[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48134
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:21

Super leuk kleurtje, stoer ding +:)+

Duimen dat je iemand vindt voor Blikkie :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:25

Wauw dikke bak!!
Die mag tot 2700 of 3500 toch? Dan kun je zelfs die van mij een keer komen halen _O-

Oehh blikkie voor de sulky, ik zou er meteen aan beginnen als jullie niet zo ver zaten. Gaat vast super makkelijk!

jeetje77

Berichten: 3461
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:37

Oh vet leuk blikkie voor het karretje. Dan kan ie straks gewoon lekker mee doen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 16:43

Dankjewel allemaal :D

Lisette, de datum is erg makkelijk te onthouden. 5 december :') :')
Laten we hopen dat het een andere dag wordt :Y)

Granoek, Ja dat moet ie zat kunnen. Is een 4.2 V8 400pk. En mag 3500 kilo trekken.
Dus mocht ik ooit ook aan de clydesdales beginnen, dat kan :')

Bliksem was vandaag ontzettend ondeugend... zal het de wind zijn? :+ Nu snap ik wel waarom Daan het niet zit zitten dat ik er zelf mee aan het klooien ga. _O-
Ach ja, het blijft een shet hè := Hij is altijd heel lief hoor, zit geen kwaad in. Maar soms wel een beetje eigenwijs.

Hier waait het vandaag behoorlijk, ik zag het niet zitten om met Nick naar school te fietsen. Had er ook niet echt de puf voor.
Wel heb ik Nick samen met Bliksem los gegooid in de binnenbak. Lekker laten draven, galopje, balkjes en een sprongetje. Even de energie eruit. Vooral Bliksem had er zin in en sprong vrijwillig alles mee.
Die gaat er vaak stiekem langs. _O- Dit keer vloog ie ook over de hoogste hindernis. Hij had er lol in.
Denk dat ie het dan ook weer helemaal leuk vind om wat te mogen doen!

Nadat ze beide hun energie wat kwijt waren en uitgestapt, heb ik Nick opgezadeld en alvast klaar gezet voor Marloes. Ondertussen kon Nick uitrusten en hooi eten.
Ben Marloes gaan halen met de auto, ondertussen fietste David terug van school.
Marloes heeft zich thuis snel omgekleed en hup op Nick. We zijn David te gemoed gereden.
Dat vond ie een leuke verrassing!
Marloes heeft lekker veel gedraafd, ik was mee op de stalen ros.
Ook heeft ze een galopje gedaan over de zandweg, wat goed ging. Nick was toen al lekker moe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:31

Hahaha ja dat is wel een makkelijke datum hier in NL. _O-

Jullie dagje ziet er geslaagd uit zo.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:37

We zijn tegelijk uitgerekend, leuk :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 08:09

Djoopie, wat leuk zeg! :D Hoe gaat het? Succes met de laatste loodjes.
Ik had gisteren een mental break down... zat er compleet doorheen. Gewoon oververmoeid en onrustig in het hoofd. Slapen gaat steeds lastiger, dus de oververmoeidheid sluipt er in.
Dan draaf ik toch maar door en door en dat houdt een keer op... Dat punt had ik gisteren bereikt. Ik hikte er al een paar dagen tegen aan.

Zaterdag nog wel een leuke middag gehad.
Nichtje kwam paardrijden. Leuke wandeling gemaakt. Hondjes mochten ook mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marloes heeft na de buitenrit nog even met Nick in de bak gesprongen. Dat wilde ze haar nichtje en tante (m'n zus) graag laten zien.
Afbeelding

Vandaag of morgen komt het tuig van Bliksem binnen.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:11

Gaat best goed qua zwangerschap alleen een rughernia erbij gekregen dus die wil ik voor de bevalling een beetje onder controle hebben……

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 12:26

O jee, dat lijkt me heftig! Hoe kan je zoiets onder controle krijgen?
Sterkte er mee.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 21:57

Het tuig van bliksem is vandaag binnen gekomen. Morgen eens rustig naar kijken :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 09:41

Ik had een lichtbruine verwacht. Is ie zwart met donkerbruin onderlegd.
Nou ja... als het maar past.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mag ik Bliksem eerst wel laten opdrogen voor ik het ga passen. Zal wel een mooi varkentje zijn nu ;)

pmarena

Berichten: 48134
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:45

Oh jammer wel, bruin lijkt me veel mooier :)

Doe maar een beetje rustig aan hoor, jezelf over de kop stressen met allerlei dingen doen daar heb je niks aan met nog een bevalling en babytijd in zicht..... je zal toch allerlei dingen moeten loslaten in deze fase. Zoals je zelf natuurlijk ook wel weet ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 09:53

Dat is het punt ook een beetje. Ik wil nog te veel.
Dat gaat niet. Moet echt op de rem nu.

Daan is vrijdag op tijd thuis en gaan we baby spulletjes halen :D
Daar heb ik zin in!

Vandaag is hij ook op tijd thuis, maar moet thuis verder. Administratie doen.
In de tussentijd zijn er deze week 2 werkmannen bezig met het kantoor boven de stal :D
Dat gaat ook een mooie ruimte worden.

pmarena

Berichten: 48134
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:12

Leuk!

Is alles verder al klaar voor de komst van nr. 3?
Of heb je daar ook nog stress over :)

Wat doet Daan eigenlijk? Hebben jullie een bouwbedrijf of zoiets? :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 10:35

Ja Daan heeft zijn eigen bouwbedrijf. :)
Momenteel is er nog niets klaar voor de komst van nr 3. Daar heb ik ook wel stress van. Al wel een hoop spullen bij elkaar verzameld hoor. Maar we hebben nog geen 3e kinderkamer. En die komt ook pas volgend voorjaar.
De boven verdieping is groot zat, maar moet aan één kant helemaal opnieuw ingedeeld. Dan wil Daan gelijk een uitbouw maken. Zodat we een mooie overkapping hebben om onder de zitten en daar boven komt dan een gedeelte van de babykamer en badkamer nog. De indeling wordt dus omgegooid.
Nog best wel grote plannen, maar niet meer haalbaar voor op korte termijn. De vergunning is ook nog niet aangevraagd. We hebben er dus bewust voor gekozen om dat later te doen.
Eerst richten op het kantoor, zodat Daan zich op één ding kan blijven focussen. En dat is alles en iedereen aansturen. En de administratie. Werkopnames, offertes maken ed.
Eerder hielp hij ook wel mee op de klussen, maar dat wil hij niet meer. Zijn knie wordt daar ook niet beter van. Dus dat soort werk is hij steeds meer uit handen gaan geven. Zijn eigen bouwbus heeft hij dan ook verkocht. (De vito) We hebben alleen de Iveco pickup nog. Maar die staat eigenlijk standaard aan huis bij diegene die er voor zorgt dat het bouwmateriaal overal op tijd komt.

Lang verhaal kort... de baby komt dus eerst bij ons op de slaapkamer. :Y) En dan zien we van het voorjaar wel weer.
Kan Daan ondertussen, vanuit zijn nieuwe kantoor, de tekeningen maken en vergunning aanvragen :D
Maar de nesteldrang is wel behoorlijk aanwezig... ik wil van alles klaar en opgeruimd hebben, maar heb hulp, rust en geduld nodig. :Y)

pmarena

Berichten: 48134
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:32

Ja, begrijpelijk.... en heel herkenbaar :(:)

Ik snap dat het voor Daan ook belangrijk is om een fijne werkplek te hebben zodat hij dat hele zaakje netjes en prettig opgeruimd en geregeld kan hebben, en dus ook rust in zijn hoofd vindt :j

Maar voor jou is het natuurlijk ook super belangrijk om het gevoel te hebben dat de baby kan komen, zeg maar. Je moet er voor zien te zorgen dat je een zekere rust hebt zodat je zo sterk en zelfverzekerd mogelijk aan het hele avontuur kan beginnen want dat gaat nog zat energie kosten, zelf als het allemaal perfect zal lopen....

Hebben jullie wel al een lijstje gemaakt wat JIJ nu vooral nodig hebt dat er gedaan moet worden?
Want dat zou toch ook even voorrang moeten krijgen denk ik, zodat jij je prettiger voelt?

En heb je wel een plekje voor de kleine om naar uit te wijken?

Ik heb destijds met op ontploffen staande buik nog een logeerkamertje in orde gemaakt.
Gewoon een deur, bed en kast. En dat bleek echt een life-saver te zijn toen die kleine er was, want dan konden we die kleine in dat kamertje houden 's nachts. Met 1 van ons erbij en dan kon de ander tenminste min of meer doorslapen met oordoppen in, anders waren we er allebei aan onderdoor gegaan denk ik :=

Want als je een erg onrustige baby treft die slecht slaapt, en dat hele nachtelijke gebeuren speelt zich allemaal af in je slaapkamer, dan ben je allebei meer wakker dan je slaapt 's nachts :(:)

Wij wilden die kleine ook bij ons op de kamer hebben de eerste maanden maar dat leerden we wel snel af want hij kon niet slapen door de prikkels van ons, en we waren allemaal binnen no-time kapot van vermoeidheid...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 09:29

We lopen op het moment beide wel een beetje als een kip zonder kop rond.
Heb ook enorm de behoefte aan de rust, en daardoor raak ik juist meer gestrest...
Ik zal inderdaad eens op papier zetten wat ik graag gedaan wil hebben. Nu vertel ik dat wel steeds, maar het blijft chaos.
We moeten gewoon gaan afvinken.

Een plekje om naar uit te wijken is wel te creëren. Als we afwisselend rust hebben dan kunnen we uitwijken naar het kantoor, omdat daar ook een lounge hoek + bar en zelfs een bedstee (Daan met zijn ideeën :') ) komt. Je zou er in theorie zelfs kunnen wonen. Want er komt ook een wc en douche.

Op dit moment ben ik er in ieder geval nog niet klaar voor. Maar de weken vliegen ondertussen wel voorbij!

pmarena

Berichten: 48134
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:05

Herkenbaar...je hebt dan het gevoel dat je rust nodig hebt maar dat pas kan vinden als *noem lijst op van dingen die MOETEN gebeuren*.

Ik denk echt dat het handig is om even er voor te gaan zitten en een lijstje te maken van dingen die je rust zouden geven als dat af zou zijn. Het beste op de computer, zodat je eerst gewoon domweg alles uit kan typen waarvan je denkt: dat moet gebeuren.

En dan kan je het daarna nog even doorlezen en in rijtjes zetten van wat MOET echt z.s.m. af in rijtje 1, in rijtje 2 wat daarna het belangrijkst is, in rijtje 3 wat je ook erg graag zou willen en rijtje 4 voor als de rest ooit af komt :=

Dan kan je je focussen op de aller-belangrijkste dingen in plaats van dat je iets aan gaat pakken dat eigenlijk minder belangrijk is. Vaak is het ook dat je een soort kip zonder kop ontwijkend gedrag krijgt hè anders.... dat je er even niet overheen kan zien, de belangrijke dingen te groot lijken en dan ga je maar iets van de 1001 andere dingen doen die óók in je hoofd zitten. Maar die belangrijkste klussen blijven dan op je maag liggen %)

Dat kantoor klinkt wel super gaaf zeg +:)+

Hier was het vooral fijn dat het logeerkamertje dicht bij de slaapkamer was.
Voor degene met "nachtdienst" was dat wel een fijn idee dat als het echt uit de hand liep, je dan toch die ander wakker kon maken om te helpen. Bvb als baby de hele zooi voor de zoveelste keer die nacht ondergespuugd had (reflux is echt küt) en inmiddels alle voor de nacht klaargelegde zooi gebruikt was.... dan kon de 1 de baby nemen en de ander kon de hele zooi verschonen en weer alles klaarleggen voor de volgende ronde :=

Hopelijk kan je een lijstje maken met de meest brandende noodzaak om je rustiger te kunnen voelen, en dat je inderdaad dat kan gaan afvinken en daarna wel weer verder ziet :j

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:25

Een mooie kluslijst maken van dingen die gedaan moeten worden of die je gedaan wilt hebben zal wel schelen. Kan je vinkjes zetten als iets gedaan is, dat maakt het inzichtelijk en geeft rust.

Die "kantoorruimte" klinkt al helemaal leuk. Fijn, zo'n creatieve man in huis. Jullie zijn zo te lezen, en dat blijkt ook wel uit je topic(s), een goed team. Inclusief de kinderen en dieren.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 16:45

Heb Daan ook jullie berichten laten lezen.
Heb ook in tranen verteld waar ik allemaal mee zat en intussen voel ik me al een stuk rustiger. Hij begreep het.
Bedankt voor jullie lieve, meedenkende berichten! Doet me goed!
Prioriteit is nu het plekje klaar maken bij ons op de kamer.
En als uitwijkmogelijkheid gaan we het kantoor gebruiken.
En het lijstje gaan we dit weekend even rustig voor zitten.

Heb ook nog leuk paarden nieuws, maar dat zal ik vandaag of morgen even uittypen met de laptop. Die heb ik nu niet bij de hand.
Lig lekker bij m’n zus op de bank ;)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:51

Fijn dat een en ander wat duidelijker voor je is geworden. Daan is van goede wil, net als jij, maar je moet er af en toe wel even tijd voor nemen.

Als echt paardenmeisje ben ik benieuwd naar leuk paardennieuws. Ik doe alvast een poging: paardenbeest nr. 3 is in het vizier ...

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:34

Ieeeeh ik heb het al gezien :):)

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:38

Granoek schreef:
Ieeeeh ik heb het al gezien :):)



Dussss..... :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 17:47

Ja ik zal het zo ff vertellen. :D
Gaat wel over paardenbeest nr 3.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:48

Nick is zwanger!