Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 32 [ 792 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenrusthuis van der Kruis

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zijn/haar paard hier heeft staan op pensioen.
Wellicht is het leuk om hier ervaringen/verhalen etc. te delen?

Mijn merrie staat hier nu vanaf begin mei en super tevreden erover.
Voor mij is het bijvoorbeeld 1.5 uur enkele reis rijden en ben daardoor maar 1x in de 6 weken bij haar, samen met mij zullen er nog meer mensen zijn die dit hebben.
Hoe leuk is het als we elkaar kunnen helpen met het bespieden van onze paarden? *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-16 13:38 



 
Profiel   

Hier nog iemand met een paard bij Hans, al dik vier jaar en dik tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 18:39 



 
Profiel   

Ik ben er vd week nog geweest met stalgenoot die haar paard daar in de natuurweide heeft staan. Staat daar prima, heeft het naar dr zin in de kudde. Staat er nu bijna een jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 19:07 



 
Profiel   

Vanmiddag was ik er even, en ze stonden heerlijk met zn allen bij de hooiruiven te eten! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 19:53 



 
Profiel   

Staat jouw paard in de groepsstalling bij Hans Steffie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 21:15 



 
Profiel   

Twinklebel schreef
Staat jouw paard in de groepsstalling bij Hans Steffie?

Ja :j Jouwe ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 21:22 



 
Profiel   

Vienna staat in de individuele winterstalling. Wel even groepsstalling geprobeerd, maar ze probeerde de anderen door de muur te slaan...was niet helemaal de bedoeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 21:37 



 
Profiel   

Twinklebel schreef
Vienna staat in de individuele winterstalling. Wel even groepsstalling geprobeerd, maar ze probeerde de anderen door de muur te slaan...was niet helemaal de bedoeling.



ik heb een paard dat langzamerhand ook toe is aan een rusthuis. en mijn voorkeur gaat dan uit naar overdag wei en snachts stal. dit pension klinkt heel asntrekkelijk dus. mag ik vragen twinklebel hoeveel jij voor de individuele stalling betaalt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 21:40 



 
Profiel   

Twinklebel schreef
Vienna staat in de individuele winterstalling. Wel even groepsstalling geprobeerd, maar ze probeerde de anderen door de muur te slaan...was niet helemaal de bedoeling.

Ow dat werkt niet inderdaad,maar moet je er dan ook niet vaker heen? Of word alsnog alles voor je gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 21:49 



 
Profiel   

het ziet er goed uit, wat zijn de tarieven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 21:56 



 
Profiel   

Ik hoef niet te komen, Hans neemt de volledige verzorging op zich. Ik ga meestal eens in de maand, aangezien het voor mij ook dik anderhalf uur rijden is. Zou haar graag dichter bij hebben, vooral nu ik in december haar dochter, mijn rijpaard, verloren ben. Maar hier in de buurt kunnen ze eigenlijk nergens de winter ook de wei op, en dat vind ik belangrijk voor haar.
Ik betaal geloof ik 185 euro per maand, al in, hoefsmid, ontwormen, enten. Alleen eventuele veeartskosten komen er nog bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-16 20:01 



 
Profiel   

Twinklebel schreef
Ik hoef niet te komen, Hans neemt de volledige verzorging op zich. Ik ga meestal eens in de maand, aangezien het voor mij ook dik anderhalf uur rijden is. Zou haar graag dichter bij hebben, vooral nu ik in december haar dochter, mijn rijpaard, verloren ben. Maar hier in de buurt kunnen ze eigenlijk nergens de winter ook de wei op, en dat vind ik belangrijk voor haar.
Ik betaal geloof ik 185 euro per maand, al in, hoefsmid, ontwormen, enten. Alleen eventuele veeartskosten komen er nog bij.

Ow dat is goed geregeld. En wat houd die individuele stalling precies in? Is dat het gedeelte waar ze snachts op stal staan en overdag in paddock etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-16 20:15 



 
Profiel   

Vienna staat in de individuele winterstalling. Zomers loopt ze dag en nacht buiten, in de winter overdag op de weitjes bij Hans zijn huis en s'nachts in een eigen box.
Er is ook nog gewoon individuele stalling, die gaan het jaar rond s'nachts in een eigen box.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-16 20:20 



 
Profiel   

Mijn verzorgpaard gaat per 1 oktober naar van der Kruis, tot mijn grote verdriet. Ze is 15 en nog hartstikke fit, maar de eigenaresse (die zelf niet vaak kan komen) wil haar 's winters ook op het land hebben en dat kan niet bij ons in het westen. Voor het paard zelf hartstikke fijn, die gaat er vast heel gelukkig worden... Maar ik ga d'r enorm missen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-16 13:48 



 
Profiel   

Dat wordt dus heel veel opzoeken! Wel zonde dat ze op rust gaat terwijl ze nog fit is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-16 09:28 



 
Profiel   

Ja vind ik ook, heb het er moeilijk mee. Ik ga haar zo vaak als mogelijk opzoeken.
Klimmen jullie wel eens even op je paard voor een staprondje daar (als de gezondheid / rug van je paard het toe laat?) of is dat not done.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-16 21:47 



 
Profiel   

Gewoon vaak opzoeken inderdaad! Maar paardje gaat het goed krijgen bij familie van der kruijs hoor :)!

Of staprondje not done is weet ik niet eigenlijk, zie het mensen nooit doen. Nu zijn de meeste paarden die er staan daar niet meer voor geschikt denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-16 07:54 



 
Profiel   

Bij de groepsstalling mogen ze de groep niet meer uit. Dus dan is een staprondje ook niet mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-16 09:03 



 
Profiel   

Mag je ze ook niet pakken om ff te poetsen? Snap dat de meeste paarden niet meer geschikt zijn om op te zitten idd. Daarin is Babs een apart geval, die wordt nu nog gewoon bereden. Niet dagelijks omdat ik daar geen tijd voor heb en het lijkt me voor haar ook beter om af te bouwen voor ze naar van der Kruis gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-16 08:59 



 
Profiel   

Waar wil je ze neerzetten om te poetsen dan? Ik heb vaak wel een borsteltje bij me en haal dan gewoon en borstel over mijn paard heen maar dan blijft ze gewoon los staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-16 12:26 



 
Profiel   

Die van mij blijft niet stilstaan als ze in de kudde staat. Dan heeft ze belangrijker bezigheden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-16 12:35 



 
Profiel   

Ik ben er geweest om te helpen een paard daar naar toe te brengen ;) en ik heb me verbaasd over de enorme rust die er in de kudde heerst. Heerlijk moet dat zijn voor de paarden. Nieuw paard erbij, één of twee die even komen kijken, maar verder laten ze de nieuweling met rust en mag die zelf op onderzoek uitgaan in zijn eigen tempo. Ik vond het geweldig! Dus ik kan me goed voorstellen dat je gewoon in de kudde poetst.

Muppet, jouw paard kan je nog eens best verbazen als ze daar eenmaal is. Die rust nemen de andere paarden zo over volgens mij. Maar misschien kan je ze binnen in de schuilstal wel vastzetten hoor, dat durf ik niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-16 14:21 



 
Profiel   

Laatst zag ik wel iemand poetsen in de schuilstal maar dat paard stond al binnen toen hij begon met poetsen. Ik denk dat je veel onrust krijgt als je een paard uit de kudde trekt naar de schuilstal toe, ze leven in kleine groepjes dus zal er altijd een groepje achter je aan lopen.

Mijn merrie is ook veel rustiger geworden sinds ze hier staat, eerst altijd een stresskip maar nu de rest zichzelf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-16 20:22 



 
Profiel   

Ok voor het kudde idee ga ik haar er dan maar niet uithalen, wil geen onrust stoken. Ons paard is op zich hartstikke relaxed, ze staat nu ook op de wei en ze is daar heel gelukkig en tevreden. Het is sowieso een rustig en betrouwbaar dier. Ze heeft een karakter van goud en ik gun haar een heel gelukkig leven in Noord-Brabant! Dat verdient ze dubbel en dwars... Wij hopen ook dat ze echt weer een vriendje/vriendinnetje krijgt, haar dikke vriendin overleed afgelopen winter en sindsdien was ze in haar huidige kudde vaak de sjaak qua bijten/schoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 11:10 



 
Profiel   

Je paard gaat zeker vriendjes en vriendinnetjes krijgen hoor! Ik was bij mijn dominante merrie ook bang dat ze alleen overbleef omdat ze normaal zo dominant was en iedereen van haar afsloeg maar ze staat nu kont aan kont in de kudde!


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 11:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 32 [ 792 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen