Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:24

Ik denk dat er een grote last van ts haar schouders valt :(:)

Over de wetten/slachtofferrol in nederland maak ik me ook steeds meer zorgen :?
Je durft je eigen bijna niet meer te beschermen

AnnaXBoy

Berichten: 472
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:56

jes_sira schreef:
Ik begrijp ons rechtsysteem echt niet. Zo niet oke.

1 Daders komen op een terrein waar ze niet komen mogen.
2 Daders beschadigen bezittingen (want dat zijn dieren in dit rechtsysteem)
3 1 van de daders loop verwonding op bij het beschadigen van dit bezit
4 de verantwoordelijke van de dader (ivm minderjarig) heeft nog het lef om verhaal te halen bij
slachtoffer

En dan is de uitspraak:

Slachtoffer wordt niet gestraft voor de verwonding van dader door eigen schuld.
Slachtoffer wordt niet toegekend in het slachtoffer zijn en mag alle kosten hieruit vloeiend zelf betalen.
Dader wordt niet gestraft.

Echt te gestoord voor woorden...


Oke als ik het dus goed begrijp:

Iemand breekt in je huis en geeft een keiharde trap tegen een dure antieke kast. Diegene breekt hierbij ze been en moet naar het ziekenhuis. Vervolgens moet je de reparatie van de kast zelf betalen en wil de 'dief' eigenlijk ook nog een schadevergoeding voor het breken van zijn been?

Dat is dus even een vergelijkbare situatie maar ipv kast is het eigenlijk een paard..

Hoe kan het rechtsysteem dit ooit nou verzonnen hebben? :?

latifah11

Berichten: 151
Geregistreerd: 27-03-16
Woonplaats: hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:09

AnnaXBoy schreef:
jes_sira schreef:
Ik begrijp ons rechtsysteem echt niet. Zo niet oke.

1 Daders komen op een terrein waar ze niet komen mogen.
2 Daders beschadigen bezittingen (want dat zijn dieren in dit rechtsysteem)
3 1 van de daders loop verwonding op bij het beschadigen van dit bezit
4 de verantwoordelijke van de dader (ivm minderjarig) heeft nog het lef om verhaal te halen bij
slachtoffer
h
En dan is de uitspraak:

Slachtoffer wordt niet gestraft voor de verwonding van dader door eigen schuld.
Slachtoffer wordt niet toegekend in het slachtoffer zijn en mag alle kosten hieruit vloeiend zelf betalen.
Dader wordt niet gestraft.

Echt te gestoord voor woorden...


Oke als ik het dus goed begrijp:

Iemand breekt in je huis en geeft een keiharde trap tegen een dure antieke kast. Diegene breekt hierbij ze been en moet naar het ziekenhuis. Vervolgens moet je de reparatie van de kast zelf betalen en wil de 'dief' eigenlijk ook nog een schadevergoeding voor het breken van zijn been?

Dat is dus even een vergelijkbare situatie maar ipv kast is het eigenlijk een paard..

Hoe kan het rechtsysteem dit ooit nou verzonnen hebben? :?
ik snap al dat gedoe ook niet meer en me moeder vind het ook nergens op slaan :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:15

Met een oude fiets aan de kant van de weg neer leggen.
Daar is hij gevallen.

Met penny's doe je dat ook hebben we deze week geleerd van de rechter.

Zeker niet op je erf.

jes_sira

Berichten: 1101
Geregistreerd: 08-10-09
Woonplaats: Randstad, zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:59

Iris82 schreef:
jes_sira schreef:
En dan is de uitspraak:

Slachtoffer wordt niet gestraft voor de verwonding van dader door eigen schuld.
Slachtoffer wordt niet toegekend in het slachtoffer zijn en mag alle kosten hieruit vloeiend zelf betalen.
Dader wordt niet gestraft.

Echt te gestoord voor woorden...


Er is geen letsel bij het paard geconstateerd.

Wie is het slachtoffer? Bedoel je ts? Ik zou je verwoordingen wat aanpassen. In mijn optiek is het paard 'het slachtoffer' want daar is iemand op gaan zitten die er niet op thuishoorde. Maar ts is niet zozeer 'een slachtoffer'.

Wat voor 'straf' had je dan willen zien? Het is een civiele procedure, geen strafzaak.

Ik vind je bewoordingen wat aanmatigend. Ik vind juist met de beperkte informatie die we hebben gekregen vanuit het berichtje wat hier gepost is dat het niet beter af had kunnen lopen.


Een dier is in ons rechtssysteem een voorwerp/artikel of hoe je het noemen wil. Dus paard is geen slachtoffer maar eigenaar van het voorwerp is dus slachtoffer. Haar voorwerp is beschadigd.
Als mijn bezit is vernield of gejat, ben ik toch het slachtoffer?

Tevens was er wel enige "schade" of in elk geval moesten er kosten gemaakt worden om eventuele "schade" aan de rug te onderzoeken e.d.
Dit wordt niet verhaald op de dader, wat in mijn ogen niet klopt.
Ik vindt dat dit zou op zijn minst als straf verhaald moeten worden op de dader.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:48

Ik denk dat de eisende partij de tegenpartij was en TS, ofwel haar verzekering, diegene die gedaagd werden. Ik verwacht niet dat ze een claim tegen hebben ingediend.

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 07:54

Wat fijn dat het voorbij is! Die moeder en dochter zouden zich kapot moeten schamen.

eclair98

Berichten: 11607
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:55

Nou ik ben blij voor TS dat het voorbij is!

iirrssjjee

Berichten: 5958
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:52

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder. Hoe gaat het nu TS?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:23

Jeetje , al zo lang geleden.. in herinner me dit nog goed! Heel benieuwd hoe het is inderdaad

Linnie050

Berichten: 11817
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:36

Ze is in augustus voor het laatst online geweest.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:38

Tweede paasdag zijn er bij ons 2 meisjes het land in geweest. Ze hebben met een halstertouw dat om een hek geknoopt zat onze bijna 3-jarige gepakt en hebben geprobeerd om via een tuinstoel die ze ook mee genomen hadden op zijn rug te komen. Dat is niet gelukt (denk ik). Beestje is niets gewend, nog geen singeltje om geweest. Toen we bij het land kwamen liepen ze alle drie beestjes bij elkaar, alle draden stuk, palen uit de grond en afgebroken. Tuinstoel kapot (minst erg uiteraard). De 3-jarige heeft giga lopen rennen met dat halstertouw aan zijn halster omdat het hem bleef achtervolgen. Hij stond inmiddels wel weer stil, maar we konden zien dat hij van top tot teen bezweet geweest was. Een wondje aan de binnenkant van zijn achterbeen, een beschadiging op de kroonrand, wat wondjes onder zijn manen en verder is hij er goed van af gekomen. De shet van onze kleindochter hebben ze ook op gereden.

We weten wie het geweest zijn, hebben contact gehad met de moeder, een deel vergoed gekregen en de rest kunnen we denk ik naar fluiten. We laten het zo, het kost zoveel negatieve energie om hier mee verder te gaan. Het is goed afgelopen.

Om 3 uur zijn we thuis gekomen en liepen ze alle drie waar ze hoorden te lopen, rustig te grazen. Om bij het land te komen moesten ze over ons erf, plm. 60 m, dan door een hek en nog een stukje het land in. We waren thuis en we hebben ze niet gezien....

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:45

texelse schreef:
Tweede paasdag zijn er bij ons 2 meisjes het land in geweest. Ze hebben met een halstertouw dat om een hek geknoopt zat onze bijna 3-jarige gepakt en hebben geprobeerd om via een tuinstoel die ze ook mee genomen hadden op zijn rug te komen. Dat is niet gelukt (denk ik). Beestje is niets gewend, nog geen singeltje om geweest. Toen we bij het land kwamen liepen ze alle drie beestjes bij elkaar, alle draden stuk, palen uit de grond en afgebroken. Tuinstoel kapot (minst erg uiteraard). De 3-jarige heeft giga lopen rennen met dat halstertouw aan zijn halster omdat het hem bleef achtervolgen. Hij stond inmiddels wel weer stil, maar we konden zien dat hij van top tot teen bezweet geweest was. Een wondje aan de binnenkant van zijn achterbeen, een beschadiging op de kroonrand, wat wondjes onder zijn manen en verder is hij er goed van af gekomen. De shet van onze kleindochter hebben ze ook op gereden.

We weten wie het geweest zijn, hebben contact gehad met de moeder, een deel vergoed gekregen en de rest kunnen we denk ik naar fluiten. We laten het zo, het kost zoveel negatieve energie om hier mee verder te gaan. Het is goed afgelopen.

Om 3 uur zijn we thuis gekomen en liepen ze alle drie waar ze hoorden te lopen, rustig te grazen. Om bij het land te komen moesten ze over ons erf, plm. 60 m, dan door een hek en nog een stukje het land in. We waren thuis en we hebben ze niet gezien....

Bizar! De brutaliteit ook om zo bij iemand het erf over te wandelen...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:22

Gelukkig voor ts, ik hoop dat dat beentje en de uitspraak flink pijn hebben gedaan genoeg om er wat van geleerd hebben.
Maar ik vind wel dat moeder een grote fout maakt in haar opvoeding

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:25

texelse
de brutaliteit zeg, ongelooflijk.
En dan ook nog maar een deel vergoed krijgen. Alsof het nog niet onfatsoenlijk genoeg is nemen ze daar dus ook niet eens de verantwoording.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:02

@bruintje123: het waren toeristen die bij ons op vakantie waren. Ik heb de borg ingehouden en de moeder zei dat ze geen contant bij zich had en het restant over zou maken. Die euro's boeien me niet eens zo erg, ik hoop alleen dat die 3-jarige het in z'n bolletje netjes verwerkt.

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:08

Zo liep ik gisteren de honden uit te laten, zag ik dat 2 kinderen in een wei waren gekropen met meerdere paarden erin. Nu heb ik hun fietsen daar vaker gezien maar vertrouwde het niet helemaal. Toch maar terug gelopen en aangebeld bij de eigenaar van de paarden. Die wist van niks, was ook niet geamuseerd!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:12

Sinds ik er een camera heb hangen,gebeuren er geen rare dingen meer bij de paarden.