[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:05

Oh wat een heerlijke update weer. Veel plezier op de Veluwe.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 09:21

Gisteren ochtend druk geweest met de paddock.
Daan heeft de palen er in gezet, ik de draad. Vervolgens heeft Daan opnieuw het schrikdraad apparaat aangesloten, zodat er flink wat stroom op staat. Moet ook wel voor die kleine uitbreker... :+

Afbeelding

Afbeelding

Een beetje puppy spam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:36

Aaaaaaaaaah :+:

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:15

Ik liep een paar bladzijden achter maar oh man wat een verhaal pup, baby en een warm thuis...Life is like a box of chocolate , you never know what jou get!.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:17

Die tweede puppy foto. Te schattig. :))

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 19:45

En dan loopt de dag ineens heel anders...

Mijn lieve poekie, mijn aller liefste Chasey is niet meer. Ben er kapot van.
14 jaar lang mijn vriendinnetje.
Ze was echt mijn poes.
Laatste tijd lag ze extra vaak bij me, het liefst op mijn buik.
Ze is al eens vaker door het oog van de naald gekropen met haar hart ruis, maar dit keer kon het niet meer.
Vanaf zondag was ze erg benauwd.
Dat zakte niet meer af.
Vannacht heeft ze ook niet bij ons geslapen (is anders altijd bij ons!)
Vanmorgen zag ik dat het niet meer langer ging. Ze kroop ook weg. En snakte naar adem.
Ik belde Daan dat ie thuis moest komen en dat we de dierenarts moesten bellen.
We hebben gewacht tot David en Marloes uit school waren.
Het inslapen ging erg snel, ze was er zo slecht aan toe dat alleen het kalmeringsmiddel genoeg was.

We gaan Chasey ontzettend missen!
Chasey heb ik uitgezocht toen ze 3 daden oud was.
Daan en ik gingen samen wonen, dus er moest een huisdier komen.
De kat van mijn broer had kittens, waaronder Chasey.
Chasey werd gebracht en Zorro kwam mee.
Beide hoorde bij de uitzet ;)
We weten niet beter dat Zorro en Chasey bij ons horen.
Nu is alleen Zorro nog over.

Dag lieve Chasey.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:57

Heel veel sterkte....
Wat een mooi afscheid geven jullie Chasey

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:06

Ah wat een mooi leven heeft ze gehad, maar ook wat een gemis. Ik herken het gevoel momenteel. Sterkte

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:14

Getver, dat is waardeloos, zo'n geliefd dier dat al zo lang deel uitmaakte van je gezin, moeten laten gaan. Chasey heeft een waardig afscheid gekregen. Sterkte met het verlies.

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:21

:( heel veel sterkte voor jou en je gezin :(:)

Je hebt een mooi afscheid gemaakt voor jullie geliefde Chasey

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:07

Heel veel sterkte met het verlies van jullie geweldige Chasey

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:50

Ahhh dag Chasey!
Wat een mooi kistje en wat fijn met al haar familie erbij.
Triest maar een mooi leven gehad.
Haar naam leeft voort op Bokt

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:14

Ach wat sneu zeg.
Sterkte! :(

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:02

Ah je lieve Chasey .... wat super verdrietig!

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:41

Ach wat sneu.... niet piepjong meer maar toch zuur als je anderen hoort waarbij katten rond de 20 worden.... hier de kinders vorig jaar met 13 jaar in moeten laten slapen, de ene vlak na de ander -O-

Hopelijk was ze niet tot het einde naar adem aan het happen / half aan het stikken...? Ik vond dat echt heel naar om te zien bij ons poesje.....

Wat heeft ze een mooi kistje gekregen, en jullie hebben vast een fijn plekje uitgezocht.
Weer een tijdperk voorbij....

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:58

aaaaach heel veel sterkte met het verlies van Chasey.
Maar wat een mooi afscheid hebben jullie er van gemaakt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:26

Dit is als een gebroken bord van het duurste porselein,het blijft invervangbaar. Vreselijk is het woord dat het meeste dichtbij komt!. Maar ik ben zeker dat ze een geweldig huis heeft gehad, een thuis waar ze gekoesterd werd en word. want als ik jullie foto's bekijk zullen jullie haar echt nooit vergeten!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 09:21

Bedankt voor alle lieve reacties.
Misschien ken je het wel, je houdt van al je huisdieren, maar toch heb je een speciaal plekje in je hart voor die ene... dat was bij mij Chasey.
Heb geen oog dicht gedaan vannacht. Wat een gemis van zo'n poesje.

Afgelopen winter trotseerde ze nog die dikke sneeuwlaag.
Afbeelding

Ze was altijd bij mij in de buurt. :knuffel:
Afbeelding

Ook in bad :')
Afbeelding

pmarena,
Ik had ook gehoopt dat ze wel 20 zou worden. Maar toen ze nog kitten was, werd ons als verteld dat ze een behoorlijke hartruis heeft en we rekening moesten houden dat ze niet oud zou worden.
Dan heeft ze het nog heel goed volgehouden gelukkig.
Helaas wel tot het einde snakkend naar adem, dat was echt vreselijk om te zien. Vooral op weg naar de dierenarts. De autorit veroorzaakte stress.
Dat zorgde voor nog meer ademnood! Echt, de tranen stroomde over m'n wangen, de rit leek wel een eeuwigheid te duren ook. Wat voelde ze zich vreselijk!
Heb wel 10 keer gezegd 'ga maar...'. Maar Chasey had altijd al een sterk karakter en gaf niet zomaar op. Pas bij de dierenarts met het kalmeringsmiddel gaf ze op. En toen ging het heel erg snel.

Afbeelding

Ik vind dat we nu wel weer genoeg veranderingen hebben gehad in ons leven. Tijd voor ontspanning en in rustig vaarwater komen.

Hopelijk zijn de werkzaamheden ook snel klaar om het huis. Al met al merk ik wel dat het onrust veroorzaakt.
Als het mee zit maakt de loonwerker deze week ook de binnenbak nog klaar. Het zand er in is redelijk aan gedroogd.
Zodra de binnenbak te gebruiken is, maken we een uitloop naar de paddock toe vanuit de binnenbak. Zo kunnen de paarden zelf kiezen voor buiten of binnen, in of uit de zon.

De oude paddock naast het huis wordt een hondenveldje. De loonwerker heeft er ook een leuk bultje in gemaakt voor de honden, zodat ze lekker kunnen spelen.
De bedoeling is dat ze gewoon overal los kunnen lopen uiteindelijk, maar als we niet thuis zijn kunnen ze zich daar mooi in vermaken.

Gisteren heeft de loonwerker ook weer een extra bult gemaakt om over heen te rijden met paard.
Ja je moet wat, want er is een hoop zand vrijgekomen uit de vijver. Maar omdat Daan en ik wel van wat speelse elementen houden, maken we er een leuk geheel van.
En m'n schoonmoeder had ook nog een geniale opmerking 'Ja, door al die bultjes, heb je wel meer gras oppervlakte, want het is niet recht'. :') Heeft ze wel gelijk in.

Er komt een heuvel/bult van dik 2,5 meter en wat kleintjes. De hoge bult dient gelijk als windbreker. Want het waait hier nogal eens. Met een beetje fantasie zit je aan zee.

Als ik er aan denk, zal ik vanavond wat update foto's maken.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:40

Oh bah, heel herkenbaar.... ons poesje (ook zo'n klein, slank ding....) was begin vorig jaar ineens vaak binnen. Maarja, dat waren van die stormen toen, echt rotweer, dus daar zoek je niet direct iets achter. Maar ze was toch wat "anders" afijn bleek nierfalen te zijn. Behandeling, medicatie, leek wel redelijk te gaan, ze moest alleen wat beter eten...

Maar 2 weken later zag ik haar 's nachts ineens op het speelkleed van die kleine zitten, pompende flanken, bekje beetje open om lucht te krijgen. Je hart zakt naar je maag, die zich omdraait... je weet dat het einde verhaal is :(:)

Om 3 uur 's nachts (met belachelijk harde regen, de weg leek wel een rivier...) naar de DA, daar deed het inslaapmiddel zijn werk niet goed, omdat de bloedsomloop niet meer zo goed was, en zat ze echt te stikken met bekje wagenwijd open, trèkken naar lucht. Dus die kwam heel naar aan haar eind..... Vreselijk. Dat beeld van je "gaspende" diertje raak je niet snel meer kwijt.... ik word er nog steeds naar van ;(

Hopelijk houdt Oscar het nog een poosje vol, zou leuk zijn als de jongste telg die nog een beetje kan leren kennen :j

Het duurt wel lang zeg die werkzaamheden buiten. Maar jullie pakken het dan ook wel meteen op meerdere punten groots aan. Het is nu even doorbijten maar dan ben je er maar vanaf :j

Zijn ook allemaal werkzaamheden die het woongenot wel enorm vergroten, wat zal het heerlijk zijn als dat af is *\o/*
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-06-21 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:41

Heel veel sterkte Chasey! Wat verdrietig.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 09:48

Dankje Shadow.

pmarena, Ook al zo naar! Ja zo is Chasey eigenlijk ook gegaan, maar gelukkig ging het bij de dierenarts wel snel. Sneller dan ik dacht.
Want het stomme is... ze kreeg het kalmeringsmiddel en ik moest ontzettend nodig naar de wc, zullen de hormonen en de stress wel geweest zijn, dus ik vroeg of ik even snel naar de wc kon.
En ik kwam terug en toen was ze er al bijna niet meer. Gelukkig stonden David, Marloes en Daan wel bij haar. Maar achteraf voel ik me zo schuldig dat ik er op dát moment niet was.
Maar het ging ook allemaal zo snel en in een waas. Want ze vertelde dat ze eerst een middel kreeg om te kalmeren, en daarna pas het spuitje.
Ik had geen weet van dat ze dat spuitje nooit nodig heeft gehad, dat middel was al genoeg.
Voor mijn gevoel heb ik dus gefaald en een stuk gemist om dat ik naar de wc moest. Man, stom mens...
Heb Chasey op dat moment voor mijn gevoel in de steek gelaten. En ik heb daar een schuldgevoel van!
;(
Maar omdraaien kan ik het ook niet.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:53

Aaah :(:) Heel begrijpelijk. De tranen zullen wellicht nog wel een poosje branden als je daar aan denkt, klöte zeg.... Voor het beestje heeft het wellicht weinig uitgemaakt, die had het druk zat met zichzelf denk ik, maar voor je eigen gevoel.... :(:)

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:01

Heel veel sterkte Y;(

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:21

Ach Chasey, dat is naar, veel sterkte. Maar ik denk eigenlijk dat als ze zo moe was en het zo slecht ging, het moment daarvoor was dat telde dus zeg maar, tot de injectie, en dat je er wel degelijk bij was zolang ze er nog was, En dat ze ging toen ze voelde dat het kon, met als laatste wat ze meegekregen heeft dat jullie als familie wel degelijk allemaal bij haar waren.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 17:17

En dan zijn we al weer een week verder, wat vliegt de tijd. Het is stil zonder Chasey, maar ik heb er vrede mee. Het is beter zo. Vooral met deze temperaturen.

Lara gaat heel goed, vrolijk, lief hondje. Groeit als kool.

Loonwerker heeft wat tegenslagen gehad, kraan kapotte hydraulische slangen, en vandaag een kapotte remleiding... o jee.
Hopelijk kan ie morgen weer verder, want langzaam aan begint het ergens op te lijken!

edit. Wacht ik vergeet de foto's. 1 moment :+

Je kan moeilijk op de foto krijgen hoe het er echt uit ziet, je ziet geen diepte op de foto's. Dat is wel jammer. Want ik sta nog steeds in de vijver :') Op de rand waar een kinder strandje komt.
De roosters komen in het diepe stuk voor de paarden.

Afbeelding

En de doggies.
Afbeelding

Afbeelding

19 juni weer een midzomer avond rit op de veluwe met Nick! *\o/*
De 21ste samen met mijn zus naar de veluwe. Ik op Nick en m'n zus op een huurpaard.
Nog even van genieten, want ik weet niet hoe lang ik nog kan blijven rijden. Begin nu wel een beetje uit te dijen aan de voorkant... :roll:

edit 2.
Geprobeerd een panorama foto te maken, maar dat vertekend nogal. Maar het geeft een idee.
Afbeelding

Afbeelding