Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

 
Profiel   

Is er hier toevallig iemand die Rifiki daar heeft gekocht? Is een kruising Fjord - Fries. Ik heb er in 2015 eens naar geinformeerd. Alleen gezien op internet, maar ik vond het zo'n leuk beestje om te zien. Ben er niet wezen kijken omdat ik mijn stallen en land nog niet op orde had
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 13:18 



 
Profiel   

Mocht er iemamd wat meer over de ouders van Zazoe de verano weten dan hoor ik dat graag. Vander Kirian en moeder Fraulein

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 13:26 



 
Profiel   

Monaco16 schreef
Ik heb sinds een paar maanden Zazoe de verano in mijn bezit. Hier op het filmpje nog bij oude eigenaar. Deze winter loopt hij nog lekker buiten en volvend jaar wil ik hem op gaan pakken en vrijheisds-dressuurmatig gaan trainen.
https://youtu.be/vV7KxNAnc1E


Super leeukk! Veel plezier met hem, hij is echt een tank van een pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 19:34 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
Is er hier toevallig iemand die Rifiki daar heeft gekocht? Is een kruising Fjord - Fries. Ik heb er in 2015 eens naar geinformeerd. Alleen gezien op internet, maar ik vond het zo'n leuk beestje om te zien. Ben er niet wezen kijken omdat ik mijn stallen en land nog niet op orde had


Deze zag ik volgens mij voorbij komen een paar maanden geleden op een filmpje op youtube van iemand die hem ingereden heeft, weet niet of ik hier links mag plaatsen maar ik denk dat hun vast wel weten waar hij naar toe gegaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 20:35 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
Is er hier toevallig iemand die Rifiki daar heeft gekocht? Is een kruising Fjord - Fries. Ik heb er in 2015 eens naar geinformeerd. Alleen gezien op internet, maar ik vond het zo'n leuk beestje om te zien. Ben er niet wezen kijken omdat ik mijn stallen en land nog niet op orde had


Een poos nadat hij verkocht is, is hij een keer naar iemand gegaan als 'trainingspaard'. Neem eens een kijkje op het Youtube-kanaal Lavitana, daar staan verschillende filmpjes van hem op, alleen heet hij daar Rafiki. Volgensmij is hij daarna weer terug gegaan naar de oude eigenaar of misschien inmiddels weer verkocht, dat durf ik niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 14:33 



 
Profiel   

Dank je wel; leuk om te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-18 08:51 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar juli Toyrino de Verano gekocht. Ook hij is hengst geweest tot vorig jaar en daar gecastreerd. Ik weet dat hij daar wat merries gedekt heeft, en ook nakomelingen heeft maar eigenlijk niet meer gevraagd welke of wie het waren... dus mocht er iemand een veulen hebben van mijn ventje dan hoor ik het graag!! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-19 23:59 



 
Profiel   

Lynn2014 schreef
Ik heb vorig jaar juli Toyrino de Verano gekocht. Ook hij is hengst geweest tot vorig jaar en daar gecastreerd. Ik weet dat hij daar wat merries gedekt heeft, en ook nakomelingen heeft maar eigenlijk niet meer gevraagd welke of wie het waren... dus mocht er iemand een veulen hebben van mijn ventje dan hoor ik het graag!! *D


Wat leuk dat jij Toyrino hebt gekocht! Hoe gaat het met hem? Ik heb nog wel een aantal foto's van hem als je daar interesse in hebt, mag je me altijd een PB'tje sturen!
Er staat momenteel nog een nakomeling van Toyrino te koop: http://paarden.aangeboden.nu/veulens/zw ... te-hengst/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 10:58 



 
Profiel   

Citaat
Wat leuk dat jij Toyrino hebt gekocht! Hoe gaat het met hem? Ik heb nog wel een aantal foto's van hem als je daar interesse in hebt, mag je me altijd een PB'tje sturen!
Er staat momenteel nog een nakomeling van Toyrino te koop: http://paarden.aangeboden.nu/veulens/zw ... te-hengst/



Ahhh wat leuk! Kijk dat wist ik niet! Nou dat is al 1 veulen! Super
leuk zeg!!

Het gaat erg goed met hem!! Doet het super. Hij is erg leergierig en zo gemakkelijk! Hij doet geen vlieg kwaad!! Al kan hij soms wel wat jaloers zijn ;) maar hij zal dan niet gemeen gemeen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 11:28 



 
Profiel   

Kijk trouwens ook even op dit topic! Ook 2 foto's waar hij nog als veulen opstaat, mariekeoo @ [KS-ITP] zin om te smelten? ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 11:38 



 
Profiel   

EvaaxGucci schreef
Kijk trouwens ook even op dit topic! Ook 2 foto's waar hij nog als veulen opstaat, mariekeoo @ [KS-ITP] zin om te smelten? ...



Mijn dochter zegt, is dat Toyrino???? Met een zwart hoofd?? Haha je haalt hem er zo uit met dat koppie!! Maar idd wel een smelt moment!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 12:02 



 
Profiel   

Ik wil volgende week bij hun gaan kijken ze hebben 2 ruinen te koop staan, ik denk dat ik voor onbeleerde Skip ga.
Hebben jullie ook 5 panel testen laten doen? Gezien er wel painthorse/quarter bloed doorheen zit. Ik wil het wel en hoop dat zij ervoor open staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 20:33 



 
Profiel   

Ik heb alleen een keuring gedaan.. in. Toyrino zit dan ook maar minimaal paint..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 10:35 



 
Profiel   

Ik heb geen klinische keuring gedaan. Wel een 5 panel maar pas nadat ik hem had gekocht. Gewoon voor m'n eigen zekerheid. Gelukkig helemaal in orde.
Heb je ook een foto van Toyrino? Wat is z'n vader?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 15:24 



 
Profiel   

hoikimmmy schreef
Ik wil volgende week bij hun gaan kijken ze hebben 2 ruinen te koop staan, ik denk dat ik voor onbeleerde Skip ga.
Hebben jullie ook 5 panel testen laten doen? Gezien er wel painthorse/quarter bloed doorheen zit. Ik wil het wel en hoop dat zij ervoor open staan.


Ik heb er een fjord kruising en een fjord gekocht die hoefde ik daar niet op te testen haha. Maar ze stonden wel open voor keuringen hoor. Zijn echt lieve vriendelijke mensen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 15:39 



 
Profiel   

abcxx schreef
Ik heb geen klinische keuring gedaan. Wel een 5 panel maar pas nadat ik hem had gekocht. Gewoon voor m'n eigen zekerheid. Gelukkig helemaal in orde.
Heb je ook een foto van Toyrino? Wat is z'n vader?


Zijn opa is volledig paint. Vader een halve Paint, en 1/4 fjord , 1/4 andalusier.

Toyrino is een halve criollo. En dan alles van pa zijn kant haha!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 17:11 



 
Profiel   

Wat een knappe bent. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 18:35 



 
Profiel   

Hij is ook wel heel erg knap hoor, mooie kleur en een mooi hoofdje. Lieve uitstraling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 18:58 



 
Profiel   

Hij heeft iets aparts! Plus een geweldig lief karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 19:47 



 
Profiel   

Begrijp ik het goed dat de paarden die daar verkocht worden, of de ouder dieren waarmee gefokt wordt, niet 5 panel getest zijn? Dat vind ik toch wel erg bijzonder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 20:22 



 
Profiel   

Lienboon schreef
Begrijp ik het goed dat de paarden die daar verkocht worden, of de ouder dieren waarmee gefokt wordt, niet 5 panel getest zijn? Dat vind ik toch wel erg bijzonder...


Dit had ik inderdaad begrepen van iemand die er een paard zou kopen, maar de merrie heeft zij toen laten testen en was niet 5 panel negatief. Wel jammer want dat betekend dus dat er veel meer tussen kunnen zitten. En dat vind ik niet slim fokken, maar gewoon simpel doorfokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 20:46 



 
Profiel   

Wat betekent dat ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 22:58 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Wat betekent dat ?




Dat ze een gen hebben overgedragen van de ouders met pssm of 1 van de andere erfelijke ziektes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 06:26 



 
Profiel   

hoikimmmy schreef
Dit had ik inderdaad begrepen van iemand die er een paard zou kopen, maar de merrie heeft zij toen laten testen en was niet 5 panel negatief. Wel jammer want dat betekend dus dat er veel meer tussen kunnen zitten. En dat vind ik niet slim fokken, maar gewoon simpel doorfokken.


Precies, dat vind ik dus ook best wel heftig.. dan fok je bewust met dieren die erfelijke ziektes kunnen doorgeven... (als ze inderdaad niet getest zijn).

Zuiver ras of papier maakt mij niets uit, ik vind het wel belangrijk dat er verantwoord gefokt wordt (gezondheid en goede bouw). Daar twijfel ik nu dus aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 08:34 



 
Profiel   

Misschien is het goed om voor dit soort dingen verspreid worden de feiten te checken?
Wat ik hier lees zijn vooral speculaties en via via gehoord. En naar mijn mening is het niet helemaal eerlijk als je het niet zeker weet!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 13:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen