Bianca boeken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:08

Ladybird schreef:
Vriendlief stuurt mijn boekje op dus die verwacht ik binnenkort :D


Super fijn

Is goed tica.


Kan iemand foto plaatsen van de kalender ben wel nieuwsgierig.

nikolletje

Berichten: 577
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:20

Heb ontzettend last van uitstelgedrag om te gaan lezen, normaal verslind ik een boekje binnen een paar uur maar nu leg ik m steeds weer weg. Bang om echt het einde te lezen ofzo....
Voordeel van de kinderen thuis hebben, de serie is compleet en mijn dochter wil ze toch gaan lezen. Heb haar wel gewaarschuwd voor de ouderwetse schrijfstijl, de 1e boekjes zijn toch al wel heel oud. Toen was er geen mobiele telefoon met whats app. Ben benieuwd wat ze er van vind.

Ondertussen ga ik het boekje nog maar weer even ergens anders neerleggen :P

Heb hier geen dubbelen, bij de kringloop liggen er vaak wel wat. Zijn meestal wel dezelfde boekjes....

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:25

jana79 schreef:
kionasuppie schreef:
Zijn er hier ook mensen met dubbele boeken? Of die ze kwijt willen? Ik moet er nog een heleboel...
op de foto alles met kruisje ervoor heb ik.. [ [url=m/jBgB1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Stuur me maar een Pb. Heb er heel veel!!


Gedaan :D

is inderdaad erg handig... zo blijf je niet steeds aan het zoeken welke je nou wel en niet hebt hahaha....

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:30

Zo mijn voorraad is flink aangevult!! Ga vanmiddag beginnen van voor af aan!

Wie helpt mij nog aan enkele die ik nog moet? Ik moet er nog 10 (laatste bestel ik binnenkort)


Afbeelding

(Dit lijstje kan ik evt mailen leeg zodat jullie hem ook kunnen gebruiken om te kijken welke je nog moet )

Ook heb ik enkele dubbele, wie kan ik daar blij mee maken?
Hoef er zeker de hoofdprijs niet voor..
Afbeelding

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:22

kionasuppie schreef:
Ook heb ik enkele dubbele, wie kan ik daar blij mee maken?
Hoef er zeker de hoofdprijs niet voor..
[ [url=m/XhclS6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boekjes hebben een nieuwe eigenaar!

patrice02

Berichten: 179
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: nieuw weerdinge

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:27

Heeft iemand nog ‘Bianca in galop’ dubbel voor een klein prijsje ? Kom er achter dat mijnes maar tot pagina 88 gaat 8)7

jana79
Berichten: 485
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: well

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:07

Afbeelding

Ik heb nog verschillende boekjes ter overname. Ook het laatste nummer.

beenjesshar

Berichten: 1214
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:06

jana79 schreef:
[ [url=m/bF30l5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nog verschillende boekjes ter overname. Ook het laatste nummer.


Ga zo even spieken heb er ook nog een aantal nodig

Kan alleen 1 titel niet lezen

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:31

beenjesshar schreef:
jana79 schreef:
[ [url=m/bF30l5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nog verschillende boekjes ter overname. Ook het laatste nummer.


Ga zo even spieken heb er ook nog een aantal nodig

Kan alleen 1 titel niet lezen

Als t de bovenste is: Bianca rijdt military

Als ik het goed zie

Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:17

Vonden jullie het vroeger ook altijd zo teleurgesteld vervelend als in een boekje naar een ander boek verwezen werd die je dan net niet had gelezen? :=

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:26

Negerzoen schreef:
Vonden jullie het vroeger ook altijd zo teleurgesteld vervelend als in een boekje naar een ander boek verwezen werd die je dan net niet had gelezen? :=

Ja :')

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:11

Hier heb ik het laatste boekje ook eindelijk uit. Heeft even geduurd, heb er bewust lang over gedaan.
Mijn reactie met wat ik er van vind even in spoiler, voor wie het nog wil lezen :)
Ik had zelf helaas wel een spoiler gezien op de FB pagina -O-

Spoiler:
Het was natuurlijk
weer leuk, maar ik vond wel dat er een nogal melancholische sfeer hing de hele tijd. Het ging vooral over hoe het vroeger allemaal beter was en over vervlogen tijden en dat vond ik helaas wel een negatief gevoel geven.

Er gebeurde wel veel, ook fijn dat het een extra dik boekje was. Waarom die bruiloft zo nodig op de manege georganiseerd moest worden ontging me even :+ maar ach was wel geinig.
Bij het Australië gedoe heb ik een dubbel gevoel. Natuurlijk is Australië gaaf, maar waarom zou je dat zelfs maar overwegen als je je eigen manegebedrijf hebt, met nota bene net een nieuw gebouwd eigen huis :') En dan heb ik het nog niet over de stal vol paarden.
Het afscheid vond ik erg gehaast, ineens gingen ze binnen een paar dagen al weg? Normaal zou hier veel aandacht aan besteed worden en nu werd even in 1 zin genoemd dat ze van iedereen een cadeautje hebben gekregen. Wel leuk dat ze kiezen voor 1 jaar, dan snap ik het al beter. Toch een fijn idee dat ze weer terug komen naar Drenthe! Al is het maar een boekje natuurlijk :P
Ik vind het niet echt een afronding van een serie. Er wordt nu een nieuw avontuur aangekondigd waarvan je weet dat je dat niet te lezen krijgt. Kondig het dan niet aan en hou het gewoon bij en ze leefden nog lang en gelukkig in Drenthe. Vind ik dan :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:14

Mee eens hoor :)

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:27

Mee eens idd

beenjesshar

Berichten: 1214
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:40

Zeker mee eens

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:34

Ik heb hem nog steeds niet. Maar volgende week komt mijn vakantiegeld kan ik hem eindelijk bestellen

ValerieF
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:49

Hoi allemaal,
Ik was aan het Googlen naar de Bianca boeken en kwam deze pagina tegen. Kwam out, vroeger wel op Bokt, al jaren niet meer geweest en logins vergeten.
Maar ik ben er (weer) en vroeg me af of er iemand toevallig Bianca gaat naar Deurne dubbel heeft (of gewoon wil verkopen).

Het is het enige deel wat ik nog mis, mijn dochter is de hele serie nu aan het lezen en is nu bezig in boek 35, dus het wordt de hoogste tijd dat ik het boek vind! Zo jammer als je 1 boek uit de serie moet overslaan.

Bij biancaboek.nl is die uitverkocht.

Dus als iemand 'm heeft en voor een redelijke prijs kwijt wil, graag. Op bol.com staat ie 2e hands voor 35 euro en dat vind ik echt te veel. De nieuwprijs zou ik er nog wel voor over hebben om de serie compleet te maken, maar geen 35 euro.

Hoe dan ook, leuk om weer terug te zijn hier en ik hoop dat iemand me kan helpen :-)

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:50

Wow 35 voor 2e hands nieuw kosten ze €10.
Je kan ook op marktplaats kijken of bij kringloopwinkels en 2e hands boekenwinkels daar heb ik er zelf ook een aantal vandaan.

ValerieF
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:00

Op dit moment was die op bol de enige die ik kon vinden. Winkels ga ik momenteel niet in om te zoeken omdat ik vanwege mijn gezondheid een heel hoog risicogeval ben voor corona (en zelfs een simpele verkoudheid op dit moment levensgevaarlijk kan zijn).

Maar volgens mij is die Deurne sowieso nooit zo makkelijk te krijgen geweest.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:03

Heb je ook op marktplaats gekeken? Lastig als je nergens heen kan misschien iemand in je omgeving die kan gaan kijken voor je?

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:07

Ik ben bang dat het een redelijk gangbare prijs is.
Er was een tijd dat zeldzame boekjes nog wel duurder dan dat waren.
Tot een aantal opnieuw gedrukt werden :D
Maar goed als echte verzamelaar kan je ook een bepaalde uitgave willen hebben.

Ik denk dat het een erg lastig boekje is om te vinden!

Hier mensen nog de live q&a gevolgd op Facebook?
Ik heb het zelf gemist.
Wil denk ik wel proberen om aan de quiz mee te doen die ze online gaan houden :)

Anoniem

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:02

Ik denk dat je dan het best contact met Yvonne Brill zelf kunt opnemen. Ze is heel toegankelijk. De Q&A was niet druk, maar leuk om even te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:09

Yvonne is een heel lief mens :j ik wil nog altijd eens hallo zeggen en mijn favo boekjes laten signeren als ik weer in Aalden ben (uiteraard na contact)

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:26

Ach jeetje...
ik lees zo juist dat Yvonne vannacht is overleden...

Tot ons grote verdriet bereikte ons vanochtend het nieuws dat onze auteur Yvonne Brill vannacht is overleden. Yvonne stond vooral bekend om haar boekenreeks over het paardenmeisje Bianca, een reeks waarin 65 delen verschenen en waarin heel veel jonge meiden zichzelf herkenden en plezier aan beleefden. In totaal schreef ze ruim 150 boeken. Yvonne publiceerde haar laatste 3 boeken bij ons en gedurende de afgelopen 2 jaar is ze ons bijzonder dierbaar geworden. Haar onstuitbare optimisme en levenslust, haar nuchtere kijk op de wereld en haar rotsvaste geloof dat vriendschap en begrip voor elkaar de wereld een stuk mooier kunnen maken, zullen ons altijd bijblijven. Het was de rode draad in al haar boeken wat in haar laatste boek "Davids droom", dat vorig jaar verscheen, volledig tot uiting kwam. We gaan haar ontzettend missen en wensen haar familie heel veel sterkte met dit grote verlies.

Directie en medewerkers Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Bianca boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:26

Ik las het net idd ;(