[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 19:01

Vandaag in ieder geval ook weer een hoop lol gehad.

Afbeelding

Het valt niet mee, 2 kinderen en 3 dieren op de foto krijgen. :') Dan draait ie weer om, dan beweegt die ander zijn kop weer, dan loopt Oscar weer weg, dan doen David en Marloes weer raar... :') :')

Maar uiteindelijk gaat het om plezier!
Afbeelding

Kerstknuffels
Afbeelding

Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal! <|-

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:05

+:)+
Zoveel vrolijkheid geeft veel meer kerstgevoel dan het perfecte plaatje.
<|- <|- <|-

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:10

Ontzéttend leuk! {:)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 19:20

Behind the scenes :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:42

Hup, Nick weer zonder problemen in die lichtslinger...

Wat een leuke foto's. Jouw kinderen hebben echt zo'n geweldige tijd om later op terug te kijken.

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:23

Wat een super leuke foto's weer. Echt geweldig wat jullie met die pownies doen.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:17

Heerlijke foto's en wat een plezier! <3 {:)

(Ik wil ook. Ik heb paardonthoudingsverschijnselen...)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:21

Prachtig!! <3

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:23

_O- die lampjes :D echt hoe kom je er op :D


Ik dacht dat ik mijn paard vroeger heel uitgebreid kon versieren :D maar jij bent echt de koningin der maffe dingen :D

Ziet er gezellig uit.... fijne feestdagen :D

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:31

Ja, je hebt al eens eerder met lampjes gedaan (naar de kermis ook geloof ik?) en sinds die tijd wil ik een keer een soort lasershow/avondproef rijden in het donker met allemaal lichtjes voor de paarden. (En liefst glow in de dark-verf en kostuums.)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 14:31

Haha dankjewel allemaal. Ja ik barst altijd van de maffe ideeën.
En ik heb nog veel meer ideeën die ik komende tijd hier uit kan werken. Eindelijk!

We zijn dit jaar verhuisd, wat de meeste van jullie wel weten. Vandaag is een mijlpaal. Vanmiddag gaan we naar de notaris om de koop definitief rond te maken. En dan kunnen we verder met onze plannen! Want ik heb er zoveel! :D

Ik weet niet of ik het al heel duidelijk had verteld, maar vanaf vandaag kan ik dat dus met een gerust hart doen, omdat het dan definitief van ons is. *\o/*

Een hele tijd terug had ik verteld dat ik een soort schriktraining/obstakel/water trainingveld wilde aanbieden voor iedereen die dat eens wil doen. Dat is echt al een jaar of 2 geleden.
Ik ben toen fanatiek aan de slag gegaan om dat voor elkaar te krijgen, veel... heel veel geld in gestoken en toen... toen brak er ellende uit op ons vorige adres. De details laat ik achterwege, het is gebeurd.
Lang verhaal kort, we hebben uit wanhoop een bord in te tuin gezet. En dat was achteraf de beste keuze ooit!
Want pfff wat hebben we er een fantastische plek voor terug gekregen! Het dringt bij mij dan ook nog steeds niet door, ja misschien vanaf vanmiddag dan. :D
Uiteraard hebben we ook een hoop achter moeten laten en moeten we hier weer opnieuw beginnen. Maar dat is het dubbel en dwars waard!
Ik ga verder met wat ik graag wil: Een plek aanbieden waar je fijn met je paard in alle rust kunt komen trainen. Zoals obstakels, schriktraining en het mooiste: zwemmen! En vooral, lol met de knol! Geen druk, geen prestatiedrang, gewoon... plezier met je paard! *\o/*

De voormalig veeschuur wordt binnenbak van 14x18m.
De veeroosters uit die schuur worden een looppad door de vijver, zodat je altijd een mooie ondergrond hebt. De vijver wordt ca. 400m2. Dat is ongeveer een keer zo groot als de vijver bij ons vorige huis.
De bedoeling is dat de vijver diep genoeg is om echt te kunnen zwemmen, maar dat is afhankelijk van de grondlagen. En dat kan niet gegarandeerd worden.
Zo heeft een kennis van ons ook een vijver later graven voor de paarden, zij heeft geluk. De vijver staat op een wel en er is altijd water, ook in de zomer!
Maar als je pech hebt, staat ie in de zomer droog. :') Zoals onze vorige vijver.

In de stal komt uiteindelijk plaats voor 4 paarden. Nu zijn dat er 2, de oude stal waar Pablo in stond is nu voeroplslag en geen volwaardige stal. Die zal binnenkort eerst omgetoverd worden tot shetlander stal. Zodat - als er nood aan de man is - er wederom een manegepaard kan komen logeren in de lockdown periode als deze nog langer gaat duren. (En ik vrees eigenlijk van wel, aangezien de grafieken van griep ed. na december altijd nog wat omhoog gaan. Ik gok dat het met corona hetzelfde gaat zijn.) Dus nemen we vast voorzorgmaatregelen. En hopelijk is het natuurlijk niet nodig.

Boven de stal is een ruimte van 14x14m. Hier wordt een kantine/kantoor gemaakt, met uitkijk op de binnenbak.
Met aparte douche en toilet. Ook is er in de stal al een keuken met warm water. Die wordt tzt netter gemaakt.
Vanuit die keuken kan je naar de toilet en doucheruimte. (Deze zijn er nog niet).
Ook is er vanuit de keuken de trap naar de kantine/kantoor.

In de bak is het de bedoeling om rustig een schriktraining te kunnen doen. En uiteraard houd ik van gekke, maffe dingen. Dus kom ik gelijk op het punt van Shadow... ik wil heel graag een disco schriktraining kunnen aanbieden! Ik heb er al vaker over nagedacht. Rook, lighteffecten etc.
Maar hoe gaaf zou het zijn als dat hier straks in de binnenbak kan en je dan ook nog een glow in the dark met blacklights kunt doen? En dat hoeft niet alleen voor paarden te zijn, dat mag ook voor honden.

Hier ben ik achter de schermen al heel lang mee bezig. Door omstandigheden dus allemaal niet gelukt op het oude adres, maar hier zijn de mogelijkheden vele male beter! *\o/*

De loonwerker is een tijd terug al geweest om het hele plan te bespreken en mee helpen uitdenken. Want het is nog al een operatie :')
Zand uit de vijver gaat in de bak, maar het beton moet eruit, grond moet verlaagd, roosters eruit, riool moet nog aangesloten etc. Kortom... Dat is een duur grapje. :o

1 stapje zijn we in ieder geval al verder. De stalen staanders in de binnenbak zijn al vervangen voor dwarsbalken, dus die staan niet meer in de weg!

To be continued!

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:05

Echt zo gaaf. Als het ooit weer mag zou ik daar dus echt heel graag eens heen gaan, gecombineerd met een minivakantie in de buurt ofzo!
En gefeliciteerd, wat fijn dat alle papieren zaken zijn afgerond!

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:08

Oh wauw wauw, wat een super gave plannen...

Lisa_22
Berichten: 339
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:58

Wat een leuke kerstfoto's hebben jullie gemaakt!
En wauw wat een gave plannen! Ik lees al een tijdje mee en vind het hele glow in the dark schriktraining helemaal bij jullie passen. Lijkt me super gaaf! Heel veel voorplezier alvast met het uitdenken van de plannen, ik ben benieuwd hoe het gaat worden allemaal!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:54

Ohhh wat klinkt dat super allemaal, het is jullie zo gegund <3

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:30

Gefeliciteerd met de mijlpaal van vandaag!

Als mijn arabierig typje ooit zo ver is dat een schriktraining op een "vreemde" locatie tot de mogelijkheden behoort, kom ik graag eens jouw kant op. Volgens mij gaan we dat helemaal leuk vinden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:06

Dankjewel allemaal. Het voelt nog wel onwerkelijk hoor! Ben echt super blij! Maar tegelijkertijd zit er ook wel weer zo'n donker randje aan ivm corona. Natuurlijk zit iedereen in hetzelfde schuitje, maar ook daardoor leef ik in een soort van roes. Het is allemaal zo en onwerkelijk allemaal.
Maar goed, het is niet anders. En we maken gewoon het beste ervan.

2021 staat voor ons dus in het teken van onze plek maken zoals we dat graag in gedachten hebben. Het wordt vast heel mooi!

En als het tzt klaar is, wil ik de plek en het plezier ook graag delen. Zowel hier, maar vooral in real life :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:08

Shadow0 schreef:
Echt zo gaaf. Als het ooit weer mag zou ik daar dus echt heel graag eens heen gaan, gecombineerd met een minivakantie in de buurt ofzo!
En gefeliciteerd, wat fijn dat alle papieren zaken zijn afgerond!


Dan en ik hebben het er vaak over gehad om een soort B&B voor mensen met paard te creeëren. Die plannen moeten we nog beter uitwerken. Maar er komt sowieso een kantine/kantoor met eigen wc, douche en keuken, dus dat moet denk ik wel te maken zijn.


Intussen is het huis nu écht van ons. *\o/* *\o/*
Als het weer mee zit, ga ik de afrastering weghalen en verplaatsen, zodat Nick en Bliksem meer ruimte krijgen deze winter. En tegen de tijd dat de loon werker komt, haal ik het wel weer weg. Kunnen ze in ieder geval lekker de benen strekken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 09:43

Ik kijk naar buiten en denk “afrastering komt na de kerst wel” :’)

Wel kan ik vandaag mooi even kijken wat de natste plek is in het land ivm de vijver :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 18:39

We zijn met de afrastering bezig geweest! En de paardjes hebben voor het eerst op het nieuwe stuk gelopen!
Heb filmpje op FB, maar zal ff kijken of ik het straks op YouTube kan uploaden.

Daan en ik zijn druk geweest de afgelopen dagen :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 18:46


Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:24

Jaa ik zag het op instagram, wat leuk :D Lekker crossen haha!

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:00

Wat een rijkdom! En dan de hond er achter aan. Gaaf hoor

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:25

Chasey schreef:
Shadow0 schreef:
Echt zo gaaf. Als het ooit weer mag zou ik daar dus echt heel graag eens heen gaan, gecombineerd met een minivakantie in de buurt ofzo!
En gefeliciteerd, wat fijn dat alle papieren zaken zijn afgerond!


Dan en ik hebben het er vaak over gehad om een soort B&B voor mensen met paard te creeëren. Die plannen moeten we nog beter uitwerken. Maar er komt sowieso een kantine/kantoor met eigen wc, douche en keuken, dus dat moet denk ik wel te maken zijn.


Intussen is het huis nu écht van ons. *\o/* *\o/*
Als het weer mee zit, ga ik de afrastering weghalen en verplaatsen, zodat Nick en Bliksem meer ruimte krijgen deze winter. En tegen de tijd dat de loon werker komt, haal ik het wel weer weg. Kunnen ze in ieder geval lekker de benen strekken.

De buren hier tegenover zijn bezig met het realiseren van vakantie appartementen speciaal gericht op paarden eigenaren icm een crossterrein. Als zij wat verder zijn kun je daar misschien ook je licht eens opsteken. Ik heb laatst hun plannen ook gelezen, die staan online ivm vergunning

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:30

Je hoort Nick bijna denken: "Ja, hier kan ik wel wat mee". En Blikkie erachter aan met die korte pootjes: "Hijg, hijg, hijg, ja, inderdaad".