Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 32 [ 800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenrusthuis van der Kruis

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik denk dat het enkele jaren geleden is dat ik iets op bokt heb gepost...
Maar nu door een vriendin getipt op dit topic..
Vanmiddag heb ik vooral hier heel veel gelezen en nu toch de stoute schoenen aangetrokken om te schrijven.

A.s maandag heb ik een kennismaking bij hans. Ik vind het super spannend en mijn emoties gaan alle kanten op.
Ik huil mij de ogen uit mijn kop en dit is al zeker een proces van een jaar...

Ik heb een 22 jarige merrie en we zijn 13 jaar in elkaars leven. Sinds jaar of 6 staat ze met pony penny samen thuis. Helaas is mijn leven zo veranderd dat ik merk dat ik niet genoeg aandacht aan ze kan maar ook niet meer wil besteden. De aandacht bestaat vooral uit de praktische zaken en ik merk ook dat mijn plezier steeds minder wordt (dat is het willen). Ik heb andere interesses en vind niet altijd meer mijn happinez rond de paarden :( . Een vreselijk gevoel waarvan ik nooit had gedacht het te voelen..maar langzaam moet ik t onder ogen komen en eerlijk zijn, zeker voor de meisjes.

Neebje wordt al enkele jaren niet meer intensief gereden. Naast ouderdomsklachten is haar karakter niet gemakkelijk en hebben we vaker spanning en stress (wat uiteraard ook veel bij mij ligt) dan ontspanning. Daarom zoek ik het niet meer op.

Verkopen wil ik niet. Gezien haar leeftijd en handleiding ga ik t haar niet aan doen een nieuwe baas te krijgen en de malle molen opnieuw. Het is goed geweest en we worden samen oud. Ik wil dat ze gelukkig oud wordt en ik zal dat doen wat nodig is om haar dat te geven..
Daarom dat ik maandag naar Hans ga..

Voor penny zoek ik ook nog een mooie plek. Ook haar ga ik niet meteen verkopen maar wellicht met de tijd wel. Ze is jong en super makkelijk en leuk. Maar eerst ervaren hoe is t een stukje afstand te nemen...verkopen kan nog snel genoeg.

Ik lees hier heel veel goede ervaringen. Door alle verhalen weet ik nu al bijna zeker dat neeb gelukkiger zal zijn bij een soort constructie bij hans dan hier waar ik 3 / 4x per dag er ben en toch ook weer niet.

Dus heel veel dank voor t delen ervan
T helpt!

Herkennen jullie de enorme dilemma's waar ik nu mee kamp?

En weten jullie of hans ook iets bied voor a ponys tegen een ander tarief of is dat t zelfde?

In t mail contact met hans was hij wat kortaf. Ik ben daar gevoelig voor en begon daarom te twijfelen. Maar hier lees ik veel positiviteit juist, herkenbaar?

Dank!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 00:03 



 
Profiel   

Hoeveel mailtjes denk je dat Hans krijgt per dag? Ik denk dat dat daarom vooral is. Ik vond Hans een eerlijke rustige en vooral duidelijke man.
En wel heel simpel gaat niet mee met mensen in penny gevoelens zeg maar.
Ik stond er zeg maar heel nuchter in en hij kon heel goed verwoorden waarom hun rusthuis het zo goed doet.
Ik heb de rondleiding van Niels gehad die kijkt elke dag bij de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 10:58 



 
Profiel   

Hoi Amanda, ga je alleen bij Hans kijken of ook bij Petra?
Petra is denk ik iets meer van het gevoel, maar beide plekken zijn absoluut super. Niet af laten schrikken door korte communicatie, zo gaat het echt vaak bij 'boeren'. Je moet de mens leren kennen :)

Gelukkig oud worden gaat helemaal goed komen. Mijn merrie staat dan in een natuurweide bij Petra en heeft na een paar maanden helemaal haar plek gevonden in de kudde. De rust die er heerst is echt zo fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 11:18 



 
Profiel   

Petra is idd meer van het gevoel en daar is het ook kleinschaliger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 11:42 



 
Profiel   

Tooske schreef
Hoeveel mailtjes denk je dat Hans krijgt per dag? Ik denk dat dat daarom vooral is. Ik vond Hans een eerlijke rustige en vooral duidelijke man.
En wel heel simpel gaat niet mee met mensen in penny gevoelens zeg maar.
Ik stond er zeg maar heel nuchter in en hij kon heel goed verwoorden waarom hun rusthuis het zo goed doet.
Ik heb de rondleiding van Niels gehad die kijkt elke dag bij de paarden.



Ik snap best dat er veel mailtjes zijn en kan dat ook plaatsen.
Ik heb vind het ook niet vervelend en ik snap het ook. Ik merkte het gewoon op en vroeg of het herkenbaar was. Ik heb helaas ook al eens meegemaakt dat t anders was -O- vandaar
Zo te lezen is hij in ieder geval heel vriendelijk en nuchter. Thanks voor je reactie :j

Fijn dat jij er nuchter in stond. Lijkt mij ook fijn gevoel. Voor mij is het nog lastig en kan er nog niet nuchter heen kijken. Ik hoop na maandag ook meer duidelijkheid te hebben. :)


Laatst bijgewerkt door Amanda__ op 19-12-20 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 12:47 



 
Profiel   

November108 schreef
Hoi Amanda, ga je alleen bij Hans kijken of ook bij Petra?
Petra is denk ik iets meer van het gevoel, maar beide plekken zijn absoluut super. Niet af laten schrikken door korte communicatie, zo gaat het echt vaak bij 'boeren'. Je moet de mens leren kennen :)

Gelukkig oud worden gaat helemaal goed komen. Mijn merrie staat dan in een natuurweide bij Petra en heeft na een paar maanden helemaal haar plek gevonden in de kudde. De rust die er heerst is echt zo fijn!


Dankjewel voor je lieve geruststellende reactie. Voor nu alleen bij hans omdat ik smiddags helaas weer optijd thuis moet zijn en hans qua afstand iets dichterbij ligt.

Maar ik lees wel dat het misschien aan te raden is ook bij petra te gaan kijken.

Wat super fijn van je merrie! Dan heb jij er ook rust in gevonden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 12:52 



 
Profiel   

Ik heb momenteel alleen een Shetlander bij Petra, mijn paard is vorig jaar overleden.
Ik betaal €95 per maand voor hem.
Verder heel tevreden over Petra en de stalling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 01:13 



 
Profiel   

Kan iemand mij per ongeluk nog antwoord geven op mijn vraag?
En kan jij meer vertellen over hoe de Shetlanders daar staan Michelle?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 09:33 



 
Profiel   

Galma, ik denk dat je voor je vragen bij van der Kruis zelf moet zijn. Ze hebben meerdere vormen van opvang. Sommige paarden staan 24/7 op de wei. Ze hebben ook een vorm overdag wei/paddock en ‘s-avonds op stal. Bij deze woonvorm kunnen ze makkelijk medicijnen geven. Als ze altijd op de wei staan doen ze dat weer niet. Gewoon je probleem bespreken lijkt mij het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 09:43 



 
Profiel   

Mijn shet is meerdere malen hoefbevangen geweest voor hij bij Petra stond.
Bij haar gelukkig nog geen last van gehad.
Mijn shetlander staat bij haar eigen pony’s ( dacht twee stuks ) in een wei met weinig gras en een stukje bestrating met daarop een hooi station waar ze onbeperkt kunnen eten en een inloopstal.
Nu is hij al ruim 30 en word wel elke keer wat magerder maar dat is echt omdat hij oud aan het worden is.
Hij krijgt zelfs elke dag senioris prioris
uit een emmer bijgevoerd.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 09:51 



 
Profiel   

@Betuwe: dank je wel. Wij zijn al 2 keer wezen kijken en hebben ook een uitgebreid gesprek gehad met vader én zoon, op beide locaties.
Voor ons zou alleen de natuurweide een optie zijn. Snachts op stal zijn ze al jaren niet meer gewend en de groepsstalling vond ik persoonlijk maar niets :o
Toen wij op gesprek kwamen ( ong anderhalf jaar geleden) was er bij de ene pony alleen sprake van eczeem en hij vertelde dat paarden er verschillend op reageerden. Toen we een paar maanden op eigen houtje nog eens gingen kijken zag ik 1 pony met een eczeemdeken in de groep lopen.
Die hoefbevangenheid is pas sinds dit jaar.

@Michelle : dank je wel. Volgens mij hebben we jouw shet gezien.
Ik dacht dat ze geen shetjes aannamen vandaar. Maar ik heb er een die is blind en de ander een ware Houdini dus het moet echt goed afgezet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 21:44 



 
Profiel   

Galma, wij hebben voor onze merrie wel gekozen voor groepsstalling. Dat is bij Hans in Leende. Ze kunnen hier dag en nacht zelf bepalen of ze of in de wei of op stal willen zijn. Ze hebben ook een verharde plaats met voer ruiven. Zo blijven ze ook lekker in beweging

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 22:09 



 
Profiel   

Wat sprak je niet aan Galja? Mij sprak de groepsstalling mij juist het meeste aan. Bij Hans dan. Die enorme stukken land. Zoals het naar mijn idee bedoeld is om paarden te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 11:11 



 
Profiel   

Ik had hetzelfde probleem met zomereczeem en zware allergie bij mijn pony. Mijne was ook niet gewend om zonder deken buiten te staan dus ik wist niet of ze wel genoeg spek zou aanmaken en anders dus een te magere pony had (heeft van zichzelf al weinig vetjes). Ik ben toen naar klavertje4 in sint-oedenrode wezen kijken en daar mogen ze wel dekens op en geven ze gewoon medicatie wanneer nodig. Hij loopt dan gewoon naar ze toen in de weides en geeft het daar of brengt ze even naar de stallen en daarna weer terug. Daarnaast had ik ook de optie dat ze snachts opstal kon als de 24/7 buiten de eerste winter toch te heftig voor haar zou zijn. Dat was niet de bedoeling in Leende. Daarnaast is klavertje 4 kleinschaliger en veel persoonlijker vind ik en liggen de weides alleen achter het huis en niet overal en nergens dus zo goed als heel de dag toezicht (in leende 2x per dag, zou er niet aan moeten denken dat ze eind ochtend dr been breekt of iets anders pijnlijks en dit avonds pas opgemerkt wordt). Maargoed verder zijn ze allebei goed maar dit zijn mijn punten waarop ik uiteindelijk de hele moeilijke keuze op heb gemaakt. Goed naar je gevoel luisteren en ook nog andere plekken bekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 15:05 



 
Profiel   

Blaze1994 schreef
Ik had hetzelfde probleem met zomereczeem en zware allergie bij mijn pony. Mijne was ook niet gewend om zonder deken buiten te staan dus ik wist niet of ze wel genoeg spek zou aanmaken en anders dus een te magere pony had (heeft van zichzelf al weinig vetjes). Ik ben toen naar klavertje4 in sint-oedenrode wezen kijken en daar mogen ze wel dekens op en geven ze gewoon medicatie wanneer nodig. Hij loopt dan gewoon naar ze toen in de weides en geeft het daar of brengt ze even naar de stallen en daarna weer terug. Daarnaast had ik ook de optie dat ze snachts opstal kon als de 24/7 buiten de eerste winter toch te heftig voor haar zou zijn. Dat was niet de bedoeling in Leende. Daarnaast is klavertje 4 kleinschaliger en veel persoonlijker vind ik en liggen de weides alleen achter het huis en niet overal en nergens dus zo goed als heel de dag toezicht (in leende 2x per dag, zou er niet aan moeten denken dat ze eind ochtend dr been breekt of iets anders pijnlijks en dit avonds pas opgemerkt wordt). Maargoed verder zijn ze allebei goed maar dit zijn mijn punten waarop ik uiteindelijk de hele moeilijke keuze op heb gemaakt. Goed naar je gevoel luisteren en ook nog andere plekken bekijken


Wij komen regelmatig spontaan langs in Leende op de groepstalling. Elke keer als wij daar komen is er iemand aan het werk daar. Verder staan er bewakingscamera's waar ze de paarden ook mee in de gaten houden. Dus is vind dat er voldoende toezicht is. De paarden worden prima in de gaten gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 15:40 



 
Profiel   

BETUWE schreef
Blaze1994 schreef
Ik had hetzelfde probleem met zomereczeem en zware allergie bij mijn pony. Mijne was ook niet gewend om zonder deken buiten te staan dus ik wist niet of ze wel genoeg spek zou aanmaken en anders dus een te magere pony had (heeft van zichzelf al weinig vetjes). Ik ben toen naar klavertje4 in sint-oedenrode wezen kijken en daar mogen ze wel dekens op en geven ze gewoon medicatie wanneer nodig. Hij loopt dan gewoon naar ze toen in de weides en geeft het daar of brengt ze even naar de stallen en daarna weer terug. Daarnaast had ik ook de optie dat ze snachts opstal kon als de 24/7 buiten de eerste winter toch te heftig voor haar zou zijn. Dat was niet de bedoeling in Leende. Daarnaast is klavertje 4 kleinschaliger en veel persoonlijker vind ik en liggen de weides alleen achter het huis en niet overal en nergens dus zo goed als heel de dag toezicht (in leende 2x per dag, zou er niet aan moeten denken dat ze eind ochtend dr been breekt of iets anders pijnlijks en dit avonds pas opgemerkt wordt). Maargoed verder zijn ze allebei goed maar dit zijn mijn punten waarop ik uiteindelijk de hele moeilijke keuze op heb gemaakt. Goed naar je gevoel luisteren en ook nog andere plekken bekijken


Wij komen regelmatig spontaan langs in Leende op de groepstalling. Elke keer als wij daar komen is er iemand aan het werk daar. Verder staan er bewakingscamera's waar ze de paarden ook mee in de gaten houden. Dus is vind dat er voldoende toezicht is. De paarden worden prima in de gaten gehouden.


Wij hebben dit toen gevraagd hoevaak de paarden gezien worden en toen zeiden ze in de ochtend en eind van de middag. Ik heb niks van bewakingscamera's gehoord. Maar wel fijn dat er dus meer toezicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 15:57 



 
Profiel   

Tooske schreef
Kreeg vandaag een super leuke kerstkaart met Utica op de voorkant nog meer mensen??


Ik heb hem ook ontvangen, dan wel via de mail. Wel echt super lief <3 dat ze dat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:42 



 
Profiel   

Ja ik heb hem ook! Werd er helemaal blij van <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 20:40 



 
Profiel   

Tooske schreef
Wat sprak je niet aan Galja? Mij sprak de groepsstalling mij juist het meeste aan. Bij Hans dan. Die enorme stukken land. Zoals het naar mijn idee bedoeld is om paarden te houden.

Wij zijn 2x wezen kijken en wat ons beide keren opviel ( al kan het altijd een moment opname geweest zijn...) dat ik het gros van de paarden er niet zo florissant uit vond zien :o Wat schraal, onder de plekken/wondjes wat bij mij de indruk wekt van onrust in de groep. Er is daar veel ruimte maar er lopen ook heeeeeeel veel paarden :o
Ook veel paarden met lange, onverzorgde hoeven. Plus vond ik de kwaliteit van het hooi wat in de ruiven zat niet bepaald ok. Heel veel zuring erin enz.
Dat ze op verschillende plekken droog binnen kunnen staan is natuurlijk wel fantastisch!

@Blaze: Klavertje4 zijn wij ook wezen kijken. Wat bij ons gelijk een no-go was, is dat ze op zondagmiddag gesloten zijn omdat ze dan me-time ( zo werd dat letterlijk gezegd) willen hebben ( en voor dat woord ben ik allergisch geworden door m’n vorige staleigenaren :') ) en dat is dus het enige moment dat we samen naar de paarden kunnen...
Verder vond ik hem in verhouding best prijzig en de ruimte om binnen te schuilen te verwaarlozen. Veel te weinig ruimte voor het aantal paarden wat daar 24/7 buiten loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 22:06 



 
Profiel   

Galja schreef
Tooske schreef
Wat sprak je niet aan Galja? Mij sprak de groepsstalling mij juist het meeste aan. Bij Hans dan. Die enorme stukken land. Zoals het naar mijn idee bedoeld is om paarden te houden.

Wij zijn 2x wezen kijken en wat ons beide keren opviel ( al kan het altijd een moment opname geweest zijn...) dat ik het gros van de paarden er niet zo florissant uit vond zien :o Wat schraal, onder de plekken/wondjes wat bij mij de indruk wekt van onrust in de groep. Er is daar veel ruimte maar er lopen ook heeeeeeel veel paarden :o
Ook veel paarden met lange, onverzorgde hoeven. Plus vond ik de kwaliteit van het hooi wat in de ruiven zat niet bepaald ok. Heel veel zuring erin enz.
Dat ze op verschillende plekken droog binnen kunnen staan is natuurlijk wel fantastisch!

@Blaze: Klavertje4 zijn wij ook wezen kijken. Wat bij ons gelijk een no-go was, is dat ze op zondagmiddag gesloten zijn omdat ze dan me-time ( zo werd dat letterlijk gezegd) willen hebben ( en voor dat woord ben ik allergisch geworden door m’n vorige staleigenaren :') ) en dat is dus het enige moment dat we samen naar de paarden kunnen...
Verder vond ik hem in verhouding best prijzig en de ruimte om binnen te schuilen te verwaarlozen. Veel te weinig ruimte voor het aantal paarden wat daar 24/7 buiten loopt.


Inmiddels heb ben ze meer schuilstallen en ik merk dat mijn pony er weinig gebruik van maakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 22:54 



 
Profiel   

Galja schreef
Tooske schreef
Wat sprak je niet aan Galja? Mij sprak de groepsstalling mij juist het meeste aan. Bij Hans dan. Die enorme stukken land. Zoals het naar mijn idee bedoeld is om paarden te houden.

Wij zijn 2x wezen kijken en wat ons beide keren opviel ( al kan het altijd een moment opname geweest zijn...) dat ik het gros van de paarden er niet zo florissant uit vond zien :o Wat schraal, onder de plekken/wondjes wat bij mij de indruk wekt van onrust in de groep. Er is daar veel ruimte maar er lopen ook heeeeeeel veel paarden :o
Ook veel paarden met lange, onverzorgde hoeven. Plus vond ik de kwaliteit van het hooi wat in de ruiven zat niet bepaald ok. Heel veel zuring erin enz.
Dat ze op verschillende plekken droog binnen kunnen staan is natuurlijk wel fantastisch!

@Blaze: Klavertje4 zijn wij ook wezen kijken. Wat bij ons gelijk een no-go was, is dat ze op zondagmiddag gesloten zijn omdat ze dan me-time ( zo werd dat letterlijk gezegd) willen hebben ( en voor dat woord ben ik allergisch geworden door m’n vorige staleigenaren :') ) en dat is dus het enige moment dat we samen naar de paarden kunnen...
Verder vond ik hem in verhouding best prijzig en de ruimte om binnen te schuilen te verwaarlozen. Veel te weinig ruimte voor het aantal paarden wat daar 24/7 buiten loopt.


De 1 na laatste x dat wij bij onze merrie gingen kijken stond ze met nog 20 andere paarden in stal op de hoefsmid te wachten. Onze merrie wordt zeer regelmatig door de hoefsmid behandeld. Ik ben vorige week nog bij haar langs geweest. Wat mij toen gelijk opviel was dat ze allemaal mooie schone staarten hadden en dat de staarten allemaal begeknipt waren. Ik heb mijn merrie 12 jaar op een manege/pensionstal gestald gehad. In die 12 jaar heb ik haar nooit dik gekregen. Ook niet na een langdurige blessure. Mijn paard staat vanaf september bij Hans in Leende en ze is nog nooit zo dik geweest. De reden waarom ze daar staat is omdat ze in elkaar getrapt was door een ander paard en daardoor haar sesambeentje gebroken had. Ze is in die 12 jaar dat ik haar heb regelmatig met plekken en wonden uit de wei gekomen. Dit gebeurt overal

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 09:44 



 
Profiel   

Mijn paard staat bij petra in de individuele winterstalling. Zijn hoeven worden altijd top bij gehouden. Ook zijn staart is altijd bij geknipt.
Hij is ook dik zat.
Tuurlijk staan er schrale paarden. De meeste zijn tenslotte oud. En die zijn gewoon moeilijk dik te krijgen.
Ze worden zo goed in de gaten gehouden. Mijn paard staat er nu drie jaar. En ik heb nooit het gevoel gehad dat hij niet goed verzorgd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 13:34 



 
Profiel   

Ze gaan bij Petra volgens mij meer naar de smid dan bij Hans. Ik wil ook dat mijn merrie op tijd bekapt wordt dus heb afgesproken dat ze bekapt wordt als nodig en ik dan evt een extra keer los betaal voor de smid.
Dat was geen enkel probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 17:36 



 
Profiel   

[ img ]
Toevallig gisteren weer geweest. Hij zag er weer super uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 12:23 



 
Profiel   

Ik ben vorige week bij mijn paard wezen kijken. Hij staat in natuurweide 6 in Heeze en stond er weer heerlijk bij!


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 13:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 32 [ 800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen