Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:40

Blaze1994 schreef:
Zijn er mensen die rusthuis klavertje 4 ook hebben overwogen? Ik ga hier morgen naar kijken en vind het daar als grote voordeel dat ik dr ook nog mee mag nemen voor een bosritje... Dat vind ze toch wel fijn zolang dat nog gaat. Al is dat natuurlijk een kleine prioriteit. W


Voor mij was dit juist een vereiste dat dit niet kon, inderdaad ivm rust in de kudde. Mijn paard werd erg onrustig toen hij nog bij mij stond doordat andere paarden wel eruit gingen/gingen rijden. Ik zou vooral kijken hoe jouw paard daarop reageert, ook als ze straks zelf niet meer kan en anderen wel gaan rijden.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:26

prinero schreef:
Blaze1994 schreef:
Zijn er mensen die rusthuis klavertje 4 ook hebben overwogen? Ik ga hier morgen naar kijken en vind het daar als grote voordeel dat ik dr ook nog mee mag nemen voor een bosritje... Dat vind ze toch wel fijn zolang dat nog gaat. Al is dat natuurlijk een kleine prioriteit. W


Voor mij was dit juist een vereiste dat dit niet kon, inderdaad ivm rust in de kudde. Mijn paard werd erg onrustig toen hij nog bij mij stond doordat andere paarden wel eruit gingen/gingen rijden. Ik zou vooral kijken hoe jouw paard daarop reageert, ook als ze straks zelf niet meer kan en anderen wel gaan rijden.


Oh kijk dat verschilt natuurlijk qua mens en eigenaar. Mijne maakt dat niet zoveel uit en zal misschien even kijken van oh gaat hij weg, paar keer hinniken maar als dit niet voor een halve dag is dat ze zonder haar vriendje moet zie ik dat niet als een probleem. Vond het toch wel fijn dat de weides zo overzichtelijk waren en niet zo als bij van der kruis overal en nergens. Heb het idee dat er best wel wat kan gebeuren en ze daar misschien wat laat achter komen. Ook wisten ze geen namen geen leeftijden en achtergronden en bij klavertje 4 willen ze juist de geschiedenis weten en het karakter de naam etc.

Grootschallig ben ik nooit zo van en qua oppervlakte voor de groepswei hebben ze evenveel grond. De introductie manier vind ik ook wat subtieler ipv gewoon in de groep gooien en hopen op het beste. Zal meestal goed gaan maar je paard zal maar in elkaar getimmerd worden of in een heftig gevecht gaan met een ander..

Al met al moeilijk om een "eind station" uit te kiezen. Je wil het allerbeste plekje van de wereld maar die bestaat natuurlijk niet. Wij hebben bij klavertje 4 een goed gevoel en we hebben het grote geluk (zo hier te lezen) dat het op 20 minuutjes afstand is *\o/*

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:06

Blaze1994 schreef:
prinero schreef:

Voor mij was dit juist een vereiste dat dit niet kon, inderdaad ivm rust in de kudde. Mijn paard werd erg onrustig toen hij nog bij mij stond doordat andere paarden wel eruit gingen/gingen rijden. Ik zou vooral kijken hoe jouw paard daarop reageert, ook als ze straks zelf niet meer kan en anderen wel gaan rijden.


Oh kijk dat verschilt natuurlijk qua mens en eigenaar. Mijne maakt dat niet zoveel uit en zal misschien even kijken van oh gaat hij weg, paar keer hinniken maar als dit niet voor een halve dag is dat ze zonder haar vriendje moet zie ik dat niet als een probleem. Vond het toch wel fijn dat de weides zo overzichtelijk waren en niet zo als bij van der kruis overal en nergens. Heb het idee dat er best wel wat kan gebeuren en ze daar misschien wat laat achter komen. Ook wisten ze geen namen geen leeftijden en achtergronden en bij klavertje 4 willen ze juist de geschiedenis weten en het karakter de naam etc.

Grootschallig ben ik nooit zo van en qua oppervlakte voor de groepswei hebben ze evenveel grond. De introductie manier vind ik ook wat subtieler ipv gewoon in de groep gooien en hopen op het beste. Zal meestal goed gaan maar je paard zal maar in elkaar getimmerd worden of in een heftig gevecht gaan met een ander..

Al met al moeilijk om een "eind station" uit te kiezen. Je wil het allerbeste plekje van de wereld maar die bestaat natuurlijk niet. Wij hebben bij klavertje 4 een goed gevoel en we hebben het grote geluk (zo hier te lezen) dat het op 20 minuutjes afstand is *\o/*


Ik vraag me dan af waar je geweest bent bij Van der Kruis, want Petra en de medewerkster die me hielp toen wij aankwamen wisten de namen van alle 200 paarden die zij hebben staan. Ze wisten precies wie welke rol in de groep had. Ze controleren elke dag alle paarden (lopen echt alle benen langs etc). Ze hebben een app waar de medewerkers alles bijhouden (bijvoorbeeld Henkie had op 8-9-2020 een traanoog, of 15-9-2020 scheen de zon, neuzen ingesmeerd met zonnebrand).
Maar fijn dat je daar goed op je plek bent!

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:20

Blaze1994 schreef:
prinero schreef:

Voor mij was dit juist een vereiste dat dit niet kon, inderdaad ivm rust in de kudde. Mijn paard werd erg onrustig toen hij nog bij mij stond doordat andere paarden wel eruit gingen/gingen rijden. Ik zou vooral kijken hoe jouw paard daarop reageert, ook als ze straks zelf niet meer kan en anderen wel gaan rijden.


Oh kijk dat verschilt natuurlijk qua mens en eigenaar. Mijne maakt dat niet zoveel uit en zal misschien even kijken van oh gaat hij weg, paar keer hinniken maar als dit niet voor een halve dag is dat ze zonder haar vriendje moet zie ik dat niet als een probleem. Vond het toch wel fijn dat de weides zo overzichtelijk waren en niet zo als bij van der kruis overal en nergens. Heb het idee dat er best wel wat kan gebeuren en ze daar misschien wat laat achter komen. Ook wisten ze geen namen geen leeftijden en achtergronden en bij klavertje 4 willen ze juist de geschiedenis weten en het karakter de naam etc.

Grootschallig ben ik nooit zo van en qua oppervlakte voor de groepswei hebben ze evenveel grond. De introductie manier vind ik ook wat subtieler ipv gewoon in de groep gooien en hopen op het beste. Zal meestal goed gaan maar je paard zal maar in elkaar getimmerd worden of in een heftig gevecht gaan met een ander..

Al met al moeilijk om een "eind station" uit te kiezen. Je wil het allerbeste plekje van de wereld maar die bestaat natuurlijk niet. Wij hebben bij klavertje 4 een goed gevoel en we hebben het grote geluk (zo hier te lezen) dat het op 20 minuutjes afstand is *\o/*


Ik vraag me dan af waar je geweest bent bij Van der Kruis, want Petra en de medewerkster die me hielp toen wij aankwamen wisten de namen van alle 200 paarden die zij hebben staan. Ze wisten precies wie welke rol in de groep had. Ze controleren elke dag alle paarden (lopen echt alle benen langs etc). Ze hebben een app waar de medewerkers alles bijhouden (bijvoorbeeld Henkie had op 8-9-2020 een traanoog, of 15-9-2020 scheen de zon, neuzen ingesmeerd met zonnebrand).
Maar fijn dat je daar goed op je plek bent![/quote]

Ik ben niet bij petra maar bij de groepsstalling die 24/7 buiten staan met schuilstallen en hooiruiven op een verhard stuk. De mijne komt van savonds op stal en met dekens op. Dekens op mocht daar al niet dus vond ik al pijnlijk punt voor mijn warmbloedje. Z'n app is idd wel handig! Maar bij klavertje 4 zit het in al het personeel hun hoofd en op schema's.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:34

Daar ben ik idd niet wezen kijken :D! Dus dat weet ik niet.
Mijn merrie is een half jaar geleden al naar 24/7 buiten gegaan, dus ik heb wat dat betreft het al een beetje 'los gelaten'. Eerst ging ik na elke erge regenbui even kijken of ze het niet koud had en of ze nog wel goed liep :'). Nu met de winter vind ik het ook nog wel even spannend zonder deken, maar ze maakt al zo'n pak haar aan. Maar moet zeggen dat ik niet nu in de wintermaanden pas over zou willen gaan naar 24/7 buiten zonder deken enzo, maak me dan toch veel zorgen :')

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:50

BETUWE schreef:
Nathalie w schreef:
In welke groep staat ze? Staat ze aan huis in Leende?


Ze staat in Leende, 500 meter voorbij het huis van Hans.
Wij hebben haar al 12 jaar, dus ik was vanmorgen een beetje verdrietig.
Hans zou haar vandaag extra in de gaten houden, dus ik heb alle vertrouwen in hun.


In welke groep die van 24/7 buiten rechts met loopstallen?

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:11

Hoi Tooske, ik denk het wel.
Je moet het huis van Hans voorbij rijden en dan is het aan de rechterkant.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:42

Afbeelding
Afbeelding

Ze staat donderdag een week in de kudde. Ondertussen heeft ze der draai helemaal gevonden en ook al een aantal vriendjes gemaakt.

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:53

Ben vandaag langsgeweest. Ik mis hem ontzettend erg. Heb zo’n gat in mijn leven. Mijn omgeving begrijpt dat helaas niet. |( . Behalve 2 appels kunnen geven en kunnen kijken en janken niet veel kunnen doen. Maar ik ben blij dat ik hem weer even heb gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:58

BETUWE schreef:
[ [url=m/DPzLx6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/85k00w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze staat donderdag een week in de kudde. Ondertussen heeft ze der draai helemaal gevonden en ook al een aantal vriendjes gemaakt.


Fijn dat het nu beter met haar gaat!

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:03

Sterkte Dlientjuh, Sterkte wij hebben ook een rivier aan tranen bij elkaar gejankt.
Ons paard is door een agressieve merrie in elkaar getrapt, en daardoor is haar sesambeentje gebroken. Het is nu ingekapseld en ze heeft geen pijn, maar ze is nu blijvend licht kreupel. Zo onnodig en verdrietig dit.

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:08

BETUWE schreef:
Sterkte Dlientjuh, Sterkte wij hebben ook een rivier aan tranen bij elkaar gejankt.
Ons paard is door een agressieve merrie in elkaar getrapt, en daardoor is haar sesambeentje gebroken. Het is nu ingekapseld en ze heeft geen pijn, maar ze is nu blijvend licht kreupel. Zo onnodig en verdrietig dit.


Jeetje ook echt heel verdrietig ;(

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:13

dlientjuh schreef:
BETUWE schreef:
Sterkte Dlientjuh, Sterkte wij hebben ook een rivier aan tranen bij elkaar gejankt.
Ons paard is door een agressieve merrie in elkaar getrapt, en daardoor is haar sesambeentje gebroken. Het is nu ingekapseld en ze heeft geen pijn, maar ze is nu blijvend licht kreupel. Zo onnodig en verdrietig dit.


Jeetje ook echt heel verdrietig ;(


Maar we moeten met zijn allen dankbaar zijn dat we voor onze paarden zo’n fijn plekje hebben gevonden. Dit is ook houden van ......

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:52

Dlientjuh, jouw paard staat in dezelfde kudde als mijn bijrijdpaard. Ik ben afgelopen zondag voor het eerst sinds anderhalf jaar ofzo? weer geweest.
Ik heb een aantal foto's gemaakt, ff uitvogelen hoe ik die plaats.
Jouw zee van tranen is herkenbaar, nu na 4 jaar dat Babs in die kudde staat, mis ik haar nog dagelijks. Ze herkende me meteen, bijzonder vind ik dat, na zo'n lange tijd niet geweest te zijn.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:07

Ik ben gisteren geweest en voor het eerst had ik het eigenlijk echt moeilijk. Ze reageert ontzettend op me, ze vindt het duidelijk vreselijk als ik de wei in kom en ze kan niet naar me toe doordat er een ander paard voor staat. Toen ik de anderen eenmaal weg had heb ik ruim een uur met haar hoofd in mn handen gestaan. En toen ik wegging, liep ze me drie keer achterna. Ik vond het echt vreselijk, zet haar het liefste in mijn eigen achtertuin maar goed dat kan niet in een woonwijk :')

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:44

Muppett schreef:
Dlientjuh, jouw paard staat in dezelfde kudde als mijn bijrijdpaard. Ik ben afgelopen zondag voor het eerst sinds anderhalf jaar ofzo? weer geweest.
Ik heb een aantal foto's gemaakt, ff uitvogelen hoe ik die plaats.
Jouw zee van tranen is herkenbaar, nu na 4 jaar dat Babs in die kudde staat, mis ik haar nog dagelijks. Ze herkende me meteen, bijzonder vind ik dat, na zo'n lange tijd niet geweest te zijn.


Oh toevallig! Welke is de jouwe? Ik heb het via mijn telefoon gedaan bij voeg foto’s toe. Dan kan je ze uploaden en aanklikken dan komen ze erin te staan :)

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:47

November108 schreef:
Ik ben gisteren geweest en voor het eerst had ik het eigenlijk echt moeilijk. Ze reageert ontzettend op me, ze vindt het duidelijk vreselijk als ik de wei in kom en ze kan niet naar me toe doordat er een ander paard voor staat. Toen ik de anderen eenmaal weg had heb ik ruim een uur met haar hoofd in mn handen gestaan. En toen ik wegging, liep ze me drie keer achterna. Ik vond het echt vreselijk, zet haar het liefste in mijn eigen achtertuin maar goed dat kan niet in een woonwijk :')


Ja he. Maar de plek is perfect. Bij mij kwam er ook de hele tijd een dominant paard naar mij toe, waardoor Jive steeds weggejaagd werd. Volgende keer ga ik samen dan kan diegene de rest even afleiden.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:50

dlientjuh schreef:
November108 schreef:
Ik ben gisteren geweest en voor het eerst had ik het eigenlijk echt moeilijk. Ze reageert ontzettend op me, ze vindt het duidelijk vreselijk als ik de wei in kom en ze kan niet naar me toe doordat er een ander paard voor staat. Toen ik de anderen eenmaal weg had heb ik ruim een uur met haar hoofd in mn handen gestaan. En toen ik wegging, liep ze me drie keer achterna. Ik vond het echt vreselijk, zet haar het liefste in mijn eigen achtertuin maar goed dat kan niet in een woonwijk :')


Ja he. Maar de plek is perfect. Bij mij kwam er ook de hele tijd een dominant paard naar mij toe, waardoor Jive steeds weggejaagd werd. Volgende keer ga ik samen dan kan diegene de rest even afleiden.


Precies. Ik heb zelf ook constant de andere weggestuurd, daar luisterden ze gelukkig wel naar. Maar vooral omdat het dutjestijd was, dus heel geïnteresseerd waren de meesten niet :')

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:34

BETUWE schreef:
[ [url=m/DPzLx6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/85k00w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze staat donderdag een week in de kudde. Ondertussen heeft ze der draai helemaal gevonden en ook al een aantal vriendjes gemaakt.


Wat fijn!
Mijn merrie staat nu 2 weken in Leende en doet het ook erg goed!
Krijg af en toe updates van Niels met foto's.
Maar missen nee. Mijn merrie heeft al eens eerder in een rusthuis gestaan.
Is een enorm karakter paard en hangt niet aan mensen.
Gras, hooi en ruimte en mijn merrie is tevreden. Ze heeft mij niet nodig.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:05

Tooske schreef:
BETUWE schreef:
[ [url=m/DPzLx6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/85k00w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze staat donderdag een week in de kudde. Ondertussen heeft ze der draai helemaal gevonden en ook al een aantal vriendjes gemaakt.


Wat fijn!
Mijn merrie staat nu 2 weken in Leende en doet het ook erg goed!
Krijg af en toe updates van Niels met foto's.
Maar missen nee. Mijn merrie heeft al eens eerder in een rusthuis gestaan.
Is een enorm karakter paard en hangt niet aan mensen.
Gras, hooi en ruimte en mijn merrie is tevreden. Ze heeft mij niet nodig.



Mijn merrie is ook precies zo! Ik maak mij daarom ook geen zorgen of ik er wel of niet goed aan doe want dat is het beste wat ik haar kan geven net als die van jou!

Wss denkt ze eindelijk niet heel de dag mensen om mij heen

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:11

Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke weide hij staat, welk nummer. Maar heb hem nog niet voorbij zien komen geloof ik.

Ben denk ik een jaar geleden voor het laatst geweest. Geen bericht is goed bericht toch. Woon helaas niet in de buurt dus voor 5 minuten een banaan geven doe ik niet. Plan meestal wat in die richting dat het combineren valt.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:27

Mijn Babsje!

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:50

Muppett schreef:
Mijn Babsje!


Op welke foto staat Babsje

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:00

Kak, ik had de foto's geüpload per telefoon maar ik zie nu dat ze niet geplaatst zijn. Zucht...

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:48

Deze foto kreeg ik vorige week.

Afbeelding