[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 20:33

Jullie zijn echt veel te lief, word er gewoon helemaal blij van! <3

Ik ben van mening dat een paard voor het leven is. Ik heb veel ellende met Duck mee gemaakt maar ik zou hem nooit maar dan ook nooit wegdoen en ik heb altijd geleerd dat “opgeven, daar doen we niet aan”. En nu heb ik gewoon een top opgevoed paard dat netjes naast mij blijft lopen ipv zich lostrekt en naar de wei rent. Die ik makkelijk zonder halster van plek naar plek kan brengen, die als ik zeg “staan blijven” ook echt blijft staan. Nee is nee, ho is ho en luisteren is ook daadwerkelijk luisteren.

Tuurlijk hebben we altijd nog zo onze momenten. Bijvoorbeeld dat Ducky af en toe express heel dicht bij de sloot gaat lopen, toch nog probeert een sprint te nemen naar de bakdeur die open gaat als we les hebben, “bang” is voor elk klein ding in de bak maar buiten onder een hijskraam doorloopt die nog mega herrie maakt ook en dan vervolgens niet over een schaduw durven te stappen. Of met longeren kan hij echt soms nog dreigen maar dan hoef ik maar een beweging te maken alsof ik naar hem toe ga en dan is het klaar. (Die hark vergeet hij niet meer := ). Of dan gaat hij weer in zijn rare telgang lopen omdat hij niet meer wilt draven maar het liefst alleen maar zijn kop de lucht in gooit en keihard gaat galopperen. Maar het verschil is met nu en een jaar geleden dat het hem niet meer lukt. Hij krijgt de kans niet meer om dingen te flikken want ik ben veel zelfverzekerder geworden en ik ben totaal niet meer bang voor hem.

Ik zie het zo: door alles wat we meegemaakt hebben zijn we er alleen maar beter uitgekomen. Ik heb een super fijn top paard die zo knettergek als een deur is! :')

Nog iets leuks en stouts; toen ze nog in de paddocks stonden en Duck er klaar mee was dan maakte hij zelf de deur open en liep hij naar zijn stal. Daar ging hij dan voor staan wachten totdat iemand die open maakte zodat hij zijn stal in kon. Dus een “commando” achter gezet en nu als ik de paddock open doe en zeg; ga maar Duck dan gaat hij naar stal terwijl ik het mest uit de paddock haal. Als ik dan aankom bij zijn stal staat hij netjes in zijn stal en hoef ik alleen zijn deur dicht te doen. Het is ongeveer 200-300 meter (denk ik) naar zijn stal en hij moet om de binnenstal heen. Nadeel; zijn stal kan hij zelf openmaken (gelukkig het onderste schuifding niet maar sommige vergeten die soms dicht te doen) en dan gaat hij een rondje lopen en hoor je weer; Duck loopt los :') Als hij nou ook zelf naar de wei kan scheelt dat mij weer lopen :=

Lukasje
Berichten: 11320
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:38

Het blijft toch een maf beest hoor, er zit een hoekje los aan :) . Maar kijk, sommigen zouden om dit gedrag boos worden en jij maakt er iets positiefs van. Dat is nou typisch jou +:)+

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 21:34

Ik denk wel meer dan een hoekje :') maar dat maakt hem wel leuk! Die mafketel maakt me wel elke dag aan het lachen :D Dankje! <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 23:13

:') _O-
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:10

Toen ik Duck verkocht zei ik volgens mij iets in de trant van: Als je wil kan Duck jou heel veel leren, maar je moet het wel willen en gaat niet perse leuk zijn altijd :+

Je schrijft ook zo anders, volgens mij ben jij als mens onwijs gegroeid. Ik weet nog hoe je met kijken was, en hoe Duck toen was. Het kon echt 2 kanten op.... En jij hebt willen leren. Echt mega knap.

Je krijgt niet altijd het paard wat je wil, maar wel wat je nodig hebt zeg ik wel eens :) .

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:28

_mjwb schreef:
Jullie zijn echt veel te lief, word er gewoon helemaal blij van! <3

Ik ben van mening dat een paard voor het leven is. Ik heb veel ellende met Duck mee gemaakt maar ik zou hem nooit maar dan ook nooit wegdoen en ik heb altijd geleerd dat “opgeven, daar doen we niet aan”. En nu heb ik gewoon een top opgevoed paard dat netjes naast mij blijft lopen ipv zich lostrekt en naar de wei rent. Die ik makkelijk zonder halster van plek naar plek kan brengen, die als ik zeg “staan blijven” ook echt blijft staan. Nee is nee, ho is ho en luisteren is ook daadwerkelijk luisteren.


Mooi om te lezen, dan staan wij er zo hetzelfde in! Ik heb ook echt een hoop moeite/ellende met mijn paarden gehad, vooral ook mijn eerste eigen merrie. Wat daagde ze en testte ze mij uit in de eerste jaren, vaak gedacht: nu stop ik er mee... Maar altijd doorgezet en na een aantal jaar reden we hoofdstelloos door het bos heen. Ze is nu met pensioen met bijna 28 jaar en is al 18 jaar mijn maatje. Doorzetten wordt echt beloond.
Nu met mijn andere paard zit ik soms ook met de handen in het haar, vanwege blessure is hij niet de makkelijkste geworden en heb ik een periode gehad ook bang voor hem te zijn. Maar met tijd, geduld en vooral ook de rust in mijzelf ben ik er van overtuigd dat dit ook betere tijden gaat kennen over een poosje.

_mjwb schreef:
Tuurlijk hebben we altijd nog zo onze momenten. Bijvoorbeeld dat Ducky af en toe express heel dicht bij de sloot gaat lopen, toch nog probeert een sprint te nemen naar de bakdeur die open gaat als we les hebben, “bang” is voor elk klein ding in de bak maar buiten onder een hijskraam doorloopt die nog mega herrie maakt ook en dan vervolgens niet over een schaduw durven te stappen. Of met longeren kan hij echt soms nog dreigen maar dan hoef ik maar een beweging te maken alsof ik naar hem toe ga en dan is het klaar. (Die hark vergeet hij niet meer := ). Of dan gaat hij weer in zijn rare telgang lopen omdat hij niet meer wilt draven maar het liefst alleen maar zijn kop de lucht in gooit en keihard gaat galopperen. Maar het verschil is met nu en een jaar geleden dat het hem niet meer lukt. Hij krijgt de kans niet meer om dingen te flikken want ik ben veel zelfverzekerder geworden en ik ben totaal niet meer bang voor hem.


Het blijft een karakterpaard, maar weetje, dat zijn vaak ook de beste. Ze houden je scherp en staan wel altijd voor je klaar wanneer dat nodig is. En je laatste zinnetje is het sleutelwoord: je hebt veel meer zelfvertrouwen, je kan hem nu begeleiden in dat gedrag en je kent hem nu!

_mjwb schreef:
Ik zie het zo: door alles wat we meegemaakt hebben zijn we er alleen maar beter uitgekomen. Ik heb een super fijn top paard die zo knettergek als een deur is! :')


<3

_mjwb schreef:
Nog iets leuks en stouts; toen ze nog in de paddocks stonden en Duck er klaar mee was dan maakte hij zelf de deur open en liep hij naar zijn stal. Daar ging hij dan voor staan wachten totdat iemand die open maakte zodat hij zijn stal in kon. Dus een “commando” achter gezet en nu als ik de paddock open doe en zeg; ga maar Duck dan gaat hij naar stal terwijl ik het mest uit de paddock haal. Als ik dan aankom bij zijn stal staat hij netjes in zijn stal en hoef ik alleen zijn deur dicht te doen. Het is ongeveer 200-300 meter (denk ik) naar zijn stal en hij moet om de binnenstal heen. Nadeel; zijn stal kan hij zelf openmaken (gelukkig het onderste schuifding niet maar sommige vergeten die soms dicht te doen) en dan gaat hij een rondje lopen en hoor je weer; Duck loopt los :') Als hij nou ook zelf naar de wei kan scheelt dat mij weer lopen :=


Kijk nou! Jij maakt gelijk iets positiefs uit 'stout' gedrag! Wat een slim paard is die Duck, en jij ook door er direct op deze manier mee om te gaan. Duck mag in zijn hoefjes knijpen met zo'n baasje als jij.
Laatst bijgewerkt door Unseen op 17-04-20 09:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:28

_mjwb schreef:
:') _O-
[ [url=m/Rbjvap.jpg]Afbeelding[/url] ]


Och wat een hilarisch dier :') _/-\o_

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:29

ruitje schreef:
Toen ik Duck verkocht zei ik volgens mij iets in de trant van: Als je wil kan Duck jou heel veel leren, maar je moet het wel willen en gaat niet perse leuk zijn altijd :+

Je schrijft ook zo anders, volgens mij ben jij als mens onwijs gegroeid. Ik weet nog hoe je met kijken was, en hoe Duck toen was. Het kon echt 2 kanten op.... En jij hebt willen leren. Echt mega knap.

Je krijgt niet altijd het paard wat je wil, maar wel wat je nodig hebt zeg ik wel eens :) .


Mooi dit! En dat laatste is volgens mij ook helemaal waar.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 18:13

Jullie zijn echt veel te lief!! <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 17:49

Vandaag weer een “Ducky” moment. Eergisteren hebben ze de “ruiterpaden” weer gemaaid waardoor we weer de hele route (bij wijze van spreken) uit zouden kunnen galopperen. Gisterochtend een klein rondje gereden met Duck (5 km) want ik had daarna “school”. Lekker gegaloppeerd en binnen 20 min terug op stal.

Vandaag dacht Duck joehoeee galopperen!! Hij sprong aan in galop, pakte het bit met zijn tanden, gooide zijn kop de lucht in en heeft aan een stuk 8 km aan ruiterpaden afgegaloppeerd met een snelheid van 53 km/h. Ik kreeg hem gewoon niet terug. Toen er eindelijk een stuk asfalt in zicht was heb ik hem daar op gekregen en ging hij weer draven. Ik was echt heel erg boos en hij zeiknat. Maar jammer voor hem want hij moet echt niet zo achterlijk doen. Dus ben ik teruggereden naar het begin van het ruiterpad in rustige draf en toen zijn we het pad opnieuw gaan galopperen alleen dan op mijn tempo. Dit alles binnen 45 min. En het erge, toen ik aankwam op stal en afsteeg stond hij met zijn stomme kop naar me te kijken van; ja wat dan. Ik heb toch niks gedaan. Om vervolgens zijn natte neus in mijn gezicht te duwen. Clown :')

Onschuldige aap:
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11320
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:46

Jeetje, ik zou in mijn broek doen van schrik! Euh, doe je toch wat voorzichtig ?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 20:40

Ik was wel even bang dat ik zou vallen maar gelukkig goed gekomen. Soms kan hij zo’n idioot zijn. Daarom ben ik ook terug gegaan om het nog een keer te galopperen zodat hij niet de volgende keer denkt dat hij er weer vandoor mag gaan

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 21:01

Ik heb vandaag de mama’s ontmoet van mijn toekomstige shetjes. En even geknuffeld met het eerste shetje dat geboren is dit jaar (bij hun). Maar die is niet te koop.
Afbeelding

Ik kan echt niet wachten tot ze geboren worden!! En ik ben super benieuwd hoe Duck op ze gaat reageren.

Duck heeft afgelopen week een week vakantie gehad. Donderdag weer opgepakt tot aankomende vrijdag en dan heeft hij weer een week vakantie. Ik had afgelopen week elke dag een tentamen en niet aankomende week maar die week erop elke dag een tentamen. Dus het is even niet anders. Maar het is lekker weer en hij komt niks te kort :D

Afbeelding
Afbeelding

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:23

Nou zeg, 8 kilometer de controle kwijt vind ik wel ernstig. Daar is weinig clown-igs aan, maar levensgevaarlijk. En dat los je ook niet op met een rondje extra galopperen.
Het lijkt mij verstandig dat je hulp zoekt om te voorkomen dat dit ooit weer gebeurt.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 21:57

senna21 schreef:
Nou zeg, 8 kilometer de controle kwijt vind ik wel ernstig. Daar is weinig clown-igs aan, maar levensgevaarlijk. En dat los je ook niet op met een rondje extra galopperen.
Het lijkt mij verstandig dat je hulp zoekt om te voorkomen dat dit ooit weer gebeurt.


Hoezo? Dit was eenmalig en het is toch opgelost? Dan hoef ik toch niet gelijk hulp te gaan zoeken. Beetje nutteloos om iemand mee te nemen terwijl ik elke dag buiten rij en het nu 1 keer in 4 jaar tijd verkeerd is gegaan en de weken daarna niet meer. Dan loopt hij/zij daar maar een beetje voor niks.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:51

_mjwb schreef:
senna21 schreef:
Nou zeg, 8 kilometer de controle kwijt vind ik wel ernstig. Daar is weinig clown-igs aan, maar levensgevaarlijk. En dat los je ook niet op met een rondje extra galopperen.
Het lijkt mij verstandig dat je hulp zoekt om te voorkomen dat dit ooit weer gebeurt.


Hoezo? Dit was eenmalig en het is toch opgelost? Dan hoef ik toch niet gelijk hulp te gaan zoeken. Beetje nutteloos om iemand mee te nemen terwijl ik elke dag buiten rij en het nu 1 keer in 4 jaar tijd verkeerd is gegaan en de weken daarna niet meer. Dan loopt hij/zij daar maar een beetje voor niks.


Ik ben het met je eens. Je was er zelf bij en weet dus ook zelf heel goed of ie echt levensgevaarlijk was of niet. Zeker gezien het feit dat dit enkel een eenmalige actie was zou ik niet direct hulp gaan vragen. Jullie doen het hartstikke goed samen!
Maar wel in de gaten houden gaat het vaker voorkomen dan is hulp wel handig misschien. Maar hier ben je zelf bij. Ik lees al vanaf het begin bij en je bent altijd goed en verantwoord bezig dus jullie komen dr wel.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:33

Als het echt uit de hand zou lopen dan haal ik natuurlijk iemand erbij, zoals toen die tijd dat hij mij in de sloot gooide. Maar ik ken hem heel goed en weet dat dit eenmalig uit blijheid was en absoluut niet kwaad bedoelt was.

Vandaag was het zo warm dat we een ijsje zijn gaan halen. Stalgenootje en haar paard (Duck zijn beste vriend) zijn ook mee geweest. Stonden we daar in de wachtrij tussen alle andere mensen (wel 1,5 meter afstand natuurlijk) :=. Kindjes en een oude mevrouw wilden hem graag aaien en hij was zo lief. Zo gemeen als dat hij op stal naar mensen doet, zo lief deed hij vandaag naar de kindjes en oude mevrouw. (En dan zodra we op stal zijn weer lelijk doen, maarja dat is Duck :')). Toen ik aan de beurt was, ben ik afgestegen en heb ik Duck aan stalgenoot gegeven. Ijsjes gehaald, weer opgestegen en met een hand en lange teugel door het dorp terug naar stal gereden. En zo braaf die paarden!! Heerlijke middag! <3

Afbeelding

Duck had een stukje koek gekregen maar dat hoefte hij niet, dus dan maar een appel en slobber op stal.

Lukasje
Berichten: 11320
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:49

Haha, ik hoop dat Duck en zijn vriendje niet moesten plassen of kaka doen voor het ijssalon.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:51

Lukasje schreef:
Haha, ik hoop dat Duck en zijn vriendje niet moesten plassen of kaka doen voor het ijssalon.


Nee gelukkig niet! Dat was onze grootste angst :')

Lukasje
Berichten: 11320
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:55

Wel ja, dat zou de mijne ook zijn _O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:02

Ja ook eens meegemaakt. Met paard gaan wandelen. Op 8 jaar tijd nooit echt nooit gemest aan de hand of onder het zadel. Dus aan een café gestopt. Vragen ze nog of hij echt niet gaat kakken? Nee hoor.

Uiteraard wel :D

Edit: heb je 24km afgelegd in 45min?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 22:15

Zo leuk die beesten. Ze zetten je altijd voor schut :')

Nee dat was het 8 km vandoor gaan, 3,5 km terug rijden en 2 km terug galopperen. In die 8 km heeft Duck letterlijk alle uiteindes genomen van de routes, terwijl je veel tussenweggetjes hebt waardoor je veel kortere routes rijdt. Ik heb gewoon de korte route terug genomen naar het begin van het pad, ipv weer helemaal om te rijden. En daarna ben ik het eerste pad rechts gegaan ipv het tweede die uit zou komen op de plek waar ik Ducky weer terug kreeg. Ik ben niet zo goed in verwoorden, maar het was alsnog 13,5 km in 45 min en toen 2 km naar stal gestapt maar die zijn niet in de tijd opgeteld. Het was een hele snelle rit, dat kan ik wel zeggen. En niet voor herhaling vatbaar. Gelukkig ook niet meer gebeurd!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:29

Poeh ja zeg wel. Ik ben zo op een strand ook ooit enkele km verder beland voor de rem het weer deed. Die na mij kon best goed sturen maar kreeg de hare ook echt niet meer terug. Toch eng zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:43

_mjwb schreef:
Als het echt uit de hand zou lopen dan haal ik natuurlijk iemand erbij, zoals toen die tijd dat hij mij in de sloot gooide. Maar ik ken hem heel goed en weet dat dit eenmalig uit blijheid was en absoluut niet kwaad bedoelt was.

Vandaag was het zo warm dat we een ijsje zijn gaan halen. Stalgenootje en haar paard (Duck zijn beste vriend) zijn ook mee geweest. Stonden we daar in de wachtrij tussen alle andere mensen (wel 1,5 meter afstand natuurlijk) :=. Kindjes en een oude mevrouw wilden hem graag aaien en hij was zo lief. Zo gemeen als dat hij op stal naar mensen doet, zo lief deed hij vandaag naar de kindjes en oude mevrouw. (En dan zodra we op stal zijn weer lelijk doen, maarja dat is Duck :')). Toen ik aan de beurt was, ben ik afgestegen en heb ik Duck aan stalgenoot gegeven. Ijsjes gehaald, weer opgestegen en met een hand en lange teugel door het dorp terug naar stal gereden. En zo braaf die paarden!! Heerlijke middag! <3

[ [url=m/JQv8WU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Duck had een stukje koek gekregen maar dat hoefte hij niet, dus dan maar een appel en slobber op stal.

Heerlijk.
Waar ben je geweest, tw-ice?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 14:01

We zijn bij Chez Andre geweest in Brielle :D

Vandaag gezwommen met Duck. Wat een heerlijk dier! <3 Nu ik een stuk lichter ben kan ik de laatste tijd gewoon zelf opstijgen en nu dus ook met een voetje en zonder zadel. We zijn eerst gewoon een stukje gaan wandelen door de zee en toen zei mijn vader; wat nou als je nu op hem gaat. Nou kijk pap. Dus erop geklommen en heerlijk door het water gereden!

Dit was de tweede keer zonder zadel en hij was zo onwijs braaf. Duck heeft echt zo zijn momenten dat ik hem achter het behang kan plakken maar dan is hij weer zo stoer en braaf in de zee en dat overheerst toch wel. Wat een beest <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding