Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:09

Amanda, ja helaas wel. Zij zijn jong en gezond maar ik heb helaas een zeldzame aandoening waardoor ik ze niet meer aan huis kan houden en vorige week heeft de chirurg bevestigd dat ik nooit meer zal rijden... :(

Twijfel enorm of ik de Shire en Haf zal verkopen. Zeker de haf. Hij is pas 6, nooit bereden maar echt een gezelligerd. Ik denk dat hij meer aandacht wel kan waarderen. Shetje is 21 en de KWPNer is gek :P dus die gaan nooit weg. Shire is geen werkpaard. Hij vindt alles stom behalve boscrossen daarom denk ik dat hij vervroegd pensioen wel kan waarderen.

Klopt het dat er geen foto's te zien zijn?

Oja shetje heeft een vos als vriend:

Afbeelding

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:14

@selka is dat leuke shetje van jou.
We waren er gisteren even.
Mijn man vond de shire wel heel erg groot :)


Afbeelding

Afbeelding

Toen we aankwamen lopen lag de zwarte lekker te slapen en de bonte hield de wacht zoooo lief <3

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:14

Dat vosje geweldig zeg.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:46

Ja dat is onze lieve Binky. Zo'n brave shet. 21 maar still going strong :)
Shire is net zo vriendelijk als dat ie groot is haha.

Die van jou lijken de rust al gevonden te hebben! Fijn :) Ben benieuwd of ze bij elkaar blijven.
Mijn mini kudde gaat steeds meer op zoek naar nieuwe vrienden. Vooral de kwpner en haf staan vaak bij andere paarden.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:15

Amanda__ schreef:
Oh wat leuk om de foto's te zien!

November: heel fijn om te lezen dat je een paar geen beter pensioen kan wensen. Dat benadrukt voor mijn gevoel nogmaals dat ik de juiste keuze heb gemaakt en wat een mooie merrie heb je! Staat ze bij petra of hans?

Selka: Leuk om de foto te delen.Heb jij 4 paarden bij hun op rust staan?


Ze staat bij Petra in de natuurweide. Ze heeft gelijk een vuurdoop gehad met de koouuude winter, maar ze was al gewend aan het buiten staan en had er gelukkig geen enkele moeite mee :D. Ben echt super tevreden over hoe de paarden in de gaten gehouden worden en de fijne communicatie!

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:48

Oh huh, wat raar. Hij pakt de foto's niet |( . Binnenkort even een nieuwe poging doen!


Goed opgemerkt, Selka! Thanks
Wat rot dat je een aandoening hebt en zo een intens nieuws hebt gekregen. Kan mij goed voorstellen dat het heel wat met je doet. Wat verdrietig. Mag ik vragen wat voor een aandoening je hebt of wil je dat liever niet kwijt op het forum? Dat is ook helemaal oké. :knuffel:
Zonder mij ermee te bemoeien, zou de haf waarschijnlijk een paard zijn wat inderdaad , gezien zijn leeftijd en karakter, nog fijn bij iemand aandacht en uitdaging kan krijgen. Maar een paard denkt niet zo, leeft in het hier en nu, en is net zo happy om op de weide te staan en te genieten van het paard zijn. Elke keuze is goed. Het gaat erom dat jij je goed voelt bij de keuze die je uiteindelijk maakt :knuffel:

Vordur: wat leuk dat je foto's hebt geplaats! Welke zijn van jou?
Hoe voelt de stap nu die genomen is , nu je een paar dagen verder bent na de verhuizing?

November: Oh fijn, dan zullen onze paarden zich niet kruisen. Wij gaan naar Hans.
Ga je ze nog vaak opzoeken?


Waar komen jullie eigenlijk allemaal vandaan?
Ik woon zelf in Zuid-Limburg. De stalling is ongeveer 40/45 minuten rijden. Goed te doen dus.


Hier heb ik vanmorgen mijn laatste ritje gemaakt. Ik heb nog zo een soort bucketlijstje wat ik graag met ze wil doen. Over 3 weken gaan ze ook verhuizen.
Heel gek om zo een laatste ritje op mijn merrie te maken na 15 jaar is dat hoofdstuk nu afgesloten. En waarschijnlijk mijn hele ruiter "carrière" ook....nu ben ik niet meer dat meisje met de paarden.. gek.... Het geeft zo een definitief gevoel |( . Maar het is oké zo. Er schoot nog de gedachte door mijn heen dat ik misschien nog een paar ritjes wilde maken. Maar het is niet goed voor mijn merrie en haar lichamelijke gezondheid maar ik ga dan ook zoveel druk erop leggen dat het allemaal leuk en relaxt moet zijn dat we toch het averechts affect bereiken. Het is goed zo... :(:)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:43

Ja klopt Amanda_ dat denk ik ook altijd.
Meneer vermaakt zich prima met zijn grote kwpn broer van 10 :)
Afbeelding

Zelf kom ik uit Gelderland het is iets meer dan een uur rijden. Vind dat wel lastig. Zou graag vaker dan 1 keer per week gaan maar dat is lastig te combineren met de honden en werk.

Fijn dat je nog een laatste rit hebt kunnen maken. Aan de ene kant prettig dat het zo'n bewuste afsluiting is maar dat maakt ook dat je er erg tegenop kunt zien lijkt mij.
Nog een fijne 3 weken met z'n tweetjes :) :)

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:33

Die twee kleintjes zijn van mij de bruinbonte en de zwarte.
We verhuizen naar Noord-Hollands dat is dus heel ver weg.

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:31

vordur schreef:
Die twee kleintjes zijn van mij de bruinbonte en de zwarte.
We verhuizen naar Noord-Hollands dat is dus heel ver weg.


Wat een knapperds!

Oh mag ik vragen, vordur, waarom jullie gaan verhuizen?
Is het *\o/* of -O-

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:34

Selka schreef:
Ja klopt Amanda_ dat denk ik ook altijd.
Meneer vermaakt zich prima met zijn grote kwpn broer van 10 :)
[ [url=m/BRwPw4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelf kom ik uit Gelderland het is iets meer dan een uur rijden. Vind dat wel lastig. Zou graag vaker dan 1 keer per week gaan maar dat is lastig te combineren met de honden en werk.

Fijn dat je nog een laatste rit hebt kunnen maken. Aan de ene kant prettig dat het zo'n bewuste afsluiting is maar dat maakt ook dat je er erg tegenop kunt zien lijkt mij.
Nog een fijne 3 weken met z'n tweetjes :) :)


Ah lief van je! Gaan we doen.
Snel eens proberen of ik die fotos nou hier krijg geplaatst.

Ja ik denk ook dat lastig te combineren is. Dat zou hier ook zijn.
Mss als straks weer wat vrije dagen aankomen?
Wij willen het graag soms eens combineren met een weekendje weg, dat je dan paar dagen achter elkaar kan gaan.

Mooie haf!

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:37

Ik lees hier al een poosje mee omdat het voor mij om de hoek is en ik de verhalen wel leuk vind.
Wil je even een knuffel geven allemaal, lijkt me zo moeilijk om je paard zo naar een vermoedelijke laatste plek te brengen.
Maar wat staan ze daar toch mooi.

Selka, ik weet natuurlijk niet hoe je met de kosten zit en daar meerdere paarden hebben staan.
Ik denk dat voor een Shire die alleen buiten rijden leuk vind echt zeker plaats is bij iemand.
Ik heb geen plek voor een shire, maar zou bijna zeggen, graag :)
En voor je knappe haflinger ook. Mooie leeftijd nog.
Dus mocht je daar aan toe zijn denk ik echt dat er hordes mensen voor in de rij staan :j

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:16

Amanda__ schreef:
vordur schreef:
Die twee kleintjes zijn van mij de bruinbonte en de zwarte.
We verhuizen naar Noord-Hollands dat is dus heel ver weg.


Wat een knapperds!

Oh mag ik vragen, vordur, waarom jullie gaan verhuizen?
Is het *\o/* of -O-



:) natuurlijk mag je dat vragen.
Ik heb door het paardrijden wat ik 40 jaar intensieve gedaan heb artrose in mijn handen gekregen.
Waardoor het verzorgen van de paarden steeds moeilijker werd.
En door de corona kan mijn man nu thuis werken en hoeft hij niet meer naar kantoor.
We hoeven hier nu niet meer te wonen en we terug kunnen waar we van daar komen ( uit Heiloo)
We gaan daar in een appartement wonen.
En zijn dan ook weer dicht bij de familie.
We zitten nu op de Zuid-Hollandse eilanden dus even op bezoek gaat niet zo makelijk.
Mijn man heeft ook een hernia dus dit huis werd ook te zwaar.
Het is wel *\o/*maar ook een beetje -O-

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:24

Amanda__ schreef:
Oh huh, wat raar. Hij pakt de foto's niet |( . Binnenkort even een nieuwe poging doen!


Goed opgemerkt, Selka! Thanks
Wat rot dat je een aandoening hebt en zo een intens nieuws hebt gekregen. Kan mij goed voorstellen dat het heel wat met je doet. Wat verdrietig. Mag ik vragen wat voor een aandoening je hebt of wil je dat liever niet kwijt op het forum? Dat is ook helemaal oké. :knuffel:
Zonder mij ermee te bemoeien, zou de haf waarschijnlijk een paard zijn wat inderdaad , gezien zijn leeftijd en karakter, nog fijn bij iemand aandacht en uitdaging kan krijgen. Maar een paard denkt niet zo, leeft in het hier en nu, en is net zo happy om op de weide te staan en te genieten van het paard zijn. Elke keuze is goed. Het gaat erom dat jij je goed voelt bij de keuze die je uiteindelijk maakt :knuffel:

Vordur: wat leuk dat je foto's hebt geplaats! Welke zijn van jou?
Hoe voelt de stap nu die genomen is , nu je een paar dagen verder bent na de verhuizing?

November: Oh fijn, dan zullen onze paarden zich niet kruisen. Wij gaan naar Hans.
Ga je ze nog vaak opzoeken?


Waar komen jullie eigenlijk allemaal vandaan?
Ik woon zelf in Zuid-Limburg. De stalling is ongeveer 40/45 minuten rijden. Goed te doen dus.


Hier heb ik vanmorgen mijn laatste ritje gemaakt. Ik heb nog zo een soort bucketlijstje wat ik graag met ze wil doen. Over 3 weken gaan ze ook verhuizen.
Heel gek om zo een laatste ritje op mijn merrie te maken na 15 jaar is dat hoofdstuk nu afgesloten. En waarschijnlijk mijn hele ruiter "carrière" ook....nu ben ik niet meer dat meisje met de paarden.. gek.... Het geeft zo een definitief gevoel |( . Maar het is oké zo. Er schoot nog de gedachte door mijn heen dat ik misschien nog een paar ritjes wilde maken. Maar het is niet goed voor mijn merrie en haar lichamelijke gezondheid maar ik ga dan ook zoveel druk erop leggen dat het allemaal leuk en relaxt moet zijn dat we toch het averechts affect bereiken. Het is goed zo... :(:)


Jazeker, ik ga soms meerdere keren per week, soms wekelijks, en andere keren durf ik wel een weekje over te slaan (maar eigenlijk als het echt niet anders kan hoor). Het kost gewoon veel tijd maar ik haal er ook wel energie uit terug. Is voor mij ook een uurtje enkele reis, maar ik ben voor mijn werk regelmatig in Eindhoven, dan hoef ik niet zo ver te reizen.

Wat moeilijk voor je. Ik herken het bucketlistje wel van je hoor, had ik ook met mijn merrie. Maar ik mocht al een tijd niet meer met haar rijden, dus dat bestond meer uit fotoshoots, laatste keer wassen en dat soort dingen. Het zal een hele switch voor je worden, maar echt, ze krijgen een superfijn pensioen!

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:14

Ik ga eigenlijk bijna nooit. Het is 1,5 uur heen en 1,5 uur terug met de trein (nog best prijzig) en moet dan ook nog een stukje lopen. Maargoed ik weet dat hij het goed heeft daar :) ondanks het hele erge gemis, nog steeds een gat als het 16 jaar je beste maatje is geweest. Leuk om weer nieuwe paardjes te zien.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:31

DuoPenotti, ja denk t ook :) maar ik heb gemerkt dat het nu in ieder geval nog te vroeg komt. Voorlopig blijven ze rustig staan.

November108, leuk iemand die ook fanatiek gaat! Ik ben eigenlijk altijd alleen daar maar gezien de week 7 dagen heeft met 24 uur is dat ook niet heel gek natuurlijk :+

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:37

@selka
Dan kun je ze niet beter hebben staan :j

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:57

Selka schreef:
DuoPenotti, ja denk t ook :) maar ik heb gemerkt dat het nu in ieder geval nog te vroeg komt. Voorlopig blijven ze rustig staan.

November108, leuk iemand die ook fanatiek gaat! Ik ben eigenlijk altijd alleen daar maar gezien de week 7 dagen heeft met 24 uur is dat ook niet heel gek natuurlijk :+


Haha ik herken je helemaal! Vaak als ik er lang genoeg zie kom ik vanzelf medewerkers ofzo tegen, verder nog geen andere eigenaren gespot bij de wei :+. Hier helaas ook niet in mijn groep, leek me toch een leuk extra fotomoment :')

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:44

Zo, vandaag de laatste wandeling gemaakt. De rest van de dagen gaan ze nog lekker op de wei en beetje knuffelen en poetsen. Vrijdag gaan ze vertrekken. Ik vind het heel spannend en met een dubbel gevoel. Enerzijds zie ik er enorm tegen op maar nu komt ook het punt dat ik er tegen aan hik, omdat ik weet dat het lastig wordt. Vast heel herkenbaar.

We hadden nog heel spannend want i.v.m. de watersnoodramp hebben wij afgelopen weekend de paarden halsoverkoop moeten evacueren. Gelukkig konden ze naar een vriendin.
Heftig om mee te maken en natuurlijk niet hoe ik mijn laatste weekend met hun had voorgesteld. ;( maar we mogen niet klagen. We hebben het ternauwernood door gehouden.

Hoe is het met iedereen?

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:36

Amanda__ schreef:
Zo, vandaag de laatste wandeling gemaakt. De rest van de dagen gaan ze nog lekker op de wei en beetje knuffelen en poetsen. Vrijdag gaan ze vertrekken. Ik vind het heel spannend en met een dubbel gevoel. Enerzijds zie ik er enorm tegen op maar nu komt ook het punt dat ik er tegen aan hik, omdat ik weet dat het lastig wordt. Vast heel herkenbaar.

We hadden nog heel spannend want i.v.m. de watersnoodramp hebben wij afgelopen weekend de paarden halsoverkoop moeten evacueren. Gelukkig konden ze naar een vriendin.
Heftig om mee te maken en natuurlijk niet hoe ik mijn laatste weekend met hun had voorgesteld. ;( maar we mogen niet klagen. We hebben het ternauwernood door gehouden.

Hoe is het met iedereen?


Is de verhuizing goed verlopen.

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:37

Hej!

Ja, inmiddels staan ze nu alweer een paar dagen op een nieuwe stek.
De dag zelf, wat voor vele vast herkenbaar is, was erg moeilijk en zwaar. Maar eenmaal Neball uitgeladen en bij de groepsstalling neergezet wist ik meteen weer hoe goed deze keuze voor haar is.
Nu is het leeg thuis en ook heel vreemd. Je hebt een structuur en die valt nu weg en ineens is er zeeën van tijd en ruimte (en eerlijk toegegeven ook dat voelt af en toe al best even fijn...).
Als ik mij even leeg of verdrietig voel dan denk ik aan hoe fijn ze staat en weet ik weer meteen dat het goed is.
Ik kijk er wel weer ernaar uit om er heen te gaan, gelukkig is het niet zo ver. :)

ze heeft trouwens een vriendje gemaakt. Een witte ruin. Misschien bekend bij iemand?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:20

Oh wat fijn. De eerste dagen zijn erg onwennig, zowel voor je zelf als voor je paard. Ons paard had ook gelijk hele innige vriendschappen. Zij staat normaal gesproken ook bij Hans, maar toen haar vriendinnen naar de zomerweide gingen brak zij de boel af. Uiteindelijk heeft Hans gevraagd of ze ook naar de zomerweide mocht van ons.

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:27

BETUWE schreef:
Oh wat fijn. De eerste dagen zijn erg onwennig, zowel voor je zelf als voor je paard. Ons paard had ook gelijk hele innige vriendschappen. Zij staat normaal gesproken ook bij Hans, maar toen haar vriendinnen naar de zomerweide gingen brak zij de boel af. Uiteindelijk heeft Hans gevraagd of ze ook naar de zomerweide mocht van ons.


Wat fijn betuwe! Welke merrie is van jou?
Staat ze er al lang?

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:49

Afbeelding

Dit is onze merrie nog lekker in der wintervacht hier ze heeft alleen een wit voetje rechtsachter

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:25

Hoi Amanda,

Ze staat sinds vorig jaar september bij Hans. Ze is bij ons getrapt op de weide, daarbij heeft ze haar sesambeentje gebroken. Ze is nu 17 jaar, op zich is dit niet oud.

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:37

BETUWE schreef:
[ [url=m/UB9lEA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is onze merrie nog lekker in der wintervacht hier ze heeft alleen een wit voetje rechtsachter


Oh wat een lieverd. Wat een zachte uitdrukking heeft ze...
Wat rit dat ze gebroken sesambeentje heeft, maar mooier kan ze het niet krijgen.
Ik zal zaterdag eens opletten of ik haar zie en een foto maken. :)