[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 12:37

Vandaag was voor het eerst dat ik naast hem kon zitten terwijl hij lag! <3

Afbeelding
Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 17:56

Super leuk nieuws: mijn vader heeft naast zijn normale baan een bedrijf met mijn neef. Zij willen mijn wedstrijden met Duck gaan sponseren. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar stickers voor op mijn trailer. Nu kwamen zij met het idee om hun logo op mijn trailer te plakken zodat ik reclame voor ze rij en hun sponseren dan mijn wedstrijden en alles wat we ervoor nodig hebben. Ook hebben we vandaag een trekhaak gesponserd gekregen (had verwacht dat ik het zelf moest betalen maar hier kwamen ze een eens mee, super gaaf!!)

Mijn neef gaat nu hun logo zo ontwerpen dat het met blauw vermengd wordt (onze wedstrijdkleur) en dat aan de ene kant van mijn trailer een groot paard geplakt wordt. Ook krijg ik een trainsvest in onze wedstrijd kleur met op de mouwen en op de achterkant hun logo (op de mouwen omdat we natuurlijk een hesje aanhebben waardoor je het niet ziet).

Ik vind het echt een super leuk idee en dat betekend ook dat er voor mij best wel veel kosten wegvallen waardoor ik zelf ook nog een keer iets overhou haha

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:21

Wat een leuke updates weer :) Mooi galopje toont hij daar op het strand!

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:21

Wat een super nieuws. En toffe foto's van jou en liggende Ducky

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:42

Wauw zeg, wat een leuk plan van je neef en vader! Niet enkel financieel handig maar dat ziet er meteen ook keichique uit.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:09

Wat leuk zeg!!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 21:02

Dankjulliewel! :D

Vandaag hadden Ducky en ik weer springles. Het gaat elke week steeds beter! Duck is wel mega eigenwijs maarja dat ben ik ook haha

Eerst balkjes draven:


Daarna klein hindernisje en balkjes:


Daarna twee hindernisjes, de rode iets hoger (40 cm):


Daarna alle twee 40 cm. En Ducky zou Ducky niet zijn als hij niet even dwars zou doen:


Gewoon heel de les super braaf over de balken daarna over de hindernisjes en dan in de laatste 10 minuten nog even lopen klieren. Soms is hij echt een varken :+

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:42

Haha dat laatste filmpje. Wat een draak ook echt :o .

Hij lijkt het verder echt super leuk te vinden, van endurance naar cross maar binnenkort?

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:06

Karaktermannetje _O-

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 06:06

Hij vindt het volgens mij ook echt heel erg leuk! Met longeren springt hij nu 4 cavaletti’s (80 cm denk ik?) zonder enige moeite.

Endurance is echt ons ding maar het lijkt me wel super leuk om een keer mee te doen aan een oefencross of een spring clinic.

En ja.. dat is Ducky :') _O-

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:45

_mjwb schreef:
Gewoon heel de les super braaf over de balken daarna over de hindernisjes en dan in de laatste 10 minuten nog even lopen klieren. Soms is hij echt een varken :+


Hihi ik gok dat jouw ducky een beetje te slim is en dacht ‘been there done that, tijd voor wat nieuws’ :):)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 13:12

Die luilak die ligt nu gewoon standaard elke ochtend een uur of 2/3 te zonnen in de paddock. Gisteren moest hij eruit maar weigerde hij op te staan. Ik kon trekken wat ik wilde, maar geen beweging. Toen hij eindelijk op stond toen draaide hij zich om, draafde naar de achterkant van de paddock en plofte daar weer neer op de grond. Hij dacht je bekijkt het maar, ik lig hier lekker :').

Volgende week zaterdag hebben we ons eerste wedstrijd van het jaar. We beginnen met een lange klasse 1 en dan starten we in juli klasse 2. Ook heb ik ons ingeschreven voor de hippiade.

Donderdag hebben we nog lekker een rondje gertraind in Oostvoorne. 18 km in een uur en 5 minuten := We gingen iets te hard haha. Maar hij heeft even kunnen uitrazen en lekker hard kunnen draven. Ik heb hem zelf alles laten bepalen of hij wilde stappen, draven of galopperen. Voornamelijk alleen maar heel hard draven. Onderweg zijn we ook nog een hert tegen gekomen. Die sprong een eens op het ruiterpad waardoor Duck een noodrem maakte en ik er bijna af lag, maar was wel super gaaf! Hij bleef ook echt nog even staan voordat hij het pad af sprong.

Komende week komt de hoefsmid weer en hebben we nog een keer springles. Morgen ben ik van plan om hem met balkjes te longeren, maandag een rondje naar buiten, dinsdag vrij, woensdag springles, donderdag longeren en vrijdag vrij. Van de week gaat de staleigenaresse zijn oren weer scheren, dan hou ik hem weer vast met de praam. Zal hij weer heel leuk vinden :=

Op stal is het de laatste tijd wel minder leuk. Er zijn bepaalde mensen die het niet kunnen laten om telkens weer hun mening over Ducky te uiten en ze blijven maar zeggen dat we helemaal niks bereiken en dan krijgen we de vraag (naja als je het een vraag kan noemen) of we niet beter een andere stal kunnen gaan zoeken voor paarden en ruiters zoals Ducky en ik. Ik probeer me er niks van aan te trekken maar soms zoals op dagen als vandaag dan kan ik het niet achter me laten. Dus dan is het fijn om het even van me af te typen.

Ducky gisteren knock out in de paddock:
Afbeelding

Donderdag:
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe vliegendeken en kap:
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:17

Wat ontzettend naar zo'n stal, ik zou een stuk of 4 goede pittige poedersuiker antwoorden terug verzinnen. Als je dat een paar keer doet is het wel klaar.

Gewoon zeggen: Je hebt gelijk, wat had jij ookalweer precies bereikt met je paard?


Of: Ik bereik dat ik veel plezier heb met mijn paard, is zeker confronterend om te zien voor je?
Zijn vast allemaal mensen die meedoen aan de Olympische Spelen :')

Balou_k

Berichten: 14058
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:19

Brrr wat we kinderachtige mensen. Bah..

Balou_k

Berichten: 14058
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:19

Oh, en I hartje Ducky! :D

Ik vind jullie zo’n geweldig leuk duo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:28

Wat raar dat mensen zoiets denken en zeggen? Kan daar echt de motivatie niet van begrijpen.

Niets van aantrekken hoor!

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:00

Wat een nare stalgenoten. Ik vind de oplossing van van ruitje wel erg goed.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 14:25

Dankjulliewel voor de lieve reacties <3

Vorig jaar ben ik er op in gegaan en toen heb ik echt ruzie gekregen. Dat een paard die niet kan galopperen nutteloos is en dat dravers, tinkers, etc. minderwaardig zijn en alleen maar goed zijn voor de slacht. Ik ben daar toen verder niet op in gegaan want ik was heel verdrietig en durfte eigenlijk niet meer te reageren.

Nu een jaar later is het weer precies hetzelfde verhaal. Ducky is een monster dat niks kan. Als ze dan zulke lelijke dingen zeggen dan durf ik eigenlijk niet meer te reageren. Wat ruitje zegt moet ik eigenlijk ook gewoon zeggen maar ik durf het niet. Ik ben bang dat ik dan weer een ruzie krijg met allemaal lelijke woorden en dingen over mij en Ducky. Ik ben gewoon een schijterd en ik durf de confrontatie niet op te zoeken.

Ducky en ik hebben juist veel bereikt. We konden geen eens een rechte lijn rijden, longeren dat was een drama en buitenrijden was een droom. We hebben vier wedstrijden gereden waarvan we elke keer in de top zijn geeindigd en alle wedstrijden is hij goedgekeurd. We kunnen niet goed dressuren maar dat wil ik ook niet. Ik vind het leuk om een keer in de week dressuurles te hebben maar verder vinden Duck en ik er niks aan.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 17-04-19 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Na overleg met TS bericht aangepast

Balou_k

Berichten: 14058
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:48

Bah. Wat een vervelende mensen staan er bij jou op stal zeg.. Dan zullen mijn paardjes ook geen cent waard zijn, want geen van alle vallen zij in de categorie dressuurknol.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:52

Jij hebt een band met je Paard, en Voorst veel plezier en alles voor hem over. Dat is meer dan de meeste fanatieke dressuurruiters kunnen zeggen. Die willen doorgaans geen paard waar je bijv niet meer op kan rijden oid. Probeer je er niet teveel van aan te trekken en idd iets zeggen als: mij maakt het niet uit dat hij dat niet kan, en dat je ambities elders liggen dan bij de hoge dressuursport. Endurance is ook een echte sport hoor, en miss nog wel moeilijker dan dressuur, want daarbij moet alles kloppen om je paard fit te laten eindigen.

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:55

Wat een omhoog gevallen stelletje verwaande trutten is me dat }:) -:(-

Kijk idd eens wat je allemaal met hem overwonnen hebt en hoeveel plezier jullie samen beleven!! Daar gaat het om. Dàt is paardrijden. Ik ben echt wel eens benieuwd of die dressuurmuts ook met haar paard in het bos en op strand durft. Alsof paardrijden enkel dressuur “op niveau” is.
Bah, ik word echt boos op zulke mensen, maar dat blijkt wel uit mijn reactie zeker?

Ik begrijp wel dat het voor jou niet fijn is dit te horen te krijgen en dat het veel fijner zou zijn op een plek waar Duck wel graag gezien wordt.

By the way, ik ben ook een “dressuurmuts” maar dan toch eentje met een andere kijk op paardrijden denk ik.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:27

Ook al heeft iemand alle prijzen gewonnen die er zijn... echte klasse blijkt uit hoe je met anderen omgaat.
Je stalgenoot heeft dat dus (nog) niet begrepen.
Heel vervelend, maar probeer je er niet teveel van aan te trekken.
Hoe zijn de andere stalgenoot en?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 17:15

Ik vind ook dat paardrijden om plezier moet gaan. Duck en ik rijden dan geen dressuur maar we hebben super veel plezier. We doen wat we zelf leuk vinden en zo heeft ieder zijn eigen ding. Ik laat andere mensen ook gewoon hun ding doen zonder commentaar te hebben. Het zou fijn zijn als iedereen elkaar gewoon neemt zoals ze zijn en in zijn eigen waarde laat.

Ik vind juist dat je een paard hebt voor je plezier en waar je een band mee krijgt. Als hun paarden niet meer doen wat ze willen dan worden ze gelijk te koop gezet.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 17-04-19 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Na overleg met TS bericht aangepast

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:09

Bah wat lijkt me dat een vervelende stalling.

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:29

Bahbah wat een nare mensen bij jou op stal. Ik zou zeggen kom gezellig naar de Ronde *\o/*