Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:26

dlientjuh schreef:
Weet iemand wat de tarieven zijn van de natuurweidestalling of de groepstalling. Ik ben mij aan het oriënteren op een pensioenplek voor mijn haflinger :)


Voor natuurweide stalling betaal ik €170,- per maand incl bekappen, enting, ontwormen en als je wilt voor €5,- per maand extra de paarden tandarts jaarlijks.

Ik zou zeker eens gaan kijken en vragen om een natuur weide rondleiding, ik was echt verrast over de opzet, ruimte en professionaliteit. Meerdere plekken in de omgeving bezocht maar deze stak er bovenuit. Heb mijn pony daar met een enorm goed gevoel achter gelaten.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:27

Hoi allemaal , ik ben nieuw hier in het topic, maar sinds zaterdag staat mijn paard bij paarden rusthuis van der kruis in leende, Hij staat nu in de groep die overdag op de wei gaat en s avonds naar stal bij hans in huis en komt straks als het wat koeler wordt wss op de weide die nu dag en nacht staat en van de winter op stal gaat en overdag na buiten...
op deze manier kan ik toch af en toe nog een wandelingetje maken etc.

zijn er nog meer mensen in deze groep die bij hans aan huis staan

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:08

Leuk apincy, je paard staat dan bij mijn paard in de groep, een bruine kwpn'er. Ze staat in de eerste schuur vanaf de parkeerplaats. Waar staat die van jou?

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:57

Ik sta ook in de individuele stalling. Mijn paard staat in de achterste wei en laatste schuur. Ik denk dat ik je zaterdag gezien heb. Wij kwamen net aan toen er nog een vrachtwagen stond.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:08

Oh ja, die groep is natuurlijk ook nog.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:20

o wat leuk, hij staat nu in de 2e schuur naast een fjorden merie en een grote bruine. Wij kwamen inderdaad zaterdag aan vond het heel spannend maar ging redelijk goed de grote bruine met 1 oog nam hem op geven moment onder zijn hoede .
Apincy is trouwens zwart met witte kool en in verglijking met de rest best klein. leuk dat er hier meerdere zijn die in de groep staan dan kunnen we elkaar ook beetje op hoogte houden.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:15

Dan heb ik jullie gezien een zaterdag en je paard. Leuk paardje. Ik kom elke week op stal mijn paard opzoeken zullen we elkaar misschien nog wel tegen komen.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:35

Ik kom er ook elke week. Die bruine met 1 oog is een erg lief paard, die van mij kan daar ook erg goed mee overweg.

Ik zal donderdag even kijken of ik die van jou zie, maar ze zullen waarschijnlijk al binnen staan als ik er ben.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:33

o dat is wel leuk, ik probeer hem ook elke week op te gaan zoeken, afgelopen maandag nog even geweest, maar toen durfde ik nog niet te gaan wandelen maar dat ga zeker binnenkort doen zoon prachtige omgeving ook daar

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:16

Zeker een prachtige omgeving.Ga vaak in de bossen wandelen (zonder paard) heerlijk rustig daar.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:44

morgen weer op visite, ben benieuwd hoe het hem afgelopen week is vergaan , blijft toch wel even wennen dat je niet elke dag meer kan checken .

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:23

@ apincy Heeft die van jou een paars/lila halster om?

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:37

@ olga dat klopt, hij zwart met wit kolletje en paars halster

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:41

Dan heb ik hem zien staan vandaag toen ik die van mij ophaalde. Het is een knapperd!

Hij stond er vandaag rustig bij, hinnikte een enkele keer omdat alles naar voren liep, maar was verder gewoon rustig.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:04

olga schreef:
Dan heb ik hem zien staan vandaag toen ik die van mij ophaalde. Het is een knapperd!

Hij stond er vandaag rustig bij, hinnikte een enkele keer omdat alles naar voren liep, maar was verder gewoon rustig.

o wat fijn te horen ,stonden ze buiten op de wei? i wil morgen ook nog wat foto;s maken de jouwe is bruin toch en staat in de zelfde groep.
ik probeer morgn op tijd er re zijn hopelijk staan ze dan nog buiten, vorige week was net te laat toen stonden ze net binnen

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:15

Ja ze stonden nog buiten. Op zondag staan ze altijd maar een halve dag buiten.

Ja die van mij is bruin met alleen een kleine aftekening op haar hoofd, ze staat in dezelfde groep.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:38

Gisteren op visite geweest, eerst bij het hek geroepen maar hij had niet de intensie om naar mij te komen na 10 min roepen maar na hem gelopen, was eerst best spannend omdat de rest nog niet goed ken , en er een paar iets minder vriendelijke paardjes staan :D :+ nog wat foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:25

Wel een teken dat hij het fijn heeft als hij niet komt, wel irritant ;) .

De laatste foto is die van mij!

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:13

Die donker bruine toch?, stond ook heel relaxt

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:34

Ja die donker bruine. Ze is heel relaxed hier, ze heeft het er erg naar haar zin.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:43

Vandaag geweest, hij was verhuisd naar een andere groep, waar hij ook eigenlijk gelijk had gekomen, maar door de warmte en voor wennen eerst tijdelijk in de andere groep stond. Hij staat nu aan de overkant in de groep die 24/7 op wei staat maar waar je nog wel wat met ze kan doen. vandaag ook klein wandelingetje gemaakt samen *\o/*
is een iets kleinere groep, maar heeft al paar vriendjes de witte en een fries met doorgezakte rug .
en ja hij is lekker vies, maar laten zitten ook tegen de steek vliegen :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:07

Muppett schreef:
Wij zijn ook, nu na een jaar, nog heel erg tevreden. Enig nadeel vind ik dat je je paard niet uit de kudde mag halen. Ik moet 3 uur rijden voor een aai over haar bol en even in de wei koekeloeren. Maar ik snap de achterliggende gedachte wel - rust in de kudde bewaren. Het is meer een dingetje voor mezelf dan dat ik dat de eigenaar verwijt.

Dit zou voor mij juist een reden zijn om voor een rustplek te kiezen. Ik zoek naar plekken in de buurt, maar nergens kunnen ze veel buiten en haalt niemand de kudde uit elkaar. De mijne wordt heel erg onrustig als er iemand uit de kudde wordt gehaald . Ik lees hierboven ook dat de prijs erg mooi is. Een stal om in mijn achterhoofd te houden dus!
Weet iemand wat de paarden daar gevoerd krijgen? De mijne wil/mag niet in een kleine stal, dus ik denk dan aan de groepsstalling. De wei zal te weinig beschutting geven, denk ik.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:09

Annetje schreef:
Muppett schreef:
Wij zijn ook, nu na een jaar, nog heel erg tevreden. Enig nadeel vind ik dat je je paard niet uit de kudde mag halen. Ik moet 3 uur rijden voor een aai over haar bol en even in de wei koekeloeren. Maar ik snap de achterliggende gedachte wel - rust in de kudde bewaren. Het is meer een dingetje voor mezelf dan dat ik dat de eigenaar verwijt.

Dit zou voor mij juist een reden zijn om voor een rustplek te kiezen. Ik zoek naar plekken in de buurt, maar nergens kunnen ze veel buiten en haalt niemand de kudde uit elkaar. De mijne wordt heel erg onrustig als er iemand uit de kudde wordt gehaald . Ik lees hierboven ook dat de prijs erg mooi is. Een stal om in mijn achterhoofd te houden dus!
Weet iemand wat de paarden daar gevoerd krijgen? De mijne wil/mag niet in een kleine stal, dus ik denk dan aan de groepsstalling. De wei zal te weinig beschutting geven, denk ik.



het is een hele mooie plek, en je hebt verschillende mogelijkheden, ze krijgen hooi/kuil. de paarden die in winter s nachts naar binnen gaan, krijgen bix of slobbr nog extra.

ik sta nu in een kleindere groep waar ik hem nog wel eruit mag halen, was voor mijn belangrijk dat toch af en toe nog kan wandelen. en in de winter maanden gaat hij snacht;s op stal en overdag op de wei, in de zomer staat hij 24/7 op de wei, en dan juiist in de wat zwaardere winter maanden krijgt hij wat extra voer bij zo

de afstand is ook wel dingetje voor mijn enkele reis 1 uur en 20 min. maar in mijn regio9 rotterdam vind je nergens een pensioen plek war ze ook in de winter op de weide kunnen.

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:57

Annetje schreef:
Muppett schreef:
Wij zijn ook, nu na een jaar, nog heel erg tevreden. Enig nadeel vind ik dat je je paard niet uit de kudde mag halen. Ik moet 3 uur rijden voor een aai over haar bol en even in de wei koekeloeren. Maar ik snap de achterliggende gedachte wel - rust in de kudde bewaren. Het is meer een dingetje voor mezelf dan dat ik dat de eigenaar verwijt.

Dit zou voor mij juist een reden zijn om voor een rustplek te kiezen. Ik zoek naar plekken in de buurt, maar nergens kunnen ze veel buiten en haalt niemand de kudde uit elkaar. De mijne wordt heel erg onrustig als er iemand uit de kudde wordt gehaald . Ik lees hierboven ook dat de prijs erg mooi is. Een stal om in mijn achterhoofd te houden dus!
Weet iemand wat de paarden daar gevoerd krijgen? De mijne wil/mag niet in een kleine stal, dus ik denk dan aan de groepsstalling. De wei zal te weinig beschutting geven, denk ik.


Dit was voor mij ook een belangrijke reden! Mijn paard werd ook super onrustig als er paarden uit de kudde werden gehaald / gingen rijden en hij moest achter blijven. Ik moet er ook dik een uur voor in de auto zitten maar deze plek is echt fantastisch. De prijzen voor groeps- en individuele stalling zijn overigens wel iets anders dan de natuurweide stalling. Je kunt het beste even contact opnemen daarvoor (en vraag een rondleiding, ook langs de natuurweides, dat is echt prachtig om te zien <3

Voor degene die het leuk vindt, vandaag weer wat foto’s gemaakt van natuurweide kudde 1 op hun heerlijke zomer stekkie :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SannePuck

Berichten: 30
Geregistreerd: 03-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:47

prinero schreef:
[ [url=m/QOwfnR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BCEWy3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xYvFCm.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oooh op die eerste foto zie ik een bekend paar billen <3