Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 127 van de 149 [ 3718 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 149  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

 
Profiel   

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Gisteren gelijk al weer de eerste wandeling gemaakt in 2021 en vandaag de eerste rit. :D

[ img ]

[ img ]

Vandaag ook veel gedaan in en om het huis. Ik ben lekker in het huis bezig geweest en Daan heeft een begin gemaakt aan de stal voor Bliksem! Een stal op maat. :')
De muur is gemetseld en deze week maakt Daan de deur. Volgende week komt er iemand alle stallen voegen. :j

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En zo komen we steeds een stapje verder :D

Vanmorgen tijdens de koffie ook de kosten eens op een rijtje gezet met wat er allemaal nog moet gebeuren.
Ik heb gelijk maar even gecheckt of we niet heel toevallig de postcode loterij hadden gewonnen. _O- _O-
Warempel, we hadden een prijs! Geen miljoen, maar wel een handdoeken set. Kunnen we in ieder geval het zweet van onze voorhoofden vegen. :Y) :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 18:41 



 
Profiel   

Voor jullie ook allemaal een heel goed nieuw jaar!

Een goed begin is het halve werk zo te zien, goed bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 21:21 



 
Profiel   

Hahahaha handdoekenset _O- Wat een humor :')
Ziet er top uit wel, hij heeft al aardig doorgewerkt! En blikkie met zijn snoet over het muurtje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 21:26 



 
Profiel   

Even een teken van leven. Het gaat goed hier hoor. +:)+

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zijn lekker bezig achter de schermen.
Stal van Blikkie is nog niet klaar, er kwamen wat andere werkzaamheden tussen. Gelukkig heeft het geen haast. Komt wel goed. Alles op zijn tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 09:05 



 
Profiel   

Die dochter van jullie is echt wel stoer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 09:37 



 
Profiel   

Stiekem best jaloers...mijn dochter vind het nu te koud om te rijden en als je dan zulke leuke plaatjes ziet, dan is dat jammer!. Een dikke proficiat met de aankoop!.Blijf vooral posten, we genieten zo van je plaatjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 09:44 



 
Profiel   

Rex_rolfo, ja ze verlegt haar grens steeds een stukje verder. Soms gaat het dan eens mis, maar dan staat ze op en gaat ze door. Gisteren is ze eraf gevallen. Na even huilen ging ze verder!
Nick sprong tijdens de galop opzij, omdat Oscar uit de sloot kwam :') Toen raakte ze uit balans, kon het nog best goed uitzitten, totdat Nick ineens op de noodrem ging staan om met z'n kop in het lekkere gras te duiken :') Zucht.
Na de schrik er weer opgetild en gewoon verder daar waar ze gebleven waren :D Draven, galopjes maken en lekker de hele rit zelfstandig rijden.
En ze leert er alleen maar weer van.
Nick schrok ook van een witte hond, die kwam ook vanuit het niets opduiken. We schrokken er allemaal van, zelfs Oscar! Maar na een schrikreactie van een seconde of 2 waren we allemaal weer rustig. Achteraf heel komisch.
Ze reed ook hele stukken voorop, soms echt een eind voor ons uit. Wordt ze mooi zelfstandig van. Want het is natuurlijk wel heel makkelijk om te wachten op hulp van mamma, maar het is beter om het zelf op te lossen. En dat doet ze al heel goed. En ik weet dat Nick niet op hol slaat, hij doet hooguit een sprong opzij.
En ik heb wel een harde stem, dus kan vanaf een afstand wel instructies blèren, ik denk dat dat er soms heel stom uit ziet. :')

Kwita, dankjewel voor je berichtje (ook pb). Ik vind het fijn om te lezen dat er mensen zijn die van onze foto's genieten.
Ik wil het ook graag delen. Maar soms word ik zo bedroeft van socialmedia, fb en bokt. Maar dan moet ik in mijn achterhoofd houden dat er mensen zijn die onze avonturen volgen en waarderen. Er vrolijk van worden en misschien wel ideeën van op doen.
Daar doe ik het voor :D

En hoe mooi zou het zijn dat we dat straks echt kunnen delen.

De laatste 2 km mocht ze zelfstandig naar huis. David was al naar huis gefietst en Bliksem en ik moesten dus even wachten. Zo kon ik wel een leuke foto maken met de telelens.
Nick hinnikte wel naar Bliksem, maar Marloes hield 'm mooi voorwaards, op naar huis.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 11:22 



 
Profiel   

Ik geniet absoluut van je foto's. Reageer niet altijd meer, maar lees nog steeds mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 11:37 



 
Profiel   

Ik volg ook nog steeds!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:41 



 
Profiel   

Stoere Marloes en stoere Nick. Ze worden steeds leuker en beter samen.

(Hoe stom is het als je schrikt van de eigen hond. Heel vervelend trouwens als je maflinger ineens zo ernstig afgeleid raakt door een roepend polletje dat nú gegeten moet worden. Dat is zo herkenbaar. Ik ging met mafje uit wandelen met een hengstenketting aan het halster. Graasmomenten mochten best, maar dan wel als ik vond dat dat het mocht, niet als zij een polletje hoorde roepen. Zij hoorde elk polletje roepen ... dat schoot niet op.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 18:24 



 
Profiel   

Jeetje, rivjenn, leuk! :D

Maflinger S, ja stel je voor dat je wat te kort komt :')
Nick had gisteren ook wel een enorm pret hoofd, lekker klooien en lollig doen :')
Maar ja, ik snap het ook wel. We hebben op dit moment zelf geen gras mee, dus het is wel heel aantrekkelijk he.

Vandaag ook weer een fijne dag gehad.
Eerst een rondje gedaan zonder paardjes. Met de fiets en de skelter.
Het weer bleef verrassend genoeg nog best goed, dus later op de dag nog een rondje buiten gemaakt mét paardjes!
David op Nick en Marloes op Bliksem.
We wisten dat Daan elk moment thuis kon komen, dus die zijn we tegemoed gelopen. Ik ben verder gereden met Daan's bouw bus en Daan liep terug met David en Marloes :)

Terug thuis mocht Bliksem kennis maken met één van de kippen. Afgelopen weekend hebben we één kip apart moeten zetten, want deze werd gepikt door de anderen, tot bloedens toe.
Geluk bij een ongeluk, want deze kip mag nu los in de paardenstal! En daar is ze wel heel blij mee. En Bliksem vindt het ook wel gezellig!



[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 19:49 



 
Profiel   

zo grappig die kip..we hebben er ook zo 2 lopen, in de zomer lopen ze dus ook in de wei tussen de pony's en scharrelen dan in de avond terug naar stal.Leggen dan hun eitjes en gaan weer terug naar de wei :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:03 



 
Profiel   

Ahh wat lief!
Ik zou ook wel willen dat onze kipjes los lopen over het erf lopen.
Dus daar ga ik naartoe werken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 07:44 



 
Profiel   

Mijn ouders hebben kalkoenen die dit doen bij de schapen.. Vind het altijd wel eng want de ram is geen lieverdje en de kalkoenen zijn niet snugger:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:13 



 
Profiel   

Er staat een paard voor het raam ... hoe leuk is dat.

Gave foto's weer, alles ziet er altijd zo relaxt uit bij jullie. Zelfs de kip en Blikkie. De kip heet Stoffer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 13:28 



 
Profiel   

Ik sta toch ook elke keer weer te kijken van wat die Marloes allemaal kan en durft hoor. Lekker alleen naar huis rijden WAUW!!! Zij (maar ook jij!) moet het maar durven op zo'n jonge leeftijd. Fantastisch, worden ze lekker zelfstandig van. Wij moesten ook al heel snel veel zelf doen, eigen boterhammen maken voor school (dat was wel nog een paar jaar later natuurlijk) etc en ik ben daar heel blij mee geweest altijd, kan heel goed mijn plan trekken alleen.

En wat groeien ze snel alletwee, fijn voor ons om dat kunnen volgen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 13:29 



 
Profiel   

Sintara, ah ja een ram is misschien wel een ander verhaal ;) Bliksem is zachtaardig, vindt alles prima.

Maflinger_S, Ja Nick staat heel vaak naar binnen te kijken, om een wortel bedelen! Want die voer ik wel eens vanuit het raam. Dat weet ie precies!
Vandaag ook, stond weer de hele tijd voor het raam gezellig naar binnen te kijken. David had een schoolvriendinnetje te spelen vandaag en ze zei een paar keer "wat een nieuwsgierig paard, waarom kijkt ie de hele tijd zo!?"
Ze vond het reuze grappig.

Granoek, Ja mooi he die twee! Ik ben in het begin met alles heel duidelijk, zodat ik daarna kan loslaten.
En dat werk echt heel mooi! Zowel bij de dieren als bij de kinderen ;) Iedereen weet waar die aan toe is.
David en Marloes moeten ook gewoon zelf hun brood smeren, helpen ook mee met koken.
Vandaag kookt David. We doen naast het huiswerk ook vooral heel veel leuke, creatieve dingen, samen!
vaak verdelen we ook de taken. Dan doet de één de dieren, de ander ruimt op, ander stofzuigen of alvast eten maken etc.
Super leerzaam en daar groeien ze van, lekker meehelpen en zelfstandig zijn!
Terwijl ik dit typ, steek Marloes wat gezellig kaarsjes aan in de woonkamer. Ze komen ook heel vaak zelf met suggesties 'mamma, zal ik dit... of dat'.
We staan eigenlijk wel super sterk als gezin! Plezier staat voorop, maar dat kan ook met duidelijke regels.
Ik hoor wel eens van andere mensen dat de kinderen zich vervelen of schreeuwen of krijsen. Dat doen Marloes en David dus nooit :')
Altijd wat te beleven en lekker bezig zijn.
Heb vandaag ook weer een bordspel besteld, colonisten van catan. Kunnen we lekker afwisselend aan de keukentafel een spel doen 's avonds.
Vorige week hebben we Marloes en David Risk geleerd, beide goed fanatiek! :D

Ik denk dat de kip niet meer terug wil na de anderen hoor, want die ligt as we speak bij Bliksem in de stal te slapen. Terwijl ze door de hele stal kan scharrelen, ligt ze mooi bij Blikkie. Misschien moeten we de kip toch maar stoffer noemen. _O-

Ff snel een foto gemaakt van buiten naar binnen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:11 



 
Profiel   

Geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 20:18 



 
Profiel   

Wat heeft blikkie een mooie stal ook!
En ik stem voor, de naam stoffer voor mevrouw de kip is te leuk natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 20:45 



 
Profiel   

wat doe je op een regenachtige dag? :') Kippentraining :Y)






Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 14:20 



 
Profiel   

Da's helder: allebei de knolletjes zijn kipmak. Nick kan er zelfs wel om lachen zo te zien.

Edit: typen is ook een kunst ...


Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 28-01-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 16:07 



 
Profiel   

Haha ja, gaat prima zo die beestenboel!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 16:11 



 
Profiel   

Vanmorgen een mooi begin van een nieuwe dag!
Wat een cadeautje tijdens het ontbijt. Gelijk camera gepakt. <3

(Was nog vroeg, dus helaas lage sluitertijd, maar toch mooi geworden!)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En nog een filmpje van eergisteren avond in de stal. :Y) }:0 Gezellige beestenboel.


Spoiler:
En ja, ik praat weer ontzettend als een boerin. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 10:30 



 
Profiel   

Een blij ei zojuist. :D

[ img ]

En een ontsnappingsmonster... :')

[ img ]

[ img ]


Peerdjes maar eens even klaar maken voor een rondje buiten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 13:05 



 
Profiel   

Wat een boef! Het gras aan de overkant he hahaah
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 13:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 127 van de 149 [ 3718 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 149  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen