Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:07

Ik ben vanochtend geweest:D

Afbeelding

Nogmaals als iemand hier een paard in Natuurweide 4 heeft staan, ik heb best wat foto's gemaakt!

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:36

Wat fijn dat er wat meer leven in dit topic komt :) Mijn ruin (vosbonte e-pony) staat in Natuurweide 1. Voor mij is het erg ver rijden dus ik kom helaas niet zo vaak.
Natuurweide 1 staat in de winter vlakbij huis/stal, vanaf de weg kun je de kudde zien. Nu in de zomer lopen ze wat verder de bossen in. Vanaf de parkeerplaats bij de bosingang gezien links achterin.

Fijn dat de introductie van je paard goed is gegaan November108. Hopelijk gaat je paardje een fijne pensioentijd tegemoet!

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:58

Ik ben een stille meelezer die (nog) geen paard hier heeft staan. Fijn om te lezen dat jullie dieren lekker mogen pensioneren <3 . Hopelijk over een aantal jaartjes pas, gun ik mijn paard ook een plekje bij vd Kruis. Tot die tijd blijf ik af en toe hier spieken :o

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:38

Ik heb een vraagje over de natuurweides, hebben de paarden daar voldoende beschutting en schaduw?
Ik zie op de foto’s wel bomen maar die lijken meer buiten de weides te staan.
Mijn ouwetje zoekt vooral bij warm weer de beschutting op, maar in de groepsstalling ligt stro in de stalling en daar krijgt hij het benauwd van.

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:06

Leuk om te zien inderdaad! Ik wil hem binnenkort ook weer even opzoeken ben benieuwd hoe het gaat en of hij nog dikker is geworden haha. Het is voor mij ook een lange reis met de trein.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:34

Hoe vaak gaan jullie zo'n beetje?
Als ik alleen ga heb ik best plek om iemand mee te nemen die bij mij uit de buurt komt :)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:35

Ik ben al zo lang niet geweest naar mijn verzorgpaard! Weet dat ze op een van de natuurweiden staat, maar het nr? Geen idee. Het is een bruine merrie met zwarte manen en staart en een smalle, rechte bles. Ze stond bij een bont paard en een quarter achtig paard. Dat ik er een poos niet ben geweest betekent niet dat ik haar niet nog altijd enorm mis. Ze staat er nu 4 jaar alweer. Ik moet 3 uur rijden en dat voor die ene aai in de wei... Dat maakt mij niet erg gemotiveerd.

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:41

Muppett schreef:
Ik ben al zo lang niet geweest naar mijn verzorgpaard! Weet dat ze op een van de natuurweiden staat, maar het nr? Geen idee. Het is een bruine merrie met zwarte manen en staart en een smalle, rechte bles. Ze stond bij een bont paard en een quarter achtig paard. Dat ik er een poos niet ben geweest betekent niet dat ik haar niet nog altijd enorm mis. Ze staat er nu 4 jaar alweer. Ik moet 3 uur rijden en dat voor die ene aai in de wei... Dat maakt mij niet erg gemotiveerd.


Misschien is dat ook bij die van mij, daar staat ook een bonte quarter? En een fjord met lange manen. Inderdaad het is een super mooie plek maar de afstand is wel ver. Anderhalf uur met de auto dan voor mij maar heb geen rijbewijs. En een treinkaartje is ook al snel €50.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:49

In 'mijn' natuurweide geen Fjorden of bonte paarden! Maar ik rij langs 1 en daar staat wel een wat uitgebreidere collectie aan paarden haha.

Voor mij ook wel een uur rijden hoor! Vind het een raar idee dat ze zo ver weg staat. Maar ik ga sowieso wel een paar keer per maand (in ieder geval toch wel minstens 1x per twee weken), loslaten kan ik het maar moeilijk.

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:13

Kanzi schreef:
Ik heb een vraagje over de natuurweides, hebben de paarden daar voldoende beschutting en schaduw?
Ik zie op de foto’s wel bomen maar die lijken meer buiten de weides te staan.
Mijn ouwetje zoekt vooral bij warm weer de beschutting op, maar in de groepsstalling ligt stro in de stalling en daar krijgt hij het benauwd van.


De natuurweides liggen in het bos en zijn aan meerdere kanten omzoomd met bomen. Ook hebben ze op elke weide 1 of meerdere overdekte hooiruiven staan. De weides zijn zo groot dat er altijd wel een plekje schaduw te vinden is of beschutting bij regen/wind. Sommige weides hebben een stuk bos / bomen door de wei lopen, maar dit verschilt per stuk. Ik zou zeker eens een rondleiding aanvragen bij Petra, dan zie je alle natuurweides en hoe de kuddes er bij staan. Ik was na de rondleiding meteen verkocht :o

Ik probeer eens per 2 maanden te gaan. Het is voor mij 1,5 uur rijden. Met een dreumes thuis en nog een paard ben ik wat minder flexibel om een halve dag van huis te zijn. Gelukkig gaat zijn oude bijrijder ook regelmatig kijken, zo blijven we goed op de hoogte :)

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:26

Ik ga elke week 1 a 2 keer. Mijn paard staat in de individuele stalling bij Hans in Leende. Ik rij 50 min met de auto.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:58

dlientjuh schreef:
Muppett schreef:
Ik ben al zo lang niet geweest naar mijn verzorgpaard! Weet dat ze op een van de natuurweiden staat, maar het nr? Geen idee. Het is een bruine merrie met zwarte manen en staart en een smalle, rechte bles. Ze stond bij een bont paard en een quarter achtig paard. Dat ik er een poos niet ben geweest betekent niet dat ik haar niet nog altijd enorm mis. Ze staat er nu 4 jaar alweer. Ik moet 3 uur rijden en dat voor die ene aai in de wei... Dat maakt mij niet erg gemotiveerd.


Misschien is dat ook bij die van mij, daar staat ook een bonte quarter? En een fjord met lange manen. Inderdaad het is een super mooie plek maar de afstand is wel ver. Anderhalf uur met de auto dan voor mij maar heb geen rijbewijs. En een treinkaartje is ook al snel €50.


Dat zou heel goed kunnen! Er zullen tussendoor ook wel paarden overlijden of weggaan natuurlijk.

Ik heb twee kleine kinderen en twee families ver weg die we regelmatig in het weekend zien. Langs mn grote vriendin gaan is daarom voor mij vrij lastig in te plannen. Zij zelf mist mij echt niet, ze heeft haar welverdiende gouden plekje...

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:45

Voor de liefhebbers, volgens mij is dit weide 1?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:46

Ik ga dit topic nog goed lezen. Maar wij hebben vandaag onze merrie naar Leende gebracht. Omdat we laat waren gaat ze morgen in de groep en staat ze vannacht op stal. Maar wat een fijn plekje is het zeg. Ik hoop dat onze merrie kan wennen in de groep. Ze is nog een jonkie (16jaar)

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:51

Vanochtend is ze in de groep gezet. Wij hebben een filmpje ervan gekregen. Ze was erg onrustig, ik hoop dat ze snel op dr gemak is. De paardjes staan allemaal erg rustig en jagen niet, dus denk dat ze gauw dr rust vind

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:26

In welke groep staat ze? Staat ze aan huis in Leende?

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:46

Nathalie w schreef:
In welke groep staat ze? Staat ze aan huis in Leende?


Ze staat in Leende, 500 meter voorbij het huis van Hans.
Wij hebben haar al 12 jaar, dus ik was vanmorgen een beetje verdrietig.
Hans zou haar vandaag extra in de gaten houden, dus ik heb alle vertrouwen in hun.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:59

Ja dan weet ik wel welke wei dat is. Die van mij staat er deze maand eenjaar en heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan zo fijn heeft hij het. Hopelijk is je merrie snel op haar gemak.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:07

BETUWE schreef:
Vanochtend is ze in de groep gezet. Wij hebben een filmpje ervan gekregen. Ze was erg onrustig, ik hoop dat ze snel op dr gemak is. De paardjes staan allemaal erg rustig en jagen niet, dus denk dat ze gauw dr rust vind



Ik ben vanochtend wezen kijken of het iets is voor mijn pony en alles van die groep stond rustig. Ze zei toen idd dat er een nieuwe was en of we die eruit konden pikken maar er was niks te zien. Alles stond helemaal zen te eten

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:09

Vraagje wat de ervaring is bij mensen met een paard die gevoelig is voor stekende insecten? mijne staat normaal helemaal ingepakt omdat ze anders gek wordt van de beesten en ook allergische reacties krijgt (lees plakaten van 5cm dik en zn 20 op 30 cm) Nu zeiden de eigenaren van dit rusthuis dat er weinig tot geen insecten waren in de schuilstallen etc. door de vele zwaluwen.

Wat zijn jullie ervaringen..

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:11

Zijn er mensen die rusthuis klavertje 4 ook hebben overwogen? Ik ga hier morgen naar kijken en vind het daar als grote voordeel dat ik dr ook nog mee mag nemen voor een bosritje... Dat vind ze toch wel fijn zolang dat nog gaat. Al is dat natuurlijk een kleine prioriteit. W

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:33

Blaze1994 schreef:
Zijn er mensen die rusthuis klavertje 4 ook hebben overwogen? Ik ga hier morgen naar kijken en vind het daar als grote voordeel dat ik dr ook nog mee mag nemen voor een bosritje... Dat vind ze toch wel fijn zolang dat nog gaat. Al is dat natuurlijk een kleine prioriteit. W


Voor mij juist een eis dat dit niet kon, geeft onrust in de kudde

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:47

Blaze1994 schreef:
BETUWE schreef:
Vanochtend is ze in de groep gezet. Wij hebben een filmpje ervan gekregen. Ze was erg onrustig, ik hoop dat ze snel op dr gemak is. De paardjes staan allemaal erg rustig en jagen niet, dus denk dat ze gauw dr rust vind



Ik ben vanochtend wezen kijken of het iets is voor mijn pony en alles van die groep stond rustig. Ze zei toen idd dat er een nieuwe was en of we die eruit konden pikken maar er was niks te zien. Alles stond helemaal zen te eten


We kregen vanmiddag weer een filmpje van Hans. Het filmpje duurde bijna 1,5 minuut. Ze heeft alleen maar om zich heen staan kijken en geen stap verzet. Nu nog een leuk vriendje of vriendinnetje +:)+

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:58

Ben ook bij Klavertje Vier wisten kijken. Zag er ook prima uit. Daarna bij Van der Kruis wisten kijken in eerste instantie voor de groepsstalling maar daarna toch voor de individuele stalling gegaan zodat er niet zo heel veel voor hem veranderde en gewoon zijn eigen stal heeft. Toen ik was wisten kijken was er voor mij geen twijfel meer. Ook dat je altijd terecht kunt en geen openingstijden zijn vind ik fijn. Maar op meerdere plekken gaan kijken is nooit verkeerd.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:03

Blaze1994 schreef:
Vraagje wat de ervaring is bij mensen met een paard die gevoelig is voor stekende insecten? mijne staat normaal helemaal ingepakt omdat ze anders gek wordt van de beesten en ook allergische reacties krijgt (lees plakaten van 5cm dik en zn 20 op 30 cm) Nu zeiden de eigenaren van dit rusthuis dat er weinig tot geen insecten waren in de schuilstallen etc. door de vele zwaluwen.

Wat zijn jullie ervaringen..


Mijn paard heeft ook altijd een vliegendeken op gehad maar vond het echt meevallen hier en ook weinig vliegen in de stal.