[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:59

Wat een super leuk idee chasey. Jammer dat je zo ver weg woont, had graag een keer komen spelen en meeten.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:27

Ik heb geen idee wat ik zou willen qua oefenveld. Ik ben een westernruiter die met haar vorige paard een voorliefde had voor trail, dus gepruts met balkjes en een hek en brug. Op- en afsprongen zijn niet mijn ding. Gepruts in water klinkt leuk. Schrikparcours klinkt ook leuk. Ik weet nog niet precies wat mijn huidige paard, een arabierig typje, leuk vindt.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:29

Wat een leuk idee om ee oefenveld te maken!
Wij vermaken ons vaak heel goed met een waterplas/heuveltjes/boomstammen. Op/af
Ik vind dat je het er al leuk uit hebt zien.

Fijn dat het herstel opzich goed gaat. Ik snap dat het een lange tijd zal duren voor hij weer de oude is. En dat vergt heel veel energie van jouw om alles draaiende te houden. Kan hij straks wel weer zijn werk oppakken?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 16:34

Bedankt voor de leuke reacties! En als het klaar is moeten jullie maar komen testen :D
Het is ook leuk om er mee bezig te zijn, maar het moet wel stukje bij beetje. Daan kan nu niet helpen bouwen, ben dus compleet afhankelijk van anderen. Want ik red de zware klussen ook niet met mijn krakkemikkige lichaam :') Dat frustreert soms wel, maargoed.. het is niet anders.
Zojuist wat beukenhaagjes opgehaald voor de haaghindernis. :) En wat aankleding voor naast de autobanden. Dat red ik nog wel om te doen :)
Maar de brug en later de wip wap, dat moet DAan maken als hij weer in staat is om het te maken.

Qua werk van Daan, dat is nog wel een dingetje... In het kort, ook een tegenslag! Zal daar verder niet op in gaan nu. Wie weet tzt nog.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:46

Brug en hek uit de trec/western lijken me leuk (maar de brug komt er dus.) En als recreatieruiter die eigenlijk niet springt vind ik het leuk om creatieve routes met veel bochtjes te rijden (slalom bv) en smalle doorgangen.

(Verder heel veel sterkte toegewenst en ik duim dat het meevalt.)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 18:58

Slinger paden en smalle doorgangen vind ik ook leuk!
De slalom komt er inderdaad ook :)
Wil ook nog een tunnel.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:03

Tegen de tijd dat je er klaar mee bent is mijn paard er waarschijnlijk klaar voor. :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 13:40

Kom maar als je paardje er klaar voor is. :D

Vandaag ook weer wat gedaan. *\o/*

De afsprong is weer wat meer afgewerkt. En ondertussen heb ik een heg gemaakt om over te springen.
De heg is nog heeeeeeel sprieterig, dus voor het idee maar even 2 stammen erbij gelegd, want anders lopen ze dwars door die sprietjes natuurlijk.
Als het straks een volle heg is, dan kunnen de balken wel weg.


Afbeelding

Afbeelding

edit. Spianne, Hengelo is dichtbij. We zitten aan de Hengelose kant van Enschede, bij de Marssteden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 13:46

Je kan ze amper zien, maar bij de banden hindernis ook 2 beukenstruikjes voor de versiering.


Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:05

Ik ben totaal geen springer (mijn paard volgens mij ook niet) en bekijk vaste hindernissen dan ook met wat argwaan. Alles wat meebeweegt of een beetje gek is, zoals water, bruggetje, hek, vinden we denk ik wel leuk. Slalommen, flessenbed, ook goed.

Ook een leuke die ik ergens gezien heb: een plaat met gaten in een bak water. Als je er dan op gaat staan komt het water door de gaten naar boven (nou ja, de plaat zakt uiteraard naar beneden).

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 14:09

Ik heb wel een hele mooie heuvel, en die is best hoog als je er over heen stapt. Kijk je zo steil naar beneden. Ook de afstap aan het einde van de heuvel is nog in stap te doen :D

De brug komt er, hoe weet ik nog niet. En natuurlijk de vijver waar je lekker doorheen kan. Aan de ene kant erin, aan de andere kant eruit.

De slalom komt er ook, en nog veel meer!

De schriktraining objects, zeil, flesjes, hoepel, het blok is ook leuk, vlaggen etc. Van alles wat :D

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:07

Ik zit weer aan de Enschedese kant van Hengelo, vlakbij de UT :D dus als je een keer een proefkonijn (proefpaard?) nodig hebt... <<)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 17:04

Haha dan zit je echt dichtbij :)

Ja ik wil wel wat proefkonijnen, die eventueel mee kunnen denken. Hoe de ervaring is, wat er misschien veranderd moet worden etc.
Het doel is dat het vooral om het plezier gaat. Voor jong en oud. Geen wedstrijd drang ofzo. Gewoon lekker oefenen, spelen, trainen op je gemak met je paardje.

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:32

Super hoor dat je het zo laagdrempelig houdt! Ik ben niet zo’n durfal dus ik zie mezelf nog geen op- en afsprongen nemen maar het lijkt me wel erg leuk om dit bijvoorbeeld aan de hand te doen of een keer ervaring op te doen met water en andere “gekke” dingen :) gewoon lekker spelenderwijs!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 17:42

Ja precies, gewoon op de manier hoe iemand het zelf wilt. Dat zijn juist ook leuke dingen om aan de hand te doen. En als je paard verder is kan je het ook onder het zadel proberen.

De vijver is wel heel erg afhankelijk van de grondwater stand. Ik hoop dat ie blijft zoals hij nu is, dat is tegen de 1,5m op het diepste punt. Maar tijdens die gekke zomer van vorig jaar stond ie bijna droog.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 17:44

Die paaltjes zijn er nu allemaal uit hoor, dat was om de waterplanten te beschermen tegen de paarden.
Dit was vorig jaar, zo'n klein laagje water. Ook dat is natuurlijk wel grappig, maar een mooie laag water is leuker!
Afbeelding

edit. Ik heb van het winter die paaltjes eruit gehaald, want toen kwamen ze onder water te staan. (Was trouwens super koud!!! :') := ) En sindsdien is het water alleen maar gestegen, dus sowieso staat het niveau nu boven de paaltjes vanaf de foto gezien.
Dat laagste paaltje rechts.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:01

Je kunt trouwens ook nog eens kijken of je boerengolf mee wilt nemen. Heeft niets met paarden te maken maar het is wel geinig om te doen en zo'n recreatieterrein kan zich daar goed voor lenen (als je een manier hebt om de doelen minder eng te maken dan een ingegraven emmer.)
En misschien nog iets hoogs om iets aan op te hangen, voor bv koekhappen of ringsteken of iets dergelijks.

(Ziet er spectaculair uit, zo galopperend door het water. :) )

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:09

1,5 meter water? Neuh, doe maar niet. 50 cm lijkt me mooi.

Het ziet er wel heel gaaf uit.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 18:21

Boerengolf is een leuk idee, maar lijkt mij niet zo verstandig onder hoogspanningskabels :P Als je soms ziet hoe hoog en onbenullig sommige mensen met die ballen meppen. Heb het zelfs ook eens gedaan, en er zijn altijd wat van die flapdrollen bij die zich uit moeten sloven.

Ja het niveau is nu best hoog, maar ik vermoed dat dat in de zomer een stuk lager is, want als het een paar dagen niet geregen heeft, zie je het water zakken. Het zakt en stijgt heel snel.

Je kan ook gewoon langs de kant blijven hoor, het diepe punt is in het midden. En het gaat heel geleidelijk naar beneden.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:25

(Geheel offtopic maar het was wel echt heel leuk om een enorme mep tegen zo'n bal te geven.)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 18:45

Haha ja, heb het destijds eens in Borculo gedaan bij de melktap, daar doe je dat op zo'n gigantisch veld, daar kan je zo hard slaan als je wilt. :D Dat kan hier niet ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:51

ohhh wauw wat ziet dat oefenveld er goed uit! Zo professioneel zeg, wauwie
Gaaf ook dat je het open wilt stellen :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 15:36

Het weer zit niet echt mee om lekker verder te bouwen, maar vandaag mocht Bliksem wel de op- en afsprong testen! *\o/*
Bliksem was lekker fanatiek en vond het leuk! Het was echt heel leuk om zo samen met Bliksem te doen, this ook echt een goede volger. Ik denk dat we dat straks ook wel zonder touw kunnen doen!
Als afsluiter zelfs de hoge afsprong meegenomen, dat deed Blikkie echt heel mooi beheerst!
Hopelijk wordt het snel beter weer, zodat we lekker verder kunnen met de speel- en trainingswei.
We zijn ook al aan het uitzoeken hoe de wiebelbrug gemaakt moet worden. Die komt er waarschijnlijk eerder dan geplant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Water in de vijver staat op het moment wel erg hoog, als het nu zomer was konden we écht zwemmen. :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:55

Blikkie <3

Toch lekker bezig geweest samen zo te zien.

Anoniem

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:28

Stoere Blikkie!
Lekker bezig hoor!