[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:06

Wat een leuk filmpje! Hebben ze mooi bedacht zo allemaal. Krijg je veel grond erbij van waar de mais heeft gestaan?

Succes met alle klussen die nog gedaan moeten worden. Het wordt vast heel mooi.

Nu wij de wei gaan kopen zitten we er ook over te denken om een poel te maken. Hoe diep maak jij hem? Blijft er dan altijd water in staan?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 20:08

De vorige vijver was 2,5 meter vanaf het maaiveld. De hoeveelheid water was afhankelijk van de grondwaterstand. In de droge zomers stond er amper 10cm nog in! En in de winter was ie helemaal vol.
Als je hem te diep graaft, loop je het risico dat er helemaal geen water in blijft staan. Maar dat ligt aan de grond lagen. Hoe diep we hem gaan maken weten we nog niet precies.
Hij wordt in ieder geval wel een heel stuk groter dan de vorige. En ook wel iets dieper.
Om de water kwaliteit goed te houden moet de vijver minstens 2/3e beplant worden met zuurstof planten.
Ik had in de vorige handmatig glanzend fontijnkruid geplant. Waterlelies en een soort waterpest, maar weet even niet meer welke. Slakken (zonder punt huisje!) en water vlooien. Geen vis!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 17:32

Marloes heeft vanmiddag lekker op Nick gereden. En een sprongetje gemaakt.
Eerst laag, maar ook een hoge! Die was spannend, maar toch gedaan!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:40

Zoooo zeg die Marloes durft wel!

Anoniem

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:42

Zo kleine heldin! Dat durf ik niet eens!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:42

Wat een topper is Marloes, gewoon springen zonder zadel!

En Nick is natuurlijk ook een topper, want hij doet het toch maar even. Gadegeslagen door een klein Alfje.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 06:58

Ja ze vind het leuk en spannend tegelijk! Is het natuurlijk ook.
Ze moet wel trakteren op appeltaart ;)
Een keer na de sprong er voorover afgerold. Nick sprong in gedachten een hindernis van een meter... dat zagen we ff niet aankomen.
Even huilen en... door!

En ze heeft ook nog lekker gespeeld met alf. Die er altijd gezellig bij staat te kijken. En soms gruwelijk in de weg loopt haha

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 09:16

De uitslover... :') Denkt er nog een balkje bij op.
Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:32

:oo

Nou, dat doe ik haar niet zomaar na :')

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:39

Toppertje.
Heerlijk dat ze dit doen.

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:55

Wauw wat gaaf Marloes!

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:41

Wat knap van Marloes en dan ook nog eens zonder beugels.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 18:11

David is uit logeren, dus MArloes en ik gingen als twee echte penny meisjes lekker paardrijden. Ik op de stalen ros en Marloes draafde mee op Nick!
Eerst lekker uitwaaien tijdens een buitenrit. Oscar en Bliksem waren ook gezellig mee.
Aansluitend thuis nog een sprongetje gemaakt. Lekker uitstappen zonder zadel op die warme, brede paardenrug, met als afsluiter, het blok!

Uitwaaien met Nick.
Afbeelding

"Mamma! Een politie auto!"
Afbeelding

Drafje over het zandpad.
Afbeelding

Nick ziet een buurpony, die hij anders nog nooit had gezien. Die is ineens zichtbaar, doordat het maïs verdwenen is.
Afbeelding

Weer thuis nog even over de hindernis.

Afbeelding

Afbeelding

"Marloes, goed naar achter zitten tijdens de landing, dan val je na de sprong niet voorover".
Dat doet ze dus heel goed :j
Afbeelding

Trots!
Afbeelding

En lekker uitstappen zonder zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zorro :')
Afbeelding

En die ouwe, trouwe, Ossy.
Afbeelding

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:29

Leuke foto's weer!! Je ziet duidelijk dat ze geniet. Mooi matchend roze ook :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:15

Hoe mooi is dat: je ziet gewoon aan de foto's dat iedereen rust aan het vinden is op de nieuwe plek.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:05

Ziet er zo gezellig uit!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 11:37

Het is alweer even geleden, maar vandaag ben ikzelf weer eens itp :')
Natuurlijk doe ik van alles achter de schermen met Nick en Blik, maar ik voelde mezelf niet meer prettig voor de camera.
Maar... goed nieuws... ben intussen al 4 kilo kwijt en zit weer binnen mijn eigen max van 80 kg op Nick!
Natuurlijk ben ik nog steeds bezig om er in ieder geval nog 5 kg af te krijgen, zodat ik weer op mijn streefgewicht zit. *\o/*

Vanmorgen eerst maar eens weer het zeil tevoorschijn gehaald.
Nick is er al 100 keer overheen gelopen, dat gaat ook prima. Maar wat nou als het zeil ineens voor je stal ligt?!


Ik merkte na het maken van het filmpje dat ik niet altijd even duidelijk praat, maar voor mijn doen was ik heel enthousiast hoor _O- Maar ik wist niet dat ik die sjaal voor m'n bakkes had. :')

Ik ga straks mijn zadel weer eens onder het stof vandaan halen. *\o/*

Morgen gaan we een Halloween foto voor de boktwedstrijd maken.
Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van Halloween, maar wij gaan een 'blije' versie maken. :D

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:27

Heel leuk filmpje weer en leuk om jou weer eens bezig te zien. Ik vind je altijd zo leuk met de pony's en met Oscar, lekker enthousiast. :j
Wat betreft je gewicht: je ziet er prima uit, hoor! Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik ben als ik 80 kg weg veel dikker dan jou. Jij hoeft je echt niet onzeker te voelen over je uiterlijk! +:)+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 13:32

Wat lief dankjewel :)
Maar ik voel me toch beter wanneer ik 75kg weeg, dat is echt een mooi gewicht voor mij. En daarmee voel ik me ook een stuk zekerder. Dus dan gaan we (ik haha) er wat aan doen.

Vanmorgen ook heel leuk met Bliksem gespeeld. Hij is net een hondje en volgt goed. Dus lekker in vrijheid los over de hindernis springen samen. Goed voor m'n conditie ook ;)
Gisteren met Bliksem gefietst. Tot grote schrik van Nick natuurlijk. Want hij is eigenlijk nog niet alleen achtergebleven op het nieuwe adres!!
Ik stond er niet bij stil, maar steeds als we naar buiten gaan nemen we beide mee. En gisteren voor het eerst alleen met Bliksem, want de laatste keer dat we alleen met Bliksem op stap gingen, was Pablo er nog!
Nick heeft heel de buurt bij elkaar gehinnikt. En heeft zich vreselijk lopen opfokken. Nou ja.. heeft ook hij weer zijn beweging gehad :') Hij moet er maar aan wennen. De wereld vergaat niet als hij eventjes alleen is.

edit. Ik ben best lang. 1.76m

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:32

Haha ... die Nick. :') Hij went er vanzelf aan.

Ik ben zo'n 5 cm kleiner dan jij. Was altijd slank (tot aan mager toe, 55 kg), maar na 15 jaar ploegendiensten draaien en nu een chronisch energiegebrek ben ik helaas flink aangekomen; van 63 kg naar 84 kg. Echt veels te veel. ;(
Vorig jaar afgevallen tot 73 kg, maar helaas toch weer aangekomen en blijf nu stabiel op 80. Sporten gaat niet meer en veel bewegen ook niet, maar toch wil ik weer terug naar die 73 kg. Het liefst gewoon weer 63 kilo, maar dat zit er denk ik niet meer in. :') Ik voel me ook veel zekerder en veel lekkerder in mijn vel wanneer ik weer slank(er) ben.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 19:17

Ja ik herken dat heel goed!
Ooit was ik 68 kg, dat was weer iets te dun. Ik had zelfs last van mijn eigen botten bij het liggen. 75kg is goed. 73kg beter. Maar ik ga eerst maar eens voor de 75kg! Eerste kilo's gaan vaak wel snel, daarna niet.
Komt wel goed :)

Vandaag wat spulletjes in de bak/weide gezet voor Marloes. Maar Nick was echt mega fris en fruitig vandaag. Dus ik ben eerst met hem gaan springen, even de energie eruit. Ik heb dus ook al heel lang niet gereden en het was ook niet verkeerd om hem weer even flink aan het werk te zetten. Ff goed los gereden en daarna wat gesprongen. Vervolgens mocht Marloes en ook dat ging heel goed!

Eerst een foto van mezelf. Met dank aan David.
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:33

Hup, gewoon die lawaaiige deken erover. Niet te moeilijk over doen. En Blikkie bekijkt het allemaal eens, voor zover dat gaat over die staldeur heen ...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 19:36

Ja soms moet je gewoon niet te veel nadenken en gewoon doen ;)
Blikkie krijgt nog een eigen stal (die lege ernaast) met een aangepaste deur :D Daan moet de deur nog maken en dan kan Bliksem in zijn eigen stal.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:37

Blikkie wil volgens mij helemaal geen eigen stal, die heeft het zo te zien prima naar zijn zin als Nick's mini me.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 20:38

Ja die twee gaan het super goed samen. Van de week lagen ze allebei te slapen in de stal. Maar qua voeren en uitmesten is het beter dat ze apart staan. Nick vreet voor twee en Bliksem loopt door de mest :')

Afbeelding

Marloes mocht de Go Pro op haar cap vandaag. Dat vond ze helemaal geweldig! En was dan ook mooi aan het 'vloggen' tijdens het rijden. _O- _O-
Werkt wel goed, want ze heeft afleiding en rijdt een stuk minder onzeker met dat ding op haar hoofd! En bij het bekijken van de beelden hoor ik haar zo lief tegen Nick praten. Dat hoor ik anders niet.