Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:58

Echt? Hoe durven ze zeg!

Ik hoop dat je paardje in orde is, de arme drommel.

Je vriendin is agente, ze zal je wel de juiste raad geven. Laat haar desnoods het woord nemen. Suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:59

Neem voor de zekerheid het gesprek op.
Misschien kun je er bij de politie of in de rechtszaal (als dat er van komt) niks mee, maar dan heb je voor jezelf bewijs en kun je eventueel terug luisteren naar wat er gezegd is.

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:01

Oh wouw. Sterkte zo meteen en hoop dat alles ok is met je ponietje. Je leest er meer over tegenwoordig, maar ik vermoed dat het echt wel al langer vaker gebeurt. Neemt niet weg dat ik er niet bij kan. Hopelijk was het voor de ouder de heat of the moment en komen ze nu jouw verhaal aanhoren. Meisje is wel genoeg gestraft gok ik, maar een goed gesprek tussen haar en haar ouders om even aan te geven dat het echt niet kan lijkt me wel op z'n plek. Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Heel erg fijn dat je vriendin erbij is en ook nog agente is...

Goeie tip van koudbloedkim trouwens...alhoewel je het dan wel even moet zeggen volgens mij...

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:02

Ik hoop dat dit niet op een enorme discussie uitkomt. Denk wel dat het gebeurt want die ouders willen hun vergoeding krijgen hoe dan ook. Succes TS!
Als ik het goed lees heb je nu het gesprek met de ouders, veel sterkte en blijf vooral rustig en heb enorm veer respect, daar word het alleen beter van.

lovelyfiefy

Berichten: 5124
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:03

Dionnetjuuh schreef:
lindamusters schreef:
Heb je een bordje met verboden toegang voor onbevoegden hangen? Want dan sta je al helemaal in je recht. Dingen kosten geen drol en hangen zo, snel doen voor je aangifte zou doen.

Precies dit :+
Desnoods morgen kopen en alsnog ophangen, dan is t voor de volgende keer geregeld. En even heel duister hoor, maar anders koop je er morgen 1, vermeld je daar vanavond niets over en maak je m morgen vies met wat zand en krassen. Tja, die hing er al! Net als dat deze pony een verzorgpony is. :evaw:


Precies dit hier boven :P
Zou ik lekker doen..

Heel bizar ik volg ook een ander topic met zo'n gelijk soortig verhaal & vind het echt bizar.
Als het mijn paard was geweest had ik ze er zelf afgetrokken en waarschijnlijk nog een mep verkocht ook.
Zeker als die van jou pas 2 jaar oud is !!

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:06

Wat een krankzinnig verhaal! Bij sommige mensen is de schoenmaat echt groter dan het iq.

Ik sluit me aan bij ongeveer iedereen die al gereageerd heeft. Aangifte doen! Zowel van het onbevoegd betreden van je terrein als mishandeling.

Als deze tip je nog op tijd bereikt, neem het gesprek vanavond met je telefoon op! Je bent niet verplicht dit van te voren of achteraf te melden maar het is wel rechtsgeldig.
Dat de moeder het voor haar kind opneemt vind ik terecht. Zeker als haar een iets andere versie van de waarheid is verteld. Probeer haar wel rustig duidelijk te maken dat dochterlief blij mag zijn dat haar been gebroken is en niet haar nek. En dat als zij en haar vriendin het verschil niet zien tussen een peuter en een volwassen berijdbaar paard sparen voor een eigen paard volstrekt kansloos is.

Heel veel sterkte voor jou en je paardje

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:07

Citaat:
Precies dit hier boven :P
Zou ik lekker doen..

Heel bizar ik volg ook een ander topic met zo'n gelijk soortig verhaal & vind het echt bizar.
Als het mijn paard was geweest had ik ze er zelf afgetrokken en waarschijnlijk nog een mep verkocht ook.
Zeker als die van jou pas 2 jaar oud is !!


ik niet had de politie gelijk laten komen ... -O- hoef t niet mee te maken dat er iemand op 1 van mijn bijrijd paarden stapt -O-

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:08

reactie hierboven^ 'ik niet had de politie gelijk laten komen'
bedoel je ik had niet de politie gelijk laten komen off ik had de politie gelijk laten komenm?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:10

Ik denk dat d'r achter niet een komma moet

Maar ik had ze op z'n minst met een Riek achterna gezeten no way dat je aan mijn dieren komt
Ook al ben je nog zo jong dan kun je je ouders bedanken dat ze niet duidelijk zijn geweest in de opvoeding wbt normen en waarden
Iedereen die op mijn terrein komt en niet welkom zijn mogen m'n honden pakken
Maar voorop gesteld dat een klein/jong kind d'r niet in kan ip

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:11

oo nu snap ik hem haha

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:12

dit wordt een verzekeringskwestie.
Zeker aangifte doen en idd de dierenarts laten komen.
Ik ben heel benieuwd naar het gesprek.

(ik hoop wel voor miep dat je wel even goed gekeken hebt of de been ook daad werkelijk gebroken was ?
Tikje tegen het hakje voetje bewegen ??? }:) }:) doet ze het nooit weer bij je !! )

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:13

Nou... Huh.. maar... WTF!!!??

Echt HOE werkt het brein van sommige mensen, die domme wichten stappen op jouw pony zonder toestemming, komen zonder toestemming op jouw terrein en dan is de ' schade' voor jou?!

Hoewel ik me ook afvraag welke schade er dan is want dat been komt in het gips en dan is het klaar neem ik aan?
Oh ze hadden mij niet hoeven treffen zeg. Ik had ze vastgebonden aan het schrikdraad :Y)

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:15

Gentlegiant schreef:
Ik denk dat d'r achter niet een komma moet

Maar ik had ze op z'n minst met een Riek achterna gezeten no way dat je aan mijn dieren komt
Ook al ben je nog zo jong dan kun je je ouders bedanken dat ze niet duidelijk zijn geweest in de opvoeding wbt normen en waarden
Iedereen die op mijn terrein komt en niet welkom zijn mogen m'n honden pakken
Maar voorop gesteld dat een klein/jong kind d'r niet in kan ip


jup dat bedoelde ik.. gelijk ter plaatse, kunnen hun mooi de ouders inlichten. :')

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:17

Kun je je klacht niet sowieso op de ouders van die tieners verhalen?
Zij zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en die kinderen hebben in principe een dier mishandeld.

penelope444

Berichten: 563
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:19

Oh wat erg! Pff wat een Rotmeiden sorry maar ik heb er geen medelijden mee. En dan 14&15 jaar! Ze zouden met die leeftijd beter moeten weten! Wat een stelletje idioten! Ik weet helaas niet wat je in zo'n situatie moet doen maar echt heel erg dat ze jou de schuld geven. Hopelijk kun je hen aanklagen of hun ouders.

Hopelijk komt het allemaal goed en ook met je paardje. Heel veel sterkte! :(:)

Lynn_Nikita

Berichten: 25553
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:20

anemoonlena schreef:
toen k dit las, had ik zin om naar die gestoorde sukkels te lopen en ze een schop onder hun kont te geven!!

wat onbeleefd zeg, en ik kan 1 ding zeker zeggen: jij hoeft niet te betalen!

de meeste mensen hier zeggen aangeven maar de politie gaat er denk ik weinig aan doen, maar die meiden hhebben t zelf gedaan, dus hun schuld!


Zijn niet maar de verzekering mss wel. Aangifte doen is juist wel belangrijk omdat het om betreden van eigen terrein gaat zonder toestemming gaat wat belangrijk is voor de aansprakelijkheid

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:20

In dit geval hebben die ouders toch geen poot ( leuk woord grapje ) om op te staan. De groeten met hun geld zou ik zeggen TS. Laat hun eerst maar eens bewijzen dat hun dochter met goedkeuring op een 2jarig minipaardje mocht rijden :wave:
Geen enkel persoon gaat hier serieus op in TS.
Die ouders denken nu aan het geld wat ze kunnen vangen ipv de zorgen die hun dochter oplevert!

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:22

Natalie36 schreef:
Wat een krankzinnig verhaal! Bij sommige mensen is de schoenmaat echt groter dan het iq.

Bij deze mensen duidelijk niet :')

Maar wat absurd... Ik ben benieuwd hoe het met je paardje gaat :(:)
En zoals al is gezegd: aangifte doen en rechtsbijstand inschakelen. Zij kunnen je ook helpen de gemaakte kosten (incl. de dierenarts controle) te verhalen. Het lijkt me ook niet onverstandig om een osteopaat langs te laten komen.

Tereno

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:22

Hier huilt mijn hart van... En wat een verschrikkelijke ouder ben je als je niet inziet dat je kind verkeerd zit.

Ibbel

Berichten: 49250
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:23

Zoals wel vaker wordt hier aansprakelijkheid met schuld verward. Als eigenaar van het dier ben je ALTIJD aansprakelijk.
Zodra echter de SCHULD bij de ander ligt, vervalt die aansprakelijkheid (en soms maar deels).

Wat hier lastig is, is dat die meiden hun ouders hebben verteld dat ze toestemming hadden. Jij zegt dat dit niet zo is, maar geen van beide hebben jullie daar getuigen bij. Meestal is het wel 'wie eist, bewijst', dus die meiden moeten met bewijs komen. Maar als ze elkaar als getuige aanwijzen, zal je er nog een dobber aan hebben. En als zij bij hoog en bij laag volhouden toestemming te hebben, zit jij met je aansprakelijkheid.
Lang verhaal kort: schakel rechtsbijstand in!

Vjestagirl

Berichten: 26667
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:24

Tereno schreef:
Hier huilt mijn hart van... En wat een verschrikkelijke ouder ben je als je niet inziet dat je kind verkeerd zit.


Aan de andere kant: die meiden hadden gezegd dat het hun verzorgpony was, dat de TS er niet naar omkeek etc. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je als moeder besluit om de eigenaar van die rotpony waar jouw kind op heeft gezeten verantwoordelijk te stellen als er iets misgaat.

Hopelijk zijn ze vanavond een beetje bekomen van de schrik en kun je een normaal gesprek hebben :)

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:26

Ow kom op zeg!!! Als mevrouw even naar de pony kijkt ziet zij ook wel dat dit totaal geen rijpony is. Dus mevrouw heeft of een ongelooflijke plaat voor haar hoofd, of is een op geld beluste draak!!

Vjestagirl

Berichten: 26667
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:27

Ianrowan2009 schreef:
Ow kom op zeg!!! Als mevrouw even naar de pony kijkt ziet zij ook wel dat dit totaal geen rijpony is. Dus mevrouw heeft of een ongelooflijke plaat voor haar hoofd, of is een op geld beluste draak!!


Maar dat moet je maar net weten als ouder. Als je even naar de pony kijkt weet je waarschijnlijk ook dat hij niet verwaarloosd of mishandeld wordt. Dat jij en ik kunnen zien dat het een jong ding is, wil niet zeggen dat alle ouders dat kunnen.

Tereno

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:29

Vjestagirl schreef:
Tereno schreef:
Hier huilt mijn hart van... En wat een verschrikkelijke ouder ben je als je niet inziet dat je kind verkeerd zit.


Aan de andere kant: die meiden hadden gezegd dat het hun verzorgpony was, dat de TS er niet naar omkeek etc. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je als moeder besluit om de eigenaar van die rotpony waar jouw kind op heeft gezeten verantwoordelijk te stellen als er iets misgaat.

Hopelijk zijn ze vanavond een beetje bekomen van de schrik en kun je een normaal gesprek hebben :)


Ik zou eerder een volwassene geloven dan een kind. Bovendien moet door de uitleg van TS dat de pony onbeleerd en te jong is om op te rijden ook een belletje gaan rinkelen...

En misschien zie ik het wel anders omdat ik geen kinderen heb en zelf streng ben opgevoed.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:30

Maar dan kan ze op z'n minst zien dat het verhaal van hun dochter toch echt haaks op de waarheid staat.
Als we het over mishandeling hebben dan.