te klein is..ponypletter is kort genoeg geleden om dat te weten.

is er vervolgschade met de pony ook gewoon verhalen.. Dat zal ook voor hun waarschijnlijk gewoon verzekeringswerk worden.. via de WA van de ouders.

Dus als ze met geintjes aankomen van 'kan niet betalen', laat ze het dan maar indienen bij hun verzekering en uitleggen wat hun dochter heeft uitgespookt.


als het mijn kinderen waren geweest hadden ze een pak op hun reet erbij gekregen, gebroken been of niet.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 19-05-16 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:02

Zo, moest even mijn kaak van de grond rapen, man wat een brutaliteit! Ik zou echt woest zijn, wat denken ze wel niet? Als 14-15 jarige weet je echt wel beter. Ik zou zeggen eigen schuld, net goed dat ze haar been heeft gebroken, moet ze maar met d'r poten van andermans dieren afblijven. Daarnaast zijn ze ook nog jou privéterrein op gegaan zonder je toestemming. Ik zou je pony laten checken door de dierenarts en de rekening hun kant op sturen, zijn ze nou helemaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:03

Jeetje, het word steeds erger....
Hoe is het met je paardje?

Ontzettend brutaal dat die kinderen zoiets doen, maar om dan als ouder nog een schadevergoeding te gaan eisen :wow: . Als het mijn kinderen waren had ik ze jou een schadevergoeding laten betalen.

AnnemiekvM

Berichten: 8253
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:03

Ongelooflijk. Kan mij voorstellen dat je woedend bent!
Ik zou zeker aangifte doen.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:05

Hier schrik ik echt heel erg van! Ik zie dit soort verhalen de laatste stijd steeds meer voorbij komen, maar nooit een waarin de daders ook nog zo brutaal zijn om een schadevergoeding te eisen..
In de meeste gevallen zou ik rustig proberen te blijven en met de ouders bespreken waarom je dit niet wilt en het zelfs gevaarlijk kan zijn maar in dit geval ben ik het met bovenste eens en zou ik naar het juridisch loket gaan!

Heel veel sterkte ermee! Hopelijk weet je pony het goed te verwerken en krijg je er verder geen problemen mee

Lanolynn
Berichten: 70
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Oostende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:05

Haar ouders komen vanavond nog hier en aangifte doen lijkt me een goed idee, ben morgenochtend vrij dus dan kan dat meteen. Het had gelijk gemoeten misschien maar door alle adrenaline denk je daar niet aan. Vooral die moeder was heel erg boos op me want ze wist zeker dat ik het de meiden aangeboden had en dit zou al 3 weken hun verzorgpony zijn omdat ik hem mishandeld had en niet naar hem om keek en ze waren aan het sparen om hem te kopen %) ik ben ech nog steeds met stomheid geslagen en zit met de tranen in mn ogen. Gelukkig is een goede vriendin van me er vanavond ook m mijn verhaal af te maken als ik te boos word ofzo, maar man, mijn bloed kookt echt. De pony is nog steeds heel bang, de dierenarts probeert vanavond nog langs te komen. Heb ze uit voorzorg maar op stal gezet -:(-