Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:14

M’n moeders paard is 28 en staat al heel wat jaren in Leende. Z’n hoeven zijn altijd prima. Hij is wel dun maar wordt nu in de winter bijgevoerd.
Communicatie per mail verloopt prima. Misschien niet te gevoelig maar het is ook een stukje los kunnen laten van je paard in mijn ogen.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:14

Toch even benieuwd, zijn er mensen met een paard in een natuurweide die al echt bar winterweer hebben meegemaakt? Hoe ging dat?

Het is voor mijn paard zijn eerste winter in Heeze..

emily68

Berichten: 349
Geregistreerd: 13-04-13

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:49

Ik kwam er gisteren langs, en ik zag 1 paard met een deken op lopen, dat is voor het eerst dat ik dat gezien heb. Misschien een nieuweling?

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:47

Ben ik ook benieuwd naar...

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:44

emily68 schreef:
Ik kwam er gisteren langs, en ik zag 1 paard met een deken op lopen, dat is voor het eerst dat ik dat gezien heb. Misschien een nieuweling?


Dat zag ik vorige week ook, had ik nog niet eerder gezien

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:31

Ik ben donderdag geweest, heb niks met deken gezien, zag wel dat veel paarden in een andere weide stonden waar het droger was. Mijne in groep 4 staat nog in dezelfde wei en hebben nog voldoende droge plekken gelukkig. Vind het toch ook wel spannend, eerste winter ook voor de mijne buiten en gelijk zó koud :brr:
Maar denk dat ik me zorgen om niks maak en dat ze er best tegen kunnen.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:21

November108 schreef:
Maar denk dat ik me zorgen om niks maak en dat ze er best tegen kunnen.

Herkenbaar :+

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:32

MJ_ schreef:
November108 schreef:
Maar denk dat ik me zorgen om niks maak en dat ze er best tegen kunnen.

Herkenbaar :+


Ik heb hier al topics uitgeplozen van mensen die geëmigreerd waren en hun paarden konden er gelijk goed tegen de eerste winter, dus ik haal daar mijn geruststelling maar uit :+

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:46

MJ_ schreef:
Toch even benieuwd, zijn er mensen met een paard in een natuurweide die al echt bar winterweer hebben meegemaakt? Hoe ging dat?

Het is voor mijn paard zijn eerste winter in Heeze..


Voor die van mij is het ook de allereerste keer buiten met dit weer op de natuurweide :), maar moet wel goed komen. Gaat er nog iemand langs om te kijken die in de buurt woont?

emily68

Berichten: 349
Geregistreerd: 13-04-13

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:58

Ik kom er regelmatig langs, ik woon in Heeze.

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:49

Zo te lezen ben ik (gelukkig) niet de enige die het toch spannend vind dat je paard ver weg én 24/7 buiten staat tijdens deze vrieskou. Heb zelf het idee dat wij het erger vinden dan de paarden zelf :brr:
Voelt toch een beetje gek dat ik niet zelf even snel kan checken of alles oké is.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:49

Een paar winters geleden was het ook zo koud. Toen stonden de paarden in Heeze in een grote inloopstal meende ik.

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:00

prinero schreef:
Zo te lezen ben ik (gelukkig) niet de enige die het toch spannend vind dat je paard ver weg én 24/7 buiten staat tijdens deze vrieskou. Heb zelf het idee dat wij het erger vinden dan de paarden zelf :brr:
Voelt toch een beetje gek dat ik niet zelf even snel kan checken of alles oké is.


Ik heb hetzelfde hoor, zou nu echt graag even willen zien hoe ze erbij staan.

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:43

Muppett schreef:
Een paar winters geleden was het ook zo koud. Toen stonden de paarden in Heeze in een grote inloopstal meende ik.


Ja, ik hoorde dat dit ook een optie was voor als het langer extreem weer zou zijn/worden. Maar op de sneeuwval van zondag/maandag na is het nu gelukkig prachtig winter weer, ondanks de kou.

Ik zie het aan mijn andere paard die hier staat, die vindt dit weer een stuk prettiger dan veel regen of hitte. Ze hebben aan de paddock een grote inloopstal, maar ze staat liever buiten. En het is niet eens een die-hard buitenpaard (staat in de nacht op stal en heeft een deken op).

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:56

emily68 schreef:
Ik kwam er gisteren langs, en ik zag 1 paard met een deken op lopen, dat is voor het eerst dat ik dat gezien heb. Misschien een nieuweling?



mij hebben ze gezegd dat een deken absoluut niet mag ondanks een extreme allergie voor alle stekende insecten. Daarom niet kunnen kiezen voor van der kruis

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:09

Vanochtend is mijn vriendin gebeld door Hans. Toen ze zijn nummer in de telefoon zag staan kwamen de ergste scenario’s bij haar naar boven. Hans begon gelijk met, maak je eigen geen zorgen het gaat goed met Zara. Hij vertelde dat haar 2 BFF-jes recent verhuisd waren naar de zomerweide en dat Zara haar vriendinnetjes miste. Volgens Hans was ze erg onrustig en bleef ze maar roepen naar haar vriendinnen.
Zijn vraag was dus of ons paard ook naar de zomerweide mocht, hij vond haar zo zielig en aandoenlijk. <3 <3 <3

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:15

Wat gaan ze daar mooi met de paarden om.
Mijn pony's gaan volgende maand.
Ik vind het heel spannend.

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:29

Hoi alle, hier een stille meelezer
Enkele maanden geleden hier wel wat vragen mogen stellen (dankbaar voor) en sindsdien de knoop doorgehakt. Mijn lieve merrie verhuisd per 23 juli ook naar Hans. Hoewel de emoties alle kanten opgaan voelt t ook als een goede keuze en jullie verhalen bevestigen dat ❤....

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:30

vordur schreef:
Wat gaan ze daar mooi met de paarden om.
Mijn pony's gaan volgende maand.
Ik vind het heel spannend.


Dat geloof ik heel graag! Welke stallingsvorm heb je voor gekozen?

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:01

Ik ga voor de groepsstalling bij petra.
Ik heb 2 oude ijslanders en in de natuurweide zie ik niet meer zitten voor ze.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:45

Amanda__ schreef:
Hoi alle, hier een stille meelezer
Enkele maanden geleden hier wel wat vragen mogen stellen (dankbaar voor) en sindsdien de knoop doorgehakt. Mijn lieve merrie verhuisd per 23 juli ook naar Hans. Hoewel de emoties alle kanten opgaan voelt t ook als een goede keuze en jullie verhalen bevestigen dat ❤....


Geloof me, hier heeft iedereen met hun emoties geworsteld. De eerste paar dagen moet je paard ook wennen, en dan denk je ook wat heb ik hem aangedaan. Maar het went voor jou en je paard. De laatste x toen ik ging kijken kwam ze niet eens naar me toe. Ons paard heeft het onwijs naar dr zin

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:59

vordur schreef:
Ik ga voor de groepsstalling bij petra.
Ik heb 2 oude ijslanders en in de natuurweide zie ik niet meer zitten voor ze.


Welke groep en per wanneer? Mijn grote shet vindt nieuwe vrienden in een kleinere verpakking (dan kwpn) vast gezellig.

Amanda__ ik vind het nog steeds moeilijk maar dat komt ook omdat het een gedwongen keuze is. Ze stonden aan huis maar door medische problemen kan ik niet meer zelf voor ze zorgen. Ik vond het wel fantastisch om te zien dat 2 van de 4 ook echt nieuwe vrienden heeft gemaakt en niet meer hangt in het groepje van 4. Daar maakte ik mij zorgen om maar ze zijn heel snel opgenomen in de groep.

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:55

Selka schreef:
vordur schreef:
Ik ga voor de groepsstalling bij petra.
Ik heb 2 oude ijslanders en in de natuurweide zie ik niet meer zitten voor ze.


Welke groep en per wanneer? Mijn grote shet vindt nieuwe vrienden in een kleinere verpakking (dan kwpn) vast gezellig.

Mijn pony's gaan zaterdag 11 juni.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:03

Leuk! Die van mij staan nu aan het spoor. Als je een bonte shet ziet staan dan is het dezelfde groep :)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:59

Ik heb vannmorgen het verdrietige bericht gekregen dat mijn verzorgpaard die sinds 4,5 jaar in Heeze in de natuurweide stond, overleden is aan een hevige koliekaanval. De verzorgers hebben het snel opgemerkt en goed en snel gehandeld, erg fijn om te weten. Ze heeft maar kort hoeven lijden, de dierenarts kon niet meer wachten tot de eigenaresse er was.