Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:32

Je kunt er denk ik wel van uit gaan dat de ouders geen verstand hebben van paarden. Anders waren ze ten eerste wel zelf een keer komen kijken/kennis komen maken (dat snap ik trouwens sowieso niet, kinderen die bij onbekenden paarden mogen verzorgen en dat ouders dan geen idee hebben waar ze uithangen en bij wie, maar dat is een ander verhaal) en hadden ze ten tweede met een keer doorvragen hun spruiten sowieso wel gezegd dat je als 14-jarige niet op een mini kan gaan zitten.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:34

Ianrowan2009 schreef:
Maar dan kan ze op z'n minst zien dat het verhaal van hun dochter toch echt haaks op de waarheid staat.
Als we het over mishandeling hebben dan.


Nogmaals, jij kan dat zien. Niet iedereen. :)

Tereno schreef:
Ik zou eerder een volwassene geloven dan een kind. Bovendien moet door de uitleg van TS dat de pony onbeleerd en te jong is om op te rijden ook een belletje gaan rinkelen...

En misschien zie ik het wel anders omdat ik geen kinderen heb en zelf streng ben opgevoed.


Bekijk het van de andere kant: hun dochter heeft een geweldige nieuwe verzorgpony. Wel bij een rotwijf die hem mishandeld/verwaarloosd, maar ze mogen hem kopen of een poosje en tot die tijd mogen ze hem verzorgen en zelfs rijden :D. Geweldig :D. Dan op een gegeven moment krijg je een telefoontje dat je dochter van de pony af is gevallen omdat die al bokkend is weggerend terwijl zij erop zat. En dan ineens claimt de eigenaar (waarvan jij dus nog steeds denkt dat het een rotwijf is omdat ze de pony verwaarloosd), dat je dochter daar helemaal niet mocht zijn! Dat klinkt dan toch alsof ze probeert onder haar verantwoording uit te komen?

Het beste waar de TS op kan hopen is dat de ouders vanavond gekalmeerd zijn, van de schrik zijn bekomen en gewoon rustig het gesprek aan willen met haar, zodat ze rustig uit kan leggen wat de situatie is.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:34

Jeetje wat een verhaal TS! En dat met een onbeleerde pony, arm ding.

Achteraf gezien had ik inderdaad ook de politie meteen laten komen maar daar denk je op zo'n moment misschien niet aan. Succes met je aangifte, ben heelbenieuwd hoe het afloopt!

Dionnetjuuh

Berichten: 408
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:42

Dat mevrouw geen paardenkennis heeft, dat kan. Maar met gezond verstand je zet geen 15 jarige van zo'n 55 kilo op een grote hond, dus ook niet op een heel erg klein paard.
Overigens wil ik aan m'n post hiervoor nog toevoegen dat ik het niet zou doen, ik zou 'm echt schijten om dat te doen. Vandaar 'heel erg duister'.

TS, ik hoop dat het gesprek goed is gegaan!

puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:47

Maar paard word toch mishandeld en verwaarloosd door eigenaar? Waarom schakelen ze dan niemand in? :+

Ik hoop dat het 'makkelijk' goed komt.

Zou wat zijn.. Dan ga ik maar even een paar leuke paarden zoeken op weilanden.. Lekker rond rijden in het land. Gebeurd er wat, de eigenaar de schuld geven. 8)7

Dan wilt niemand meer een paard volgens mij. :')

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:47

Ik zou met de ouders even naar de paarden lopen en de mini aanwijzen. Elke imbeciel kan zien dat die pony veel te klein is en eropstappen dus mishandeling is. Ook kunnen ze zien dat het een gezonde noet verwaarloosde pony is en dat de kids dus een hele grote duim hebben. Zelf gewoon redelijk en eerlijk blijven.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:47

Zo zeg, je moet het lef maar hebben :oo

Ben benieuwd naar het vervolg, TS, maar ik denk idd dat het het beste is van morgen die aangifte te doen en je rechtsbijstand te contacteren. Succes!

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:49

Asociaal! Wat doen die kinderen tegenwoordig zeg! Daarbij is het jouw grond ook nog eens! Laten ze eens gaan spelen met barbies of spelletjes doen op straat. In plaats van deze krankzinnige dingen. En die arme pony. Daar vind ik het veel zieliger voor. Ik hoop dat je in je recht staat en sowieso niet voor de kosten op hoeft te draaien! Maak er politie werk van als je dat niet al gedaan hebt. Ze hebben sowieso niks op een ander mans terrein te zoeken!

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:53

Jeetje wat erg :n Heel veel succes en sterkte TS, ik hoop dat je pony oké is! Wat een lef van die ouders om nog te zeggen dat het jouw schuld is zeg. Natuurlijk wil je je kind geloven als die iets verteld maar dit is toch te gek voor woorden.

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:54

Niet normaal dit.. Ga er niets aan toevoegen. Bah! :n

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:55

Och Jeetje.. Wat een raar verhaal. Waar halen ze het lef vandaan! Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Lanolynn
Berichten: 70
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Oostende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:03

Pfoee, dat was me het avondje wel. Ponylief stond nog altijd stijf van de spanning dus heeft de dierenarts hem iets kalmerends gegeven. Hij zei dat een osteopaat wel nodig gaat zijn en dat we uit moeten kijken voor kissing spines, vanwege het enorme gewicht op zijn onvolgroeide ruggetje. Ik schrok me echt dood toen hij dit zei. Verder wil ik er liever niet al te ver op ingaan, pony staat nu redelijk aan zijn hooi te knabbelen. Dierenarts was nog niet goed en wel weg of daar kwam de moeder het erf op stuiven, bijna een kip dood, toen had ik hem al weer zitten. Het meisje is geopereerd aan haar been want het was een lelijke breuk, dus haar vader was nog in het ziekenhuis. Mijn vriendin was inmiddels ook gearriveerd. Toen samen om tafel gaan zitten met een bak koffie erbij. Ik aan de moeder uitgelegd dat de pony nog maar een kleuter was om het voor haar begrijpelijk te maken en dat hij absoluut niet verwaarloosd werd. En dat ik de meiden nooit eerder gezien had en geen toestemming had gegeven en dat ze hem ook zeker niet konden kopen. Toen kwam die moeder met een foto van mijn pony, met zijn wintervacht, in de stromende regen, en je raad het al, zijn enorm zielige puppyblik. Dus die pony was wel degelijk verwaarlosd en ze hadden ook de dierenbescherming gebeld vandaag dat hij ook gevaarlijk was en dat hij maar beter afgemaakt kon worden... Wait...WHAT??!!! Jij wilt mijn pony af laten maken omdat jouw strondverwende rotkind(mammie zat onder een kilo makeup en reed in een dikke bmw, geen vooroordelen, maar in dit geval zegt me dat genoeg) er met zijn logge lijf op gaat zitten, ik zal eens zo boven op jou gaan zitten |o |o en of ik even contact op wilde nemen met mijn verzekering om de eigenrisico van mevrouw te gaan betalen omdat dit allemaal mijn schuld was. Ik wist echt even niet wat ik hoorde. Maar ben wonder boven wonder ijzig kalm gebleven en heb mn vriendin niet verbaal nodig gehad. Heb mevrouw netjes uitgelegd dat mijn pony ook (ernstig) letsel heeft en dat ik daarvoor de schade op haar dochter, dus op mevrouw, zal gaan verhalen en dat ik morgen naar de politie ga om aangifte te doen van mishandeling en eerroof. Daarop is ze witheet van woede naar buiten gestoven en met een levensgevaarlijke gang weg gereden. En ik heb een potje gejankt, wat een trieste mensen lopen er toch rond op deze wereld zeg -O-

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:06

Wat heb jij enorm goed gereageerd zeg!! 1-0 voor jou! Nu morgen aangifte gaan doen en raad vragen aan je rechtsbijstandsverzekering

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:07

Jeetje wat onwijs heftig zeg ... Maar je hebt in mijn ogen heel juist gehandeld! Sterkte in ieder geval :(:)

Ambertjeluna

Berichten: 420
Geregistreerd: 23-10-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:08

Ooh wat erg ! Verschrikkelijk zulke mensen! Ben dit echt met open mond aan het lezen :O
|o

Rinkex

Berichten: 1504
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:08

:wow:

onwijs veel respect dat je kalm gebleven bent zeg! en inderdaad zeker aangifte doen!

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:08

Heel goed gehandeld vanavond, ts :) Laat haar maar de dierenbescherming bellen, ook die zal jou gelijk geven, en ik zou zeker alle onkosten van DA en osteopaat haar kant op sturen. Heb je rechtsbijstand? Die kunnen heel veel voor je betekenen, ook zaken als brieven schrijven en gewoon advies geven.
Ik hoop heel erg dat je paardje er niks aan over houdt.

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:09

Jeetje, die is niet wijs zeg.. Maar rustig blijven en morgen netjes aangifte doen. En als de dierenpolitie of bescherming zou komen leg je Jun rustig uit hoe en wat en kun je ze ook de dierenarts laten bellen, dat bewijst genoeg dat jij harstikke goed voor je beestjes zorgt dus daar zou ik mij geen enkel moment druk om maken.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:09

You go girl !!!
ik had het niet gekund !

Succes bij ome agent en je verzekeringen.

En sterkte met je paardje

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:10

Hier breekt mijn bek werkelijk van open, ongelofelijk wat een verhaal! Het is werkelijk van de zotte hoe brutaal die meiden zijn, maar als ik zo lees hoe die moeder is .. tja.. snap ik het ook wel. Als dat mijn dochter was geweest.. emm... dan had ze nog een been gebroken.. laat ik het zo zeggen :P

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:10

Omg wat een verhaal.... ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
Ik zou inderdaad aangifte doen morgen en een schriftelijke verklaring vragen aan je dierenarts hierover.
Deze copieeren en ook een copie naar de moeder en verzekering.


Ze had van mij wat meer mogen breken dan dat been.
Laatst bijgewerkt door Mando op 19-05-16 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Els1984

Berichten: 459
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:10

Wat een nachtmerrie! Verschrikkelijk hoe halen ze het in hun hoofd. Arme pony! Ik hoop dat het goed komt. En dat het been van dat kind gebroken is, is gewoon karma.

Kinderen onder de 18 hebben geen eigen risico van de zorgverzekering, dus kunnen ze ook niet op jou verhalen. Blijkt al wel weer uit hoe slim mevrouw is.

Over die foto zal ik me ook geen zorgen maken, elke paardenkenner zal kunnen zien dat het gewone een jonge pony is die toevallig net nat geregend is (wat nou eenmaal gebeurt als een paard voldoende weidegang krijgt).

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:10

Goed gedaan ts.

Je bent rustig gebleven en jou kant verteld.

Ik zou inderdaad aangifte doen en haar aansprakelijk stellen voor het kapot maken van je paard. Dan kun je de kosten misschien op hen verhalen.

Succes. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Laat de dierenbescherming maar komen zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:10

:? :r Dat vat zo'n beetje samen hoe ik erover denk. TS, bel je ouders even, ik denk dat je nu echt wel de steun van je naasten nodig hebt.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:11

Jeetje, wat een gekken!

Beetje dom van mevrouw om nu opeens de dierenbescherming te bellen. Had ze dan toch beter van de winter kunnen doen? Kan me voorstellen dat mevrouw veel voor elkaar krijgt met d'r grote waffel en op die manier hoopt dat jij toe geeft. Dat mensen boos worden zegt al genoeg. Waars heeft ze niet eens gebeld naar de dierenbescherming.

Een ding is zeker, die meiden gaan niet meer rijden op je pony's :')
Laatst bijgewerkt door Koekeroekus op 19-05-16 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt