[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:32

Wat gaaf, super! Gefeliciteerd :D

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:47

Super goed! En wat leuk om weer een update’je te lezen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 00:52

Goed gedaan. Fijn te horen dat het goed gaat met jullie :)

Lukasje
Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:26

Hehe, dat was lang geleden! Amai wauw, knap gedaan van jullie *\%/* . Dukkie is in topshape.

Heb je hier speciaal naartoe getraind?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 17:56

Leuke reacties, dankjulliewel! <3

We zijn gewoon lekker buiten gaan rijden en km’s gaan maken. Minstens 50 per week en een keer hebben we een rit gemaakt van 32 km. Maar in een keer 50 km is in mijn omgeving niet haalbaar, dan zou ik het standaard rondje van 10 km 5 keer achter elkaar moeten rijden.

Duck vond het volgens mij wel allemaal best en de wedstrijd heeft hij met zijn hoeven in zijn neus uitgereden. Dus nu weer lekker buiten rijden en lekker ons ding doen, dan kunnen we volgend jaar weer verder met de klasse 2 :D

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:36

Ooh geweldig dat het zo goed gaat met jullie! :o

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 16:30

Vandaag kreeg ik een herinnering op Facebook met deze foto van drie jaar geleden:
Afbeelding

En deze foto is van vandaag:
Afbeelding
(Hij is wel lekker vies op deze foto, voor het poetsen gemaakt :'))

Hij is een lekkere speklap geworden :D

Lukasje
Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:58

Wat een verschil :wow: !
Sja, dat is ongetwijfeld van het slechte leventje dat hij nu heeft. ;)

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:27

Wow hij ziet er echt veeeel beter uit nu. Chapeau :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 18:36

Dankjulliewel! :D
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:16

Wat een knappie met zn palmpie!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 07:02

Hoi allemaal! Ik heb even een vraagje. Ducky “hapt” de laatste tijd naar het hek als ik hem longeer met halster. Hij doet het alleen dan en alleen als hij in een sukkeldrafje loopt. Hier een filmpje:



Iemand enig idee waarom hij dit doet? Is hij gewoon vervelend aan het doen omdat hij het alleen in een sukkeldrafje doet met halster of zou er iets achter zitten? Of heeft het iets met zijn gebit te maken? De tandarts komt in januari weer maar dan zou hij het toch ook met bit moeten doen?

(Let niet op zijn lelijk half geschoren lichaam, dat ging helemaal mis dus wordt zondag poging 2)

Lukasje
Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:22

Voor mij lijkt het dat hij uit speelsheid het hek wil bijten/vastnemen.
Wat als je hem mentaal meer uitdaagt dat hij moet opletten, bv wanneer je pionnen of balkjes legt? Mss eens uitproberen of hij het dan ook doet?
Last van tanden zou je op op andere manieren moeten zien of voelen.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 09:41

Okee gelukkig! Ik maak me altijd gelijk zorgen.

Als ik hem harder laat draven of laat galopperen dan doet hij het gelijk niet meer. Alleen als ik niet echt met hem bezig ben. Dus met balkjes longeren, of longeerhulp/dubbele lijnen doet hij het ook niet. Echt alleen als hij in een sukkel drafje loopt en hij niet hoeft op te letten.

Lukasje
Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:22

Duck is nu wel een speciale vogel hé :) . Ik maak me ook snel zorgen maar ik denk toch echt dat dit wat gekkigheid of verveling is. Ik zou me zorgen maken om de tanden wanneer je tijdens het rijden verschil in aanleuning voelt of wanneer hij dan wat ligt te klieren.
Is Duck anders, buiten die longeersessie bedoel ik dan, ook actief met zijn mond? Ik heb er eentje die precies alles moet vastnemen :roll:

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 20:22

Daar heb je helemaal gelijk in! Duck is echt het raarste monster paard wat er bestaat, maar dat maakt hem wel de leukste :')!

Met rijden gooit hij standaard zijn tong eruit maar dat heeft hij al sinds dat ik hem heb gedaan, dus daar maak ik me niet druk om.

Hij moet wel altijd alles slopen _O- . Dekens, draadjes, likstenen, ballen, etc. Alles moet kapot. Maar verder is hij niet bijterig.

Hij loopt nu trouwens gewoon over het terrein zonder halster, touwtjes of wat dan ook. Gewoon lekker los achter me aan. En als het niet druk is dan zorg ik dat zijn staldeur al open is, dan loop ik naar de paddock, doe ik de paddock open en dan zeg ik ga maar. Terwijl ik de paddock dan sta te mesten loopt hij op zijn dooie gemak naar zijn stal en als ik klaar ben dan staat hij netjes in zijn stal en hoef ik alleen maar de deur dicht te doen. Nooit dat we dit een jaar geleden hadden kunnen doen :o

Soms heb ik het er wel eens over hoeveel we al bereikt hebben in die drie jaar en dan ben ik toch wel trots! :D Ook al kan ik hem af en toe wel achter het behang plakken.

Duck is trouwens ook twee stallen naar links verplaatst. Dit is een veel lichtere stal met rondom matten tegen de wanden aan, want hij trapt heel erg als er andere paarden langs zijn stal lopen.

Hier nog wat foto’s van de afgelopen tijd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een foto van hoe knap Duck er nu uit ziet :')
Afbeelding

Ik ging hem scheren en toen heeft hij me twee keer keihard getrapt, toen ben ik op de grond gevallen en toen was ik er klaar mee. Dus zondag nog een poging met hulp erbij.

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:02

Je hebt toch wel terug getrapt mag ik hopen??! Wat een aap.
Misschien wil hij niet geschoren worden, kan ook nog ;-)

Happen deed hij bij ons ook als hij aan de molen of aan de golfkar liep. Beetje uiten van verveling. Zou er niet te veel aandacht aan besteden hoor.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:12

Hij ziet er goed uit hoor. Op zijn scheerpatroontje na! Ging hij trappen toen je zijn lies probeerde te scheren? Veel paarden zijn daar wat gevoelig (wat niet zegt dat ze dan mogen trappen natuurlijk!) maar wel altijd een plek om wat meer op te letten.

Fijn ook dat hij zoveel meer rust heeft in zijn nieuwe plekje. Tong uit de mond kan met het bit te maken hebben, maar kan ook een gewoonte zijn geworden na eerder ongemak. Hier ook een die tong uit zijn mond deed, heb nu een dunner bitje met tong boog en het is weg. Hij kon blijkbaar slecht tegen druk op zijn tong.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:11

Vraagteken - Hij heeft een bezem op zijn reet gehad. Trappen doen we niet. Hij is ook echt totaal niet bang voor het scheerapparaat. Ik was met zijn hals bezig en toen trapte hij twee keer hard naar voren en vervolgens een paar keer naar achteren.

Hij wilt ook echt niet geschoren worden maar het is echt nodig. Na 20 min stappen is hij al zeiknat en het duurt dan ook nog eens anderhalf uur voordat hij droog is. En twee keer per dag naar stal gaan is voor mij geen optie.

Morgen gaat dan alleen zijn buik, hals en als het lukt zijn kont geschoren worden. Zijn benen en hoofd hoeven van mij echt niet, alleen de delen die heel nat worden en niet drogen.

Wat een spook! Hier deed hij het ook in de molen maar na een paar keer een schrok gehad te hebben van de draden doet hij het niet meer. Hij heeft laatst wel samen met zijn vriend de draden van de paddock kapot gemaakt :=

Darkadia - Nee het was echt op zijn hals toen hij dat deed, dus ik stond ook echt niet in de buurt van zijn kont. Blijkt maar weer hoe lenig hij is :=

Na 12 bitjes geprobeerd te hebben, heb ik dat maar opgegeven. Ik maak me er ook niet zo druk om. De dierenarts heeft ook gezegd dat dat komt uit verveling of gewoon om vervelend te doen. Want meestal als hij zijn tong eruit gooit dan pakt hij het bit vast en dan gaat hij heel hard trekken om vervolgens keihard te gaan rennen. Alleen de laatste tijd lukt het hem niet meer want ik ben hem voor en dan wordt hij zo boos. Echt hilarisch _O- Voor de grap zouden jullie eigenlijk een les van ons moeten zien. De dingen die hij elke keer weer verzint...

Het komt er gewoon op neer dat hij een raar mormel is! :')

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:46

Ik lees nog steeds mee en fijn dat het zo goed gaat .
Maar wil even 1 ding zeggen weer .
Laat dit paard niet over je heen lopen!
Denk eens terug aan je longeer probleem .
Dit is een dominante probleem.
Hij mag gewoon niet naar je trappen .
Als mijn paard dat bij gedaan had dan had ik echt maar dan ook echt met een bezemsteel zo hard terug geslagen als dat ik kon !
als ze je bewust trappen dan gaat er iets heel erg mis in de opvoeding en in de positie waar je paard staat .
En ik hou echt niet van slaan of schoppen !

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:59

Doe ik ook niet hoor! Ik heb hem keihard op zijn reet geslagen met de bezem en hem nog een schop verkocht tegen zijn buik aan maar dat zijn eigenlijk niet dingen die je op Bokt moet zetten :=

Bijten en schoppen tolereer ik echt niet! Hij hoeft het morgen niet nog een keer te doen.

En gelukkig ben ik zelf een stuk zekerder geworden en ben ik ook niet meer bang. Dat is ook echt terug te zien met het rijden want hij probeert van alles, maar niks lukt meer

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:21

Ah gelukkig maar .
Ik denk dat ieder paarden mens (dus geen mensen met paarden)
Hun paard een klap terug verkoopt als ze bewust getrapt worden inderdaad.
Doe je voorzichtig morgen !?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:18

Stille meelezer hier, altijd leuk hoe jullie als stel bezig zijn! Uit nieuwsgierigheid: zou je na 12 verschillende bitten misschien bitloos eens een kans kunnen geven? Wat hij laat zien, is vaak toch echt gewoon een teken van ongemak, ik vind het zelf lastig te geloven dat een paard dit doet, gewoon om vervelend te kunnen zijn?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 12:46




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:20

Dat is een vrolijke update!