Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:33

Jeetje wat heftig zeg!

Bizar.. echt een mega duim hebben die meiden gehad. -O-
Volgens mij hebben ze geen recht op een schadevergoeding hoor.
Helemaal niet als je aangifte heb gedaan. Dit slaat helemaal nergens op.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:34

Oh bah. Verschrikkelijk! Heb atm een vergelijkbaren situatie ja.. Ik kan ook niet meer stilzitten. Laat staan dat de moeder jou de schuld geeft!
In dit geval ga ik mee met mijn voorgangers en zou ik de pony een uitgebreide check laten geven op de kosten van de dames. Anders was het checken immers niet nodig geweest, toch? :)

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:34

speurneusc schreef:
eerst aangifte doen bij de politie! dan da erbij halen en pony checken en rapport op laten maken en een advocaat erbij halen



Dit idd.

En die ouders zijn ook wel lekker van het padje af, dat ze die gebroken been op jouw willen verhalen; goed signaal geef je als ouder af zo.
Als het mijn kind was geweest had ik gezegd; eigen schuld dat je je been gebroken hebt, dat zal je leren aan andermans dieren te komen zonder toestemming. Zodra die poot genezen is, zul je je straf nog wel krijgen dame......
Maar neeeee, deze willen het verhalen 8)7

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:35

Wat een gekken he. Gebroken poot of niet. Ik had ze eruit geschopt en verhalen op jou? Aangifte doen van mishandeling. Dat zou ik doen. Hoe halen ze het in hun kop!

Net goed dat ze dr poot breekt. God straft meteen zou mn vader zeggen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:36

Ik vraag me af wat voor schade ze op je willen verhalen, even om heel dit verhaal heen. Dat been gaat in het gips of in het ergste geval wordt het geopereerd, maar dat kost ze niets. Als mijn dochter op de manege een been breekt als ze valt tijdens de les kan ik toch ook niets verhalen op hun en een schadevergoeding vragen?
Het lijkt me sterk dat ze jou financieel aansprakelijk kunnen stellen op het moment dat ze de pony wel had mogen verzorgen en dit gebeurt was. Dan is dit toch gewoon een ongeluk?

Maar goed, zij zijn zonder jouw toestemming de wei ingegaan en hebben op een pony gezeten die dat niet gewend is, maar erger nog die veel te zwaar belast is en daar ook nog eens veel te jong voor was.
Ik denk dat er maar één een schadevergoeding kan eisen en dat dan in de vorm van het vergoeden van het DA consult ....

Ik zou vanavond rustig blijven en aangeven ze misschien nog wel goed is weggekomen, dat het erger had kunnen aflopen. Dat je die meisjes niet kent en nog nooit eerder gezien hebt, laat staan dat ze de pony's verzorgen. Erg vreemd dat die ouders dat hoog bij laag beweren.
Dat zij zonder toestemming jouw weide ingegaan zijn en jouw pony misschien wel letsel aangebracht hebben.

Dionnetjuuh

Berichten: 408
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:36

Ja inderdaad..
De tip om nu nog de politie te bellen vind ik heel handig! Ondanks dat je vriendin agente is, 2 weten er meer dan 1 en dan is het ook meteen bekend. En, een advocaat!

Ik kan het gewoon nog steeds niet bevatten. De brutaliteit van die meiden, maar ook van de ouders. Ongelooflijk. 8)7

RinkexJarig

Berichten: 1507
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:38

bah, wat bizar dit, mijn mond hangt atm open van verbazing -O-

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:38

Heb je een bordje met verboden toegang voor onbevoegden hangen? Want dan sta je al helemaal in je recht. Dingen kosten geen drol en hangen zo, snel doen voor je aangifte zou doen.

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:39

Zelfs al zou dat er niet hangen, er staat toch een hek omheen?? Me dunkt dat twee meiden van 14 en 15 snappen dat dat betekent dat het geen openbaar terrein is.

secricible

Berichten: 25718
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:41

Dagje later aangifte is geen probleem voor de politie hoor. Niks toezeggen vanavond, aangeven dat deze kinderen geen toestemming hadden en dat zowel zij als jij hun opties maar moeten bekijken. Welles nietes discussie gaat je vanavond niets opleveren en als jullie er in een gesprek niet uit komen, dan verzoek je ze te vertrekken en het via schrift samen uit te zoeken.
Wel verstandig om je rechtsbijstand al even te bellen voor vanavond als je die nog kan bereiken. Zo niet, ook geen ramp, maar nogmaals: niks toezeggen, erkennen of afspreken zonder dat je weet waar je recht op hebt.
Laatst bijgewerkt door secricible op 19-05-16 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dionnetjuuh

Berichten: 408
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:41

lindamusters schreef:
Heb je een bordje met verboden toegang voor onbevoegden hangen? Want dan sta je al helemaal in je recht. Dingen kosten geen drol en hangen zo, snel doen voor je aangifte zou doen.

Precies dit :+
Desnoods morgen kopen en alsnog ophangen, dan is t voor de volgende keer geregeld. En even heel duister hoor, maar anders koop je er morgen 1, vermeld je daar vanavond niets over en maak je m morgen vies met wat zand en krassen. Tja, die hing er al! Net als dat deze pony een verzorgpony is. :evaw:

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:43

Wat een verhaal zeg :wow:
Bizar dat die ouders die kinderen ook nog geloven... zeker aangifte doen.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:43

Wat een heftig verhaal het lijkt weer op te lopen met dit soort gevallen misschien door t weer enz?

Ben benieuwd na t gesprek en de dierenarts van vanavond
Volgens mij ben je ten alle tijden verantwoordelijk wat er op jou terrein gebeurt ook al mogen ze er niet lopen op komen en al zeker niet op je dieren zitten!
Zou zeker aangifte doen ongeacht wat er uit t gesprek komt vanavond dan weten ze ook dat het geen grapje is
Vervelend dat ze d'r been gebroken heeft maar de eerste die ik hier betrap op of bij de paarden zonder toestemming heb ik geen paard voor nodig om benen te breken denk dat ik pisnijdig word zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:44

Wij hebben dat dus ook gedaan na zo'n gevalletje als dit, stonden volledig in ons recht. En ja er kan gezegd worden er staat toch een hek omheen, maar met bordje heb je dus veel meer te zeggen

xLeonietje

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-01-13
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:45

schadevergoeding? Die durven zeg!
Dat die meiden 14 en 15 zijn verbaast me echt enorm. Ik ben zelf 14 en kan me echt niet indenken dat een leeftijdsgenootje dat zou doen -:(-
Ik zou ook aangifte doen zoals andere hier al zeggen en ik hoop dat je pony niks heeft! Anders ook zeker duidelijk maken aan de ouders.
Wat een brutaliteit van de ouders en meiden zeg...

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:48

Ik heb niet heel veel juridische kennis, maar ik kan dit vinden:

Citaat:
Eigen schuld
Indien aansprakelijkheid komt vast te staan betekent dit niet altijd dat ook de volledige schade van het slachtoffer vergoed moet worden. Uit de jurisprudentie blijkt er bij degene die letsel heeft opgelopen, dat door een dier is veroorzaakt, en die daarvoor de bezitter aansprakelijk stelt, nogal eens sprake is van een gedeelte ‘eigen schuld’. Dat percentage eigen schuld vermindert de vergoedingsverplichting van de aansprakelijke partij. Het ontstaan van het ongeval is dan het gevolg van een combinatie tussen een onberekenbare gedraging van het dier en de onvoorzichtigheid van de persoon die met dit dier omging. Of er sprake is van eigen schuld is sterk afhankelijk is van de concrete omstandigheden van het geval en moet per casus bekeken worden.


http://www.jba.nl/nl/128/aansprakelijkheid-voor-dieren

Misschien heb je er wat aan. Van eigen schuld lijkt me hier wel sprake. Succes!

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:49

Gentlegiant schreef:
Wat een heftig verhaal het lijkt weer op te lopen met dit soort gevallen misschien door t weer enz?

Ben benieuwd na t gesprek en de dierenarts van vanavond
Volgens mij ben je ten alle tijden verantwoordelijk wat er op jou terrein gebeurt ook al mogen ze er niet lopen op komen en al zeker niet op je dieren zitten!
Zou zeker aangifte doen ongeacht wat er uit t gesprek komt vanavond dan weten ze ook dat het geen grapje is
Vervelend dat ze d'r been gebroken heeft maar de eerste die ik hier betrap op of bij de paarden zonder toestemming heb ik geen paard voor nodig om benen te breken denk dat ik pisnijdig word zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld



Nou dat lijkt me toch echt niet te kloppen. Dan zou bv als een inbreker bij je binnenkomt, die vervolgens struikelt over bv een hondenspeeltje, breekt been (noem maar wat) ook die schade op jouw kunnen verhalen. En dat is gelukkig niet zo.

Vjestagirl

Berichten: 26667
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:49

Dionnetjuuh schreef:
lindamusters schreef:
Heb je een bordje met verboden toegang voor onbevoegden hangen? Want dan sta je al helemaal in je recht. Dingen kosten geen drol en hangen zo, snel doen voor je aangifte zou doen.

Precies dit :+
Desnoods morgen kopen en alsnog ophangen, dan is t voor de volgende keer geregeld. En even heel duister hoor, maar anders koop je er morgen 1, vermeld je daar vanavond niets over en maak je m morgen vies met wat zand en krassen. Tja, die hing er al! Net als dat deze pony een verzorgpony is. :evaw:


Dit soort dingen zou ik dus niet gaan doen. Dan ga je liegen, en vervolgens vertrouwen ze je nergens meer mee. Want als jij liegt over het bordje, kun je ook wel liegen over dat het hun verzorgpony is. Weet jij veel, wie weet hebben die meiden vandaag met hun telefoon wel foto's gemaakt vanachter het hek, en is het duidelijk te zien dat er geen bordje hangt.

Gewoon eerlijk blijven. Ik zou ook tegen die ouders zeggen dat je het uiteraard heel erg naar vindt dat hun dochter haar been gebroken heeft, dat je snapt dat zij en hun dochter heel erg geschrokken zijn. Verder geen toezeggingen doen, als je je onder druk gezet voelt dan gewoon aangeven dat je je niet prettig voelt bij de toon van het gesprek.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:50

xxCYNNxx schreef:
Gentlegiant schreef:
Wat een heftig verhaal het lijkt weer op te lopen met dit soort gevallen misschien door t weer enz?

Ben benieuwd na t gesprek en de dierenarts van vanavond
Volgens mij ben je ten alle tijden verantwoordelijk wat er op jou terrein gebeurt ook al mogen ze er niet lopen op komen en al zeker niet op je dieren zitten!
Zou zeker aangifte doen ongeacht wat er uit t gesprek komt vanavond dan weten ze ook dat het geen grapje is
Vervelend dat ze d'r been gebroken heeft maar de eerste die ik hier betrap op of bij de paarden zonder toestemming heb ik geen paard voor nodig om benen te breken denk dat ik pisnijdig word zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld



Nou dat lijkt me toch echt niet te kloppen. Dan zou bv als een inbreker bij je binnenkomt, die vervolgens struikelt over bv een hondenspeeltje, breekt been (noem maar wat) ook die schade op jouw kunnen verhalen. En dat is gelukkig niet zo.



Dat zit wat complexer ik heb hier een inbreker gehad die op mijn terrein was die omheind was en met waarschuwings bordjes voor de honden
Die gegrepen is door de honden en nogal wat schade had daardoor en ik werd wel aansprakelijk gesteld voor alles...

warwick
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:51

Wow ik moest toch ff kracht zetten om mijn kaak weer op de juiste plek te zetten. Soms verbaas ik me echt hoe stupide sommige tieners zijn. Je zou toch mogen verwachten dat ze beter weten. Als ik dat vroeger had gedaan had ik naast weken in het gips ook weken niet kunnen zitten. En hoe gemakkelijk die ouders het verhaal ook accepteren. Ja pony wordt mishandeld dus nu mogen wij hem verzorgen >;) zegt dus ook wel wat over hun.
Inderdaad morgen aangifte doen en de da rekening aan de ouders presenteren. Ik hoop heel erg dat je pony er fysiek en mentaal niets aan overhoudt

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:53

jeetje alweer zo topic van "penny" meiden die een pony zomaar pakken. Je hoort het nu steeds meer...

Ik ben benieuwd hoe het met je pony is, de arme schat zal wel de schrik er voorlopig goed in hebben zitten ! Benieuwd hoe het gesprek ook loopt. Aangifte zou ik zeker doen en vragen of de DA een bevestiging kan geven dat hij langs is geweest en of er eventueel nader onderzoek nodig is en hoe redelijk de veronderstelling is dat de pony mogelijk lange schade heeft etc.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:54

Waarschijnlijk kun je ook bewijzen dat t verhaal van de meiden niet klopt neem aan dat je foto's hebt van de pony waar duidelijk op te zien is dat deze niet mishandelt was/word
Dus dat ontkracht hun verhaaltje alweer
Het moeten mijn kinderen niet zijn hoor een kind houd je min of meer altijd wel de hand boven het hoofd maar tel er maar op dat ze hier straf gekregen hadden hoor

Ben dan ook onwijs benieuwd na de vordering van vanavond

Lynn_Nikita

Berichten: 25553
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:56

Volgens mij kunnen ze jou wel aansprakelijk stellen. Zou rechtbijstand toch informeren en pilirie bekken. Meestal moet je een afspraak maken om aangifte te doen.

. Hoop dat de meiden nu wel eerlijk zijn tegen hun ouders ipv te liegen. Ben wel erg benieuw Hoe dit juridisch in elkaar steekt. Ik heb juist vanwege zulke verhalen idd een bord verboden toegang hangen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 19-05-16 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:56

Gentlegiant schreef:
Dat zit wat complexer ik heb hier een inbreker gehad die op mijn terrein was die omheind was en met waarschuwings bordjes voor de honden
Die gegrepen is door de honden en nogal wat schade had daardoor en ik werd wel aansprakelijk gesteld voor alles...


Jeetje dat meen je niet...van de zotte gewoon

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:58

toen k dit las, had ik zin om naar die gestoorde sukkels te lopen en ze een schop onder hun kont te geven!!

wat onbeleefd zeg, en ik kan 1 ding zeker zeggen: jij hoeft niet te betalen!

de meeste mensen hier zeggen aangeven maar de politie gaat er denk ik weinig aan doen, maar die meiden hhebben t zelf gedaan, dus hun schuld!