[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:57

Hahaha, van die kleine gesmeerde Bliksem. De stiekemerd. :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 18:08

Haha, dat lijkt wel zo op het moment :') En anders Bliksem wel. Bollie :Y)

Zo, heb ff een laptop geregeld. Dat typt toch een stuk makkelijker dan op de telefoon.

Een tijdje terug hadden we een BBQ van een bevriende boer. Hij heeft twee hele mooie schwarzwälder fuchs merries. Beide drachtig voor komend voorjaar en één had ook dit jaar een veulen gekregen.
Een hengstje.
Terwijl we aan de buitentafel zaten, liepen de paarden door de weide. Echt mooie dieren.
Boer vertelde er ook vol lof over hoe braaf en nuchter de merries zijn. Hij gebruikt ze voor de wagen, de ploeg etc. Is er helemaal gek mee.
Daan en ik vonden het veulen echt mooi, en de beide merries vonden we ook erg mooi om te zien. Lekker robuust en hele mooie, volle manen!
We lieten de boer weten dat als ie het veulen zou verkopen, hij eerst aan ons moest denken.
Dat was goed. Hij wilde er eerst nog wel mee naar de keuring, dus had ook geen haast.
Van de week belde de boer ons op. "Veulen is gekeurd en afgespeend". Of we al wisten of we het veulen wilde kopen, we moesten maar ff een bakkie komen halen.
Dat hebben we vanmorgen gedaan.
We hebben besloten het veulen te kopen, maar wel in overleg dat het veulen nog een tijd bij hem kon staan. Omdat het nu natuurlijk niet het ideale moment is om met een veulen aan de gang te gaan ;)
Dat was prima. Voorlopig mag hij bij de boer blijven en kunnen wij ons op de baby richten.
En kunnen we rustig nadenken of we hem nog eerst naar een opfok doen of tzt gelijk naar huis halen.
In overleg wordt hij bij de boer ook geruint van het winter. :D

Afbeelding

Duitse herders is ie ook al gewend, de boerderijhond.

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen ben ik ook even fijn met Bliksem en Nick bezig geweest in de binnenbak. Gewoon wat los gegooid, balkjes laten draven en een sprongetje. Dat deden ze uiteraard weer braaf.
Aansluitend heb ik Bliksem zijn hoofdstel even in gedaan en voor de sulky geparkeerd. Zo kon Daan de boom (Of hoe heet dat ook al weer bij een sulky) op maat maken, want die lagen ook nog los op de zitting.
Die zitten nu vast en naar ons idee op Bliksems maat. Meer hebben we niet gedaan.
Niet aan het tuig toegekomen, dat komt later wel. Gewoon lekker kalm aan, maar toch iets gedaan met Blikkie! :D

Afbeelding

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:16

Oooooh, een Fuchs! <3 <3 <3
Gefeliciteerd, wat een leukerd. En een goede regeling zo te horen - nu niet teveel gedoe.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:45

Ooh een fuchs! Die zijn zo mooi. <3
Gefeli met de uitbreiding van de veestapel en ik kijk nu al uit naar updates. :))

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:53

O, wat een leuk Fuchsje hebben jullie gescoord!

En Blikkies eerste passessie voor de wagen heeft ook plaatsgevonden. Ziet er ook leuk uit.

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:27

Oh wat gaaf! Wat een vreselijk leuk nieuws.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:02

Shadow0 schreef:
Nick is zwanger!


Damn tegenwoordig kan ook vanalles :+

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:41

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst mooi dier met een mooi kopje :D

Hoe heet hij?

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:58

Wat een leukerd!

Wel jammer dat je dan nog een paar jaar moet wachten voordat jullie daarmee uit rijden kunnen, maar gelukkig vinden jullie wandelen ook geen straf :)

En fijn dat je een beetje rust hebt kunnen vinden, dat lijstje zal vast verder helpen :j

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:43

Fuchsjes zijn zooo leuk, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:16

pmarena schreef:
Wel jammer dat je dan nog een paar jaar moet wachten voordat jullie daarmee uit rijden kunnen, maar gelukkig vinden jullie wandelen ook geen straf :)


Maar voor Chasey zelf bv echt aan rijden toekomt is er ook maar zo weer een jaar voorbij, ik weet niet zo veel van kinderen maar heb het idee dat ze wel zorgen voor een vrij intensieve eerste tijd.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:22

Ach dat hangt er maar vanaf, de 1 zit na een paar weken weer te paard (advies is om minimaal 6 weken te wachten) en de ander komt er jaren niet aan toe....

Ik gok zomaar dat het idee is dat we volgend jaar het hele cluppie op de foto zullen zien: Nick en Blikkie verdeeld onder de grote kinders. En Fuchsje / baby op wielen verdeeld onder paps en mams, en dan nog wat blaffers er omheen :)

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:40

Leuk zeg, gefeliciteerd ermee!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:41

Wat een leuk dier, gefeliciteerd!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:51

Oh wat gaaf een Fuchs!!! En eigenlijk precies goede leeftijd. Als de baby peuter/kleuter is kun je het paard in gaan rijden. En daarvoor gewoon de veulen dingen doen, want je gaat er vast veel leuks mee doen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:59

Met 1 jaar kan die kleine over boomstammen lopen met een parapluutje in 1 hoefje en een tutu :D tegen 1,5 is hij wellicht trekker-, vlaggetjes-, plastic zak- en toeterproof :D

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:11

Als de volgende zomer een beetje meezit dan ook plastic krokodil proof wellicht :))

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 13:52

Dankjewel allemaal.

Hoe het allemaal gaat als het veulen er is, wijst zich vanzelf wel denk ik.
Veulen kan mooi mee wandelen en alvast buiten ervaring opdoen. En ondertussen kan ie mooi veulen zijn.
En leren van Bliksem en Nick :) Dan mag hij bijvoorbeeld toekijken als Nick en Bliksem een schriktraining doen oid.
Lekker kalm aan.
En inderdaad, baby kan straks mee op wielen. Zo deden we dat in het begin met David en Marloes ook ;) Met de hele stoet op pad. Paardjes, hondjes, kinderwagens, fietsen weet ik veel wat nog meer :')
En later rammelende speel tracktors, skelters, toeters en bellen. Wordt het nieuwe veulen ook mooi makkelijk van.
Voordat ie tzt ingereden wordt is ie vast al heel wat gewend. Scheelt weer een hoop :Y)
Dat is ook gelijk het voordeel van kinderspeelgoed wat veel lawaai maakt op de straat. _O-
David nam eerder een hele rits aanhangers mee achter zijn skelter. Maar die aanhangers hebben plastic wieltjes. Beeld je maar eens in hoe dat klink op een asfalt- of klinkerweg. _O-
Ideale schiktrainingen zijn dat +:)+ En dat speelgoed is vaak ook nog lekker fel gekleurd. :D

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:53

Wat denk je van de welbekende loop-motor.... dat was de favoriet van onze knul, dan is ook het hele dorp wakker als je daarmee richting het bos(je) vertrekt :=

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 13:56

Ah ja! Die loop fietsjes. David ging al 2 jarige al voor het eerst mee op buitenrit op zo'n plastic ding. Dat maakt idd een lawaai. Daarna kreeg ie er één met rubberachtige wielen, die was stiller en sneller.
Dat was nog in James' tijd. Die volgde dat rammelende ding ook gewoon. :D Opblaashaaien of boten, niks was te gek. James werd zelfs wel eens al doel gebruikt, dan rolden we de skippy- en fitnessballen onder hem door.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:59

Ja rubberige wielen dat scheelt iets van 99% lawaai ofzo....decibellen van kind zelf niet meegerekend :))

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:28

Hoe meer toeters en bellen hoe beter ... letterlijk.

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:58

Heerlijk, ik zie het zo voor me hè. "Met de hele stoet op pad. Paardjes, hondjes, kinderwagens, fietsen weet ik veel wat nog meer."

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:31

Misschien loopt er het eerste stuk zelfs nog een verdwaalde kat achteraan.... :P

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:43

jeetje77 schreef:
Heerlijk, ik zie het zo voor me hè. "Met de hele stoet op pad. Paardjes, hondjes, kinderwagens, fietsen weet ik veel wat nog meer."

Daar trekt over de heuvels en door het grote bos
De lange stoet de bergen in van het circus Jeroen Bosch Chasey :+