Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 32 [ 800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenrusthuis van der Kruis

 
Profiel   

Hoi, een vraagje. Mag je je paard ook uit de groepsstalling halen voor even een borstelbeurt ect?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 13:00 



 
Profiel   

Ik ben blij met je berichtje Amanda. Ik hoop echt dat we het zondag zo'n topplek vinden, dan heb ik al meer vrede met het idee dat hij zo ver weg is.

De winters op de paddock hier vindt hij ook maar niks. Dus ik gun hem echt zo'n plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 13:18 



 
Profiel   

wendydora schreef
Hoi, een vraagje. Mag je je paard ook uit de groepsstalling halen voor even een borstelbeurt ect?


Bij Hans mag je je paard niet uit de groep halen. Ik weet niet hoe dat bij Petra gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:15 



 
Profiel   

BETUWE schreef
wendydora schreef
Hoi, een vraagje. Mag je je paard ook uit de groepsstalling halen voor even een borstelbeurt ect?


Bij Hans mag je je paard niet uit de groep halen. Ik weet niet hoe dat bij Petra gaat


Ook niet. Is te onrustig.

Mijn paarden zijn echte knuffels dus ze komen naar mij toe zodra ik er ben en blijven staan tot ik klaar ben met poetsen. Er zijn paarden die dat niet doen hoor ik van andere eigenaren.

Ik ben er op het moment om de dag en dat is een zware belasting omdat het voor mij dik een uur rijden is. Maar mijn grote vriend heeft mijt en wil er maar niet vanaf komen. Hopelijk 2x wassen met Byemite en klaar.. we gaan het zien. Maar die is dus zo makkelijk dat ik hem kan behandelen in de kudde terwijl een van mijn andere paarden de rest op afstand houdt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:26 



 
Profiel   

Hoe was je hem.met byemite in de kudde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:36 



 
Profiel   

wendydora schreef
Hoe was je hem.met byemite in de kudde?


Byemite mag je niet uitspoelen. Dus ik neem een emmer mee. Flessen water en het middel. Zet paard met been in de emmer en verdeel het middel. Idem andere been. En klaar :)

Die van mij blijft keurig stilstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:01 



 
Profiel   

Dat is fijn dat hij blijft staan met een emmmer. Dat doet de mijne helaas niet. Ik scheer nu zijn benen. En moet hem echt vastzetten voor het wassen. Ik dacht dat je met bye mite hele paard moet wassen .
Mijn fries heeft beginnende cpl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:19 



 
Profiel   

Wat vervelend. Ze zeggen inderdaad dat je het hele paard moet wassen maar toen hij het een keer eerder had was hij er met alleen het wassen van de achterbenen vanaf. Hij heeft voor ook helemaal geen wondjes gelukkig.

Cpl is helemaal rot. Mijn Shire heeft normaal gesproken niks, niet eens mok. Maar nu helaas wel mijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:23 



 
Profiel   

Zo niet leuk mijten. Misschien zie ik je nog een daar zou leuk zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:38 



 
Profiel   

Die van mij staan in de groepsstalling bij de buurman van Petra. Eindje verderop dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:26 



 
Profiel   

Vandaag weer bij Willem en skye geweest. Wat doen ze het toch goed.lekker een poetsbeurt gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:34 



 
Profiel   

wendydora schreef
Hoi, een vraagje. Mag je je paard ook uit de groepsstalling halen voor even een borstelbeurt ect?


Nee, ik poets in de groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:13 



 
Profiel   

Wij zijn vanmorgen gaan kijken, wat een fijne plek zeg. Over twee weken verhuisd onze pony naar de groepsstalling in Leenderstrijp.

Eerst wilden we hem vanaf april pas verhuizen, maar dat is meer uitstellen voor mezelf. En hier staat hij dan op een paddock waar hij niks aan vindt. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:19 



 
Profiel   

Wat fijn san-er dat je het een mooie plek vindt. Wij staan ook in de groepsstalling bij Hans. Wie weet zien we je nog een x

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:20 



 
Profiel   

San_ner schreef
Wij zijn vanmorgen gaan kijken, wat een fijne plek zeg. Over twee weken verhuisd onze pony naar de groepsstalling in Leenderstrijp.

Eerst wilden we hem vanaf april pas verhuizen, maar dat is meer uitstellen voor mezelf. En hier staat hij dan op een paddock waar hij niks aan vindt. :Y)


Wat fijn! Als je het eenmaal ziet dan ben je verkocht he :j
Plaats je een keer wat foto's dan kan ik hem herkennen als ik er ben

Hier ook een groepstaller leenderstrijp. Nu nog makkelijk herkenbaar wegens de korte manen.

Neball, 22 jaar.
[ img ]


Ik poets overigens ook in de groep.
Maar merk ook dat Neball steeds minder behoefte heeft aan het gefriemel aan haar lijf. Voelt natuurlijk voor mijn ego een btje banaan maar eigenlijk gaat ze steeds meer terug naar natuurlijk paard zijn en dat is uiteindelij wat je wilt. Dus het is prima zo.

Ze had overigens een dik been en toen heb ik ook de stoute schoenen aangetrokken en hans geappt en een hele vriendelijke reactie terug gekregen. Vandaag even gevraagd hoe t ging en wederom een fijn appje terug.
Voelt echt super dat t kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:22 



 
Profiel   

Ja precies! Ik denk dat deze plek echt heel goed bij hem past.
Wat fijn dat je zo'n vriendelijke reactie kreeg. :j

Die van mij is een Fjord! Die valt wel op straks in de groep zag ik. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:26 



 
Profiel   

Hoi
Weet iemand of de paarden bij petra al in de winterstalling staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:54 



 
Profiel   

Ze verhuizen volgens mij vandaag. Morgen staan ze er weer namelijk zei Petra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:14 



 
Profiel   

O spannend weer een nieuwe omgeving voor mijn mannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 10:07 



 
Profiel   

Gisteren hebben we onze pony verhuisd naar de groepsstalling bij Hans.

Ik hoopte echt dat hij de wei op zou rennen en rustig zou gaan eten.
De wei oprennen deed hij, maar daarna bleef hij maar weglopen voor de andere paarden en bleef hij helemaal achterin de wei heen en weer lopen/draven.

Ik weet dat het tijd nodig gaat hebben, maar zo gingen we niet heel fijn naar huis. Hopelijk vindt hij gauw zijn plek.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 07:58 



 
Profiel   

Ons paard was de de 1e dag ook erg onrustig. Wij kregen een filmpje van Hans waar we erg om hebben moeten huilen. De volgende dag stond ze al lekker in de kudde mee hooi te eten. Ons paardje had bij ons 12 jaar lang hetzelfde stalletje en dat verander je ineens. san-Ner ze wennen heel snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 09:04 



 
Profiel   

San_ner schreef
Gisteren hebben we onze pony verhuisd naar de groepsstalling bij Hans.

Ik hoopte echt dat hij de wei op zou rennen en rustig zou gaan eten.
De wei oprennen deed hij, maar daarna bleef hij maar weglopen voor de andere paarden en bleef hij helemaal achterin de wei heen en weer lopen/draven.

Ik weet dat het tijd nodig gaat hebben, maar zo gingen we niet heel fijn naar huis. Hopelijk vindt hij gauw zijn plek.

[ [url=m/HsWYjn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lEOHJM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MJKRBz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat vervelend dat jullie geen fijn gevoel hebben :knuffel:

Maar idd het is wat betuwe zegt. De paardjes hebben echt even tijd nodig.
Die van mij was ook heel onrustig. We zijn in leende blijven slapen en ze was echt zoekende het hele weekend.ben wel 10 keer van het hotel naar de stal gereden... met mega gemengde gevoelens.

We zijn nu 5 maanden verder. De eerste 2 bezoekjes trof ik neeb aan met een lijf vol "bijt" (alleen haren weg) "wonden" en maar 1 vriendje. De laatste keer zag haar huid al veel minder gehavend uit en had ze al een mini kudde en merkte ik weer stukje leiderschap, iets wat ik herken uit haar karakter.

ik merk dat ze per keer dat ik haar bezoek steeds meer terug gaat naar gewoon-paard-zijn. En dat voelt als mens natuurlijk banaan maar voor je paardje is t top.

Ze hebben tijd nodig hun draai en weg te vinden in de groep. Hun "people" te vinden en uit te vinden hoe de rangorde is. In de paardenwereld gelden regels en die zijn niet ten alle tijden zacht zinnig maar wel duidelijk.

Wat ik je wil meegeven is dat je voorbereid mag zijn dat je paardje gaat zoeken naar zijn of haar plekje. Dat je zult gaan merken dat het steeds meer paard wordt.. onder bijv de kleine oppervlakkige wondjes en veel stof. Misschien ga je merken dat ze je minder ziet staan als dat jij de herkenning zou willen ervaren...
Maar blijf onthouden waarom je deze keuze hebt gemaakt. Voor je knappe fjord... voor een prachtig paardwaardig pensioen.
En hoe banaan dit ook mag klinken..daT jouw emoties, jou ego zijn die spreekt en eigenlijk niet in verhouding staan tot de prachtige plek die jij je knapperd biedt. Je gevoel en emotie mogen er zijn maar vergeet niet: paarden herkennen deze emotie niet. Ze leven in t hier en nu
Denken niet in verleden en toekomst. Daarmee vinden ze hun weg.
Wij koppelen vanalles aan wat we voelen...

Zorg goed voor jezelf, huil en lach.
En vertrouw op hans.

Dikke knuffel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 02:27 



 
Profiel   

Ja het begin is lastig.Mijn merrie had het geluk dat er de dag erna ook een nieuw ruintje kwam waar ze nu al ruim een jaar mee samen klit.
Je moet het toch loslaten dat is ook moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 16:43 



 
Profiel   

Wat een lieve berichten!

Hans appte me gisteren dat hij rustig was en dat het prima ging.
Vandaag kreeg ik deze foto. Hij heeft in ieder geval lekker liggen rollen. :Y) Komt wel goed met hem.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 19:47 



 
Profiel   

Oh dat gaat al goed!
Ik vond het ook zo lastig of ze wel genoeg eten binnen kreeg en wel bij het hooi en water durfde te komen! Ik heb toen een tijdje geappt met Niels die er werkt. Stuurde bijna elke dag foto's dat ze ze elke dag meenamen naar het hooi en water. Dat stelde me erg gerust.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 32 [ 800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen