[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mona1995
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-03-13

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:49

Wat een lieverd!
Mooie plek waar hij staat, ziet er heel netjes uit.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 18:05

Zonnebloem92 schreef:
Super leuke foto's!
Je bent in de buurt van stal Nieuwland gaan wonen toch?


Jaa klopt! Wij wonen nu precies naast stal. Dit is mijn uitzicht als ik in onze tuin sta:
Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 18:09

Bedankt allemaal!! <3

De shetjes zijn heeeeel schattig maar ook echt heeeel erg stout <3 :') Oliver bijt overal in, sloopt alles en is net een Ducky 2.0 en Oscar gaat overal rollen; in de tuin, op een grindpad, als we aan het wandelen zijn midden op de weg, etc. Net een hond :') Oh en ze vinden zichzelf helemaal geweldig:
Afbeelding

Duck is veel meer sneeuw gewend dan dit kleine beetje. Nu is het lekkerder om op te eten :')
Afbeelding
Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 18:30

Hoi allemaal!

Een maand geleden zijn Duck en de shetjes naar de tandarts geweest en hebben de shets ook gelijk hun eerste enting gehad. Ook heb ik ze ontwormd, dus alles is gelijk netjes. Volgende week vrijdag komt de dierenarts weer om Ducky te enten en de shetjes ook weer.

Nu heb ik een vraag voor jullie. De shetjes hebben echt onwijs veel jeuk en dan vooral Oscar. Toen het de afgelopen weken zo koud was hebben ze beide dekens om gehad (0 gram) omdat ze beide net ijsblokjes waren. Maar ook voor de dekens stonden ze alleen maar overal tegenaan te schuren en alleen maar te jeuken. Nu heeft Oscar hele kale plekken over zijn lichaam van het vele jeuken met zijn tanden. Oliver heeft alleen een kale plek op zijn kont.

Ik smeer nu al een tijdje Bye Bye Itch lotion van Hilton Herbs op de plekken en dat lijkt aardig te helpen.

Hebben jullie misschien tips tegen de jeuk? Iemand van mijn oude stal zei dat ik ze moet gaan scheren, maar veulentjes scheren? Dat gebeurd toch nooit?

Ik poets ze in ieder geval 2 keer per dag en haal dan heel veel losse haren weg. Zo kan ik ze toch een beetje helpen.

Ik ga het sowieso aan de dierenarts vragen volgende week maar ik dacht misschien hebben jullie alvast tips?

Hier wat foto’s van Oscar zijn huid:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb trouwens ook shampoo tegen de jeuk om ze daarmee te wassen maar dat lijkt me nu niet prettig voor ze met dit koude weer. Die worden natuurlijk nooit snel droog en ik wil niet dat ze kou gaan vatten en ziek worden.

Misschien is het wel gewoon veulenjeuk (las ik ergens in een topic op bokt) en ben ik een overbezorgde baas maarja

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:16

Ik denk gelijk aan luizen.

Scheren kan gewoon op die leeftijd hoor. Zou ik ook zeker aanraden als je ze wilt (of moet, in geval van evt. luis) wassen.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 19:29

Yinthee schreef:
Ik denk gelijk aan luizen.

Scheren kan gewoon op die leeftijd hoor. Zou ik ook zeker aanraden als je ze wilt (of moet, in geval van evt. luis) wassen.


Dankjewel! Aankomend weekend is het erg lekker weer. Zou ik ze dan het beste kunnen scheren? En dan wassen met luizen shampoo? Of eerst wachten totdat de dierenarts is geweest?

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:11

Mijn eerste gedachte is ook luizen. Dierenarts kan dit voor je checken, zodat je meteen juist kan behandelen. Wel fijn dat het verder goed met ze gaat!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:17

Inderdaad even de dierenarts vragen om het zeker te weten, die heeft er dan ook gelijk het juiste middel voor om te behandelen :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 21:40

Bedankt allemaal! Ik ga morgenochtend na mijn werk gelijk naar de dierenarts om om advies te vragen. Als zij zegt dat het luizen zijn en ze adviseert om ze te scheren en behandelen dan ga ik dat gelijk morgenmiddag doen. Ik vind het vreselijk om ze zo te zien jeuken!

Ze hebben nu hun dekens af omdat het warm genoeg is zonder met hun dikke vacht. Zouden deze dekens dan weer om kunnen als ze geschoren zijn, of moet ik kijken voor dikkere dekens?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:25

Weet je welke dikte (hoeveel grams) de dekens zijn? Van de week wordt het 17 graden zeggen ze, dan heb je geen dikke deken nodig in ieder geval :P

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 06:28

Yinthee schreef:
Weet je welke dikte (hoeveel grams) de dekens zijn? Van de week wordt het 17 graden zeggen ze, dan heb je geen dikke deken nodig in ieder geval :P


Ik heb het even opgezocht. Die van Oliver is een regendeken van 0 gram en die van Oscar een veulen waterdichte deken van 100 gram.

Heerlijk 17 graden!!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 12:32

In overleg met de dierenarts hebben we Oscar vorige week vrijdag geschoren. Oliver was ook aan de beurt maar die vond het heel erg eng dus het is niet gelukt. We wilden hem ook geen trauma geven door door te gaan, dus komt aanstaande zondag iemand hem scheren.

Ze hebben beide al een pipetje gehad en Oscar zijn jeuk is helemaal weg. Oliver heeft het wel nog heel erg veel jeuk en hij heeft ook nog eitjes in zijn vacht. De dierenarts was er vandaag en ze zei dat die eitjes verdwijnen met het scheren; dan scheren we ze eraf. En dan krijgen ze over 3 weken weer een pipetje tegen de luizen.

Ze zijn alle 3 weer geent, dus voorlopig even klaar met de dierenarts rekeningen haha!

Oscar staat sinds vandaag onder een 100 gram deken, afgelopen week had hij geen deken omdat het warm genoeg was. Oliver heeft al een hele tijd geen deken om. Die had hij alleen voor de kou. Die gaat wel weer om als hij geschoren is.

Arme Ossje stond er zo bij na het scheren
Afbeelding

Zijn hoofd heb ik niet geschoren omdat ik het niet wilde pushen. Hij was al zo braaf! Zondag wordt ook zijn hoofd en benen geschoren.



Afgelopen zondag ben ik met Duck naar het strand geweest. We zijn vanaf huis er naar toe gereden en weer terug. En mijn moeder is heel het stuk meegefietst, echt super lief! Het was echt heel erg gezellig en we hadden zulk mooi weer! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:36

Ah heerlijk, Oostvoornse meer? Ik baal wel dat ik net te ver van het strand af sta.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 15:47

Zonnebloem92 schreef:
Ah heerlijk, Oostvoornse meer? Ik baal wel dat ik net te ver van het strand af sta.


Hellevoetsluis/Rockanje strand. Het was wel even een stukje rijden, maar wel heel leuk! Met de auto en trailer zijn we er binnen 10 minuten. Jammer dat je net te ver van het strand af staat!!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:35

Zo, dat was een flinke rit! :D
Oscar staat er maar beteuterd bij op die foto haha, het is wel een scheetje. Fijn dat de eerste behandeling al resultaat gaf, hopelijk zijn ze er allebei snel helemaal vanaf! Zijn ze helemaal niet overgesprongen naar Duck?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 08:28

Yinthee schreef:
Zo, dat was een flinke rit! :D
Oscar staat er maar beteuterd bij op die foto haha, het is wel een scheetje. Fijn dat de eerste behandeling al resultaat gaf, hopelijk zijn ze er allebei snel helemaal vanaf! Zijn ze helemaal niet overgesprongen naar Duck?


Zielig he! Oss is echt heel goed in zielig eruit zien. Nadat zijn vacht eraf was stond hij een beetje te trillen omdat het toen een eens koud was zonder vacht. Dus snel met warm water gewassen en helemaal ingepakt met handdoeken. Toen zag hij er gelukkig een stuk minder zielig uit.

Ik heb Ducky uit voorzorg gewassen met luizenshampoo en daarna zijn dekens gewassen, alle stallen helemaal leeggetrokken en met de hoge druk uitgespoten. Borstels, dekjes, handdoeken, etc. allemaal gewassen. Het was een drukke week maar we hebben echt alles wat we konden bedenken ontsmet/gewassen. Ducky heeft totaal geen jeuk gehad dus ik denk dat het geholpen heeft om hem gelijk te wassen. Ik hou hem sowieso elke dat goed in de gaten. Maar de dierenarts zei dat het onzin was om hem een pipetje te geven omdat hij helemaal niks heeft.

Nu hopen dat het scheren morgen lukt en dan zijn we er hopelijk helemaal vanaf!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 19:41

Oss is even mooi gemaakt en ziet er niet meer uit als een geplukte kip:
Afbeelding

Ollie is echt een heel ander paard geworden. Het is maar goed dat hij geschoren is. Hij heeft allemaal kale plekken en wondjes over heel zijn lichaam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu kunnen we hem geen bolle meer noemen :')
Ze zijn nu allebei nog kleiner dan ze al waren

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:47

Wat een dotjes!

Laat je wel snel een smid komen? Die hoeven kunnen zo ongeveer gehalveerd worden :o

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:59

Naahw <3 Fijn dat het gelukt is!

De hoefjes zijn inderdaad wel errug lang, dat viel mij ook gelijk op!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 20:03

Oh dat is gek! Want toen de hoefsmid er was voor Ducky heeft hij naar hun hoefjes gekeken maar hij zei dat er niks af moest.

Hij komt 4 maart weer dus ik zal ernaar vragen.

amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:25

Gefeliciteerd TS! *\o/*

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:59

Knapperds! Misschien vertekent het op de foto maar vind de voetjes ook erg lang ogen. Ben benieuwd wat de smid ervan vindt komende keer

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 22:26

Dankjulliewel! <3

Kan het misschien zijn dat de hoefsmid het misschien over de oog gezien heeft de vorige keer omdat er toen nog allemaal haar over hun hoeven heen zat?
Hij gaat in ieder geval aankomende donderdag ernaar kijken.

De shets zijn zo druk en speels geworden zonder hun vacht. Heel de dag zijn die twee aan het rennen, bokken, tegen elkaar aan het stijgeren. Rondjes onder Ducky door aan het lopen, tegen Ducky aan klimmen, etc. Echt heel grappig om te zien! Slapen kunnen ze ook als de beste!

Ze zijn ook zo mega klein vergeleken Ducky. Vooral Oss :')

Na heel lang sparen heb ik met mijn verjaardag genoeg geld opgehaald om eindelijk een westernzadel te kunnen kopen. Aankomende maandag hebben we een afspraak. Ik ben benieuwd!

Wat foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 16:26

De hoefjes van de shets zijn bekapt! Ollie was echt heel erg stout, Oss daarentegen heel erg lief. Duck ook gelijk weer mooie hoeven.

Een kus voor Duck omdat Ollie in zijn lip gebeten heeft. Dus dan maar even sorry zeggen :')
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:38

Fijn dat ze gedaan zijn! Kan wel dat het haar heel erg vertekende. Vond het ook wel extreem. Ook de been stand van die eerste vind ik wel zorgwekkend of kan dat geen kwaad?

Wel fijn dat je ze zo relax aan huis hebt. Het is toch wel spannend zo in het begin en ook alles inrichten en ervaren wat werkt en wat niet.

Staan ze enkel op deze paddock?