Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 100 van de 149 [ 3718 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 149  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

 
Profiel   

De zaterdag avond in ons huisje liep iets anders dan geplant.
De vrouw met haar Shire had helaas auto pech. Daar sta je dan... met je Shire en tweepaardstrailer waar ook een Fries in mee reed.
En nu? Paarden taxi gebeld, die kon geen Shire's en Friesen vervoeren té veel gewicht. -O-
Je kan zo'n vrouw ook niet laten staan.
Dus Shire mocht ook op stal bij de Oscarhoeve. Daan bood hulp aan en heeft met haar trailer eerst de Fries naar huis gebracht. Onze Volvo mocht helaas niet beide tegelijk trekken, maar wel één voor één.

Daan was wel een tijd onderweg, maar het was voor een goed doel. Mensen helpen in nood.
Ondertussen vermaakten David, Marloes en ik ons in het huisje. Ik was foto's aan het kijken en de kinderen keken tv of speelden Star Stable (paardenspelletje).

Nadat Daan terug was, gingen we nog even een patatje halen. :9k :D

De volgende ochtend ging Daan op tijd op pad om de Shire naar huis te brengen. Ondertussen deden David, Marloes en ik hetzelfde. Tv kijken, foto's kijken en Star Stable. :') :=

Rond de middag was het tijd om Nick klaar te maken. Intussen had ik hem al in de paddock gezet, want het zonnetje kwam ook nog lekker tevoorschijn!
David en Marloes waren intussen ook naar buiten en vermaakten zich tussen (letterlijk) de kippen. _O-
[ img ]

Ook hadden we een handbuik zwijntje naast de paddock, ook die werd goed verzorgd door David en Marloes. En geaaid. "Ah dat is net een bezem!" := Ja, daar worden soms ook wel kwasten en bezems van gemaakt... :+

Intussen had ik Nick gepoetst en opgezadeld. Het was tijd om te vertrekken naar..... de crosstraining!
Samen met Nanda en Guus stapten we ongeveer 25 minuten om vervolgens bij een heel mooi crossterrein aan te komen.

We waren mooi op tijd. De paarden waren intussen al wel warm gestapt. De les voor ons liep wat uit, maar zo kon Nick al mooi wennen aan het terrein.

We begonnen met een galopje tussen de hindernissen door.
[ img ]

Daarna mochten we het eerste lijntje springen. Een aantal boomstammetjes op de grond.
Nick had het gaspedaal compleet ingetrapt, dus ik moest echt terug zitten en netjes op de sprongen af gaan. Instructrice riep: "Jouw paardje vindt het leuk! Goed terug zitten en niet te snel!"
[ img ]

Nick was amper te houden joh. Hij ging hard!
Hij vond het écht leuk!
Instructrice: "Durf je die (naam hindernis kwijt) ook mee te nemen?"

"Ja! Dat durf ik wel!"
En Nick ook!
+:)+
[ img ]

"Dan gaan we nu de muur en de tonnetjes springen!"

Bij de muur en de tonnetjes moest Nick toch écht eerst even aan de hindernis snuffelen. Die vond hij maar raar...
Nick "Is dat wel een hindernis?"
[ img ]

"Nou vooruit... als jij het zegt strompel ik er wel overheen". _O-
[ img ]

De greppel was geen probleem, die zag Nick geloof ik niet eens. Want de eerste keer stapte hij er in _O-
"Oh, je moet er over springen... Oké". :+
[ img ]

Muurtje.
[ img ]

Toen was het tijd om naar het andere crossveld te gaan. Daar waar de waterbak én de opsprong waren. Wat een lol. Ik vertel het zo. Eerst ff bakkie koffie pakken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 09:58 



 
Profiel   

Oh klinkt weer zalig allemaal!
Moest hardop lachen bij dat paard dat onderuit ging hahahaha

En die galopfoto's, ik zag de voorste twee paarden en ik dacht 'welke zou nick zijn' en toen zag ik daar iemand in Patrick-houding (die patrick van spongebob) op een lichte haf zitten en ik dacht: jep, dat zijn ze _O-

Leuk hé, Shires. Wat een drama, ik zou echt huilen als iemand me zo'n hulp aanbood zoals jullie. Emotioneel geval ben ik ook haha.

Ooit wil ik die van mij laten springen en zien of ze er dan ook zo slank uitzien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 10:03 



 
Profiel   

Patrick houding! :') :') :') Ja dat was ik dus :')
Haha ja met springen zien ze er heel slank uit. Maar als ze stil staan...
Maarja dat heb ik zelf ook! :') Als ik gewoon sta of zit ben ik ook net een zandzak. Als ik me uitrek zie ik er ook beter uit hahaha.

Ja we kwamen er zaterdag wel achter dat een shire niet makkelijk te vervoeren is. Je moet toch echt wel een dikke combi hebben dan. En een grote trailer. Het is allemaal niet doorsnee, je moet overal rekening mee houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 10:06 



 
Profiel   

Wauw, wat een super leuk wknd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 10:27 



 
Profiel   

Het tweede deel van de crosstraining! De op- en afsprong én de waterbak! *\o/*

De op- en afsprong waren appeltje eitje. Die kent Nick van thuis.
Ik had die hoge daar achter wel willen proberen, maar die deden we niet :+

[ img ]

En er weer op.
[ img ]

En het ging wel zooo tegen mijn gevoel in, want ik moest steeds 'terug zitten!'
Dat vond ik echt moeilijk, want automatisch wil ik in de verlichte zit.
Ik vond de boomstam na de opsprong wel spannend hoor, want die was best groot. En daar achter weer een afsprong. Maar Nick deed het!
En ook bij deze moest ik dus terug zitten. Tegen mijn gevoel in dus. Maar het ging best goed.
Ik kwam dan ook veel beter neer, want je gaat na de sprong naar beneden en dan moet je weer wat achterover. Anders klap je voorover na de sprong. Dat gebeurde door het terug zitten dus niet.

Maar het ziet er zo bescheten uit. _O- _O-
[ img ]

Goed, Nick had de knollen wel aardig op dus het we gingen naar het laatste onderdeel. De waterbak!
De eerste keer moesten we er door stappen, zodat de paarden er even aan konden wennen. Ik ging mooi achter Guus aan. :=

Heenweg, Guus is net buiten beeld. Achter ons een jong paard, die ook voor het eerst mee deed.
[ img ]

Op de terugweg dacht Nick "Oh dat water is best lekker, ik ga LIGGEN!!!"
Ik kreeg hem bijna niet meer dat water uit! Scheelde echt zo weinig of we lagen er in!
"Nick! Doorlopen!! Ga eruit! Nu! Schiet op! Lopen!" _O- _O-
En de instructrice: "Kom eruit! Hij gaat liggen!!!"
"Ja... dat probeer ik!!" :')

[ img ]

[ img ]

Ja eindelijk... hij is er weer uit... Varken. _O-

Daarna moesten we in draf door het eerste gedeelte van de waterbak en daarna in galop.
Dat vond ik eigenlijk nog best wel spannend en moeilijk!!! Want Nick moest alleen, we moesten dus van de groep weg rijden. Dat was nog best een uitdaging. Dat ging dan ook wat zwalkend en zwabberend door het water.

[ img ]

[ img ]

Op de heen en terugweg moesten we nog een boomstam meenemen. En de terugweg ging als een speer, Nick knalde de boomstam over en daar gingen we, door het water!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zeiknat geworden. :o :D

Nog een laatste boomstam aan het einde om weer uit de waterbak te komen, maar daar moest Nick echt moeite voor doen, hij was moe!

Moe maar voldaan. Wat was het een super leuke training. En weer veel geleerd!
En ook geleerd dat Nick dit dus geweldig vindt!!! En ook kan!

[ img ]

Complimentjes krijgen van de instructrice. (Kijk naar Nick zijn peesbeschermer :') )
[ img ]

En toen was het tijd voor onze grooms om de paarden over te nemen en uit te stappen. <3 <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het was een heel mooi weekend!!! *\%/* *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 10:32 



 
Profiel   

Gaaf, gaaf, gaaf! Superteam. Toch wel lekker ook dat iemand je aanwijzingen geeft over je rijden. Daar word je alleen maar beter van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 10:38 



 
Profiel   

Ja en het werkte ook nog! Want als je al te vroeg in de verlichte zit gaat zitten, of de hele tijd...en hij weigert. Ja dan ligt je er ook gelijk af. Ik wil wel graag vaker een crosstraining volgen.
Maar moet wel even kijken of dat ook dichter in de buurt kan. Want dit was naar het huis dik 1,5 uur rijden. ;)
Maar dat is hier vast ook nog wel dichterbij te regelen.

Mijn chaps waren trouwen zo doorweekt dat ze helemaal af zakten, ook geen gezicht op die foto's :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 10:43 



 
Profiel   

Ik wilde net vragen over die chaps hahaha, zo grappig.
Je hebt echt een smile van oor tot oor op die foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 11:21 



 
Profiel   

Het was mij nog niet opgevallen van die chaps, totdat het geschreven werd. Zijn moderne slobkousen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 11:22 



 
Profiel   

Superleuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 12:31 



 
Profiel   

dat was bij Hanneke, wat grappig

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 14:51 



 

Echt superleuk wat je allemaal met hem doet! Je ziet het vertrouwen steeds meer groeien. Fijn te zien! Het lijkt me uiteindelijk ook wel wat voor jou om gids te zijn, net als Guus (en nanda?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 18:40 



 
Profiel   

Volgens mij was Nick op de heenweg door de waterbak ook al aan het kijken of 'ie kon liggen hoor! Verder heerlijke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 18:45 



 
Profiel   

Ja klopt, de training was bij Hanneke. Ik kende haar eigenlijk niet. Ben met Nanda meegegaan op sleeptouw haha.
Maar was een leuke crosstraining en mooi terrein ook!
Heb je daar ook gecrosst, omdat je het herkent?

Humpiedumpie, ik wil heel graag iets met de paardjes doen. Maar dat is op dit moment onmogelijk...

SHadow0, Ja Nick vond dat water wel leuk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 21:27 



 
Profiel   


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 22:25 



 

Waarom onmogelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 07:21 



 
Profiel   

leuk filmpje weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 09:00 



 
Profiel   

Dankje kwita, was ook echt even een fijn momentje.

Vanmiddag vluchtig door de go pro beelden gekeken. Wat cross oortjes:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 19:55 



 
Profiel   

Vandaag heb ik Nick weer meegenomen naar de manege.
Het was een fijne dag! Met lieve mensen en lieve paardjes.
David en Marloes waren ook gezellig mee. Zelfs Daan, maar die was aan het klussen. Er moest in het kader van de veiligheid een hek komen bij de nooduitgang. Dus daar heeft hij voor gezorgd.

Marloes mocht de eerste les mee rijden op Nick! En dat ging goed. Ze krijgt het draven zonder het zadel vast te houden al aardig onder de knie. Ook het meesturen in de bochten tijdens de draf gaat steeds beter.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

De laatste paar minuten van de les mocht ze eventjes los rijden.

[ img ]

[ img ]

Nick heeft nog met twee andere ruiters meegereden in de les. En hij mocht zelfs springen!
De ruiters hebben binnenkort een springwedstrijdje. Nick mag mee doen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nick samen met de Haflinger van de manege. Leuk stel!

[ img ]

[ img ]

Braaf paardje! Doet ie toch allemaal maar even. Heeft zich ook keurig gedragen. Werd alleen een beetje enthousiast toen hij in de gaten kreeg dat hij mocht springen. Dus voor de eerste ruiter werd hij iets te sterk, toen hebben de meiden gewisseld van paard en ging het goed.

Het was een fijne dag. Ook het trailer laden ging goed. Ik heb toch angst ontwikkeld voor het trailer laden na de noodstop. Nick wil er niet meer graag in de laatste tijd, maar ik denk dat dat door mijzelf komt. Hij voelt dat aan.
Hij vertouwt het niet, staat letterlijk trillend op de trailer als hij er net in staat!
Maar vandaag ging hij er wel aardig makkelijk op. Zelfs op de terug weg heeft één van de meisjes hem op de trailer gezet, dat ging goed. Ik deed de stang er dan achter dicht.

Morgen wil ik met Nick het bos in, mits het niet te hard regent. De trailer staat nog klaar op de oprit... maar dan ben ik wel alleen met in - en uit laden. We zien wel. Voorheen lukte me dat ook.
Maar het verschil is dat hij er vanzelf op liep en kon ik zelf de stang achter hem dicht doen. Dat doet hij dus absoluut niet meer. Moet écht helemaal meelopen naar binnen, anders gaat hij er gelijk weer uit. En op de rem en gaat achteruit lopen. Hij staakt dan echt.
Dus ik weet nog niet hoe ik dat dan alleen ga doen. Ik verzin wel wat.

En voor de oplettende kijkers, op de foto's is zijn verzorgmeisje te zien. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 22:25 



 
Profiel   

Godver wat ziet die knol er toch fantastisch uit zeg.

Brengt me wel helemaal terug naar de tijd dat ik in de beginnerslesjes naast de pony’s rende, toen was mijn conditie toch beter dan nu :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 22:45 



 
Profiel   

Ja hij zit op het moment wel goed in zijn vel!

Haha ja dat mee rennen is goed voor de conditie. Aardig wat rondjes in draf mee gerend gisteren.
Vaak ren ik ook mee in galop met de ruiters die dat nog niet zelfstandig kunnen.
Ik ben een van de weinige die dat veilig kunnen doen haha.
Na het rennen hang ik wel altijd aan de ventolin hoor :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 08:50 



 
Profiel   

Ben met Nick op stap geweest. Alleen! We zijn ook weer thuis gekomen, dus het is uiteindelijk wel goed gegaan haha.
Uiteraard was ik wel weer wat vergeten mee te nemen.... iets belangrijks hahaha.
Trailer laden ging niet geheel vlekkeloos, maar het is steeds binnen een minuut of 2 gelukt.

Go pro was gecrashed vandaag. Sd kaart naar de knoppen...
Dus alle beelden van de cross ben ik kwijt...
Heb wel nieuwe filmpjes gemaakt vandaag. Ook van het trailer laden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 15:12 



 
Profiel   

Wat heerlijk, zo met je paard op stap! Moet vast een gevoel van vrijheid geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 15:43 



 
Profiel   

Ja dat geeft het zeker. En toch heb ik er erg moeite mee om alleen op stap te gaan. Angst houdt me vaak tegen.
Maar het ging goed gisteren.
Mijn auto trekt de trailer met 2 vingers in de neus. Meer dan genoeg vermogen (3.0 V6) en ligt super strak op de weg.
Nadeel is, je kan geen zadel kwijt in de kofferbak haha. Die moet op de bijrijders stoel! Want op de achterbank leggen lukt ook niet ;) verder super fijne auto om de trailer mee te trekken. Automaat ook nog, dus lekker relaxt.

Alleen het in- en uitladen zie ik steeds tegenop. Weer die verrekte angst komt dan opzetten. En dat voelt Nick. Daar wordt het niet beter van.

Ik heb een soort van vlog gemaakt gisteren. Nog niet gemonteerd. Ga ik straks doen.

Video’s van de cross en pink ribbon rit zijn verloren gegaan. Sd kaart was gecradhed, moest geformatteerd worden...
Dus ik moet nog maar een keer een crosstraining doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 06:58 



 
Profiel   

Behh dat klinkt bekend, ik durf het ook niet meer sinds die beruchte dag met Duke.
Jammer van je SD kaart zeg :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 08:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 100 van de 149 [ 3718 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 149  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen